PLO50 5689 UTG

#1| 0

Her er en hånd, jeg er lidt i tvivl om. Jeg har spillet to betydningsfulde hænder mod ClassicPRM (stats: 76/12 fold to cbet 33%, call open 58% over 33 hænder) (ses her: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=245017 og her: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=245019).

Tilt4this har jeg spillet en enkelt spændende hånd imod, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal udlede af den, så den er ikke med i regnestykket. Det kan være at jeg poster den senere. Han er 42/24 og fold to cbet 75% over 38 hænder. Jeg har ikke lagt så meget mærke til ham.

Barca.dk virker umiddelbart lidt scared. Han er i hvert fald set brokke sig i chatten over 3 flushkort på bordet (turn), hvor han efter sigende skulle have topset(flop), og der har også været en anden gang, hvor han har brokket sig over at sin gode hånd på flop var slået på turn. Der har dog ikke været showdown. Han er 56/17 og fold to cbet 100% på 18 hænder.

Pankian har lige sat sig og er 50/0 over 6 hænder.

Det var modstanderne. Vi sidder i UTG med en semigod hånd. Er det for løst at åbne her mod de nævnte spillere? Jeg kan ikke helt huske min tankegang her, men jeg er rimelig sikker på at jeg gerne ville spille ClassicPRM her i position.

Floppet er vel sådan set ok for os, men også meget drawheavy. Vi har andenbedste straight og outs til huset. Er det skidt at skyde pot ud i de her spillere? Jeg er selv i tvivl, men umiddelbart må der være en pæn chance for at jeg er foran.

Da Pankian checkraiser AI for ca. 12 mere ser jeg her snittet for at komme af med i hvert fald en og jammer resten af min stack. Er det en fejl eller skal vi bare kalde og se turn 4-vejs? Er hånden for marginal til at vi kommer ind her?

Hvis I mangler information for at kunne kommentere, så sig endelig til.

TABLE=Table OH 671 GAME=GAME_OMA GAMETYPE=GAMETYPE_REAL GAMEKIND=GAMEKIND_CASH TABLECURRENCY=EUR LIMIT=PL STAKES=0.25/0.50
Hero SEAT=5 STACK=190.03
pankian SEAT=4 STACK=22.00
ClassicPRM SEAT=3 STACK=58.31
BARCA.DK SEAT=2 STACK=38.83
Tilt4this SEAT=1 STACK=56.05
pankian posts bb (0.50)
ClassicPRM posts sb (0.25)

Dealt to hero: 5 6 9 8

Hero RAISE to 1.75
Tilt4this CALL 1.75
BARCA.DK CALL 1.75
ClassicPRM CALL 1.75
pankian CALL 1.75
POT=8.75
Flop: 9 6 7
ClassicPRM CHECK
pankian CHECK
Hero BET 8.75
Tilt4this CALL 8.75
BARCA.DK FOLD
ClassicPRM CALL 8.75
pankian ALLIN for 20.25
Hero RAISE to 87.00
Tilt4this FOLD
ClassicPRM ALLIN for 56.56
POT=147.87

06-05-2011 13:58 #2| 0

Jeg kommer også ind her anyday. Du får vel ikke meget bedre flop til den hånd.

06-05-2011 14:02 #3| 0

Det virker som et løst bord og derfor vil jeg stramme lidt op fra tidlig. Så jeg folder pre.
Havde det været 9875 havde jeg åbnet.
Ser ingen grund til at potte flop, men jeg er helt med på at reste indover som action er.

06-05-2011 14:21 #4| 0

Fint nok at open limpe preflop i det her spot med et løst bord.

Jeg har det fint med at bette stort på floppet. Vores hånd er super marginal og vi vil bare gerne have folk ud af potten asap, helst dem der har position på os

Jeg insta snap turbo folder til den action. Hvis jeg rent fysisk havde kortene i hånden ville jeg smide dem som var de befængt med saltsyre.

06-05-2011 14:34 #5| 0

Starter lige med at sige jeg ikke er fast PLO spiller.
1.Jeg syntes det er for løst at raise fra UTG med den hånd på grund af 1 cap og de 3
2.Bordet har 2 og du har kun 2nd nuts og 4 outs for at forbedre din hånd(ca16%)
3. Der er 4 med i hånden mon ikke der er en af dem der har dig slået med 10 8 og så må du sætte din lid til 96 som du ca har 16% for at ramme.(ved ikke om man ganger med 4 og 2 når det er plo

som spillet kan du jo ikke folde til hans all in (pankien) så caller med hensigt på at calle classic.

Jeg havde prøvet at holde pot control på grund af positin, men var nok ikke kommet i det spot da jeg folder pre

:)

06-05-2011 14:59 #6| 0
OP

@HK: Nu limper jeg ikke, men raiser utg. Ved ikke om det ændrer din analyse. Er det Pankians forholdsvist lille checkraise, du synes der føles som saltsyre på fingrene eller er det bare at der er så mange med?

@Kartze: Jeg er rimelig enig i din post. Et raise her er alt for løst mod det her bord. Jeg vil dog også gerne spiller hænder med dem og især ClassicPRM, så måske limp er vejen frem. Så kan jeg nemmere smide til action og så passivt som bordet er, kunne jeg muligvis have fået et billigt turn. Det havde givet mig et bedre beslutningsgrundlag. Det skal siges at jeg aldrig openlimpe, så måske derfor at jeg ikke gør det.

Jeg er glad for alle svarene. Og jeg er glad for at se, at der er forskellige, hvilket lægger op til forskellige løsninger, som jo bare beviser at spottet er lidt tricky.

06-05-2011 16:52 #7| 0

jgr00n

Jeg var uklar i mit første indlæg. Jeg foreslår at open limpe i det spot.

I PLO med 3-4 dårlige løse spillere bag dig er det altså helt fint at open limpe en pæn bred range UTG. Det er hul i hovedet at raise alle mulige non nutty gappy hænder og hænder som KK72ss, AA62r på et bord hvor alle pots ender op 3vejs eller mere.

Jo mere gappy og non nutty jo dårligere spiller en hånd multiway og oop. Men mod dårlige modstandere der ikke raiser dig nok hvis du limper kan du bare limpe. Det bringer dig i pots mod tosserne for en billig penge.

Samme argument kan bruges til at set mine med junky AA, KK, QQ. Du set miner billigt i stedet for at puste en pot op og spille en stor pot oop på alle de flops du snitter.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar