PLO5CARD 1/2 200 bb deep.

#1| 0

Hi guys.

I får den lige fra hukommelsen.

Villain er LAG og 3 better bredt pf, en smule donket og ikke så glad for at folde. Han har lige doblet på andre border og smuttet begge steder efter han har tabt en medium stor hånd. Han sidder med ca. 380 ish.

Har spillet rimelig løst og han må se mig som LAG/Maniac.

3 HANDED

Får i SB
TQ85K

Button folder:

Hero 6, villain 18, hero 54, villain call.

Flop:

4 8 7

den går check check

Turn:

Q

den går check check

River:

4

Jeg potbetter på 108 ish, og han skubber all in efter få sekunder.

What to do?

Redigeret af SuperMIG d. 06-06-2014 14:12
06-06-2014 14:20 #2| 0

Hvorfor check både flop og turn ? du finder aldrig ud af hvor du står og får derved et svært spot på riven, da han kan have alt , han har vel temmelig tit hus her når han skubber ???

06-06-2014 14:24 #3| 0
HomeMade skrev:
Hvorfor check både flop og turn ? du finder aldrig ud af hvor du står og får derved et svært spot på riven, da han kan have alt , han har vel temmelig tit hus her når han skubber ???


Han var rimelig glad for at skyde ud hvis man viser svaghed til ham, samt ville jeg også gerne pot controlle da min hånd har showdown value. River gør hånden interesant da den nu pairer

Jeg blocker for både Q og 8. Hvis han sad med flush eller 4 & 7 hus, burde han ikke bare calle? Han skubber vel i realiteten kun med Q4/QQ/77/88 hvor jeg har halvdelen af hans range blocked.

06-06-2014 14:38 #4| 0

ved at bette lidt under potten på flop finder du ud af hvor du står , nu kostede det dig 108 måske mere , men lad os se hvad hajerne siger, spændt på at høre om du kaldte

06-06-2014 14:45 #5| 0

200bb dybe, 5 kort på hånden og OOP er jeg i tvivl om vi overhovedet skal have en 4 bet range mod sådan en gut her og jeg er ihvertfald overbevist om at hvis vi vil, er ovenstående alt alt for svag til den slags.

Mht river. Jeg fatter intet. Hvorfor pot bette? Er dit bet i første omgang for value? Hvis ja, hvor mange dårligere handsker tror du betaler?!
Hvis nej, hvor mange bedre handsker håber du at folde ud, og hvis nogen, tror du ikke han mucker dem til en billigere pris?

Ja, hans reraise ser obv polariseret ud, og dit bet kan sagtens tolkes svagt. Dog taler det imod at han er igang med at lukke borde ned imho.
Men selve beslutningen om han kan bluffe indover her er utrolig svær at bedømme og en situation der næsten kun kan bedømmes ved bordet.

Resten af hånden tvivler jeg dog på er optimalt spillet :)

06-06-2014 14:46 #6| 0

Vil også gerne høre tankerne bag dit potbet på river, og hvorfor..

06-06-2014 14:48 #7| 0

Umiddelbart spiller jeg samtlige streets anderledes, måske undtaget af floppet.

Snapfold river.

06-06-2014 15:10 #8| 0

Sweet med så meget feedback. Jeg kan ikke argumentere for, hvorfor den er som spillet.

Hånden er en reverse.

Jeg er villain og må ærlig erkende at jeg har spillet lidt donked og lavet noget terrible calls og er igang med at lukke ned. Har ikke spillet imod villain før, dermed er der kun den historik fra denne session.

Men det virker til at være bred enighed om hero(som er villain), spiller sin hånd fucking weird på samtlige streets, samt burde folde på river.

Den eneste logiske forklaring jeg kan komme på, er at hero potbetter river for at induce et bluff, da han er obs på hans linie ser super weird ud og ''villain'' vil være i stand til at rykke ind. Men igen, det ville være rimelig sick at lægge den strategi imod en, du har 100 hænder på.

Jeg rykkede ind da jeg blockede 4'eren og tabte. Han kaldte efter ca. 30 sek.

06-06-2014 15:18 #9| 0

Hvorfor better du ikke tidligere streets?

06-06-2014 15:24 #10| 0
SuperMIG skrev:
Sweet med så meget feedback. Jeg kan ikke argumentere for, hvorfor den er som spillet.

Hånden er en reverse.

Jeg er villain og må ærlig erkende at jeg har spillet lidt donked og lavet noget terrible calls og er igang med at lukke ned. Har ikke spillet imod villain før, dermed er der kun den historik fra denne session.

Men det virker til at være bred enighed om hero(som er villain), spiller sin hånd fucking weird på samtlige streets, samt burde folde på river.

Den eneste logiske forklaring jeg kan komme på, er at hero potbetter river for at induce et bluff, da han er obs på hans linie ser super weird ud og ''villain'' vil være i stand til at rykke ind. Men igen, det ville være rimelig sick at lægge den strategi imod en, du har 100 hænder på.

Jeg rykkede ind da jeg blockede 4'eren og tabte. Han kaldte efter ca. 30 sek.


Hvis du blockede 4'eren med en 4'er, vandt du så ikke hånden?
06-06-2014 15:57 #11| 0
Pokernets ME vinder !

@Mihan

Jeg tror flush slår trips i 5 korts PLO

06-06-2014 16:22 #12| 0

Jeg tror, hånden ville være mere spændende fra Hero's point of view

06-06-2014 21:10 #13| 0
arigold skrev:
Hvorfor better du ikke tidligere streets?


Jeg havde 3 4 5 A K ds

jeg gav faktisk op på flop og turn da jeg havde skudt en del imod ham i tidligere hænder, og dermed følte han ville calle mig en del lightere ned. Da han skød pot på river, kunne jeg simpelthen ikke se ham med en hånd fra toppen af hans range samt jeg blockede en 4, så det var usandsynligt han havde ramt 2 pair combo til hus. Min vurdering er stadig at jeg ville få ham til at smide, hvis han ikke blockede for Q8.

Ideen med opslaget var, at høre fra villains perspektiv, om den skal foldes.
06-06-2014 22:08 #14| 1

Hvilke/hvor mange huse moser du indover på riven? For det er vel problemet. Hvis han regner med du kalder med alle huse under 77 f.eks., er der altså meget få kombos, og nogle af de kombos har du bettet på tidligere streets.

Moser du Q4 på riven?

07-06-2014 00:17 #15| 0

Nu er jeg ikke pro eller noget. Men min første tanke var fold. Men så tænkte jeg at det var rimelig bredt hans all in. har det ikke noget at sige hvordan han ser dig og dit bet? Hvis det er en reg så er det vel fold. Men er kan man måske tillade sig og kaste en mønt? eller er det minus ev :)?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar