PLO400, WTD på flop?

#1| 0

Hej PN,


Spiller denne hånd tidligere idag, og er semi i tvivl om den rigtige beslutning her på floppet.


El Crack er frisk gut der spiller 52/35 over ca 1.5k hands.


Allcardsply samme historie, spiller meget frisk til, dog over lille sample (>500)


Jeg er i tvivl om den rigtige vej at gå her. Jeg vil ikke kommentere mere, da jeg gerne vil have jeres tanker. Kommer med mine tanker senere i trånden.


Dealer: Seat 3

Seat 1: wyf512925 ($342,93 in chips)
Seat 2: G0F0RIT ($862,60 in chips)
Seat 3: Hero ($504 in chips)
Seat 8: Greznik ($824,23 in chips)
Seat 9: El Crack ($836,02 in chips)
Seat 10: allcardsply ($277,14 in chips)
Greznik: posts small blind $2
El Crack: posts big blind $4
Dealt to Hero [Kh,Qd,As,5d]
allcardsply: raises to $14
wyf512925: calls $14
G0F0RIT: calls $14
Hero: calls $14
Greznik: calls $12
El Crack: calls $10
*** FLOP *** [6d,Js,Th]
Greznik: checks
El Crack: bets $56
allcardsply: folds
wyf512925: calls $56
G0F0RIT: calls $56
Hero: ???


Thanks

19-04-2015 22:54 #2| 3

Preflop er semi tyndt


Nu, butikken

19-04-2015 23:55 #3| 0

Kæft hvor er det tyndt det der. Det fortjener jo ikke et eneste svar når man ikke gider gøre mere ud af layout i OP.

20-04-2015 04:52 #4| 1

Uhm, det modsatte af Grethe . Preflop er fedladent, og jeg caller floppet.

20-04-2015 05:33 #5| 0

Jeg skubber med tanker om at AA forhåbentlig kan ligge sig. Og så kun set der call. Men du har trods alt 14 outs

20-04-2015 07:24 #6| 0

Skub floppet. Hvis de andre folder er du dagens mand i skysovs; hvis du får action har du en retti fin hånd til at se to kort mere :)


El crack leader 56 ind i 84 og er beskrevet som en frisk 52/35 gut. Han kan have alt fra topset til shaky holdings, og han folder måske 20 % af tiden til vores skub. Med to callers og dermed 252 i potten er det easy skub for 500ish med overwrap.


Preflop er i øvrigt ikke semityndt som Grethe ellers foreslår: Vi har 1-2 stiknarkomaner med i potten og vi har AKQ5ss på knappen, call.

20-04-2015 11:37 #7| 0

Preflop er fint ja, my mistake


Jeg synes stadig, jam er klart bedst postflop.

20-04-2015 14:37 #8| 0

Hvorfor er jam bedre end call på flop?


Estimater på hvor ofte vi tager potten ned...? (Jeg tror det sker yderst sjældent)


Når vi ikke tager potten ned, har vi så en eq edge?


Kan vi få 1 eller 2 spillere til at folde bedre hænder, eller bedre draws? (Jeg tvivler, jeg tror de eneste der folder er de folk, som vi gerne vil have bliver inde med diverse K9, Q9, 98 komboer))


Rimelig oplagt call i min bog, da jeg mener at svaret til mine 3 spørgsmål er "sjældent", "nej" og "nej"

Redigeret af HolchKnudsen d. 20-04-2015 14:37
20-04-2015 15:17 #9| 0

Jeg endte med at jamme, dog var jeg med det samme ret sikker på det var forkert spillet. Jeg kom ind imod KQ97 og turn og river var en 2er, og jeg tog ned med A høj.


Men jeg var meget i tvivl om jeg havde spillet den rigtigt, jeg tror også jeg hælder mest til et call, for at holde dårlige hænder ind.. Som sagt har jeg 13 nut outs, og vil gerne spille hånden multiway på knappen.


Efter at have læst tråden og fået tænkt lidt nærmere må call være den bedste løsning i længden. Dog er jam ikke nødvendigvis dårligt, call virker blot mere optimalt.

20-04-2015 16:44 #10| 1
HolchKnudsen skrev:Hvorfor er jam bedre end call på flop?

Estimater på hvor ofte vi tager potten ned...? (Jeg tror det sker yderst sjældent)

Når vi ikke tager potten ned, har vi så en eq edge?

Kan vi få 1 eller 2 spillere til at folde bedre hænder, eller bedre draws? (Jeg tvivler, jeg tror de eneste der folder er de folk, som vi gerne vil have bliver inde med diverse K9, Q9, 98 komboer))

Rimelig oplagt call i min bog, da jeg mener at svaret til mine 3 spørgsmål er "sjældent", "nej" og "nej"

Da jeg så hånden var det første jeg tænkte: "Både jam og call er godt for os". Det synes jeg stadig, men jf min tidligere post tror jeg jam er bedst.


- Kan vi ikke starte med at blive enige om at El Crack er ringe og kan kan have lidt af hvert? Min erfaring med de stats og sizing (wtsd er super relevant her, men desværre ikke oplyst, disse spillere svinger mellem 40 og 26ish, oftest omkring 30-33.) er som tidligere nævnt alt fra sets til crapish hands, der ikke caller mere end 80% af tiden.


- Så har vi to callers, som oftest ikke har set eller JT/J6+ drw Bliver du overrasket hvis vi ved passiv linje erfarer at een eller begge havde hænder ala J98x, 6Txx, AJxx KQJx, 69KK, osv når de blot flatter El Cracks lead? De caller et jam en pæn del af tiden (oftest slet ingen katastrofe), men hvis de ikke er elendige folder de jo også halvofte til 4-vejs jammet med den svagere del af rangen.


Så ja, jeg tror vi ofte-ish får ekstra døde penge i potten ved jam, og selvom vi fx kommer op mod en hånd som top+bund+oesd (Jh6cQc9s el lign) har vi 43% og er glade.


Der KAN være scenarier hvor vi kommer mindre godt ind, men overall synes jeg de potentielle fordele ved jam er et stykke foran de potentielle ulemper og vice versa.

20-04-2015 17:07 #11| 0


Det er svært at kvantificere præcist, men jeg er ret sikker på at vores Ev ved at kalde IP 4vejs er markant højere end den beskedne +EV det er at jamme og komme ind med 43% HU eller fx 30% 3vejs


Jeg er helt med på at jam er +EV. Jeg tror bare et call har noget højere EV. Netop fordi jeg ikke tror vi tager potten ned særligt ofte og jeg er rimelig sikker på at det er markant bedre for os at se turn IP 4vejs med nut outs end at komme ind HU med 40-45% eq - men det er som sagt svært at kvantificere.


Nu kom hero så godt nok ind HU mod den eneste hånd han er foran, så jo, det må være et obvious jam ;) Men sådan groft sagt tror jeg at et jam alt for ofte isolerer os mod en range som vi ikke er foran. Og så tror jeg det er langt federe at spille den passivt og holde de draws vi dominerer inde i potten.


Call giver endvidere 2 gode ting: 1) Vi får en chance for at folde turn der parrer bordet. 2) Vi får nogen gange et gratis river kort. Bevares det sker ikke så it, men det er ret saftigt for vores Ev når det sker


Jeg synes i øvrigt du er en tand for optimistisk i forhold til hvor svage diverse ranges er. Bare sådan baseret på erfaring

Redigeret af HolchKnudsen d. 20-04-2015 17:11
20-04-2015 17:11 #12| 1

Jeg er enig med SNTB's tanker. Selv hvis vi strammer deres ranges (fx inkluderer sets) er jam +ev med alle de døde penge. Dertil er det på ingen måde en katastrofe hvis vi kommer ind 3/4-way.


Med hensyn til jam vs call, er det nok interessant at se på hvordan vores equity-fordeling er på forskellige turns, hvis vi caller. Pokerjuice har et nice modul til det, men det har jeg ikke lige tid til. Af hvad jeg kan tælle falder vores equity på turn på 28/42 kort, hvor diamonds har nogle reverse implied.


Såfremt vi caller flop, ligger der 308, når turn rammer, hvor vi har 434 left.

Parrede turns (også diamonds) kan vi åbenlyst folde vs action (specielt multiway), hvor vi 3-way på en blank turn har 29,9% og lidt mere HU.

20-04-2015 17:16 #13| 0

"Parrede turns (også diamonds) kan vi åbenlyst folde vs action (specielt
multiway), hvor vi 3-way på en blank turn har 29,9% og lidt mere HU."


Så har vi jo også rigeligt til at kalde igen på blanke turns. Både HU og 3-4vejs


No way at vi skal folde ruder turns der ikke parrer bordet. Hverken HU eller 3-4vejs

20-04-2015 17:36 #14| 0
HolchKnudsen skrev:Så har vi jo også rigeligt til at kalde igen på blanke turns. Både HU og 3-4vejs

No way at vi skal folde ruder turns der ikke parrer bordet. Hverken HU eller 3-4vejs

Jep, spørgsmålet er så om de herofolds vi kan lave i position opvejer den action vi potentielt kan miste, samt det equity-loss vi ser ud til at få på de sims jeg har kørt (pokerjuice fordeling ville være nice, hvis nogle lyster). Pherox lavede en lignende GTO-analyse for nogle måneder siden, hvor call var bedst. Det var dog et andet board/spot.

Og bare rolig, jeg har ikke regnet med at folde non pairing turns. De reverse implied gør bare regnestykket sværere :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar