PNVA: Mailboxunavaliable serverresponse 5.7.1?

#1| 0

Hey PN

Har været så heldig at få et Canon spejlrefleks kamera i julegave og vil nu gerne i gang med at undersøge dets muligheder. Derfor har jeg prøvet gentagende gange at oprette en bruger på myeos.dk

Mit problem er så at jeg får denne melding når jeg prøver at oprette en bruger:

Mailbox unavailable. The server response was: 5.7.1 Unable to relay for [email protected]

Når jeg så prøver igen, får jeg så meldingen at jeg min email er brugt. WTD

Har prøvet at sende en mail til [email protected], som er den eneste kontakt til nogle på hjemmesiden. Men får mailen returneret, da den åbentbart ikke er en gyldig mail.

Heeeelp :)

30-12-2009 10:23 #2| 0

Bump

30-12-2009 13:17 #3| 0

Canon er tydeligvis nogen amatørnisser!

Meddelsen "5.7.1 Unable to relay ..." er smtp og kommer når man snakker med en mailserver, et kvalificeret gæt er at når oprettelsen ellers er i orden afsendes der en verifikationsmail til den email du angiver - eller rettere der forsøges herpå, men det fejler fordi de ikke er tilladt at relaye.

Det kan så igen hænge sammen med at dandomain der hoster dem har lavet noget om, de selv har fucket noget op eller tilsvarende. Det vil nok kræve adgang til logfiler og/eller sitet at pege mere præcist på hvilken slåfejl de har lavet hvor.

Når man nu heller ikke kan komme i kontakt med dem er der jo bare tilbage at afvente de selv opdager det ... eller se om du kan få fat i canon's generelle marketing/kundeservice og skælde dem ud (du er i din gode ret).

30-12-2009 13:20 #4| 0

TY for responds :) Ja det er sku lidt håbløst når man ikke kan signe up, plus man ikke kan komme i kontakt med webmasteren!

30-12-2009 13:28 #5| 0

Det kan også være at de har lukket for gratis emails.
Dog ikke at det ville give en mening i dette sammenhæng, men nogen sites vil ikke have a folk signer op med mails fra MSN, Gmail, yahoo ect.

prøv med en anden email og se om der er bid.
men vil give bombjack ret i at det mest ligner canons mailserver der er bugged.

30-12-2009 14:49 #6| 0

> det mest ligner canons mailserver der er bugged

Næppe - tror snarre der er en hos canon.dk der har været lige vel "smart".

canon.dk er hosted af canon-europe og står hos t-online i tyskland, jeg kan forestille mig at det er lidt gumpetungt at få godkendt/flyttet/indlemmet noget ala myeos.dk i så stor en organisation.

myeos.dk har dns hos dandomain og er hosted af webpartner hvilket kunne tyde på det har været eller er i færd med at blive skubbet rundt. Eneller anden 14-årig asp-programmør har sikkert har det fint oppe og køre givet de betingelser der var hos den udbyder det stod hos den dag, men de har så ganske givet ændret sig sidenhen muligvis ifbm flytning.

Jeg ville kigge efter noget ala $smtp_server i den pågældende asp-kode.

Anyway domainet kan slås op hvoraf det fremgår ved navn og telefonnummer at det er følgende person der er ansvarlig;

Navn: Canon Danmark A/S
Adresse: Knud Højgaards Vej 1
att. Poul Erik Rasmussen
Postnr. & By: 2860 Søborg
Land: Danmark
Telefonnummer: +45 70 15 50 05

Hearaf fremgår det desuden at domainet udløber imorgen, så du kan vel bare quick-snappe det hvis du bliver træt af at vente og pege dns over på www.lbl.dk - så kommer de nok op af stolen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar