PLO600 HU, turn + river spil

#1| 0

En af de første hænder så har nada stats på ham på daværende tidspunkt, og vil derfor ikke skrive dem da de kan være misvisende, mere høre hvad default spillet er.

Vil gerne høre om turn + river.

Seat 3 is the button
Seat 3: Player3 ( €1233.70 EUR ) - VPIP: 81, PFR: 55, 3B: 14, AF: 0,9, Hands: 123
Seat 8: Hero ( €865.86 EUR ) - VPIP: 56, PFR: 47, 3B: 14, AF: 4,5, Hands: 769
Player3 posts small blind [€3.00 EUR].
Hero posts big blind [€6.00 EUR].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 A A 6 ]
Player3 raises [€12.00 EUR]
Hero raises [€39.00 EUR]
Player3 calls [€30.00 EUR]
** Dealing Flop ** [ J, 5, 4 ]
Hero bets [€72.00 EUR]
Player3 calls [€72.00 EUR]
** Dealing Turn ** [ 6 ]
Hero checks
Player3 bets [€168.00 EUR]
Hero calls [€168.00 EUR] ?



Potten er 564 på river.
** Dealing River ** [ 5 ]
Hero checks
Player 3 bets [€476.00 EUR]

Hero ???

25-01-2014 13:48 #2| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg aner ikke hvad vi skal gøre på river, men jeg synes floppet er interessant.

Hvis vi har en c/c range (hvilket jeg antager du har med disse stacks), så tror jeg denne kombo er bedre deri. Vi har fin board coverage, og vi blocker for mange af de hænder vi dominerer som raise-caller floppet, og ligeledes tror jeg, at mange af de komboer villain caller et bet med better selv.

Såfremt vi better, tror jeg ikke 80% pot er godt for vores range - vi har vel mange kombos der ikke ønsker at bloate potten, og ligeledes en del kombos der ønsker at bluffe billigt.

25-01-2014 15:03 #3| 0

Lyder interessant :-)
Så lad os tage floppet med

25-01-2014 18:13 #4| 0

Vil helt vildt gerne sige noget, men kan ikke bestemme mig for hvad jeg vil. Prøver lige at bakse noget sammen.

25-01-2014 18:25 #5| 0

Vi blokker godt og grundigt for den gode ende af straighten + det er gutteren der completer på turn, hvilket får mig til at hælde mod call. Boardparring på river og hans store bet giver mig dog lidt kvalme.

Vi er ret f draw + something heavy efter vores turnlinie imo. Vi kan nok godt skære nøgne overpairs ud af vores range, ligesom vi ikke har straights og de fleste nok ville bette videre med settet, når det kunner gutteren der completer. Så vores range er alt i alt temmelig svag.

Villain kan obv have kæmpebred range med hans flop call og diverse combos, hvor 87 er med er helt sikkert mulige. Jxxx og diverse f draw, vil dog sikkert stabbe med en ret stor frekvens på turn, da vi ret tit cf her og hvis vi ikke gør det her, jamen så gør vi det på river.

Hans betsizing på river gør mig mistænkelig. Når vi er så svage, hvorfor vil han så bette så stort for value. Hvad er det vi skal betale med mod den range han repper? Med det sagt har en HU 600 spiller nok en grund til sin sizing, men umiddelbart synes jeg der er ugler i mosen med linie+sizing+vores range.

Vi har vel noget der ligner toppen af vores range. Selvom vi godt kan have cc settet på turn, tror jeg oftere folk vil formode vi better det. Hvis det er opfattelsen, må toppen af vores range være J5/65/45, som ikke passer skidegode ind i vores 3bet range og derfor ikke en særlig stor bekymring for villain, ligeså passer diverse floppede sets heller ik ind i vores 3bet range.

Så villain skal altså søge value fra en range der som oftest er ALT for svag til at kunne kalde et kæmpebet, hvorfor det undrer mig at han better så stort.

Jeg ender med et call pga. alle de faktorer. Jeg har dog et problem med at overtænke skal det siges :D

25-01-2014 19:16 #6| 0

spiller den på samme måde og snapper river

Tror det er ret dårligt at checke floppet her mod unknown

Redigeret af AlexKP d. 25-01-2014 19:16
25-01-2014 21:13 #7| 0

Jeg er helt på linje med walth ifht. floppet. Check er sandsynligvis bedre end bet, og sizingen er, givet bet, ikke så skarp. Jeg er i øvrigt ikke engang sikker på, at en exploitive strat., som KP nævner, er specielt meget bedre mod 3/6 playerpoolen og dét flop.

Givet bet-strat på floppet, synes jeg dog det kan være fint at bluffe turn/river, om end vi kun har én blocker.

River er meh.. fold, men det kommer meget an på vores turn range (se ovenstående). Mange synes det er fedt at defende en bred cbet range på floppet, med en bred (og nutted) cc range på turn, og hvis det er tilfældet, skal vi nok folde river.

25-01-2014 22:11 #8| 0

Er jeg den eneste der enten C/R floppet, og hvis jeg så vælger at bette floppet, så C/R jeg turn ?

25-01-2014 23:44 #9| 0
Pokernets ME vinder !
gucciboyman skrev:
Er jeg den eneste der enten C/R floppet, og hvis jeg så vælger at bette floppet, så C/R jeg turn ?


Jeg tror ikke vi får noget ud af at C/R denne kombo på turn.
26-01-2014 12:55 #10| 0

Interessant at AB stemmer for ch flop og KP, da jeg spurgte ham, sagde cbet hver gang. Fik dog ikke yderligere argumenter fra ham.

26-01-2014 13:30 #11| 0

Villan er unknown = gå efter det mest simple og det der er mest value i = byg potten med vores nut hånd

26-01-2014 15:50 #12| 0
Pokernets ME vinder !

Det er muligt at der er mest værdi i at bette denne kombo isoleret set, men hvis vi spiller alle nuttede kombos på den måde, vil konsekvensen være at midten og bunden af vores range kommer i store problemer, og vi vil muligvis tabe mere EV dér, end vi opnår ekstra EV med vores nuttede kombos. At han er unknown bør ikke være et argument for at extracte value, som jeg ser det.

26-01-2014 16:09 #13| 0

Mod en unknown som vi intet kender til ser jeg ingen grund til at balancere vores bettingranges i 3b pots. Jeg vil derimod gerne minimere at jeg laver fejl på senere streets + få bygget en stor pot med denne monster handske.


Jeg siger ik at jeg altid better her mod alle, men nu bliver vi præsenteret for en hånd mod en unknown og der syntes jeg at alt andet end bet flop er HELT skævt.

26-01-2014 16:41 #14| 0

Altså, han er vel ikke bare drattet ind fra gaden. Han sidder trods alt på et 3/6 HU bord med en stack.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar