Pokercast.dk 2021 - we need YOU !

#1| 16
Administrator

Hejsa

 

På medieimperiets seneste redaktionsmøde, som blev afholdt på Pokercast,dk HQ - er der blevet besluttet nogle ændringer for året 2021.

 

  • Vores målsætning er fortsat at lave 10 episoder af podcasten årligt. Første episode er allerede klar og udkommer en af de nærmeste dage. Personligt synes jeg det er den bedste episode vi nogensinde har lavet, og samtidig omhandler det et emne som måske er det vigtigste overhovedet.
    • Vi ligger gennemsnitsligt på ca. 850 downloads pr. episode. Dette er vi tilfredse med, og håber vi kan opretholde dette.

  • Vores youtube kanal konverteres fra dansk til engelsk. Vi har sjældent over 100 afspilninger, og hvis dette skal ændre sig må vi gøre noget andet.
    • Vi vil ikke prøve at kopiere de store
    • Vi vil begynde at streame noget af vores eget microstakes online spil - og måske andres spil hvis nogen har lyst at dele ?
    • Vi vil gerne begynde at streame nogle af de større final tables på tværs af sites
      • I den forbindelse vil jeg rigtig gerne høre om nogle af jer kunne tænke sig at gøre dette sammen med mig - smid en PB hvis interesse

 

  • Vi skal have fundet en eller anden måde at få en indtægt.
    Indtil videre har vi brugt i omegnen af 15.000dkk på udstyr, diverse abonnementer osv, og vi kunne godt tænke os at få dem hjem igen
    Gode ideer til dette modtages gerne 

 

  • Vi vil prøve at gøre en endnu større indsats for at få interaktionen mellem vores lyttere og os selv bedre. Om det kræver giveaways, en twich kanal (som vi faktisk har, men endnu ikke har brugt), eller noget helt andet ved vi bare ikke.

 

Som sædvanligt - kom gerne med flere inputs

 

PFT!

03-02-2021 12:40 #2| 10
Administrator

Så er vi der





03-02-2021 12:52 #3| 0
Administrator

Og stort tak til 

@Tud73

For en super inspirerende snak

03-02-2021 20:22 #4| 2

Lækkert. Den skal høres! Hvornår kommer der noget om Zuppen?

03-02-2021 20:31 #5| 4
Administrator
THR72 skrev:

Lækkert. Den skal høres! Hvornår kommer der noget om Zuppen?

 

 det varer desværre nok lidt

Vi har planer om et ret specielt afsnit om den sag

03-02-2021 20:44 #6| 1
Bridgeking skrev:

 

 det varer desværre nok lidt

Vi har planer om et ret specielt afsnit om den sag

 

 Alletiders. Er sikker på det er ventetiden værd.

04-02-2021 08:50 #7| 1

God og spænenende podcast med ham Thomas der......Keep up the good work.

04-02-2021 10:02 #8| 0

Super interessant interview!

Hvad økonomi for podcasten angår har I så overvejet at få den på Podimo  på deres 20/80 aftale?
Jeg ved ikke hvor mange lyttere der kan flyttes derover og hvor mange af dem der i forvejen er betalende medlemmer, men det kan måske også generere nye lyttere.

Alternativet er selvfølgelig deres ekslusivaftale, der dog så vil kræve at man er medlem for at lytte med.

04-02-2021 11:55 #9| 0
Administrator

Mjaaah 

Som udgangspunkt vil vi ikke sætte nogle begrænsninger for nogen

Men ville selvfølgelig være fedt hvis vi kunne få en sponsor


og så meget betyder det heller ikke for os

Det er mere at det sætter lidt begrænsninger når vi synes det ville være fedt at købe en ny mic og den slags

04-02-2021 12:13 #10| 0

Bare for at undgå misforståelser, hvis den ryger på 20/80 aftalen på Podimo, så kan man fortsat have sin podcast på de normale platforme som folk bruger nu.

Det er dog formentlig heller ikke mange penge der kan hentes, med mindre mange nye lyttere finder vej til den via podimo.

04-02-2021 13:34 #11| 2

Er det ikke bare at lave en donate knap/mobile pay nummer på forsiden, og så se hvor meget der bliver geneneret efter nogle episoder? Da det er et niché produkt tænker jeg at lytterskaren er villig til at hjælpe :)

04-02-2021 13:50 #12| 0

https://10er.app/ ved jeg flere danske podcasts ect overlever på når de ikke er store nok til reklamer. Der er det også lavet så man doner udfra hvad der bliver udgivet, hvilket virker "retfærdigt" for doner, og giver incitament for skaber til at skabe.

04-02-2021 14:06 #13| 0
Administrator
Silan skrev:

https://10er.app/ ved jeg flere danske podcasts ect overlever på når de ikke er store nok til reklamer. Der er det også lavet så man doner udfra hvad der bliver udgivet, hvilket virker "retfærdigt" for doner, og giver incitament for skaber til at skabe.

 Jeg mener jeg undersøgte det engang - og de tager vist 50%
det synes jeg er lidt vildt

 

NoNoNo skrev:

Er det ikke bare at lave en donate knap/mobile pay nummer på forsiden, og så se hvor meget der bliver geneneret efter nogle episoder? Da det er et niché produkt tænker jeg at lytterskaren er villig til at hjælpe :)

 Det virker sgu lidt for tigger agtigt synes jeg

Det er jo som sådan ikke et stort problem - men bare noget vi gerne ville

Og vi vil jo egentlig bare gerne levere noget god content 

Gratis og man skal ikke føle sig “forpligtet” til at donere

 

04-02-2021 14:44 #14| 4
Bridgeking skrev:

 

 Det virker sgu lidt for tigger agtigt synes jeg

Det er jo som sådan ikke et stort problem - men bare noget vi gerne ville

Og vi vil jo egentlig bare gerne levere noget god content 

Gratis og man skal ikke føle sig “forpligtet” til at donere

 

 

 Som modtager og potentiel bruger, vil jeg ikke føle mig en papko "forpligtet". For det første er det ikke usædvanligt i disse moderne tider. For det andet kender jeg via PN en smule til opstarten/baggrund for disse podcasts.

Derved mener jeg absolut ikke der er det mindste "tiggergang" i at fikse en donerknap. Så længe det er en valgfri option.

 

Det er min subjektive mening, og jeg har selv gået ad vejen mod sponsorer blandt bekendte - i andet regi. Nogle donerede, en masse gjorde ikke, og vi er lige gode venner/bekendte af det. :-)

 

Edit: Men jeg forstår dine skruplende tanker den vej. Dem havde jeg skam også.

Redigeret af RunningDucks d. 04-02-2021 14:48
04-02-2021 14:53 #15| 0
Silan skrev:

https://10er.app/ ved jeg flere danske podcasts ect overlever på når de ikke er store nok til reklamer. Der er det også lavet så man doner udfra hvad der bliver udgivet, hvilket virker "retfærdigt" for doner, og giver incitament for skaber til at skabe.

 

 10er var en rigtig god idé indtil i sommers, hvor bureaukrati-politikerne gjorde det ulovligt at samle støtte der.
Nu skal man først ansøge om tilladelse, det koster 1100 kroner at søge, og derefter føre regnskab over ens støtte.
Det har smadret den mulighed for små podcastere

 

04-02-2021 16:05 #16| 1
Bridgeking skrev:

 Jeg mener jeg undersøgte det engang - og de tager vist 50%
det synes jeg er lidt vildt

 

 Det virker sgu lidt for tigger agtigt synes jeg

Det er jo som sådan ikke et stort problem - men bare noget vi gerne ville

Og vi vil jo egentlig bare gerne levere noget god content 

Gratis og man skal ikke føle sig “forpligtet” til at donere

 

 

 Altså ... Bridge. Du er hardcore sælger i dit daglige liv. 

Det har ikke noget med tiggeri at gøre - det har noget at gøre med at optimere sine sine ting og have muligheden for det 
kan løbe rundt. 
I er ikke i segmentet for at tjene en masse på reklamepenge etc. så det er bestemt en mulighed jeg ville overveje! 

 

 

04-02-2021 16:33 #17| 5

Har I overvejet at livestreame de interviews i laver igennem Facebook/YouTube/Twitch? Det åbner muligheden op for donations og spørgsmål til interviewet, samt giver mere content til jeres platforme.

 

Det forhindrer jer ikke i at klippe det til efterfølgende, og smide det på iTunes og Spotify :-) 

04-02-2021 18:08 #18| 1
NesleiN skrev:

Har I overvejet at livestreame de interviews i laver igennem Facebook/YouTube/Twitch? Det åbner muligheden op for donations og spørgsmål til interviewet, samt giver mere content til jeres platforme.

 

Det forhindrer jer ikke i at klippe det til efterfølgende, og smide det på iTunes og Spotify :-) 

 

 Genial ide!! 
den ligger fandme lige til venstreskøjten (jeg er venstrebenet)

04-02-2021 18:51 #19| 0
Administrator
NesleiN skrev:

Har I overvejet at livestreame de interviews i laver igennem Facebook/YouTube/Twitch? Det åbner muligheden op for donations og spørgsmål til interviewet, samt giver mere content til jeres platforme.

 

Det forhindrer jer ikke i at klippe det til efterfølgende, og smide det på iTunes og Spotify :-) 

 Glimrende ide

Men jeg tror dog man skal have 1000 abonnenter på youtube for at kunne den slags

Twitch er naturligvis en fin mulighed

 

04-02-2021 19:41 #20| 0
Bridgeking skrev:

 Glimrende ide

Men jeg tror dog man skal have 1000 abonnenter på youtube for at kunne den slags

Twitch er naturligvis en fin mulighed

 

 

 Det kan vel ikke koste så meget at købe sig til 1000 følgere for at få den mulighed?

04-02-2021 23:32 #21| 0

Hey
Jeg kan se der er et par episoder jeg mangler at lytte til.
Hvor finder jeg afsnit 1-5?

04-02-2021 23:40 #22| 3
05-02-2021 07:20 #23| 0
Administrator
dankersoe skrev:

Hey
Jeg kan se der er et par episoder jeg mangler at lytte til.
Hvor finder jeg afsnit 1-5?

 

Ligger de ikk ebare på itunes og spotify ?

Redigeret af Bridgeking d. 05-02-2021 08:11
05-02-2021 16:08 #24| 1
Administrator

Hvem fanden er ham Gintberg på 6 pladsen ?



06-02-2021 14:43 #25| 4

Muligvis det bedste pokercast afsnit til dato, og det siger ikke så lidt. 

Meget interessant og værd at bruge 1 time og 25 minutter på.

07-02-2021 10:39 #26| 1

Super godt afsnit med Thomas! Ham må I også have tilbage til afsnit 2-5.

07-02-2021 19:59 #27| 0
Administrator
dankersoe skrev:

Hey
Jeg kan se der er et par episoder jeg mangler at lytte til.
Hvor finder jeg afsnit 1-5?

 

 de er på vores hjemmeside nu - afspilleren drillede

10-02-2021 01:05 #28| 0

twitch og live interviews er nok den bedste måde at genererer indtægt. folk får mulighed for også at stille spørgsmål - subscribe og donerer :) 

Det er ret inkluderende og hvis man kigger og lader sig inspirerer fra de store så er der jo en grund til at de bliver store og det er

- Godt indhold
- God underholdning
- Inkluderende udgangspunkt


Gl med det.. jeg er fan!!

10-02-2021 04:30 #29| 0
kaj666 skrev:

Muligvis det bedste pokercast afsnit til dato, og det siger ikke så lidt. 

Meget interessant og værd at bruge 1 time og 25 minutter på.

 

 Jeg er lige modsat - jeg synes det var ret kedeligt ift dem Med kipster og KP. Var nød til at slukke efter 35 minutter ca 👎 

15-02-2021 21:09 #30| 0
Administrator

Jeg prøvede at streame en times tid på Twich idag

Det er godt svært at sætte ord på sine tanker imens man spiller - især på engelsk.

Men jeg er ret sikker på det er noget man også lærer af

 

 

05-07-2021 11:04 #31| 4
Administrator
05-07-2021 11:42 #32| 1

Flere episoder med/ a la Kipster & AlexKP og andre danske highstakes spillere ville være mega flot.

 

Ift. at generere indtægt - hvad med at åbne en MobilePay til donationer eller sælge noget merchandise?

 

Personligt synes jeg ikke det er så spændende at se microstakes stream mv - det er der massevis af i forvejen.

05-07-2021 11:45 #33| 0
Administrator
arigold skrev:

Flere episoder med/ a la Kipster & AlexKP og andre danske highstakes spillere ville være mega flot.

 

Ift. at generere indtægt - hvad med at åbne en MobilePay til donationer eller sælge noget merchandise?

 

Personligt synes jeg ikke det er så spændende at se microstakes stream mv - det er der massevis af i forvejen.

 

 Flere episoder med de fede gæster arbejder vi konstant på at lave - det er bare ikke altid så let :-)

 

05-07-2021 12:57 #34| 0

Tak for endnu et godt afsnit :)

05-07-2021 13:23 #35| 0

Tag ud i pokerklubberne og spørg hvorfor folk er der og hvad de i øvrigt går og laver. Er det matematiknørder, rige fodboldspillere eller hvem spiller poker i Danmark?

 

"Blame yourself" er i øvrigt den fedeste t-shirt-tekst jeg mindes at have hørt!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar