Pokernet ved alt - meeeeen kan i hjælpe her???

#1| 0

Hej
Sagen er den at min bærbar lige pludselig ikke kan gå på mit trådløse netværk.
Det har altid bare fungeret men nu vil skidtet ikke virke. Den sædvanlige besked i bunden af skærmen dukker dukker dog stadig op. Altså trådløst netværk tilsluttet - signalstyrke godt.
Så forbindelsen er vel god nok ik???
Hvordan kan det så være at når jeg forsøger at åbne explorer så kommer jeg ikke på nettet.
Skal siges at jeg er PC donk så det er nok bare en lille dum ting - men hvad kan fejlen være????

På forhånd tak

Faldo
PS. Har først adgang til PC i aften efter 19:00

23-05-2010 12:50 #2| 0

Hvad er fejlen i IE?

23-05-2010 12:52 #4| 0
OP

Siden kan ikke vises - forbindelsesproblemer og ikke andet....

Faldo

23-05-2010 12:52 #3| 0

genstart router osv...

23-05-2010 12:53 #5| 0

signalstyrke god, fortæller bare at du er forbundet til routeren med god signalstyrke. Det fortæller ikke om du også er på internettet.

Som KD - genstart den og reparer din trådløse forbindelse umiddelbart efter

23-05-2010 12:56 #6| 0
OP

OK tak - prøver det når jeg kommer hjem

Faldo

23-05-2010 12:59 #7| 0

Genstart routeren med en spids genstand...

23-05-2010 15:17 #8| 0

Genstart routeren med en spids genstand...

23-05-2010 15:38 #9| 0

Det skulle da være til at løse.

Lad være med at "genstart routeren med en spids genstand". Det vil kun give dig endnu flere computer problemer. Du kan til gengæld prøve at fjerne strømmen til din router i 10 sek.

Hvis det ikke virker, så post igen. Der er flere muligheder, men magter ikke hvis det kan løses ved at tænde og slukke for strømforsyningen til routeren :)

23-05-2010 15:57 #10| 0

hvorfor vil det give flere problemer at genstarte router? har sgu ikke oplevet nogen problemer når min router laver kage i den.

23-05-2010 16:04 #11| 0

nikzz +1

23-05-2010 16:52 #12| 0

Fordi det Windfeld siger han skal gøre er at resette routeren. Hvis han f.eks har Telenor betyder det at han skal til at sætte routeren op igen, hvilket er et pis-arbejde hvis man ikke ved hvordan man gør :-)

At genstarte routeren ved at tage strømmen er som regel en fin måde at forsøge at rette fejl, men at resette routeren er aldrig smart medmindre man ved hvad man laver.

23-05-2010 21:21 #13| 0

Hvis fejlen ikke løses af at genstarte routeren, så prøv at fjerne hardware og derefter tilføje den igen (gøre i enhedshåndtering). Du kan evt. opdatere driveren hvis dette heller ikke løste problemet.

23-05-2010 21:47 #14| 0
OP

Hej gutter.

Mange tak for at i gider at bruge tid på at hjælpe!!!!

Har nu prøvet:
at tage strømmen til routeren - samme resultat
at opdatere driveren - samme result

Har ikke prøvet at gebstarte med spids genstand

Flere ting jeg skal forsøge

Faldo

23-05-2010 22:01 #15| 0

Har du tjekket der ikke er slået proxy til?

Duracell

23-05-2010 22:06 #16| 0
OP

Duracell

Hvad betyder dette?
Hvordan checker jeg det?

Faldo

23-05-2010 23:29 #17| 0

Nu har du ikke skrevet hvilken windows version du kører....

Men windows xp = start, kør, cmd - skriv "ping 216.239.59.104" uden gåseøjn
Windows 7 - i søgefeltet skriv cmd - skriv "ping 216.239.59.104" uden gåseøjn

Lad vide hvilket output du får.

23-05-2010 23:52 #18| 0

Hej har du fundet ud af det. Har samme problem hvorfor aner jeg ikke. Er ikke pc nørd. Men plejer at højre klikke på det trådløse ikon i bunden. gå ind i vis trådløs netværk. og opdatere. det plejer at hjælpe. hvis det ikke hjælper så gå ind i reparer. så siger den noget med at forny ip adr. det hjælper altid. Hvorfor det er sådan aner jeg ikke men det hjælper altid. Sikkert nogen herinde der kan fortælle hvorfor

23-05-2010 23:59 #19| 0
OP
mickey

Først skriver den et eller andet jeg ikke kan nå at læse på sort baggrund og så:

Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Prøv at:
Diagnose af forbindelsesproblemer

Flere oplysninger

sldc

Jeg har prøvet det - det virker ikke - er ved at blive sindsyg

Tak fordi i prøver at hjælpe

Faldo
24-05-2010 00:05 #20| 0
Moderator

Hvilken udbyder har du?

Hvilken router har du?

Har router forbundelse til internettet? (der er for det meste en lille lampe der gerne skulle lyse, ud for "internet"

Kan du komme i routerens administration (ved telenor/gl. cybercity er det default 10.0.0.1:2033) - hvis ja, under "WAN", er der forbindelse til internet.

24-05-2010 00:20 #21| 0
OP

NanoQ

Jeg har TDC YouSee som udbyder
Routeren den der følger med - Netgear

Internet lampen blinker lidt hele tiden

Faldo

24-05-2010 00:56 #22| 0

Jeg plejer at gøre som sldc skriver: Højreklik på ikon, vælg "reparer".
Har altid virket hos mig.

24-05-2010 01:01 #23| 0

På din router er der nogle lamper som lyser . Den lampe hvor der står DSL under , blinker den , eller lyse den konstant ?

24-05-2010 01:06 #25| 0
OP

Der er 3 lamper

Power - lyser
Internet - blinker
Wireless - lyser

Faldo

24-05-2010 01:06 #24| 0

Jeg har det problem med min router, at den går af nettet hele tiden.
Jeg tager stikket til routeren mange gange i løbet af den tid jeg bruger den, og har også prøvet at stikke en kuglepen ind hvor man reset den, uden at det dog har hjulpet.

Det er mest når jeg spiller playstation på nettet og når jeg bruger wifi i min telefon det er træls den går ned hele tiden.

Det er ikke mit net det er galt med, for der er internet på den stationær og det virker fint

24-05-2010 01:32 #26| 0

Nu har jeg lige været inde og kigger på min egen netgear router , min wireless blinker godt nok en smule , men internet lyser konstant . Har du et modem koblet på , inden routeren ? Altså fra telefonstiket og inden routeren ?

- Men evt prøv og ring ind til din internetudbyder og forklar dem problemet . Oftest overvåger de nettet et par dage og kan som regel fortælle hvad problemet er :)

24-05-2010 01:48 #27| 0

det kan være du har en ip konflikt. har i fået nye ting i hjemmet der er koblet på trådløs

24-05-2010 02:06 #28| 0
OP

Pokernewbie
Tror det er en god idé - ringer til TDC imorgen

Peller
Øhhh nej det har vi ikke...
Men lige et ? måske et dumt et.......
Jeg har en anden bærbar som virker fint....... Hvis jeg kigger på dennes IP adresse så er den anderledes end den anden som ikke virker. Er det ok eller skal IP adressen deles????

Faldo

24-05-2010 06:31 #29| 0

Så vidt jeg ved så skal de første 3 tal være de samme, de sidste tal må ikke være det samme da der ellers opstår en konflikt.
eksempel på en korrekt konfiguration kunne være:
192.168.1.100
192.168.1.101

24-05-2010 08:43 #30| 0

Har du betalt din regning ellers har de nok lukket for Internettet, kablet kan også være gravet over.

Så ring til support og hør dem.

24-05-2010 09:50 #31| 0

a) du gør ikke hvad jeg skriver
b) topic og generel beskrivelse er yderst mangelfuld.

24-05-2010 16:19 #32| 0
OP

mickey
Prøver lige igen når jeg kommer hjem

Faldo

24-05-2010 19:50 #33| 0

Hej Faldo,

Jeg arbejder ved internetsupporten ved YouSee.

Hvis det er det hvide netgear modem du har, og hvis hvis lampen, der ligner et "i" med en cirkel omkring, blinker rød eller orange, er det fordi du har mistet forbindelsen og du skal fejlmelde på 80 80 40 50 (de lukker kl. 20 i dag). Hvis denne lampe blinker eller lyser konstant grøn ligger problemet internt på computer/modem.

I de fleste tilfælde hvor problemet ligger internt, og når du har forbindelse til det trådløse netværk, vil det være en firewall på computeren der er problemet. Denne skal du prøve at slå fra og derefter åbne et nyt internet vindue.

Hvis dette stadig ikke virker, så send lige dine oplysninger, så skal jeg kigge på det. Du kan f.eks. skrive hvilken Windows du bruger.

24-05-2010 21:00 #34| 0

De fleste bærbare har en lille knap, der deaktiverer adgang til wireless. Den kan sidde på siden, og man kan derfor komme til at slå wireless fra ved en fejl.

24-05-2010 22:22 #35| 0
OP

mickey
Jeg får beskeden:

Ping statistikker
4 pakker sendt - 4 modtaget - 0 tabt
beregnet tid 192 ms

Caller
Det lille i med cirkel omkring blinker grønt - jeg har nu prøvet at slå firewall fra men det samme svar kommer
Jeg har windows XP som styresystem

PS. Kan det ha noget at gøre med de andre programmer jeg har på computeren. Her tænker jeg på AVG antivirus free edition, spy hunter og adaware??


Tak for jeres tid - det sku pænt af jer

Faldo


24-05-2010 22:50 #36| 0

"Ping statistikker
4 pakker sendt - 4 modtaget - 0 tabt
beregnet tid 192 ms"

Der står nok lidt mere normalt....Men info'en er fin nok - Du kan dermed fint pinge google, så jeg antager det er din DNS den er gal med....

Google lidt hist og her hvordan du sætter det op, afhængig af OS etc er det forskelligt - Hvis du nada har sat lokalt, og ikke har f.eks en trådløs router sat til dit YouSee modem, så er det dem du skal have fat på.

24-05-2010 23:03 #37| 0

Det kan også være din DNS den er gal med.

For at finde ud af hvad din nuværende DNS er skal du gå ind i Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser. Her skal du højreklikke på trådløs netværksforbindelse og vælge status. Gå ind under fanebladet understøttelse, her finder du din ip-adresse, den skal du lige prøve at skrive herinde. Derefter skal du trykke på knappen der hedder Detaljer. Herinde skulle der gerne stå DNS servere, disse to skal du også prøve at skrive..


Det kan sagtens være et program på computeren, og typisk firewall/antivirus. Du kan derfor prøve at lukke ned for AVG. Dette gør du ved at højreklikke på AVG ikonet nede ved dit ur i bunden af skærmen, og vælg exit

24-05-2010 23:33 #38| 0
OP

Caller

IP adresse 192.168.0.14
DNS servere 193.162.153.164
194.239.134.83


Faldo

24-05-2010 23:39 #39| 0

Hej Faldo,

Disse informationer er helt som de skal være. Dette betyder at der er et eller andet på din computer der blokere for internettet. Jeg vil anbefale dig at prøve at slå alle de programmer fra som du nævnte før, hvis dette ikke hjælper vil det være en god idé at afinstallere dem en af gangen. Da det som oftes er en firewall der er skyld i dette problem vil jeg høre dig om du bare bruger windows' egen firewall eller om du har et program til dette (Norton, Bullguard eller noget andet)

24-05-2010 23:40 #40| 0
OP

Caller

Bruger windows egen firewall - ingen andre

Faldo

24-05-2010 23:45 #41| 0

Jeg mindes at have set problemet før i forbindelse med AVG - Men du må da vide hvilke ændringer du har foretaget for at det ikke virker?

24-05-2010 23:46 #42| 0

Denne plejer som regl ikke at være problemer med. Prøv derfor at luk disse programmer ned, og evt. afinstallere dem.

Du kan evt. prøve at nulstille din browser, dette gør du ved at åbne et internet vindue, gå op i Funktioner og ned i internetindstillinger. Her skal du gå ind under fanebladet avanceret og trykke på nulstil. (denne løsning tror jeg ikke er det problem du oplever, men det er noget nær det sidste der kan prøves)

24-05-2010 23:50 #43| 0

mickey,

Disse typer fejl er typisk ikke nogle man selv begår, men oftere er det opdateringer til diverse programmer som ikke er gennemtestet korrekt før de bliver sendt ud til folk.

25-05-2010 00:10 #44| 0
OP

Caller
Du havde desvæærre ret. Det virkede ikke at nulsstille.
Har afinstalleret spyhunter og adaware

mickey
Jeg mindes ikke rigtig jeg har ændret noget - det enese jeg kan komme på er at jeg har fjernet et falsk antivirus program ved navn anti spyware - det skulle efter sigende være noget rigtigt møg at ha på computeren

Faldo

25-05-2010 00:17 #46| 0

Hvad med AVG, har du afinstalleret dette? Der kan være en sammenhæng med at dit AVG har spærret for din internet adgang og så dette program du har afinstalleret.

Derfor synes jeg at du skal prøve og afinstallere AVG og se hvad der så sker.

yousee.dk/Bredbaand/Sikkerhed/Sikkerhedspakken.aspx <-- her kan du finde sikkerhedspakken fra yousee, som du gratis kan bruge i 90 dage, den kan du prøve at køre.. Dog skal du først afinstallere AVG

25-05-2010 00:17 #45| 0

Hvad med AVG, har du afinstalleret dette? Der kan være en sammenhæng med at dit AVG har spærret for din internet adgang og så dette program du har afinstalleret.

Derfor synes jeg at du skal prøve og afinstallere AVG og se hvad der så sker.

yousee.dk/Bredbaand/Sikkerhed/Sikkerhedspakken.aspx <-- her kan du finde sikkerhedspakken fra yousee, som du gratis kan bruge i 90 dage, den kan du prøve at køre.. Dog skal du først afinstallere AVG

25-05-2010 00:19 #47| 0

Start - Kør - C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Vælg Notesblok (Notepad) til at åbne med.

Kopier alt hvad der står i filen herind.

Tror du har virus.

25-05-2010 00:33 #48| 0

Hvis du skal tjekke proxyen, går du ind i tools (eng. version) i venstre hjørne i IE og tager den nederste, der hedder internet options. Vælg den fane der hedder Connections og tryk på knappen: Lan settings. Ud for proxy server skal der ikke være et kryds.

Over and out again

25-05-2010 00:44 #49| 0
OP

prøver om lidt
har 7 borde kørende på stars

Faldo

25-05-2010 01:17 #50| 0
OP

Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
Pokerholmes

# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært
127.0.0.1 localhost


Faldo

25-05-2010 01:28 #51| 0
OP
Duracell

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES !!!!!!!!!!!!!!!

1000 tak - det hjalp

Tak til alle der tog tid til at hjælpe

Faldo
25-05-2010 09:19 #52| 0

"mickey,

Disse typer fejl er typisk ikke nogle man selv begår, men oftere er det opdateringer til diverse programmer som ikke er gennemtestet korrekt før de bliver sendt ud til folk."

Yeah, alle ved jo en proxy bliver enabled via opdateringer........

25-05-2010 12:35 #53| 0

Det bare iorden

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar