Pokernet weightloss tournament 2008

#1| 0

Opråb til alle Pokernettere!!!...

Det er ikke uden grund at januar er den store slankemåned, personligt er jeg begyndt at ligne Ole Thestrup efter at have proppet hovedet fuld af fed mad, kager og slik her i julemånederne. Specielt os pokernørder er udsat, da det eneste der bare minder om motion vi får, er når vi henter en pizza eller flytter musen over på raise knappen. Det kan sgu også være svært at motivere sig til at komme ud og få rørt sit luksuslegeme når det er bælgmørkt og pissekoldt. Så jeg tror at den eneste måde at få jer dovne muppets op af stolene, er ved at sætte nogle $ på højkant og samtidig udfordre (nogle af) jeres kæmpeego'er...:-D

I challenge you!!!...

For at motivere folk har jeg tænkt mig at afholde en turnering, hvor det går ud på at tabe sig mest muligt på 5 uger.
Selve turneringen vil blive afholdt som en freeze-out pokerturnerning: Alle lægger det samme buy-in og vinderen/vinderne er den eller dem, der %-mæssigt har tabt sig mest efter 5 uger.
Tilbage er der så bare finde ud af om der skal være en egentlig præmiestruktur eller om det skal være "winner takes all". Personligt tror jeg at "winner takes all" er mest motiverende for alle.

Alle der er interesserede, kan signe op i denne tråd, eller sende mig en PM. Nærmere detaljer vil blive udarbejdet alt efter hvor mange der viser interesse.

/Super"FatAss"Chok

Edit: Stavegrammatikspasseri

21-12-2007 14:04 #2| 0

Arrhhh det er vel næppe et opråb til ALLE pokernettere. Jeg kan ikke tåle at tabe mig ;-)

21-12-2007 14:05 #3| 0

Som fdcgsf

21-12-2007 14:07 #4| 0

Kom nu ind i kampen gutter...hvis ikke for at tjene lidt $, så bare for at styrke jeres ego'er. Vi ved jo alle at der sidder nogle KÆMPE ego'er derude, som mener de kan vinde i alt!!...;-)

21-12-2007 14:09 #5| 0

Jamen jeg trøstespiser når jeg taber, så det er -ev...

21-12-2007 14:10 #6| 0

er du rådden!! , jeg smider hurtigt 2kg på en dag hvis jeg kun holder kosten.

21-12-2007 14:12 #7| 0
Moderator

gayish....

21-12-2007 14:13 #8| 0

Hmm, tror godt jeg kunne være med. Jeg er efterhånden nået lidt over min idéelle kampvægt. Spørgsmålet er bare hvordan man forhindrer folk i at snyde.

21-12-2007 14:15 #9| 0

@skodko

Har jeg allerede tænkt på.

Der er 3 regler:

- Ingen fedtsugning
- Frivillig eller ufrivillig amputation af eks. arme eller ben tæller ikke med.
- Fjernelse eller udskiftning af diverse organer tæller heller ikke med.

21-12-2007 14:15 #10| 0

Jeg er klar.. vejer i øjeblikket 256 kg

Ron

21-12-2007 14:16 #11| 0

Det er en god tanke, men jeg kan ikke lade være med at påpege det ufornuftige og misvisende i målet : " at tabe sig mest muligt på 5 uger"

Det er absolut en god ide at tabe sig - jeg er selv igang - men det er bare bedst at gøre det over meget længere tid og at kombinere motion og kost på den rigtige måde. INGEN slankekure med hurtigt vægttab og styret af mærkelige regler om at spise efter sit stjernetegn eller kun leve af æg duer til noget som helst.

21-12-2007 14:20 #12| 0

@Zaphod

Alt er relativt...det kunne også være over 2 el. 3 måneder, hvis der er mest stemning for det.

21-12-2007 14:23 #13| 0

Jeg ville gerne være med, men har tabt 16 kilo de sidste 3 mdr, så kan nok ikke vinde så fucking mange % da jeg er nede på de 90 stykker :S

desvære! Men held og lykke, god ide!

21-12-2007 14:43 #14| 0

Ja, jeg vil da gerne dele mine egne erfaringer og være med til den del - men nogen konkurrence vil jeg ikke involvere mig i - det er bedst at gøre tingene i sit eget tempo.

Jeg har selv tabt mig 8 kilo på 4 måneder (fra 99 til 91) ved at gøre 3 ting :

- Droppe alkohol alle dage udover fre/lør
- Ændre min kost så jeg: Spiser meget lidt fedt og slet intet af det usunde fedt (Ingen sovs, ingen mayo, kun promillemælk osv..), Og spiser sygt meget frugt og grønt i løbet af dagen
- Motionere hver dag (næsten)

Udover de få regler spiser jeg stort set almindeligt med familien til aften og relativt almindelig mad til frokost, og er aldrig sulten hvilket gør det meget let at følge min "kur" som vel egentlig mere er en livsstilsændring.

Det eneste svære ved at tabe sig er at bevare motivationen og for mig har det hjulpet at lave et regneark (man er vel nørd) hvor jeg hver morgen skriver min vægt ind. Så plotter jeg en graf med 9 dages glidene gennemsnit - din vægt kan nemlig svinge ret meget fra dag til dag - og kan se tingene gå den rigtige vej hele tiden.

Til motionsdelen har jeg investeret i en romaskine (www.concept2.com) - og er i det hele taget så heldig at jeg har plads til mit eget lille "fitnesscenter" ude bag mit hus. Romaskinen er det mest suveræne jeg nogensinde har trænet på - den kan sættes til computeren så du kan ro mod andre over nettet, og du kan selvfølgelig holde styr på dine egne tider og uploade dem til ranglister på nettet osv.. Når man er sygt konkurrence-menneske som jeg, så hjælper det yderligere på motivationen.

(For andre Erg'ere kan jeg fortælle at min 2K tid nu er nede på 7:15 ... meget godt for en gammel mand på over 40) - jeg håber at komme under de magiske 7 inden nytår :)

21-12-2007 15:13 #15| 0

"For andre Erg'ere kan jeg fortælle at min 2K tid nu er nede på 7:15 ... meget godt for en gammel mand på over 40) - jeg håber at komme under de magiske 7 inden nytår "

WP!

21-12-2007 15:15 #16| 0

@Zaphod2000

For dig magisk hehe -- Det' gas..

21-12-2007 15:21 #17| 0

@fdcgsf
"For dig magisk hehe -- Det' gas.."

he he .. Jeg stiller gerne op til et PN-race :-)

21-12-2007 15:25 #18| 0

Jeg er på.
Vejer 416 kg og påtænker at smide 198 kg.
På den anden side, der er halvdelen jo allerede nået ved et toiletbesøg d. 1 jan ;-)

Stor mængde yderst plat humor kan være benyttet.

21-12-2007 15:36 #19| 0

Jeg er klar, tror dog at 3 mdr. er bedre end 5 uger.

21-12-2007 15:44 #20| 0

Pokernet gruppebillede:

jerks.puxley.ca/archives/fat_people.jpg

21-12-2007 15:46 #21| 0

Jeg er frisk...og synes også 3.mdr er bedre end 5 uger....

21-12-2007 15:52 #22| 0

Jeg kan ikke tåle at tabe mig, jeg vejer kun 105kg. Satser på 115 indenfor et par måneder.

21-12-2007 17:55 #23| 0

Lyder til der er bedre stemning for 3 måneder, så vi laver det om til 3 mdr. i stedet for de 5 uger så.

Så mangler vi bare at blive enige om buy-in, jeg havde forestillet mig 1.000 kr, men det kan godt være mere, vil bare ikke have at buy-in er det der afholder folk fra at deltage.

21-12-2007 18:55 #24| 0

1000,- er fint med mig hvis jeg dropper cola og junk food i 14 dage er de allerede tjent ind.

Hvad gør vi rent praktisk for at kontrollere vægttabet ? Stoler blindt på hinanden ??

21-12-2007 19:15 #25| 0

Zap: Kan man evt. få en kopi af det regneark? :)

21-12-2007 19:17 #27| 0

Godt initiativ forresten!

21-12-2007 19:17 #26| 0

Jeg er frisk på sidelinien - Dvs. er ikke med i konkurrencen om pengene, men frisk på at "deltage" (.. hvis man kan kalde det, det) i de 3 måneder som det kommer til at foregå over.

Let me show the SELVDICIPLIN!

21-12-2007 19:43 #28| 0

@Majaline

Alle der deltager bliver nødt til at stille op til vejning på en fastsat dato i starten af januar, og til en slutvejning 3 måneder efter.

Da alle sikkert ikke gider komme til Kbh (hvor jeg bor) for at blive vejet, havde jeg forestillet mig at der udpeges en "kontrollant" for hvert område eller by, som deltagerne så tager hen til for at blive vejet i stedet for, og "kontrollanten" derefter sender vejningerne til mig, når folk er blevet vejet ind. Men jeg er åben for forslag, hvis nogen har en bedre idé?

21-12-2007 19:46 #29| 0

Til dem der er interesserede:

Skriv "jeg er på!" i denne tråd, så samler jeg også deltagerlisten i tråden, så alle kan se hvem der er tilmeldt.

Dem der ikke deltager, kan selvfølgelig lave sidebets, hvis de f.eks. kender nogen af dem der deltager...;-)

21-12-2007 19:49 #30| 0

@psylenz
"Zap: Kan man evt. få en kopi af det regneark? :)"

Jo selvfølgelig kan du det :
www.vvv.dk/share/vaegt2007.xls

Det er nu ikke specielt avanceret - jeg skriver bare min vægt hver morgen i næste række i kolonne B og så markerer jeg kolonne C-F og trækker en række ned i den lille firkant så formlerne bliver kopieret.

Hvis du skal starte forfra kan du bare slette al data i kolonne B-F fra række 12 og ned. Du skal nok lade de øverste rækker være da formlerne ellers blir forkert og så bare taste ny vægt ind hver dag i kolonne B.
Og retter du selvfølgelig datoerne i kolonne A. Så skulle det virke.

21-12-2007 20:10 #31| 0

Så vil jeg da også være med... 3 måneder lyder også perfekt med 5 uger risikere man jo bare at der er nogle der undlader at spise under hele forløbet.
Er sku også gået fra at løbe under 3.15 timer på marathon til nu at pulsen er helt oppe under et spil PS3.
Buy in på 1000kr er helt fint, det kan i helt selv bestemme bare der er noget på spil... hvad med sølv og bronce kommer de ikke til at vinde noget?? og hvad hvis man ender med at veje mere når de 3 måneder er gået?? er der er straf så??

21-12-2007 20:14 #32| 0

Ahhhhhhh....
Jeg har lige tabt 470 gram.

21-12-2007 20:20 #33| 0

Jeg er på, pt. 1/10 ton.

Ejnar Pik, Sydhavnen.

Edit: Har både fået fjernet blindtarm og er omskåret, så mulighederne for fusk er begrænsede.

21-12-2007 21:19 #34| 0

gætter på at vi nu ved hvor øgenavnet stammer fra.


jeg er muligvis også frisk. vil lige høre lidt mere om hvordan vægten tjekkes.


ellers kan vi vel også lave en freeroll for suckers på sidelinien.

vægt: pt ca 80 kg. desværre fordelt ligesom på de dyr børn laver af tændstikker og kastanjer.

21-12-2007 21:23 #35| 0

@KageKongen
"desværre fordel ligesom på de dyr børn laver af tændstikker og kastanjer."

Som de DYR de laver ?????? Som en kastanje-mand ville være slemt nok, men ligefrem at ligne en kastanje-elefant den er hård :)

21-12-2007 21:38 #36| 0

er det fedtprocent eller "kilo" procent ??

21-12-2007 21:51 #37| 0

Det er faktisk en smule unfair, da mænd af en eller anden homonel grund, taber sig hurtigere end kvinder. Og selv om jeg bestemt vejer for meget ca. 15-20 kg, vil i unge fyre bestemt tabe sig extremt hurtigere end en halvgammel, med lidt vel meget på sidebenene, madamme som mig :)

Tror jeg gør det i mit eget tempo, hvis jeg gider.... lol

/Dafne

21-12-2007 21:59 #38| 0

Skal ikke være med da jeg er tæt på min kampvægt - og selv kan klare mig!

Men denne konkurrence minder mig om en jeg arrangerede til en julefrokost for ca. 8 år siden - bare med omvendt fortegn!

Da vennerne ankom til min lejlighed blev de smidt op på en badevægt, og deres vægt blev noteret (det var tilladt at besørge først).

herefter gik vi til bords og spiste og drak - efter risalamanden og 20 minutter, gik alle på vægten igen.

Vinderen af os 12 gutter havde taget 11kg på (måske kun10, kan ikke huske det helt). vi andre lå på 4-7,5 kg. skal siges han ikke i forvejen er en af de mindste.

vi snakkede en del efter maden hvordan han kunne tage SÅ mange kilo på i vædske og mad. Vægten viste ingen tegn på fejl, og han har vel drukket ca. 10 øl og spist for resten.

jeg har aldrig undersøgt om det var 'normal' vægtforøgelse eller helt vildt.

men vi kunne prøve igen juleaften ;)

21-12-2007 22:58 #39| 0

Zap: Jeg takker! Smukt!

21-12-2007 23:21 #40| 0

Lov mig at i sætter jer lidt ind i vægttab inden i går i gang. Det er garanteret de færeste af jer der har kompetencer til at føre et sundt vægttab ud i livet.

Held og lykke dog.

21-12-2007 23:42 #41| 0

@ zaphod

ja, så kan du vel forfanden godt se at jeg har det hårdt? :P

22-12-2007 10:26 #42| 0

Jer er på, nuværende vægt 111.1 kg som dog forventes forøget henover julen.

22-12-2007 11:00 #43| 0

jeg er mega meget på... er SÅ tæt på at joine klub100. Og det duer sgu ikke.. sign me up...

22-12-2007 12:19 #44| 0

"Jeg har selv tabt mig 8 kilo på 4 måneder (fra 99 til 91) ved at gøre 3 ting :

- Droppe alkohol alle dage udover fre/lør
- Ændre min kost så jeg: Spiser meget lidt fedt og slet intet af det usunde fedt (Ingen sovs, ingen mayo, kun promillemælk osv..), Og spiser sygt meget frugt og grønt i løbet af dagen
- Motionere hver dag (næsten)"

Det er flot du har tabt dig, men jeg må ærligt indrømme, at jeg mener et tab på 8k med de indskrænkninger i din levestandard er en høj pris.

Jeg synes umiddelbart 8k er lidt, hvis du virkelig konsekvent har overholdt det ovenstående.

22-12-2007 12:46 #45| 0

@fdcgsf

under henvisning til totti/dokke tråd, vil jeg gerne se mig frabedt, at du lægger billeder af mig på pokernet.

Mvh. Fryden.

22-12-2007 12:57 #46| 0

@Analpirat
"Jeg synes umiddelbart 8k er lidt, hvis du virkelig konsekvent har overholdt det ovenstående"

Jeg har bevidst valgt at gøre det langsomt - de omlægninger jeg har lavet mht. kost og motion har jeg lavet på en måde som jeg mener jeg vil kunne fortsætte med permanent. Det er altså ikke en "kur", men en livsstilsændring, og jeg har det vildt godt med det.

Ingen af tingene føles som en "Høj pris", en sjælden gang imellem har jeg da lige lyst til en gang æg, rejer og mayonaise eller et glas vin på en hverdag - men det er sjældent. Til gengæld gir jeg mig selv lov i weekenderne, og jeg skal da osse ha en "rigtig" julemiddag og julefrokost.

Motionen er det bedste af det - jeg har dyrket meget sport som yngre og var faktisk ret træt af at være faldet af på den. Og det fede er jo at når man først er kommet i gang for alvor så kan man slet ikke lade være med at træne fordi det gir et "kick" af en slags.

Da jeg oprindelig besluttede mig for at gøre noget ved tingene var det efter et allround helbredscheck på "Klinik for folkesundhed" på Glostrup Hospital - deres råd var at man helst skulle tabe sig 1 Kilo om måneden i snit og at jeg skulle tabe mig mindst 10 kilo. Hurtigere vægttab frarådede de, så jeg har nærmere været bekymret for om jeg gik for hurtigt frem.

22-12-2007 13:07 #47| 0

@zaphod2000

Jeg har selv overvejet en sådan romaskine, da jeg desværre, på trods af en god start, rent faktisk har taget på, siden jeg besluttede at omlægge min livstil.

Har kigget på Concept. Hvilken købt du, model e eller d? Og hvordan med pladsen, kan den foldes sammen? Og i så fald hvor meget fylder den?

Med hensyn til kobling til elektronik. Kan man koble den til tv eller skal det være comp? (og er det muligt for en it analfabet som undertegnede).

Med ønske om en god jul til min gode ven zaphod og venlige tanker til hans vidunderlige familie,

Kommende roer
aka
Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

22-12-2007 13:08 #48| 0

I øvrigt må jeg melde fra til projektet, omend jeg synes, det er en god idé, men min tilstedeværelse ville jo naturligvis fjerne alles opmærksomhed fra konkurrencen og over på undertegende. En ting jeg selvfølgelig ikke ville have det godt med.

Pokerens Pelé
aka
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

22-12-2007 14:43 #49| 0

@Asger
Jamen jeg kan KUN anbefale Concept2 maskinen. Jeg købte den i Tyskland da den Danske importør har skruet prisen helt sindssygt i vejret. Hos Modest-Sport som har agenturet i DK skal man betale næsten 13K for den, mens jeg gav lidt over 9K i Flensburg hos Sport-Tiedje (www.sport-tiedje.de). Tiedje vil ikke sende til DK så jeg måtte selv hente den, men jeg har hørt om andre som har fået Tyske forhandlere til at shippe til DK.

Jeg købte model D da det er den jeg er vant til fra fitness centeret på arbejdet.

De eneste forskelle på D og E modellerne er at E er "Højere" - man sidder altså højere over jorden, og så har model E det mere avancerede kontrolpanel PM4 hvor model D kommer med PM3. Ellers er maskinerne helt ens.

PM4'eren kan dog også købes løst til model D, og har 2 ting som PM3 ikke har : Den kan kommunikere med andre romaskiner trådløst - noget som kun er nødvendigt hvis du har mere end 1 maskine og derfor primært er til roklubber, og så har den et interface til et bestemt trådløst pulsur som jeg heller ikke bruger.

Der er ingen TV-tilslutning, men det er ikke svært overhovedet at slutte den til PC'en. Der følger et USB-kabel med maskinen og en demoversion af RowPro (www.digitalrowing.com) som gælder i en måned. Programmet koster kun $99 at købe, så det er billigt.

Det bedste ved RowPro er at man kan lægge træningsplaner, og at man kan ro mod andres tider - Standardversionen kan køre med op til 5 forskellige brugere.

Maskinen kan foldes sammen idet den kan deles på "midten" ved et ret enkelt greb og så rejses op. Jeg mener de har nogle mål og specifikationer på præcis hvor meget den fylder på deres site.

Endelig er man jo nødt til at ro på en Concept2 hvis man en dag vil stille op i en konkurrence da det er de maskiner der bruges til alle indendørs ronings mesterskaber .... og jeg er jo en sucker for konkurrence :)

Som du kan høre er jeg virkelig vild med maskinen og du får ikke bedre all-round træning end ved roning. Jeg kan nok også hjælpe med tips til bedste træning og setup når du skal igang.

God jul til dig også
Pokerens Ivan Nielsen

22-12-2007 17:52 #50| 0

Deltagere so far:

skodko
RonJeremy? Bekræft venligst.
LarsK? Bekræft venligst.
Majaline
Pokkers77
rippon
EjnarPik
KageKongen? Bekræft venligst.
Koller

Kom frisk i andre...:-)

26-12-2007 01:34 #51| 0

Bump...kom frisk drenge og piger

26-12-2007 01:38 #52| 0

Maddonas største talent, er nok noget du burde overveje at tillægge dig, dokkedal!!

ree-invent ur self, from here its KLICHE.

mvh finexq

26-12-2007 01:44 #53| 0

Er det ik' som alt andet en fordel at være bigstack i denne konkurrence ?

26-12-2007 02:27 #54| 0

Hvad er der nu galt i at ligne Ole Thestrup? ;)
Damn jeg kunne også godt trænge til at smide en røvfuld kilo, må lige læse tråden i gennem engang snart.

26-12-2007 02:34 #55| 0

Check lige denne website www.skagenfood.dk -frisk fisk og grønt til døren hver uge direkte fra Skagen. En super hjælp til at få ændret sine dårlige vaner - for det grønne vælter bare ind af døren, og når det nu ligger der kan man ligeså godt æde det. hehe...

26-12-2007 02:46 #56| 0

Jeg er med hvis kongsgaard er med. :D

Problemet er bare jeg kun har brug for at tabe en 4-5 kilo... (edit: men kan godt prøve at få fedt procenten helt ned for sagens skyld:D)


Har et forslag til turneringen:

Hvis vi bliver en (15-)20 mænd og lægger: 2500.- hver især, så kan der lige blive en ticket til EPT cph, (vil man bruge dem til andet gør man self bare det.)

De 10 der har tabt sig mest i % spiller en SNG om de 50 bobs...

så er jeg ihvertfald med :D

Edit: vælger man at spille EPT cph, gir man 10% af evt. gevinst til frimærkehjemmet. (lol, just kiding)

- Mrkjaer

26-12-2007 02:46 #57| 0

Man skulle hellere lave nogle seriøse udstik. Hvem stikker ud på at slå mig i www.evolutionrace.dk/ ?

Alle kan tabe sig, ikke alle kan gennemføre evolution race.

26-12-2007 04:44 #58| 0

F**** jer alle sammen!! jeg har ædt som et svin!! dagen før juleaften, juleaften, idag til kl cirka 19, hjem ca 1 times kørsel med explosive mørbrad-basser...hvad andet end at holde en 2mands fråder!!

1,5 ned, ;(.......for at være eksakt ! 1,560.

how the f****to gain wait.??

26-12-2007 05:05 #59| 0

Hvad?

26-12-2007 05:07 #60| 0

NO joke jeg er 187m høj og vejer pt 71kg

26-12-2007 13:01 #61| 0

2500kr er lige i overkanten for mig...

Men de 1000 er jeg med på :)

Og kom nu frisk drenge meld jer til!

Synes evt. godt der kunne være præmier til top 3.......Jeg deler gerne med nr. 2 & 3 :D



26-12-2007 19:38 #62| 0

Jeg er 202cm og har vejet 60kg. Æd noget mere.

26-12-2007 19:52 #63| 0

Synes også 1000kr er fint, det ville være kedeligt at holde nogle ude fordi der skal flere penge på bordet, hvis man ønsker det er det da sikkert muligt at lave nogle sidebets.
Hvornår skal man regne med opstart.... 3-5 januar?? Er ved at være meget motiveret ovenpå de noget tunge juledage.
Hvis vi blev 15, så 10k til nr1 3k til nr2 og 2k til nr3 er bare en idé så det ikke kun er vinder der løber med det hele.
Vi snakker vel også % vis vægttab da det jo ellers må være en stor fordel at være den tunge i gruppen.
Kan være jeg skal have Gambler ind som coach/motivator så kan det ikke gå galt.

27-12-2007 00:51 #64| 0

I kan godt betale jer fra ekspertrådgivning fra mig!

27-12-2007 01:13 #65| 0

Hej alle...i må som sagt godt lige melde jer til eller fra i denne tråd, hvis i er friske.

Buy-in synes jeg også skal være 1.000 kr. så alle kan være med.

Jeg synes vi skal mødes d. 5 januar til startvejning - hvor og hvordan finder vi ud af alt efter hvordan folk er delt rent geografisk.

Præmiestruktur bliver ligesom i en 10 mands SNG:

Nr. 1 = 50%
Nr. 2 = 30%
Nr. 3 = 20%

Det er %-vis vægttab, som jeg også skriver længere oppe.

27-12-2007 01:25 #66| 0

Det er ikke muligt at lave det vejning på en anden måde end at skulle mødes et sted?

Hvad med at optage det på mobilen og sende det til OP?(vel ikke muligt at snyde på den måde?) Kunne godt forestille mig nogen ville skulle tage smålange ture for at komme til vejningen, også selvom der er flere steder hvor denne foretages.

27-12-2007 01:29 #67| 0

@JesperTP

Hvor meget skal du have for at lukke røven og blande dig uden om ????????

27-12-2007 01:41 #68| 0

@Majaline

Tal dog pænt til folk der kommer med noget konstruktivt !

27-12-2007 01:44 #69| 0

@JesperTP

16 Dec., det er jo forsent nu.! Er næste gang først tíl sommer?

27-12-2007 02:35 #70| 0

Jeg er på....
27-12-2007 10:47 #71| 0

Den 5. januar er jeg til noget firmafest/møde, så den dag passer ikke så godt :(

27-12-2007 11:27 #72| 0

Mega: Næste gang er til september, det skulle jo være muligt for folk at træne op til det. Jeg døjer selv pt med en knæskade så jeg skal også lige have tid til at komme mig over den ;)

Majaline: Jeg arbejder med ernæring og træning hver dag så jeg har stor interesse i 'jeres' projekt herinde. Det bliver spændende at se hvor godt folk klarer sig. Det sjove er at folk fokuserer på et tal på vægten. Det er ikke nødvendigvis den bedste metode for kroppen. I skræller bare en 'masse' muskler af hvis i ikke aner hvad i gør.

27-12-2007 11:34 #73| 0

@Pokkers77

Det kan også blive søndag d. 6 januar i stedet for, så har du også et bedre udgangspunkt...;-)

27-12-2007 11:57 #74| 0

Søndag, så kan man også lige nå sig en ordentlig tur i byen for konkurrencen går i gang:-)

Men var det muligt bare at optage man vejer sig på mobilen istedet for det rejsen rundt?

27-12-2007 12:20 #75| 0

Søndag it is then...

Ved sgu ikke lige hvordan vi skal greje den...fin idé med at optage på mobilen, men det er lidt for nemt at rigge...

27-12-2007 12:42 #76| 0

hvordan det? og kan det virkelig passe at vi skal være bange for at folk snyder med hvad de vejer? sygt nok alligevel...

27-12-2007 12:45 #77| 0

Sig mig lige engang er i bare alle sammen en flok velhavende fede computer nørder da intet liv har ud over poker? den bedste måde at tabe sig på er www.massagelisten.dk et par timer om ugen hos tøserne der og i vil svede som aldrig før og væk røg de overflødige kilo .-)

27-12-2007 12:48 #78| 0

Havde det bare været for en December 2007-challenge. Jeg har fra 1. dec og til nu smidt 6.5kg, fra 86,5-80kg.. Inden 1. februar skal vægten hedde 77-78.

Har været i træningscenter 7-10 gange i December, hvor jeg har cyklet 30-45min og efterfølgende styrketrænet almindeligt.

Mht. kost er ændringer bl.a.: at spise A38,Havregryn,Rosiner,Banan til morgenmad. Rugbrød med fisk eller fedtfattig kød til middag, og så spise alm. til aften, dog spare på de "fede" sager. Desuden har jeg lært mig selv at sige stop, når jeg har været tæt ved mæthedsgrænsen, og ikke lige taget et par portioner ekstra. Desuden har jeg kun drukket én gang, til en julefrokost i lørdags.

Har desuden OVERSPIST til omtalte julefrokost + juleaften og de to tilhørende juledage.

Jeg har droppet 1L sodawasser om dagen og slik, chips osv. næsten dagligt. Desuden er 2 ugentlige drukdage (15+ genstande pr. aften) droppet.

Til min store undren er det stort set kun fedt jeg har tabt mig, og ikke muskelmasse som jeg lidt havde frygtet.

27-12-2007 13:03 #79| 0

@JesperTP

Sorry, jeg var lidt pissed da jeg skrev indlægget. Jeg havde brugt hele 2. juledag på at høre på "kloge" mennesker og det kom så desværre til at gå ud over dig.

Alle seriøse gode råd er selvfølgelig meget velkomne.

27-12-2007 13:41 #80| 0

SuperChok

Hmmm vi skal overnatte på et hotel i Vejle, og ved ikke hvad tid vi får "fri" om søndagen... Men møder gerne op, hvis det er mellem vejle og Nyborg der kan arrangeres et eller andet :)

27-12-2007 13:48 #81| 0

@Alle

Ved ikke hvor realistisk det er at vi alle kan mødes samme tid og sted(er) d. 6 januar, så kom frisk med nogle forslag til hvordan vi får registeret vægten. Indtil videre er alternativet at optage det på mobilen, som Kollers foreslår.

27-12-2007 13:56 #82| 0

Hvad med over webcam??

27-12-2007 13:59 #83| 0

@Pokkers

Tjo, problemet er bare at opløsningen ikke er så god og man derfor er nødt til at hive webcam'et helt ned til displayet på vægten, hvilket godt kan blive lidt svært...

27-12-2007 14:02 #84| 0

Men ok er jo nok svært uden at man personligt holder øje........

Man kan jo lige smide lidt ekstra kilo i lommen, eller tape noget fast på ryggen haha

27-12-2007 15:48 #85| 0

Hvor bor folk ?

Jeg vil gerne køre lidt efter det, og det er vel kun nødvendigt at mødes 2 og 2, vi behøver vel ikke mødes alle sammen ?

Jeg bor selv lidt uden for Randers, og arbejder i Århus så hvis der er nogle i dette område kan vi evt. mødes og få os vejet ?

27-12-2007 20:07 #86| 0

Kbh hér

27-12-2007 21:21 #87| 0

Viborg her

29-12-2007 15:00 #88| 0

bump

02-01-2008 15:57 #89| 0

Er turneringen aflyst ??

Har folk mistet modet når realiteterne lige pludselig er at det er tid til at komme igang. Jeg er stadig klar, men jeg ved ikke om jeg er den eneste ?

02-01-2008 16:33 #90| 0

Jeg har fundet på noget andet, da der ikke rigtigt skete noget, så jeg begynder i Vægtkonsulenterne i morgen aften.

02-01-2008 18:12 #91| 0

¨jeg er stadig klar d. 5 januar. er folk ik det?

02-01-2008 21:34 #92| 0

De sidder nede på grillen :-)

02-01-2008 21:41 #93| 0

Det er også fint nok de sidder der, hvis bare de er klar den 5.:P

Majaline

Har PMet superchok, så han lige som "boss" kan komme i gang...:-)

02-01-2008 22:36 #94| 0

Jeg er startet men det giver jer vel kun en fordel er stadig frisk på turneringen.

02-01-2008 22:41 #95| 0

Så stille som der er pt lyder det som om vi kun er tre.

Majaline
rippon
Koller
Superchok må regnes stadig at være klar.

Andre der er, kan de ikke lige give lyd. For vi skal sgu have gang i det her. Eller ender jeg 2008 som superfat:-S

02-01-2008 22:48 #96| 0

Jeg kunne godt være klar. Jeg kunne dog godt tænke mig at kende højde og vægt på mine eventuelle modstandere, så jeg kan udregne BMI. Er ikke interesseret i et sygt -EV game:-)

02-01-2008 22:52 #97| 0

Derudover er jeg mest interesseret i at se det over et år. Er klar over at det mindsker intensiteten i væddemålet, men gider ikke at battle mod en eller anden stodder der kan lade være at æde i 3 måneder fordi han er top fed, hvorefter han tager den onde revanche:-)

03-01-2008 09:51 #98| 0

Jeg er klar på et år. Selvom jeg er den føromtalte stodder;-)

Men tror det er svært at få folk med på et år, så det kan være vi må køre det ved siden af?

03-01-2008 12:05 #99| 0

188 cm
113 kg

Jeg synes et år er for lang tid, men et halvt år synes jeg ville være OK.

Hvis vi lader den køre til 1/7, så vi er klar til someren, er det ikke en idé ?

03-01-2008 14:15 #100| 0

Hey alle...

Har lige været sengeliggende de sidste par dage, så har ikke fået skrevet.

Jeg synes stadig vi skal holde os til de 3 måneder vi aftalte, personligt har jeg svært ved at holde motivationen over længere tid.

Men lad os få lavet en færdig deltagerliste og så aftale hvor og hvad tid vi mødes på lørdag.

Kan ikke lige huske hvor i der allerede er på bor, men er det muligt for jer at mødes i Kbh eller omegn?

@Alle

Alle der er interesserede kan signe op i denne tråd indtil i morgen kl. 18

@Pumpstick
184cm
98Kg

03-01-2008 14:34 #101| 0

damn ved ik hvor høj jeg er.. det må jeg lige finde ud af....

Tror også jeg kom til at fortale mig med 1 år.. Det er jo sick lang tid:-S

Hvis det var kunne vi jo lave en 3 måneders og en 6 måneders hvis det var.

Umiddelbart hedder mine tal vist 184 98Kg.. men får lige set efter.

Super

Jeg bor i Viborg, så Sjælland er meget udelukket for mig.

03-01-2008 15:01 #102| 0

Hmm kunne godt være man skulle være med, indtil videre er I jo bare nogle små fnug ;)

Jeg bliver vejet i aften af Odense kran udlejning haha

Nej skal til mit første møde hos vægtkonsulenterne, hvor jeg så finder ud af hvor meget jeg faktisk vejer, da min vægt stadig står i min gamle lejlighed.

Så skal jeg nok give besked, men som jeg skrev tidligere, så kan jeg ikke lørdag.

Og hvordan med pengene? (1000kr?)

03-01-2008 15:31 #103| 0

@Koller

Er der nogen her fra Pokernet der kender dig og som kan stå inde for dig? En løsning kunne så være at du vejer dig og får det bekræftet af denne person, hvis de andre også accepterer dette. Kald mig bare naiv, men tror ikke der er nogen der snyder, slet ikke for så lidt og i sidste ende er det jo kun en selv man snyder.

@Pokkers77

Mht. til pengene foreslår jeg vi får dem opbevaret hos en uvildig person. Har forhørt mig hos DTM, men det er desværre udelukket.

03-01-2008 16:15 #104| 0

Kunne Koller og Majline ikke bare mødes og blive vejet sammen de har ikke pokkers langt fra hinanden.
Jeg kunne køre ind til Superchok og klare det der.

Hmm så er det lige hvis man kommer fra Odense??

03-01-2008 16:17 #105| 0

Jeg er fra Nyborg, så kunne mødes med en fra Odense uden problemer, bare ikke lørdag....jo så skal det være kl. 06.00, ellers søndag eftermiddag.

03-01-2008 16:29 #106| 0

Alle deltagere i denne tråd har været på PN længe nok til at jeg tør overlade dem pengene.

Vi gjorde det tidligere med Miwala i en sportsbetting konkurrence uden problemer.

Transfer 200 $ til SuperChok på Party eller Stars, så er den vel ikke længere.

Mht. vejningen vil jeg gerne køre til Viborg for at mødes med Koller, i så tilfælde bliver det dog først søndag eftermiddag.

To fede tosser der står og vejer sig på et offentligt sted i Viborg, det skulle næsten tages på video :)

03-01-2008 16:34 #107| 0

Så kunne jeg køre forbi Superchok på søndag til indvejning så tager jeg pengene med der, hvis altså du kan på et eller andet tidspunkt søndag Superchok??

03-01-2008 17:54 #108| 0

Jeg er på.

03-01-2008 18:00 #109| 0

@theis

Nice - hvor bor du henne af i Jylland?

03-01-2008 19:38 #110| 0

I er ikke rigtigt kloge - man skal have lidt sul på kroppen her i den kolde vinter tid!

03-01-2008 21:00 #111| 0

theis er også fra viborg.. så han kan bare hoppe med os.. tre tykke tosser på en vægt i viborg.. jeps det er insta video:-)

arh.. skal det absolut være et offentligt sted:-S

03-01-2008 21:02 #112| 0

chok vi transfer til dig?

03-01-2008 21:19 #113| 0

Jep, er fra Viborg. Vi er klar på et smut til Randers.

03-01-2008 22:43 #114| 0

@Koller

Ja i kan lave en transfer til mig på Stars til "SuperChok", så smider jeg dem oer på min Neteller, eller endnu bedre, overfør dem til min Neteller direkte. Send PM for at få Neteller nr.

Er vi enige om 200$ pr. næse?

03-01-2008 22:56 #115| 0

vil hellere klare det over stars... okay?

03-01-2008 23:04 #116| 0

No problemo, det er jo bare ikke sikkert at alle har $ på Stars.
Men bare lige husk at sende mig en PMM med dit Stars nick eller skriv det her i tråden, så jeg ved hvem de kommer fra.

04-01-2008 08:32 #117| 0

Hvis jeg skulle være med, hvad gør vi så med vejningen?

Jeg kan ikke lørdag og bor på fyn.

04-01-2008 09:06 #118| 0

Ville også gerne være med,men da jeg er i Barcelona med nogle af drengene,har jeg ikke mulighed for at komme til vejning.

Kan melde op at jeg har et udstik med Kipster på 5K$, hvor jeg skal tabe 10kg på 3 mdr., vejer pt. 96kg og er 183 høj.

Er det fastlagt i starter jeres bet imorgen?Eller?

snowking

04-01-2008 15:09 #119| 0

Jeg er stadig klar på at stole på folk ikke lyver omkring deres vægt for så relativt et lille beløb. Hvis de gør, er det da godt nok helt blankt.

Er alle profiler som har meldt sig klar ikke også okay kendte på PN og må derfor regnes med ikke at have interesse i at snyde?

Hvis folk bare skriver deres vægt er et fint for mig. Nogen der ikke er ok med det? For en mand i Barca og på Fyn er lidt svær at få overværet veje sig, når vi andre er jyder og sjællændere.

Snow

Jeg tror ik start er helt fastsat endnu, da ingen vejningsting er blevet aftalt.

04-01-2008 15:31 #120| 0

Som Koller

Jeg tror ikke folk gider snyde for 1000,- de er tjent ind på 14 dage hvis jeg dropper cola og junkfood.

Desuden kan vi bare aftale at vi taster resultatet ind f.eks 1/4 kl 18.00 sharp, alle mand, så er der ingen ved hvad de skal slå, og dermed ikke hvor meget de skal "snyde" for at vinde.

Som sagt gør jeg ikke det her for pengene, de er bare en ekstra motivation til at holde kursen mod slankere tider. Selve vægttabet er målet for mig......

% af vægten var det målestokken ??

04-01-2008 16:53 #121| 0

Jeg blev faktisk vejet igår, ved vægtkonsulenterne ved ikke om den evt. kan gælde.....det har jeg jo på skrift..... Men skal godt nok til stor firma fest i morgen, så ville nok være -EV... Men går nok.

Jeg er ihvert fald med, når det nu kan afregnes i $.... Må indrømme at kontant kassen står lidt sløjt til, så var ved at melde fra.

Men synes jeg har svært ved at overskue den her tråd.

Hvor mange er med?
Er folk begyndt at betale?
Hvornår er start dato?

05-01-2008 09:17 #122| 0

bump

05-01-2008 14:11 #123| 0

Så vi skriver vægt i tråden her og SuperChok giver os et starttidpnkt som er indenfor meget få dage?

Der er mig
Theis
Pokkers
MajaLine
SnowKing
Rippon
RafenDK
og SuperChok.

Er der flere? Så vidt jeg kan se er folk de luftede interesse faldet fra og derfor går jeg ud fra det kun er disse der er klar?

Kan disse profiler ik lige sige om de er på eller ej en gang for alle?

Btw send vægt til Super, så kan han skrive det i en post så det blir mere overskueligt.

05-01-2008 14:28 #124| 0

@snowking

Nu kender jeg ikke til din kropsbygning osv. Men det der lyder som et seriøst surebet!!

05-01-2008 14:56 #125| 0

som birchvip

05-01-2008 15:09 #126| 0

"Kan melde op at jeg har et udstik med Kipster på 5K$, hvor jeg skal tabe 10kg på 3 mdr., vejer pt. 96kg og er 183 høj."

OMG DET ER EASY-MONEY! GL

05-01-2008 15:14 #127| 0

jeg er på PM mig ;-)

05-01-2008 15:18 #128| 0

Jeg er klar, og sender vægt til Super med der samme.

Kan vi så ikke få start/slut dato, betaling osv. på plads i løbet af weekenden ?

05-01-2008 15:25 #129| 0

Er der nogen der er begyndt at sende penge??

Edit: Var det i orden jeg brugte min vejning fra i torsdag? Har det på udskrift med BMI, fedt og alt muligt..... Så ingen snyd der

Kan evt. sagtens stoppe 3 dage før jer andre hvis det er det!



05-01-2008 15:27 #130| 0

Nej. men jeg har spurgt SuperChok i en PM om han vil have dem på Stars.

05-01-2008 16:17 #131| 0

Pokkers

Super gir lyd om start og slut. Vel nemmest når det er hans projekt agtigt. Men i løbet af weekenden vil jeg også gerne have det på plads.

Din vægt fra torsdag shipper du bare til Super. Jeg shipper min nu.

Btw shipper lige min msn til jer, så er det vist nemmere at holde styr på.

05-01-2008 18:03 #132| 0

Jeg er i gang med at tabe mig- jeg har slet ikke drukket i år.... og kun spist grønt .-)

05-01-2008 18:10 #133| 0

Rafen

Er du så med på vores her eller?

05-01-2008 18:21 #134| 0

Hey alle...

Godt at se at i stadig er på...:-)

Hvis alle er enige og stoler på hinanden er det fint med mig at i nøjes med at skrive jeres vægt til mig i en PMM. Som det tidligere er nævnt, tror og håber jeg ikke at der er nogen der vil snyde for så lidt (eller mere for den sags skyld). Vejningen vil blive foretaget i morgen aften, d. 6. januar kl. 18.

Alle sender mig derefter deres vægt (højde er underordnet) i nærmeste halve kg. og overfører 200$ til mig på Stars eller Neteller (send mig PM for Neteller ID). Husk lige at skrive hvem pengene er fra, så jeg kan holde styr på hvem som har betalt. Dem som ikke har betalt senest kl. 19.00 i morgen aften, vil ikke indgå i turneringen.

Vh
/SuperChok

05-01-2008 18:42 #135| 0

Jeg sætter et billede op hvor jeg står på vægten, tror den siger små 110kg...

05-01-2008 20:25 #136| 0

Det lyder godt, det er jeg helt med på...
Jeg sender til dig i morgen kl.18.

06-01-2008 14:49 #137| 0

Jeg har nu overført 200$ til SuperChok på stars.

Let´s loose some weight :D

06-01-2008 16:40 #138| 0

Kom så drenge giv en lyd fra jer....glæder mig til at se hvor mange vi bliver :)

06-01-2008 17:17 #139| 0

Jeg er klar og pengene er sendt.
Skal nok blive underholdende eller noget...

06-01-2008 17:20 #140| 0

Kom frisk resten af jer...vi ved i er derude og trænger til at smide nogle kilo...;-)

06-01-2008 17:22 #141| 0

Kunne overvejes.

Det er et godt intiativ, skulle der være mere af.

06-01-2008 17:25 #142| 0

Hvis vi kun bliver 5 - 6 stykker skal vi vel have ændret præmiefordelingen ?

4K til vinderen og 2K/1K til nummer 2 eller winner takes all ??

Btw. Hvornår er sluttidspunktet, og skriver vi hver især vores resultat ind i tråden præcis på et aftalt tidspunkt ?

06-01-2008 17:39 #143| 0

@Majaline

Strukturen kommer an på hvor mange vi bliver. Under 10 så bliver det til nr. 1 og 2 synes jeg.

Sluttidspunkt er 6. april kl. 18

06-01-2008 17:43 #144| 0

Enig.

Vi er vel ikke mere end 5 med 15 minutter tilbage ?

06-01-2008 18:00 #145| 0

Fristen er til kl 19 med at betale, så lad os håbe der kommer flere til.

06-01-2008 18:03 #146| 0

skulle du have vægt i PM nu?

06-01-2008 18:07 #147| 0

Koller her

Jeg har indbetalt. Kan ikke få fat i Theis Hald. Han var sick stiv i går, så tror han er semi død i dag.

Superchok, theis er klar osv osv, men betalingen kommer nok først i morgen når han ik er død mere.. ok?

var det vægt i PM nu?

06-01-2008 18:08 #148| 0

Ja...hop på vægten drenge og send mig en PM.

@Koller

Fino, hvis du kan stå inde for ham - vil du også lægge ud for ham, så?

06-01-2008 18:12 #149| 0

Forresten, glemte at nævne at vejningen selvfølgelig skal være uden tøj på for at det er ens for alle. Men PLEASE ingen billeder!! lol

Har lige været på vægten. 98kg ligeud uden tøj på.

Regner med at være på 80kg om 3 måneder.

06-01-2008 18:31 #150| 0

Koller igen

Sender lige PM.

Theis er på msn nu og kigger lige på det med starrs.

06-01-2008 19:05 #151| 0

Hvad blev der egentlig af Rafen, EjnarPik og SnowKing?

06-01-2008 19:24 #152| 0

Indtil videre er vi 6-7 stykker...har sendt en PM til alle der har vist interesse i tråden for lige at få nogle flere med.

06-01-2008 19:36 #153| 0

Har fået pm, men tror jeg står over.

Jeg har en genstridig infektion i benet, og lægen siger at jeg ikke må lave motion. Og uden motion går det ikke.

Men held og lykke til jer andre.

MVH Ole

06-01-2008 19:38 #154| 0

Jeg har indbetalt nu.

06-01-2008 19:42 #155| 0

@theis

Har modtaget dem. Skal også lige bruge din vægt. PM mig hvis du ikke vil have den offentliggjort.

09-01-2008 19:12 #156| 0

Hvor mange blev vi ??

15-01-2008 22:56 #157| 0

Update...

Efter 9 dage har undertegnede smidt ca. 3.6% (3,5 kg ud af 98) af sin kampvægt.

Hvad med jer andre?

@Majaline

Vi blev 7 i alt, men der er stadig åbent for tilmeldinger...:-)

15-01-2008 23:01 #158| 0

OK, så er der præmier til top 2 ikke ?

Mit vægttab er på 4.1 % (4.6 af 113 kg) men jeg har heller ikke spist de sidste to dage pga. sygdom.

15-01-2008 23:09 #159| 0

@Majaline

Jo, det bliver fordelt 70/30 til top 2, dvs. nr. 1 får 980$ og nr. 2 420$

16-01-2008 00:10 #160| 0

Superchok, hvordan har du båret dig af med at tabe 3,5kg på 9 dage? Det lyder ikke som det sundeste vægttab til dato.

16-01-2008 00:45 #161| 0

Pas nu på med at gå alt for voldsomt til værks. Store vægttab på kort tid er dårligt for kroppen. Vægttab bør gøres via sunde og permanente kost og mostionsvaner.
Derfor er denne konkurrence fundemental forkert, men hvis et forbedret helbred ikke er en stor nok motivationsfaktor i sig selv til at tabe sig, so be it...

(Sorry at jeg lyder så hellig).

16-01-2008 00:46 #162| 0

Det ser ud til i har fået en mere med :

"Det er så langt fra det eneste sjove - og sunde - væddemål Matusow har indgået. Lige nu står vægten på 110 kilo, 'The Mouth' har planer om at begynde at løbe hver dag.
Derfor havde han ingen problemer med at indgå et væddemål på 100.000 med pokerproen Ted Forrest, om han kunne tabe sig 20 kilo på fem måneder."

ekstrabladet.dk/poker/article964998.ece

16-01-2008 01:16 #163| 0

@Humseper

"Vægttab bør gøres via sunde og permanente kost og mostionsvaner"

Hvordan kan du udtale dig om noget du ikke ved noget om - har du ligget på lur hos de forskellige deltagere og set hvad de har, og ikke har gjort? Hvem siger at folk ikke kan finde ud af tage vare på sig selv og tabe sig på en fornuftig og sund måde?

"Derfor er denne konkurrence fundemental forkert, men hvis et forbedret helbred ikke er en stor nok motivationsfaktor i sig selv til at tabe sig, so be it"

Sikke noget vrøvl, hvis du havde fulgt med i tråden ville du vide at selvom der er penge på højkant er den primære motivationsfaktor at tabe sig, spise sundere og få et bedre helbred. Jeg tvivler stærkt på at nogen vil sætte deres helbred på spil pga. sølle 200$. Grunden til der overhovedet kom penge ind i billedet er jo at vi trods alt alle er pokerspillere.

@JesperTP

Jeg har, og har hele tiden haft et højt stofskifte, men det hjælper ikke når man indtager over dobbelt så mange kalorier om dagen, som man forbrænder...(har stort set ikke spist andet end fed mad, chokolade og slik hver dag i et par måneder op til julen...;-)

For at tabe mig har jeg faktisk ikke gjort andet end at spise sundt og fedtfattigt og samtidig i mindre portioner. Jeg spiser flere gange om dagen, bl.a. masser af havregryn, bønner og brune ris som er noget af det bedste at spise fordi kroppen skal arbejde mere for at fordøje dette, hvilket sætter yderligere skub i din forbrænding og stofskifte. Har desværre ikke haft tid til at motion overhovedet, men det får jeg heldigvis i de kommende uger.
Til sammenligning har jeg tidligere været gennem en lignende kur (vil nu hellere kalde det en livsstils-/kostomlægning), hvor jeg tabte mig 5kg den første uge. Det skal dog lige siges at jeg dengang vejede 107kg og jeg samtidig dyrkede masser af motion ift. nu, hvor jeg "kun" spiser sundt og ikke har haft til til motion endnu.

16-01-2008 07:06 #164| 0

Jeg har smidt 3,7% af min kampvægt, og har desværre ikke haft overskud til motion endnu.

Men regner med det kommer hen af vejen.

19-01-2008 09:42 #165| 0

Så har jeg rundet de 5%.

Men har også haft nogle hårde dage med flytning af en masse ting, og er ikke engang helt færdig endnu.

20-01-2008 20:20 #166| 0

jeg begynder i morgen.. røg på skitur med drengene sidste uge, så der var den umulig.. så umiddelbart har jeg nok taget på.

20-01-2008 21:28 #167| 0

@ Superchok

Du er tydeligvis udenfor pædagogisk rækkevidde, så jeg gider ikke at bruge tid på at poste studier der viser at stort vægttab over kort tid er dårligt for kroppen.

20-01-2008 21:41 #168| 0

@Humseper

"Du er tydeligvis udenfor pædagogisk rækkevidde"

Med andre ord kan du altså ikke argumentere for dig selv, hvorfor du i stedet vælger den nemme løsning.

Jeg synes nu ellers jeg havde skrevet mit svar til dig på en enkel og entydig måde, men det lader til du alligevel ikke har forstået det.

07-02-2008 21:06 #169| 0

Har tabt mig omkring 9% nu.

Og tøjet er godt nok begyndt at hænge efterhånden hehe

07-02-2008 21:18 #170| 0

Du kører hårdt på, det er flot.

Nu må du godt sætte tempoet lidt ned :)

Jeg har selv tabt mig knap 7 %

21-02-2008 18:00 #171| 0

Så er jeg ved at runde de 11%

21-02-2008 18:56 #172| 0

"spiser flere gange om dagen, bl.a. masser af havregryn, bønner og brune ris som er noget af det bedste at spise fordi kroppen skal arbejde mere for at fordøje dette, hvilket sætter yderligere skub i din forbrænding og stofskifte. Har desværre ikke haft tid til at motion overhovedet, men det får jeg heldigvis i de kommende uger."

Det er noget værre sludder. Havregryn, bønner og brune ris indeholder derimod kostfibre som kroppen ikke kan fordøje, men som dog stadig giver mæthedsfornemmelse.

Skal du spise noget som sætter forbrændingen i vejret, så spis protein-rigt kost.
Kan du kombinerer dette med langvarige kulhydrater og kostfibre, ville det være rigtig fint.

F.eks en dåse tun i vand, noget groft rugbrød og evt. en tomat til.

Kommer jo også an på hvor meget du vil gå op i det.

"@Humseper

"Vægttab bør gøres via sunde og permanente kost og mostionsvaner"

Hvordan kan du udtale dig om noget du ikke ved noget om - har du ligget på lur hos de forskellige deltagere og set hvad de har, og ikke har gjort? Hvem siger at folk ikke kan finde ud af tage vare på sig selv og tabe sig på en fornuftig og sund måde?"

Lyder som om det er dig der udtaler dig om ting du ikke har forstand på:

"Har lige været på vægten. 98kg ligeud uden tøj på.
Regner med at være på 80kg om 3 måneder."

At tabe sig 18kilo på 3måneder er uhørt. Det kan sagtens lade sig gøre, men en stor del af det vil være muskelmasse du taber.
Hvis du ovenikøbet ikke har tænkt dig at dyrke motion er det helt hul.

"Til sammenligning har jeg tidligere været gennem en lignende kur (vil nu hellere kalde det en livsstils-/kostomlægning), hvor jeg tabte mig 5kg den første uge."

Ja, 1kg muskelmasse, 2kg væske, 1kg glykogen og MAX 1kg fedt.


Edit: Link:
www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=478&a=2144

21-02-2008 19:02 #173| 0

Andjohs

Ved min måling ved de første 10kg viste det sig at de 8.8kg var FEDT, 0,9kg muskler og 600g vand.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige om man kan stole blindt på de målinger, men jeg vælger at tro på dem :)

Og jeg har tabt mig 18kg nu på 7 uger ;)

pokkers77

21-02-2008 19:44 #174| 0

Jeg tabte mig 4,5 kilo på en uges skiferie i St. Anton. Man havde ikke lyst til morgenmad. Ud på ski, til frokost var man marginalt sulten og så på afterski og drikke sig ned i timevis og enten i byen eller hjem og sove. Spisning hørte til sjældenhederne. Nok ikke den sundeste slankekur :-). Gik fra 95 til 90,5 kilo lørdag mod lørdag målt på samme tidspunkt.

21-02-2008 19:59 #175| 0

@Pokkers
"Og jeg har tabt mig 18kg nu på 7 uger ;)"

Det er godt nok flot - men har du fået cementeret munden helt til ?

18 kg = 126000 kalorier ca. - => Ugentligt kalorieunderskud = 18.000
Eller dagligt kalorieunderskud : 2571 !!!!!!

Der er jo helt helt sygt - 2571 kalorier om dagen er en normal kost-dag for mig og jeg vejer 92 kg.. - det svarer til at jeg helt skulle holde op med at spise ! Men ok - du er så startet på 180-190 ? Stadig sygt.

21-02-2008 20:37 #176| 0

18 kg på 7 uger, det er sgu godtnok vildt.

Jeg har smidt 8, og jeg er egentlig godt tilfreds.

Vi har vist allerede fundet vinderen, så vi andre spiller om 2. pladsen, godt klaret..........

21-02-2008 20:48 #177| 0

#Pokkers77

Ja ok, mine tal skal også ses i lyset af at de gælder for folk som bare er moderat overvægtige.

Udfra dine tal må du have startet omkring de 170kg, som må være betegnet som svært overvægtig. Der gælder nok andre regler, da dit fedt/muskel forhold vil være meget højt og derfor vil du også tabe en større del fedt end muskler.

Hvis vi snakker man er moderat overvægtig, 10-15kg, vil et vægttab på omkring 0.5-1kg pr. uge være passende, da man udover dette hovedsagelig vil tabe muskelmasse.

Sørg nu for ikke at presse dig selv for hårdt. Du skulle gerne kunne holde ud at fortsætte med at spise sundere/mindre selv efter denne konkurrence er slut.
Men ellers rigtig godt at det er begyndt at gå den rigtige vej for dig.

21-02-2008 21:20 #178| 0

Andjohs

Don´t worry....planen er at min kostomlægning er for livet....

Og nyder det faktisk....der er sku så mange sygt lækre ting man kan spise....og nydelsen er en helt anden nu.

Jeg har meldt mig ind i vægtkonsulenterne, så min kostplan er sat sammen så jeg får alle de ting jeg hr brug for.


@Alle

Hvis I har tid, kan I læse min "dagbog" på

vaegt-tab.blogspot.com/

Men skal næsten læses fra starten, for at få det hele med.... Men der er jo selvfølgelig meget at læse.

pokkers77

21-02-2008 21:58 #179| 0

@Andjohs

"Det er noget værre sludder. Havregryn, bønner og brune ris indeholder derimod kostfibre som kroppen ikke kan fordøje, men som dog stadig giver mæthedsfornemmelse. "

Det som jeg referede til (uden at blive alt for geriatriteknisk) var lavglykæmiske kulhydrater, som eksempelvis findes i ovenstående fødevarer.

Mad med langsomme (lavglykæmiske) kulhydrater hjælper med at forbrænde fedt. Efter et måltid frigøres insulin, som er et hormon, som produceres i bugspytkirtlen. Hensigten er at fortælle alle cellerne i kroppen, at de skal optage sukker fra blodbanen. Jo mere sukker man spiser, jo mere insulin må kroppen producere. Insulinet fremmer fedtoptagelsen. Fødevarer der figurer i den lave ende af det glykæmiske indeks (GI) giver derfor bedre fedtforbrænding.

Du har ret i at ovenstående skal kombineres med fødevarer med højt proteinindhold, netop for ikke at tære på muskelmassen.

28-02-2008 22:28 #180| 0

SÅ nærmer jeg mig de 12% har tabt mig 19,5kg nu, og fik lige målt min fedtprocent i dag til vejningen.

Jeg havde tabt ca. 24kg fedtmasse

Men jeg havde taget 5kg muskler på :D

Og så havde jeg også taget 4 kg på i væske siden målingen ved de 10kg.

Så alt i alt, ser det vel rigtigt godt ud?

Startede jo med at tabe muskler, så siden sidste måling har jeg taget 6kg på i muskler.... Det er vel helt optimalt ikke???

pokkers77
vaegt-tab.blogspot.com/

28-02-2008 22:40 #181| 0

Det er ret sejt pokkers, tillykke med det.

28-02-2008 23:04 #182| 0

@Pokkers77

Det er fandme godt gået - keep it up...:-)

28-02-2008 23:09 #183| 0

JO tak skal I begge have :)

Er fanme også bare så glad.....

28-02-2008 23:39 #184| 0

Pokkers, nu er det ikke for at nedgøre dig. Men jeg kan garantere dig at du ikke har taget 5kg muskler på samtidig med at du har tabt 24kg fedt.

29-02-2008 00:41 #185| 0

#Pokkers

Lyder rigtig godt. Tillykke du.
Styrketræner og motionerer du meget samtidig med?

29-02-2008 07:25 #186| 0

@JesperTP

Altså jeg ved ikke en pind om de fedtmålinger, men det er hvad der står.

Ved godt man selvfølgelig ikke kan regne 100% med det, men der må da være lidt rigtigt i dem, hvorfor skulle man ellers tage dem??
Så du må da gerne komme med en forklaring på hvad tallene betyder.

Uanset hvad jeg har tabt mig af fedt og taget på i muskler, så tager jeg målingen som 110% positivt.

@Andjohs

Tak skal du have :)

Nej jeg styrketræner ikke, og motionerer heller ikke meget.

Jeg har løbet på skøjter nogle gange, samt har jeg spillet en del Nindendo WII..... Mest bokset, og det er dælme hårdt..

Så i forholdet til hvad jeg ellers har lavet før, er det vel en STOR DEL mere ;)

29-02-2008 09:48 #187| 0

@pokkers

Hvordan kan du tage 5kg muskler på hvis du ikke har dyrket nogen form for idræt? 5 kg muskler er relativt meget vil jeg mene, i hvert fald kommer de ikke ved at bokse i et Nintendo WII spil :-)

Friis

29-02-2008 09:57 #188| 0

@mandelir

Har du nogen anelse om, hvor hårdt Nintendo wii er ? Og da især boksespillet ?

29-02-2008 10:22 #189| 0

@mandelir

Altså jeg ved jo ikke hvor meget man kan regne med det, men tror nu ikke % mæssigt det svinger helt vildt....

Men er jo også begyndt at skøjte, hvilket jo også er halv hårdt, og når man tænker på den eneste motion jeg har fået de sidste år, er når jeg skulle rejse mig fra computeren for at gå hen til køleskabet, så tror jeg selv de mindste bevægelser ud over, hurtigt ville kunne mærkes på mig.

Og som HakkaN siger, så er det der nintendo sjov altså pænt hårdt...Efter første gang jeg prøvede det, havde jeg ondt i alle muskler flere dage efter.... SOM om jeg havde trænet i mange mange timer i et motionscenter.

29-02-2008 10:40 #190| 0

@Mandelir

Bare nysgerrig om du kender noget til Nintendo WII??

For har måtte forklare flere, hvad det var, for de fattede heller ikke det kunne være hårdt bare at spille et nintendo spil... Jeg må indrømme da min m8 ringede til mig og sagde han var smadret af at bowle.....I stuen derhjemme, fattede jeg da heller ikke en meter af det.

Men det er jo et spil hvor man er aktiv, ikke noget med at sidde ned og trykke på nogle knapper.... Der er en sensor der registrerer dine bevægelser..

Iøvrigt kommer der snart et dicideret Fitness "spil" til den, som jeg helt sikkert skal have .

www.spilzonen.dk/x/review/100817/page,1/


www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2416

www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=2334

29-02-2008 13:32 #191| 0

Jeg ved godt hvad Wii er, tvivler bare på man bygger så meget muskelmasse i de sportsspil, men det er muligt jeg tager fejl.

Friis

29-02-2008 13:55 #192| 0

@Mandelir

Er nok bare mig der har misforstået det med "muskler" lidt..

Det er min massé i kroppen jeg har taget på i.... Altså alt det der ikke er FEDT...

Så er ikke rent muskler, men det er jo stadig bedre, at tage på i alt andet end FEDT, og smide en masse fedt ;)

29-02-2008 14:02 #193| 0

Yes oki! Ingen tvivl om at man forbrænder kalorier ved at røre sig, men tror nu alligevel en tur ned og pumpe giver lidt mere muskelmæssigt :-)

29-02-2008 14:08 #194| 0

@Mandelir

Det skal jeg også, vil bare komme igang stille og roligt....

Det er jo ikke bare en hurtig kur, hvor jeg skal tabe mig X antal kg på 6 mdr..

Det er for livet, så tror det er godt at tage det hele i SMÅ skridt, så man ikke kører sur/træt i det...

06-04-2008 13:18 #195| 0

Så er nedtællingen så småt begyndt ;)

Er godt nok spændt på hvordan det er gået jer andre :)

06-04-2008 15:00 #196| 0

Pokkers77, hvis du hidtil har været meget inaktiv og i super dårlig form så vil Nintendo Wii uden tvivl give en smule masse når du starter fra nul. Men resten af den 'masse' du er steget vil jeg klart tilskrive væske (blod / vand) og stigning i glykogen depoterne.

Hvordan er du i øvrigt kommet frem til at du har tabt fedt men opbygget 'anden masse'? Hvis det er ved hjælp af en resonans vægt ville jeg ikke lægge så meget i det....

06-04-2008 15:08 #197| 0

@Jesper

Altså uanset om de er nøjagtige eller ej, de der dyre vægte med fedt % måler eller ej.. Så hvis man bliver målt af dem, på samme tidspunkt, med jævne mellemrum, må de vel passe lidt?

Ellers kan jeg ikke forstå at diætister, motionscentre osv. køber og bruger dem?

Men uanset hvad, så kan de 28.8 kg og 12cm i livvidden da tages som om der er sket noget ;)

Mht til min øgning i Massen, er det vel også ligemeget om det er muskler eller hvad...så længe jeg taber fedtet gør det vel ikke noget at tage på i masse?

06-04-2008 15:18 #199| 0

Har ikke tålmodighed til at læse hele tråden. Men hvad er status? - er der fundet en vinder?

06-04-2008 15:18 #198| 0

Jeg skal nok bruge 3 måneder til hvis jeg skal gå hen og blive udråbt som vinder men er faktisk meget godt tilfreds med det jeg er nået.
Det er kun blevet til et tab på 6kg men har fået skruet så meget op for træningen at jeg de sidste 14dage har fået trænet noget hverdag.
Løbeformen er ved at være nogenlunde tilbage og 10km kan nu klares uden jeg er ved at dø hvilket jeg var da jeg startede ud med de 4km tidligere på året.

06-04-2008 15:21 #200| 0

@Rnadal

Nej det er først kl. 18 at det bliver afgjort...

06-04-2008 15:22 #201| 0

@rnadal
Tror Pokkers77 ligger meget godt til ellers skal der dukke noget af en darkhorse op, han har godt nok gjort det godt.

06-04-2008 15:24 #202| 0

Hmm kl18....
Gad vide om 3,5 time i sauna ville kunne gøre det sidste =)

06-04-2008 15:28 #203| 0

@Rippon

Jeg er ihvertfald fuldt ud tilfreds med, hvad jeg har nået...

Mht til om jeg vinder, er jo svært at sige endnu, der er jo flere vi ikke har hørt fra i hele perioden.

Og jeg har jo ulempen at jeg skal tabe mig meget mere end jer andre for at vinde.

Men en ting er sikkert, jeg fortsætter.....det var en livsstils omlægning for mit vedkommende. Og håber på at nå min idelvægt inden udgangen af året.

06-04-2008 17:48 #204| 0

Jeg bumper lige med mit resultat.

Jeg har tabt 8.5 kg så min nuværende vægt er 104.5 kg

Procentvis har jeg tabt 8.5/113 = 7.5 %

Ikke det vilde, men bedre end ingenting.

Håber i andre har haft succes.

06-04-2008 18:05 #205| 0

Jeg har været gruppens absolut dårligste. Har ikke kunnet holde kuren i gang what so ever. Alt for meget rejsen rundt til kammerater, der levede dejligt usundt så jeg kunne blive hevet med ned der.

Er dog hoppet på ny kur for 14 dage siden som ser ud til at kunne holde meget bedre:)

Er på 96,5 nu, startede vist på 98,5 or so...

Pokkers

Stærkt kæmpet, gl med det fremover.

06-04-2008 18:16 #207| 0

Startede på 96 og er i dag nået ned på 90 så et tab på 6,25% stadig et stykke vej til sommerformen men der er jo også lidt tid til endnu.

06-04-2008 18:16 #206| 0

Hvem er egentligt den/de sidste??

Altså vi er....

mig
superchok
Rippon
Majaline
Koller
?

06-04-2008 18:42 #208| 0

Nå skal ud og køre nu...så jeg skriver også mit resultat nu.

Har tabt mig 28.8kg hvilket bliver 17.17%

06-04-2008 19:34 #209| 0

Ok var der ikke dateline kl. 18??

For er da vildt nysgerrig om man har vundet noget ;)

06-04-2008 20:16 #210| 0

Det er 99 % sikkert at du har vundet, det eneste der er på spil er vist 2. pladsen :)

Jeg synes personligt at det er utroligt flot, og vil gerne ønske dig tillykke, ikke så meget med sejren, mere med vægttabet.

Sørg nu for at blive ved, jeg har selv flere gange smidt en ordentlig tot blot for mindst at tage det samme på igen.

06-04-2008 20:23 #211| 0

@Majaline

Ja 99% siger du....men det er jo ligesom på stars....der bliver jeg suget ud på river med over 95% på floppet ret tit hehe

Men tak skal du have...og fortsætter da også....har hele tiden været meningen at det er for livet jeg laver min kost om nu.

Har selv smidt en del nogle gange...men det har altid været hvor man virkelig følte man var på kur, og når den så var slut røg man jo bare tilbage i den gamle vane...

Men føler ikke rigtigt jeg er på kur nu, og kunne sagtens leve sådan her resten af livet... Men når jeg er stabiliseret så får jeg dog ca. 500 kcal mere end nu om dagen...

06-04-2008 23:36 #212| 0

Er det kun mig der er utålmodig, fordi jeg har en chance for at vinde??

07-04-2008 00:10 #213| 0

Hej alle,

Er først lige kommet hjem nu, så beklager det blev lidt forsinket...:-)

Startede selv som lyn og torden den første måned, men havde svært ved at holde motivationen oppe, så de sidste par måneder har jeg stort set kun formået at holde status quo, dog har jeg tabt en lille smule.
Alt i alt har jeg tabt 8,8 kg ud af 98 kg og er nu nede på 89,2 kg, dvs. et % tab på ca. 9% (8,98 for at være helt nøjagtig).

Så ud af de 6 deltagere, er det gået følgende:

1. Pokkers77 = ~17%
2. SuperChok = ~9%
3. Majaline = ~7,5%
4. Rippon = ~6.25%
5. Koller = ~2%
6. theis hald = (ikke oplyst - deadline var sat til kl. 18 i dag og da ingen af os har hørt noget er du desværre ikke i betragtning til evt. præmie)

Stort skulderklap til Pokkers77 - rigtig godt gået...jeg shipper 70% af de 1.200$ i puljen = 840$

Jeg tabte desværre heads up duellen (typisk mig) og må tage til takke med 2. præmien.

Til resten af jer: Tak for kampen, selvom det ikke blev til $, så er der jo stadig kommet noget godt ud af det. Håber i hvert fald i kan mærke en forskel og har fået lyst til at holde den gode og sunde stil. Ellers må vi jo tage en revanche senere på året...:-)

07-04-2008 00:26 #214| 0

Godt gået af jer alle

07-04-2008 08:01 #215| 0

Tak for kampen alle sammen.

De 3 mdr. er sku faktisk gået ok hurtigt, så nu glæder jeg mig til at se hvordan de næste 3 kommer til at gå.

GL til jer alle med jeres fremtidige vægttab.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar