PNVA: Dankort fejl i fysisk butik

#1| 0

Hey PN!

Sagen er at jeg købte for ca 1100,- julegaver i samme butik før jul. Jeg er siden da blevet ringet op af min bank og gjort opmærksom på, at der var åbenbart skete en fejl under min betaling og butikken derfor ikke har modtaget pengene, så jeg skulle nok lige kontakte butikken og få det løst.

Jeg har lige snakket med butikken og sidder og venter på de ringer tilbage med yderligere informationer osv. Her tænker jeg, svinsk eller ej, ville der nogensinde kunne være sket noget hvis jeg havde været kold og aldrig kontaktet butikken? Hvis ikke, kan jeg så tillade mig at hive lidt i prisen når jeg nu frivilligt kontakter dem?

Det kan være håndøre for nogen. Jeg er dog ikke økonomisk uafhængig og skal bruge alle de penge jeg får ind, ved siden af poker, på skiferie her i uge 7. Og pokerindkomsten skal obv. bruges til at bygge rullen.

Mvh.

25-01-2011 16:04 #2| 0

med garanti for at blive flamet, har du tænkt dig at handle i den butik igen ?4

25-01-2011 16:05 #3| 0

Jeg tror begrebet hedder "ond tro" - især, når din bank har bedt dig om at kontakte butikken for at finde en ordning.

25-01-2011 16:13 #4| 0

@TiltThis
Nej det tror jeg ikke. Måske småting som kan klares over nettet. Men som sagt betaler jeg. Det var nu mere om jeg kan tillade mig at hive lidt i prisen, hvis nu det vidste sig at der ikke kunne ske noget :-)

@lilleclown
Det er uden tvivl ond tro. Hvis butikken vælger at sagsøge mig eller lignende ville jeg aldrig vinde den. Tror mere jeg tænkte i RKI(?)-baner og lign.

Dog synes jeg ikke banken sagde jeg skulle, men bare mente det nok var en god idé.

Men som sagt betaler jeg. Jeg kunne bare godt tænke mig at kunne trække lidt fra beløbet grundet stram økonomi pt. Dog kan jeg ikke helt vurdere om jeg kan tillade mig det.

25-01-2011 16:16 #5| 0

lol

når du har tænkt dig at betale kan du jo spørge når du alligevel skal derned, 99.2% sikkerhed for du et nej, for den person du taler med har ingen magt til at ændre prisen på en vare der blev solgt i sidste måned, specielt ikke fordi at de penge du skylder skal få regnskabet til at gå op for ham.

Så har du tænkt dig at betale kommer du til at betale det hele.

25-01-2011 16:35 #6| 0

Kæft jeg føler mig røvrendt. Har lige snakket med ejeren igen og hun fortæller mig nu at banken faktisk ikke ville udlevere mine oplysninger, men bare lige ville give mig et hint. Ergo kunne butikken aldrig nogensinde have fundet mig.

Nå, thats life. Gotta pay! Farvel 1100 :(

25-01-2011 16:42 #7| 0

OMG!!!

Kom ind i kampen. Du har fået varer for 1100,- kr, men ser det nu som om, du er blevet snydt fordi der er sket en fejl, og du så nu skal betale alligevel?

25-01-2011 17:33 #8| 0

Med lidt held har butikken overvågning. Så kan politiet da få et par billeder. Med lidt held dummer op sig på et andet tidspunkt og kan så betale de 1100.- + bøde

Alternativt håber jeg du er en af dem der ikke kontrollere beløbet før der trykkes ok, og en butik en dag kommer til at taste 11000.- istedet for 110.- og ikke siger noget til dig..


Kom nu bare ned og betal beløbet. Er jo ikke butikkens skyld at der er sket en fejl i teknikken. hvem ved om du måske får en lille ting med dernede fra..

25-01-2011 17:38 #9| 0

Du føler dig røvrendt over at skulle betale for varer du har modtaget? Sick life.

Og ja, uha hvor flabet af ejeren at bede dig betale det du skylder.

25-01-2011 17:46 #10| 0

Tjaaaah, jeg havde nok aldrig spenderet de kr. 1100,- i første omgang, hvis jeg vidste jeg ville få hårdt "brug" for dem til en skiferie i uge 7.

Men det er jo også bare mine "2 cents"........:-)

25-01-2011 17:47 #12| 0

@FromU2me

Det kan du have helt ret i. Der er dog kommet et par uventede omkostninger siden, som man ikke kan gøre det store ved :)

25-01-2011 17:47 #11| 0

@clrawe, cains og <3imo

Røvrendt er obv. et forkert udtryk.

Skulle nok lige have formuleret mig færdig og skrevet at det irritere mig at det er mig der skal foreslå netbank og ikke hende, selv efter jeg siger jeg bor 25 km. væk og ikke lige har tid til at komme ind til byen med det samme. Der bliver selvfølgelig betalt anyhow.


@Cains alene
Hvor kommer overvågningsbilleder ind i billedet? Skal jeg straffes for at betale eller hvad? "Farvel 1100 :(" betyder obv. at jeg betaler.

25-01-2011 20:45 #13| 0

@ OP

Du siger 1100 kr er "mange" penge for dig tros dette opdager du IKKE at der ikke er tukket de 1100 kr fra din konto .. mmmn så der ikke meget styr på finanserne ;-I der hjemme bare en tanke

25-01-2011 21:50 #14| 0

Undskyld jeg læste det bare som at du ikke ville betale.
Fair nok at du vil. Men hvis du seriøst kan blive irreteret over at det er dig der skal foreslå netbank og ikke hende (hun ved jo ikke hvor du bor) så har du fandme et kedeligt liv

26-01-2011 00:20 #15| 0

Øh, du bruger dit dankort i en butik og beløbet bliver ikke trukket.
Nu henvender banken sig så til dig, dvs. de er klar over problemet men snakker ikke bare med butikken og trækker de resterende penge.

Personligt havde jeg nok tænkt 5 min over situationen da banken kontakter dig og derefter pisset på butikken, indtil de selv henvendte sig til dig gennem banken.

26-01-2011 12:51 #16| 0

@DVDmand
Haha ja, du har helt ret. Den kan jeg vidst ikke rigtig argumentere mig ud af :-)

@Cains
Når jeg fortæller hende at jeg ikke lige kan nu her fordi jeg bor langt væk og ikke har tid, og hun stadig bliver ved med at sige jeg bare skal komme ned forbi butikken i løbet af ugen, så synes jeg sgu det er ringe hun ikke selv nævner overførsel.

@BobbyOlsen
Jeg vidste bare ikke hvad banken havde oplyst butikken. Dvs. vidste ikke banken ikke må give oplysninger. Desuden tror jeg ikke min bank ser så godt på at jeg eventuelt bare ignorerede problemstillingen gentagne gange.

Så man kan sige jeg ikke kendte eventuelle konsekvenser.

26-01-2011 13:38 #17| 0

Jeg arbejder i Nets og har til daglig med alle mulige former for kort transaktioner at gøre. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad der rent faktisk er sket her.

En ting som jeg dog synes er vigtigt at finde ud af i denne sag er om du har kørt kortet igennem og fået en GODKENDT på købet.
Har du det, så vil jeg ikke mene at du har noget direkte mellemværende med butikken. Så må de kontakte deres indløser (højst sandsynlig Nets) og spørge til den transaktion og hvorfor den ikke er clearet.

Hvis ikke du har det, så er der ikke autoriseret noget køb og så har du fået udleveret varer uden at betale og så skylder du jo forretningen 1100kr, som du må afregne på en eller anden måde.

27-01-2011 21:20 #18| 0

@cbh70
I butikken stod det som godkendt, så vidt jeg ved. Jeg sidder med bon'en i hånden og der står:

Betalt med:
Modtaget i Dankort: xxxx kr.

Intet med afvist eller lignende.

Jeg blev ringet op af min bank og fik af vide at betalingen ikke var gået i gennem, andet sagde de ikke. Så hvor fejlen ligger ved jeg ikke. Dog kan jeg ikke se transaktionen i min netbank, hvis det forklare noget :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar