PLO400, flop-plan mod short

#1| 0

Eff stacks 35bb

Nogle vil måske mene dette er et omg-megasimpelt-overpar-mod-en-shortie-spot, men jeg prøver alligevel at poste. Man kan vel godt være med for at lære på PLO400 :)

BTN spiller over en lille sample 45/15 agg på 1,9.

SB ($564)
BB ($719)
UTG ($351)
UTG+1 ($1,266)
Hero ($400)
BTN ($141)

Dealt to Hero TKKQ

Hero raises to $14, BTN calls $14, fold, fold

FLOP ($34) 762
127 tilbage i stakken.

Kort sagt: Hvordan optimerer vi value her?
Jeg går ud fra at de fleste vil sige BET-call.

Vil lige se hvad responsen er inden jeg poster mine egne tanker.

16-05-2010 21:24 #2| 0

Boardet er super tørt og det gør jo, at vi kun er bange for en kombo'er a'la 5678, 6789, 4567 eller et set. OBS-Vi har ingen information på villains postflopspil, så pt må vi antage at han kan sidde med stortset alt...

Vil helt sikkert B/C-get-it-in, på dette tøre flop + den faktor at villain kun har $127 tilbage gør også, at spottet bliver endnu nemmere at stacke af. Hvis eff. stacks havde været 100-150BB, så er det jo lidt andet spot, imo.

Så det ser rimeligt std. ud.

Hvis floppet havde været anderledes koordineret som AJ8, 987, 556, kunne/SKAL vi enten B/F eller C/F imo (afhængigt af modstanderen).

Så hænder som AA**, KK** og måske endda QQ** skal spilles meget efter boardets/floppets tekstur (Principelt, gælder dette egentligt for alle Omaha hænder).

17-05-2010 01:32 #3| 0

Jeg vil gerne hoere hvilket argument, der nogensinde kan vaere for at goere andet end at bette her.

17-05-2010 02:16 #4| 0

@pokerheh
Det er lidt svært for mig at bevise, men hvis man tager følgende to punkter i betragtning:

1) Hvis vi better 30 skal vi bruge 35% mod villains pushing range for at call er profitabelt. (Vi har 11% mod 22xx o.l., 24% mod 76xx, 39% mod A789)

2) Hvis vi better 30 og villain caller er der relativt få gode turns for os, da villains calling range er svær at indsnævre. Vi har ca. et PSB tilbage og tror villain har nemmere ved at tage den rette beslutning på turn end vi har.

Pga. 1 og 2 ovevejede jeg om det kunne være mere profitabelt at C/R flop?

17-05-2010 07:39 #5| 0

Du mangler at indregne alle de gange villain folder og du bare tager potten ned - det er selvfoelgelig svaert at sige uden at have ordentlige stats paa ham. Udover den (snaevre) range du naevner kan villain selvf sidde med diverse overpar, single pair haender osv - en lidt bredere range hvor en del haender har fin equity mod dit overpar. Dem vil du ikke give frikort - heller ikke selvom du spiller mod en 30bb stacker.

Hvis du ved han better hvergang saa er det fint nok at c/r her, men hvis han kan checke bag er det dumt ikke at bette, IMO.

18-05-2010 03:14 #6| 0

@pokerheh
Jeg forstår godt hvad du siger og vi er helt enige om villains range da floppet rammer. Men min pointe er stadig, at hvis vi cbetter og får action - enten i form af call eller raise - vil vi oftere end ikke værre bagud i en "stor" pot når penge går ind, givet stacksizes. Resten af tiden vinder vi for det meste en lille pot.

Jeg vil mene det er fint at checke hvis der er bare 50% chance for at villain better air/committer sig med noget marginalt. Checker han bag synes jeg ikke vi har mistet specielt meget value alligevel, givet villains aktuelle holding.

Det sagt synes jeg aldrig det bliver dårligt at cbette her, men jeg tror der er value i at have mere end en linje her.

18-05-2010 03:31 #7| 0

Forresten, angående "de gange villain folder" (flop), så ja, det er der bestemt værdi i, som du skriver. Om denne værdi + VB-værdien af Cbets overstiger de nævnte ulemper ved at cbette, tjah det kan jeg ikke umiddelbart overskue.

18-05-2010 10:30 #8| 0

Med en STP ratio på 4 giver det fin mening at c/r mod en "bet when checked to" donk. Men du skal dæleme være sikker på han better hvis du checker.

Uden reads og mod langt de fleste online shortstackere er det et super std bet/call og kom videre i teksten

18-05-2010 11:07 #9| 0

Umilbart som HolchKnudsen. Set helt isoleret kan jeg godt lide c/r, eller c/c bet alle gode turns. dvs. stort set alt andet end en 8'er eller en 9'er. Hvordan det går med din balancering af range ved jeg ikke da jeg ikke gør mig i den slags pga. lowlimit 6max spil, og ellers kun spiller HU.

18-05-2010 13:01 #10| 0

Som sagt er dette umiddelbart et standard b/c spot når ikke du kender shortien.

Med lidt bedre viden gælder det dog om at prøve at identificere hvilken slags donk han er. Hvis han er en "calling donk", som de fleste er, kan det meget vel være profitabelt at b/f i det spot. Den slags donks caller deres penge væk, men når de engang imellem rører på sig, har de som regel nogle lækkerier! Jeg ser mange regs smide penge væk til håbløse donks fordi de bare kategoriserer dem som én gruppe, og tænker "jeg kan aldrig folde her, han er jo helt væk". Det har de ret i, men selvom donken er helt væk, så better/raiser han bare meget sjældent, hvorfor et stramt fold ofte kan være profitabelt.

19-05-2010 01:25 #11| 0

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det kan være profitabelt mod nogen spillere overhovedet at bet-folde. Det skulle da lige være at bette 1/3 pot og så folde til et raise. Og selv mod folk, hvor det muligvis kan være marginalt +EV at bet/folde, må det i de tilfælde være langt langt bedre at vælge en alternativ linje - hvilket vel er grunden til, at OP har posted hånden.

Mht linjen, så vil jeg tilvælge b/c på 762, mens jeg vil variere meget mere på 732 eller 742. Og så kommer det naturligvis også meget an på, hvordan ham shortien stacker af når han caller, men langt de fleste skubber altså de samme hænder, som de bet/caller, og bet/folder kun meget lidt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar