PLO5000 50/50 live

#1| 0

jeg missi straddler på btn til 100

Spillet er 6handed

Sb kald, BB kald,

Co 500 (ronny)

Jeg kalder med 8962


Sb siger nu pot til 2100 med 4.7k bag


Ronny kalder med 30k

Jeg kalder med 13k


Flop J54


SB der altid har AA shover 4.7k

Ronny betaler (aka han er weak og jeg forventer ofte at se en river aswell)


Hvad gør folket? Fold eller kald?

05-03-2016 02:14 #2| 0

en dollar over mit niveau. Men ligner ikke en hånd jeg putter 42 bb på pre flop

05-03-2016 03:08 #3| 0

Du har dbl gutter korrekt?

05-03-2016 03:18 #4| 1

Mod ranges der hedder AAxx og imod 45xx, 5xxx, Jxxx, 36xx, 67xx, 23xx hvilket vel rammer hans range meget godt no? Har du lidt over 26%


Du skal aktuelt have 22% på at kalde af så det bliver et kald herfra, derudover er der noget implied odds I guess ift Ronny stack hvis du binker

05-03-2016 03:56 #5| 1

@turbofluen

Nej 3 ens


@superkrikken


Det er en missi, og jeg er overbevist om jeg kan spille denne hånd +ev i position i det givende spil / ret standard kald i en missi straddle


@metalmania

Yeah, den må være super close

Foldede i spottet da han selv er ret weak via sit kald, hvilket indikerer ingen Jxxx som han havde Shippet og derfor sidder han nok med en del blockers til min hånd

05-03-2016 04:04 #6| 0

wp, hvis du folder

05-03-2016 04:09 #7| 0

Altså bare lige for info er vi 41% imod 2 ESSER


Godt klar over det ikke tæller i spottet men lyder som om folk mener det er et fold hvilket på ingen måder er en snap løsning

05-03-2016 04:23 #8| 0
Grethe skrev:wp, hvis du folder

Ironisk eller?


Flop er som hånden er gået et kald, det er ikke en stor fejl at folde men dog en fejl udfra et matematisk synspunkt


Hero har omkring 25-27% eq hvis vi sætter Ronny på en range der hedder 23xx, 36xx, 67xx, 5xxx, 4xxx, hvis vi tager den hel grimme variant at Ronny kun har 36xx og 67xx i sin range så har vi 21% hvilket så gør kaldet uprofitabelt obv


Potten er på 20.450 så vidt jeg lige kan regne mig frem til hvis vi kalder (50 + 3x 2100 + 3x 4700), ren potoddswise skal vi have 23% eller bedre equity for at kalde hvilket vi har.

05-03-2016 09:03 #9| 0

Er det fordi vi kender Ronny rigtig godt at vi helt kan udelukke staerkere holdings fra hans range som han haaber du proever at faa ham af ved mid-flat?

05-03-2016 09:32 #10| 0
NoPokNoFun skrev:@turbofluen
Nej 3 ens

@superkrikken

Det er en missi, og jeg er overbevist om jeg kan spille denne hånd +ev i position i det givende spil / ret standard kald i en missi straddle

@metalmania
Yeah, den må være super close
Foldede i spottet da han selv er ret weak via sit kald, hvilket indikerer ingen Jxxx som han havde Shippet og derfor sidder han nok med en del blockers til min hånd

3 ens?


Er jeg fuldstændig blind når jeg ser du har 8962 og flop er j54?

05-03-2016 09:34 #11| 2
FetaPik skrev:
3 ens?

Er jeg fuldstændig blind når jeg ser du har 8962 og flop er j54?

Tror du skal have fat i den her defination - ha en god dag ;)


https://da.wikipedia.org/wiki/Ironi

05-03-2016 09:40 #12| 1
MetalMania skrev:
Tror du skal have fat i den her defination - ha en god dag ;)

https://da.wikipedia.org/wiki/Ironi

Synes sgu ikke den var så sjaw :/


Rigtig god dag til dig også

05-03-2016 10:07 #13| 3
MetalMania skrev:
Ironisk eller?

Flop er som hånden er gået et kald, det er ikke en stor fejl at folde men dog en fejl udfra et matematisk synspunkt

Hero har omkring 25-27% eq hvis vi sætter Ronny på en range der hedder 23xx, 36xx, 67xx, 5xxx, 4xxx, hvis vi tager den hel grimme variant at Ronny kun har 36xx og 67xx i sin range så har vi 21% hvilket så gør kaldet uprofitabelt obv

Potten er på 20.450 så vidt jeg lige kan regne mig frem til hvis vi kalder (50 + 3x 2100 + 3x 4700), ren potoddswise skal vi have 23% eller bedre equity for at kalde hvilket vi har.

Nu slutter hånden jo ikke på flop, så din matematiske analyse er med al respekt kun delvis og ikke fyldestgørende.


Jeg kender ikke Ronny og ved ikke hvor ofte han kan forventes at bette turn, men hver gang Ronny better en turn vi enten må folde eller kalde af som equity underdog og koster det os penge. Denne omkostning har du ikke inkluderet i din analyse. Og ja, vi har implied på vores 8 nut outs, men spm er så hvad der opvejer hvad - det kommer ned til hvilken type Ronny er.


@ OP


For mig afhænger det af ham Ronny fyren. Hvis du tror han lader dig se en river ofte, så er det imo et kald. Hvis han straffer din marginale hånd på mange turns ved at bette, så er det imo et fold

Redigeret af HolchKnudsen d. 05-03-2016 10:09
05-03-2016 10:33 #14| 0
HolchKnudsen skrev:
Nu slutter hånden jo ikke på flop, så din matematiske analyse er med al respekt kun delvis og ikke fyldestgørende.


Jeg kender ikke Ronny og ved ikke hvor ofte han kan forventes at bette turn, men hver gang Ronny better en turn vi enten må folde eller kalde af som equity underdog og koster det os penge. Denne omkostning har du ikke inkluderet i din analyse. Og ja, vi har implied på vores 8 nut outs, men spm er så hvad der opvejer hvad - det kommer ned til hvilken type Ronny er.

@ OP

For mig afhænger det af ham Ronny fyren. Hvis du tror han lader dig se en river ofte, så er det imo et kald. Hvis han straffer din marginale hånd på mange turns ved at bette, så er det imo et fold

Korrekt hånden ikke ender på floppet.


Vi får dog et read af vores modstander til at være weak-passiv og kun better sin equity når han selv har noget og vi vil ofte få river at se (post 1)


Dette er jeg helt med på og selvsagt også det min analyse bygger på og min argumentation er baseret på.


Derudover har vi nogle implied odds hvis vi binker en 3'er (hvor der dog også kan være reversed), en 7'er samt vi selv kan skubbe på en turn 9 for at skabe en sidepot imod Ronnys draws og dårligere 1 pars kombinationer


Redigeret af MetalMania d. 05-03-2016 10:34
05-03-2016 12:52 #15| 0

Vi skal nok se noget mere på Ronny's range, før det giver mening at begynde på matematikken.


Hvor meget squeezer han pre - og med hvilken type hænder?

Isolerer han floppet med 2 par fx? Hvad med Jx og 5x?

Umiddelbart, bedømt på min sparsomme kendskab til Ronny, har han ikke ret mange 23xx og 36xx kombinationer i sin squeezerange.

05-03-2016 13:31 #16| 0

kan godt være jeg har udelukket lidt info


Men jo ronny raiser forholdsvis light, bordet er super blødt

Vi er de eneste to pros

Og det er jachtmann der er en af callers i sb som er super nem at spille postflop imo


Er 90% på at han Shipper alle J+ comboer


De 3 andre ved bordet er business men

Ret god action vi har os hernede, ingen andre større plo spillere :-)

05-03-2016 14:44 #17| 1

Det lyder som et godt spil! :)


Hvis vi regner ud fra de to antagelser/reads, at han squeezer liberalt pre og shipper Jx+ på floppet, står vi tilbage med en 17-20% equity mod den range, han fortsætter med. Hvis vi dertil lægger lidt slowplays fra Ronny, nogle reverse implied odds, at vi ikke altid ser en river, at vi kan lave fejl på turn (der er nogle interessante scenarier), tror jeg stadig fold er bedst.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar