PLO400, IP vs Preflop 3bet

#1| 0

Villain er unknown og lige kommet til bordet.

Vi er 115bb effektive.

Seat 1: Villain ( $463.00 USD )
Seat 3: Sit Out ( $722.82 USD )
Seat 4: BB ( $553.90 USD )
Seat 6: Hero ( $1545.22 USD )
Villain posts small blind [$2.00 USD].
BB posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9 7 3 4 ]
Hero raises [$14.00 USD]
Villain raises [$44.00 USD]
BB folds
Hero calls [$32.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 4, 8, K ] - Pot = 96
Villain bets [$48.00 USD]
Hero?

Villain har 369 tilbage.

Hvordan er jeres linie her? Mod en unknown, tror jeg han har AAxx yderst ofte her. Hans halve potbet kan enten betyde at han ikke ved, hvordan han skal spille sin AA på følgende board, eller AAxx

Raiser I med et par + FD her for 115bb, eller kalder I og evaluerer på turn?

26-07-2010 10:33 #2| 0

Jeg spiller meget lavere, så jeg plejer altid at undgå at kommentere på tråde der ligger så langt over mit niveau, men jeg følger nu alligevel med her, da det er spots jeg selv har tænkt en del over.

Jeg plejer selv bare at raise, men jeg tænker netop efter spots hvor flat måske er bedre.

Der er jo rigtig mange juicy turn kort der enten giver os den formodede bedste hånd, flere outs og/eller giver os en del FE (afhængig af turn betsize): 3, 4, 5, 6, 7, 9, T.

26-07-2010 13:32 #3| 0

@OP

Fold er ikke en option i guess? Virker nok også for tight

Når vi er readless/oppe imod en unknown-villain, synes jeg et raise som semi-bluff med potentielt 0 outs er skidt, når vi jo ikke ved om han rent faktisk har AA**. Og ej heller ved om han kan smide dem, til et shove... Han kan jo sagtens have andre hænder, da vi altså er 3handed ved bordet (4. manden er "sitting out" i denne hånd) og derfor bliver dynamikken en helt anden, end hvis det havde været et regulært 6-max table...

En std PLO400-unknown-villains 3b-range burde ihvertfald være noget bredere end AA** og KK** for dens sags skyld. - Især når vi nu er 3handed.

Jeg er derfor enig med Djow her - ta' et kort af og stack af/fold hvorvidt du rammer/hvad villains betsize er og/elller om han checker osv. Vi kan iø bluffe på mange kort, hvis villain checker til os på en blank turn.

26-07-2010 13:35 #4| 0
"når vi jo ikke ved om han rent faktisk har AA**. Og ej heller ved om han kan smide dem, til et shove..."

Altså hvis han har naked AAxx og ikke kan folde dem til et shove er det da bare fint, da vi vel er 60% favorit i så fald...
26-07-2010 23:11 #5| 0
OP

Aften bump

26-07-2010 23:14 #6| 0

For 100bb'ish er det et OK std flop shove, imo.
Ellers skal vi bare folde til 3 bet preflop.

26-07-2010 23:19 #7| 0

Synes han betsizing er rigtig interessant. Umiddelbart er jeg tilbøjgelig til vægte denne betsizing mere med mosterhænder som sets/AAxx med NFD end mod f.eks. nøgne esser eller lignende hænder.

Derfor er jeg ikke interesseret i at komme ind på flop, omend er vores hånd IP alt for stærk til at give op til de odds, så jeg betaler, og folder til et turn bet med mindre vi improver, eller rammer en 6'er eller T'er.

Netop IP mod en spiller som jeg forventer er meget polariseret caller jeg med en meget stor del af min range i det her spot, af de hænder som jeg fortsætter med.

27-07-2010 00:02 #8| 0
For 100bb'ish er det et OK std flop shove, imo.
Ellers skal vi bare folde til 3 bet preflop.


+1
27-07-2010 01:15 #9| 0

holch og pokerheh

Det er et spot jeg egentlig har været en del i tvivl om. Men shove er meget bedre end call ifølge jer?

OP

Jeg tror ikke du skal vægte hans range SÅ meget mod AAxx som du vist gør. På plo400 må man forvente at folk 3better noget bredere end AAxx også selvom de er oop.

Jeg er ikke sikker på hvad jeg gør egentlig. Men tror som oftest jeg vil calle og reevaluere turn. Men måske er det en fejl ifølge pokerheh og hk.

27-07-2010 01:54 #10| 0

Koller,

Hvor tit folder du til second barrel paa turn naar du er unimproved?

27-07-2010 02:36 #11| 0

Problemet med at flatte flop er at hvad gør vi på en blank turn? (Som Pokerheh sikkert også vil hen af med sit spørgsmål).

Med mindre vi har en ide om at villain checker mange turns enten for at c/c eller c/f hjælper det ikke meget at flatte da det bare giver villain chancen for at lave et godt c/f på gode turns for os, og endvidere giver ham chancen for at lave gode 2nd barrels med hele hans range på blanke turns.

Hvis vi ved villain vil give op på mange turns og enten c/c eller c/f kan vi floate floppet med henblik på enten at tage et gratis kort når villain vil c/c eller tage potten ned når villain giver op.


Men på PLO400 er det altså ikke mange der rr PF, c-better det her flop og så pludselig checker en blank turn.

27-07-2010 03:55 #12| 0
OP

Jeg var som sagt i tvivl her pga. Villains betsize. Jeg valgte at tage den kontrollere tilgang, da det gav mig lidt flere muligheder. Hånden blev dog ikke meget lettere på turn, da Villain her vælger at potte den, samtidig med at jeg får en openender sammen med mit par + flushdraw. Ingen grund til at raise turn, da jeg aldrig ser Villain folde. Så jeg kaldte med intentionen om at kalde river med obv. en str8, to par, eller flush.

Hero [ 9 7 3 4 ]

** Dealing Flop ** [ 4, 8, K ] - Pot 96
Villain bets [$48.00 USD]
Hero calls [$48.00 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] - Pot 192
Villain bets [$192.00 USD]
Hero calls [$192.00 USD]
** Dealing River ** [ 3 ] - Pot 576
Villain bets [$177.00 USD]
Hero calls [$177.00 USD]

Like?

27-07-2010 10:47 #13| 0

@OP

Jeg synes river er spew. - Du får gode odds, true. Men hvad kan du slå i villains range?? Det eneste jeg kan se er en bluffish K*** + busted fd eller bare måske et nøgent fd, som dog imo ikke virker sandsynlig med den stærke 3-barrel-linje har nu har taget.

Husk på du kun har buttom 2P, som bare er no-go i Omaha, medmindre du obv har vildt gode reads på villain. Derfor er hånden reelt en bluffcatcher imo.

For at et call kan være profitablet rent EV-wise så skal der dælme nogle missed fd-kombinationer ind i hans range, som du jo må ha' puttet ham på ;)


@alle

Jeg spørger lige igen, er fold ikke en option - vi har sucker sucker fd og buttom pair i en 3b pot??
Hvad taler imod fold??

27-07-2010 11:12 #14| 0

Hmm jeg kan godt se hvad i mener med at call gør turn umulig at fortsætte på hvis den blanker.

Som mr drain spørger om; hvad er problemet så med et fold på floppet? Jeg e rik sikker på jeg er enig i at et fold er en option, men vil dog gerne høre argumenterne mod at folde.

For jeg synes godt nok heller ik at bundpar + lorte f draw er specielt fantastisk. Er det en ren EV ting ift villains range eller hvad er det der gør at i (holch og pokerheh) synes et shove er overlegent ift et fold?

27-07-2010 12:36 #15| 0

Vi har 48% equity mod top 10%, top 7% og top 5% (Vores equity falder dårligt når man strammer villains range op fra 10% til 5%.)

Fold flop kan ikke kommer på tale og hvis vi folder de her flops skal vi bare folde PF!!

Specielt givet villains flop bet sizing kan vi ikke folde. Hvis man ser bort fra implied odds skal vi blot vinde potten 25% af gangene for at flatte hans flop cbet. Men jeg er ikke engang sikker på at vi har negative implied odds ved at flat. Så hvis vi har en smule positive implied odds er det under 25% af gangene vi skal vinde for at conteste potten. Helt åbentlyst vinder vi potten laaaaangt oftere end 25% af gangene. Jeg vil tro tallet nærmer sig 40%-50% med mindre vi spiller turn og river helt forfærdeligt

Men som sagt vil jeg hellere skubbe en flatte da det gør livet nemmere på en masse turns hvor vi alligevel bliver nødt til at kalde og da det giver os folding equity. Jeg mener hvad tror i villain gør med 89TQ uden fd, AKJ3 uden fd, AQQJ uden fd, AA72 uden fd, etc etc etc?

Sidste men ikke mindst er det altså ikke super ofte vi render ind i højere fd + par. Givet der ligger 2 hjerter på bordet og givet vi har to hjerter i hånden har han vel kun par + bedre fd en 15%-20% af tiden. Der er altså ingen grund til at være hysterisk besat af tanken om at blive flush over flushet.

27-07-2010 14:25 #16| 0

@HolchKnudsen
Problemet med at flatte flop er at hvad gør vi på en blank turn?

Det virker da lidt primitivt at Shove fordi man ikke kan spille en blank Turn.

Jeg ville selv Calle Flop, C-Better han en (for os) blank Turn, giver jeg op. Checker han en blank Turn, better jeg ud (og folder til C/R).

@Juul
Den aktuelle Turn (T) folder jeg til det aktuelle Pot bet.

Efter du har callet Flop, er der investeret 11BB (ud af 115BB). Tvivler på at det er +EV at shove med botton pair + laveste flushdraw.
Man kender jo ikke modstanderen, så det virker usandsynligt at man kan komme til midten uden at være forholdsvis stor underhund. Så skal man sætte sit lid til at Villian sidder med en nøgen AAxx (det virker ikke videre sandsynligt at han committer sig med en sådan hånd).

River caller virker Meget løst, når du ingen reads har. Jeg folder.

27-07-2010 15:27 #17| 0

har ik noget imod måden du spiller den på, jeg ku godt folde turn..

River er et super easy call, her må du aldrig aldrig folde



argumenterne for ik at folde floppet er så mange at det er helt sygt det overhovedet ka blive bragt på bane, overvejer man at folde floppet burde man stoppe med omaha insta!

27-07-2010 16:36 #18| 0
OP

Som det er nævnt, så skal man folde PF, hvis man har tænkt sig at folde denne hånd på et sådant board.

Det jeg mener debatten går på, er om det er mest profitabelt for os at raise flop og få pengene ind der, eller på de fleste turns, hvis han kalder. Eller om vi har mere kontrol, og derved evt. kan ramme eller udspille Villain ved at kalde i position.

Jeg synes ikke et raise på flop er helt skidt og nok den nemme løsning. Men giver det os ikke flere muligheder, at vi kalder flop og spiller turn + river i position?

27-07-2010 16:45 #19| 0

@ Hujelywe

Problemet er ikke at vi(jeg) ikke kan spille en blank turn. Problemet er at vi bliver ejet på ikke bare en blank turn, men også turns der hjælper os.

Vi har masser af folding equity mod hænder som skyder videre på turns eller c/f på scare cards (og langt de fleste scare cards hjælper os).


Der er desuden masser af hænder vi kan floate her: Diverse K*** uden fd
876*, 875*, 865*uden fd
4*** med bagdørstræk og gutshot, men uden uden fd
8T9*, 8T7*, 8QJ* med bagdørs farve

Med disse hænder gælder det også, at på blanke turns opgiver vi ikke megen equity, samt vi har god fe uden at skulle bekymre os om at folde equity mod et c/r når han checker en hjerter turn

En ting jeg dog gerne vil tilføje er at jeg mener et flop call får mere merit med hans bet sizing sammen med det faktum at vi er en smule mere end 100bb dybe. Med hans small'ish cbet er der stadig plads til at få ham af hænder på senere streets, mens hvis han cbetter tæt på pot og/eller eff stacks var 100bb bliver det sværere. Desuden er gevinsten ved at få ham til at folde også mindre ved et mindre cbet / dybere stacks end ved stort cbet / 100bb stacks.


Angående river er jeg helt med KP. Fold kan imo ikke komme på tale. AQJ*, QJT*, K*** +fd, AA der ikke ved hvad den ellers skal gøre, osv osv osv. Og for at citere Whitelime får vi "insane pot odds"

04-08-2010 16:03 #20| 0

Kunne villains river bet være et forsøg på at induce et bluff fra vores side..? Er KKxx ikke en del af villians range..?

05-08-2010 11:40 #21| 0

cheeseRoyal jeg tror det er resten af Villain smider ind på river så nej ;-).

Bortset fra det syntes jeg hånden skal betragtes som var den på et HU bord og derfor er "shove" fint på flop. Det er med at få den Fold Equity med når chancen byder sig.

05-08-2010 15:29 #22| 0

Preflop virker spewy, men resten er vel ok. Jeg tror dog, at jeg vil gemme mit nakkedragskald til en dårlig reg eller en NL-tyr...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar