PLO600 River beslutning

#1| 0

Villian er set spille håbløst, men det er over mindre end 20 hænder. F.eks. i en pot på ca. $320 på turn kalder han lige et allin for hans sidste $160 med 3rd pair og 1 hulstraight draw. Han raiser alt på knappen preflop.

Hero er interesseret i at få hans skillinger før andre gør det for Hero forventer at villian med den anlagte spillestil næppe klarer den længe ved bordet. Hero spiller altså også frisk til.

Hero synes at flop og turn er standard. Spørgsmålet er om Hero som standard skal raise river? Kan man forvente at QQXX+ folder her? Kan man raise for value?

$6 PL Hi (6 max) - Omaha - 4 players

Hero (SB): $600.00
BB: $797.20
UTG: $859.75
BTN: $730.86

Hero posts SB $3.00, BB posts BB $6.00

Pre Flop: ($9.00) Hero has J A 3 J

fold, BTN raises to $21.00, Hero calls $18.00, fold

Flop: ($48.00, 2 players) 5 A 5
Hero checks, BTN bets $34.50, Hero calls $34.50

Turn: ($117.00, 2 players) 5
Hero checks, BTN bets $86.25, Hero calls $86.25

River: ($289.50, 2 players) 8
Hero checks, BTN bets $287.50, Hero ???

06-05-2012 08:56 #2| 0

Umiddelbart synes jeg raise for at få q,q+ til at folde for 200 mere virker som uber spew, især mod en meget fisket callish villain.

Nu er jeg usikker på hvordan dynamikken er på plo600, især når villain er semi retardo... Dog vil jeg sige at små bets på flop og turn og så fuld skrald på riven, altid er nuts på de lavere limits, så virker umiddelbart som et snap fold herfra. Især fordi retardo villains er glade for at hit'n runne imo, og ja hvis du caller her og taber har villain ca. doblet op, hvilket gør hero callet nednu mindre attraktivt imo.

06-05-2012 09:13 #3| 0

fold>call>raise

Ser ingen grund til at raise river, det må være et spørgsmål om call eller fold og jeg hælder mest til fold. Er meget enig med djoffer her, små bets hele vejen og et stort på river virker ret stærkt. Så heller vente på et bedre spot, der du har pos på ham så de skal nok komme.

06-05-2012 13:07 #4| 0

Tror mere eller mindre du skal tage beslutningen på turn. Det at villain giver fuld skrald, betyder langt fra at han altid har nuts, selvom det altid er en mulighed.

Når du siger han er mega aggressiv, og better godt til, er det i situationer som den her hvor du skal tage ham. Det afhænger rigtig meget af dynamik, bluffer han ofte river? prøver han at bluffe dig fordi han tror du har en flush, eller er han så donket han rent faktisk han har hus med et es?

Udover det, så er det også ham der har taget initiativet gennem hele hånden, og det øger chancen for at han sidder og bluffer, når han i forvejen er aggressiv.

Det virker dog ret stærkt at han skyder fuldpot river, eftersom den eneste måde han kan være sikker på du ikke har 5'eren eller esserne er hvis han selv har dem/den.


06-05-2012 13:42 #5| 0
OP

Tak for svarene. I situationen var jeg ikke i tvivl om da jeg kaldte turn (i stedet for at raise turn, da jeg gerne ville holde bluff inde og hænderne er fra turn næsten locked in til river) at jeg også som minimum kaldte river, så fold var ikke en mulighed for mig. Hvis fold, så fold turn. Tanken gik på at der var værdi i at raise river.

Jeg havde grundet de få hænder ikke set ham blive kaldt ned i et bluff, men set ham komme til showdown med marginale starthænder.
Jeg endte med at kalde ham ned. Han havde 9 høj med en unpaired hånd.

Bagefter tænkte jeg om jeg kunne have fået value fra 22-77 og 99-TT, hvis han havde haft det.

06-05-2012 13:46 #6| 0

Synes dit call down er super std mod en gut der virker aggro/tardo.

Omvendt tror jeg ikke der er value i et raise. Hans linje polariserer hans range - selvom vi obv ikke kan være 100% sikre på det.

Turn raise er helt helt helt i skoven btw

07-05-2012 16:36 #7| 0

Den er close mellem call og fold på river imo.

Din beskrivelse indikerer ikke rigtigt, hvorvidt han er typen som er non-believer eller bare har svært ved at vurdere relativ håndstyrke. Noget tyde på det sidste.
Check/call flop er standard på det her board og fint. Vi kan nok antage, at han better tæt på hele sin range.
Turn check/call er standard.
Som de andre skriver, skal vi kende hans betfrekvenser og river tendenser markant bedre, før river raise på nogen måde kan komme på tale. Han virker jf din beskrivelse ikke som typen med den store "Phil Hellmuth hero fold knap".

Call>Fold>>>>Raise

Redigeret af Grethe d. 07-05-2012 16:37
07-05-2012 22:34 #8| 0

calldown er relativt std, yes

jeg synes det mest diskutable i hånden er dit pf call

08-05-2012 01:01 #9| 0

Preflop er tæt på et autofold herfra.

Det er ikke så simpelt i forhold til turn/river. Altså, hvis vi bare overvejer, at han ved lidt om poker / hænder i PLO, så er der en hel del flop hænder, der autofolder turn, men væsentligt færre, der caller turn, og så folder river.

Men derudover bliver det obv lidt af et soulread-fest på river mod sådan en type der.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar