PLO400, fanget mellem stole

#1| 0

Jeg spillede en interessant hånd forleden!

Lidt overall reads.
Knappen og BB har jeg clashet lidt med, over den er udelukkende gået således, at de har måttet folde i temmeligt store pots. Jeg antager derfor at de har mig som løs/bandittet/agressiv, og kan stacke nogenlunde light af sådan overall. SB derimod har jeg nærmest ikke spillet en hånd imod - virker temmeligt nitty, solid, comitter sig ikke i store pots uden store handsker, etcetc. Sådan lidt "klassisk" PLO spiller, hvor man ikke skelner mellem store draws, og store made hands, men bare BETter.

6 handed.

Jeg åbner UTG+1 med J A K Q

Knappen caller (450 stack), SB caller (480), BB caller (625).

Flop 3 J T, pot 56.

Check, check, jeg byder 42, med en plan om at være (nogenlunde) glad for action fra knap og BB, mens jeg er lidt i en bet-decide ifht SB.

Knap folder, SB raiser til 182, BB folder, og jeg har en beslutning.

Der er vist intet overall i vejen for at konstatere, at jeg generelt er bagud i det her spot. Hvis han har et flushdraw, er det meget sandsynligt nutted med broadway straightdraw på siden, alternativt en KQJT, eller en set-hånd med noget semi på siden. Jeg har jo en fræk J hjemmefra, så får etableret en plan om at betale flop og dodge en diamond (alternativt at fylde op), og så selvfølgelig lige styre uden om parrende boards.

Turn er den højst interessant J. Pot 420 (ca).

Villain autoshover 276 på et splitsekund.

>> EDIT: Beklager meget fejl-skrivningen!! Turn har ikke slået til farven, men tripper i stedet mig op. Sorry!!

Min action? Hvad betyder timingen?

11-04-2010 03:48 #2| 0

Du svarer vel lidt på spørgsmålet selv? De hænder du nævner han kan have efter flop action har dig alle slået på turnen. Givet at han instaskubber øger det vel sandsynligheden for at han har en bedre hånd end dig, eller hvordan?

Hvis vi for en stund antager han har dig sået 100%, så skal du have 11-12 outs i snit mod hans range for at kalde - hvilket du obv ikke har. Så konklusionen må være at du skal have den bedste hånd i ny og næ for at kalde. Der skal være noget KQJ9/AKQT/KQT9 i hans range og lignende for at du kan kalde her

11-04-2010 10:32 #3| 0

Det virker ikke som det rigtige spot at begynde at spille fancy - nitty, straight-forward type, der CR flop i en 4-vejs pot har den bare alt for ofte.

Jeg antager i øvrigt, at du dækker villain i hånden... right?

Egentlig kan jeg godt lide din bet-decide plan, men jeg tror bare, at den overvejende skal hedde B/F imod ham, som du også selv er inde på.

Når du så vælger at tage et kort mere, må jeg dog indrømme, at hans insta-shove med et af de mest komplekse kort i decket på turn virker underligt, hvilket gør mig mere mistænkelig...

Spørgsmålet er om villain tror, at vi kan smide en J her, og hvorvidt han bare insta-shover fx en 9-høj farve også med tanke på stack-sizes på turn?

Jeg tror, jeg smider til hans CR på floppet meget ofte, men de gange jeg kommer til turn, synes jeg den virker close, men ender nok også med at smide ret ofte her. Som skrevet indledningsvis er denne type spiller for sjældent ude at skumme til at vores halv-fancy play kan være profitabelt, og så er min erfaring også, at når først han er sovset ind i potten, så vil han helst ikke ud igen.

11-04-2010 14:20 #4| 0

Vi får ca potodds 1:1,5 og skal derfor have mere end 40% equity i potten. Mod rangen, som du så fint selv lagde op (Hvis han har et flushdraw, er det meget sandsynligt nutted med broadway straightdraw på siden, alternativt en KQJT, eller en set-hånd med noget semi på siden. ) har vi kun 20%. Jeg snap folder til hans autoshove, selvom det godt nok ser en lille smule suspect ud imo.

Flopspillet er imo ok i mine øjne.

EDIT: Tråden er btw i den forkerte ananlyse kategori: "Analyse Omaha" istedet for NL/PL kategorien...

11-04-2010 14:51 #5| 0

@ Mr Drain

Hero får (420 + 276) : 276 ~ 2.5:1 og ikke 1.5:1.

11-04-2010 14:56 #6| 0

Man kan både gøre sådan eller også min metode: HERO skal betale 276 for at vinde 420 (276:420) ~ 1,5:1.

1,5:1 er det samme som 1 ud af 2,5, som er 40%.

11-04-2010 15:18 #7| 0

Nej. Hero skal betale 276 for at vinde 420 SAMT de 276 som villain skyder.

Hero får 2.5:1 og skal kun bruge 1/3.5 = 28.5%


11-04-2010 15:47 #8| 0

snapbet = dårligt hus/flush imo

11-04-2010 15:49 #9| 0

Som HK - De andre beregninger er forkerte.

11-04-2010 15:51 #10| 0

Kan kun sige noget "kvalificeret" omkring timingen og hans autoshove... Min tanke omkring hans instashove...


Ser det som fuldstændigt udelukket at han sidder med hænderne som HolchK nævner KQJ9/AKQT/KQT9...

Har han en af de hænder, så vil den J kræve at han når at processerer i hjernen at modstanderen nu kan have nutten Full House og en Flush og derefter tager sin beslutning. Det kræver efter min mening mere end et splitsekund at processere og derfor er de hænder udelukket. Han skal også nå at tage stilling til at Hero har kaldt og hvad kalder Hero med...

Jeg tolker timingen som om at villain har fokus på egen hånd og at han ramte sin flush. Hvis Hero har brugt lidt tid på at overvejer sit flopcall, så kan SB have tænkt at et call er lig han ikke har et set og derfor snapper allin hvis falder..

er sikker på at SB har en af tre flg:
flushdraw og straightdraw
33xx
1010xx


Dog med øverste som mest sandsynlige...

Udelukker fuldstændig at han sidder med J10xx


Er low-limit spiller og vurdering er ren erfaring og ræsonnement...

11-04-2010 16:44 #11| 0

Eh, uanset at du har trips er du vel kun god mod air-delen af hans flop c/r range, hvis han er en semi-stram spiller.

11-04-2010 17:55 #12| 0

@Holch og dstrojr

I har ret, jeg havde lige lavet en fejl :-)

- Men vi har stadigvæk ikke odds til at kalde though :D

@$hahbazi

Hvorfor er det lige, at han ikke kan side med J10xx?? Imo kan han sagtens, da han også har noget på siden af sine top2 når han c/r. FX en FD/str8/wrapdraw, fx KQJT eller JTxx osv kombis.


Jeg tolker timingen som om at villain har fokus på egen hånd og at han ramte sin flush. Hvis Hero har brugt lidt tid på at overvejer sit flopcall, så kan SB have tænkt at et call er lig han ikke har et set og derfor snapper allin hvis falder..

- Altså som bluff, eller hvad tænker du helt præcis??IMO sjældent vi ser bluff her fra en nittet villain.

12-04-2010 01:09 #13| 0
OP

Argh altså, jeg har posted forkert - beklager meget drenge :-(.

Turn er J, så den har altså ikke slået til farven. Øv altså. Har I mod på endnu en gang kommentering?

(Jeg retter lige i øverste indlæg også).

12-04-2010 13:07 #14| 0

Åh, jeg synes ellers det var ok interessant med J.

Når det er sagt, så betaler jeg med J, fordi han pusher det meste af sin flop CR-range.

12-04-2010 13:43 #15| 0

Best case scenario har du vel 10 outs for at suge ud - dvs så skal han have 33xx / 1010xx. Vi kan jo begynde at pille noget fra hvis han har overkort og Jxxx også. Du får ik ret god betaling, men da du har fået folk til at smide og stacke light af er spørgsmålet vel om du har lyst til at vise din hånd op og så lige mod ham her. Jeg mener klart der skal smides, men jeg har godt nok svært ved det når det kører :) Så får jeg nok snakket mig selv ind i han kan have 89JQ.

12-04-2010 14:41 #16| 0

Jeg caller på turn. Han ka godt selv sidde med 9JQA, 9JQK, 789J, OSV OSV OSFV med fd på siden så med de potodds du har dig er det et call (måske er du endda foran). Tydeligt at turn intet ændre for hans range. Så TJ er jeg ik sikker på han shipper med. Så ville han gå efter CRAI og ellers better river og håber du der havde fanget din str8/flush. Dog smider han TT/33 100% til midten i håb om du har Jxxx. Men så må vi ud og ramme....

Hvis du evt vil have en analyse der er mere klar fra alle generelt så smid den op igen mate og gør det rigtigt ;)

// KD

12-04-2010 14:49 #17| 0

wtf. Spiller storchefen AB kun PLO 400 ?

12-04-2010 14:49 #18| 0

wtf. Spiller storchefen AB kun PLO 400 ?

12-04-2010 15:05 #19| 0

Som KD.

At han insta shipper turn synes jeg at indikere at han ikke har båden.. Jeg hælder meget til at sætte ham på en ligende hånd som dig +

12-04-2010 15:20 #20| 0

Kalder også turn, nu når det er en J istedet for J.

Vi er "kun" beatet af JTxx, 33xx, TTxx og en højst usandsynlig J3 kombi (grundet hans tightness kan han ikke have sådan en kombis). Dette er selvfølgelig en for stram range på ham, så når vi putter FD, wrapdraw og dårligere setkombos (fx en KQJT hånd) har vi glimrende equity.

Ellers KD said it imo.

12-04-2010 15:32 #21| 0

Spørger du om du skal betale hans allin når du har kaldet på floppet?

Det er da instant snap betalt. Kan slet ikke forstå hvordan en bare nogenlunde normalt tænkende spiller kan folde i det spot.

Btw, er man nitty når ", solid, comitter sig ikke i store pots uden store handsker, etcetc. Sådan lidt "klassisk" PLO spiller, hvor man ikke skelner mellem store draws, og store made hands, men bare BETter. "

Det minder utrolig meget om mit spil til tider når jeg slapper af på lavere lavels og grinder mange borde. Troede ellers nitty betød man var dårlig og tabende???

12-04-2010 16:26 #22| 0

@bajawa + 1

12-04-2010 16:53 #23| 0
OP

@bajawa: Tjah well, hvis du spillede det poker mod 5*mig på alle dine borde, ville du nok ikke være vindende.. Right?

@Tinamus: Enig, men der er det mest flop-spillet, der er interessant.

@KD: Jeg er som sådan ikke uenig i dine betragtninger. Men synes du hans timing ændrer noget? For det synes jeg den gør!

@Acparma: Tjah, er det måske ikke ok da?

/AB

12-04-2010 18:25 #24| 0

Hmm... den er sgu close; altså vi har:

25% imod 1010xx uden blockers
22,5% imod J10xx uden blockers
22,5% imod 1010xx med 1 blocker
20% imod 1010xx med 2 blockers
15% imod J10xx med 1 blocker
7,5% imod J10xx med 2 blockers

Vi skal ud at finde ca. 29% og i ovenstående regnestykke er 33xx/J3xx ikke inkluderet, som skubber os nærmere i retningen af et kald. Desuden er alle de stærke combo-draws heller ikke inkluderet og samtidig er jeg i tvivl om, hvorvidt han skubber J10xx med 2 blockers på turn.

Jeg tror ikke, at der er nogen tvivl om, at vi kan finde de fornødne procenter, hvis vi virkelig anstrenger os, men spørgsmålet er, om det ikke er for søgt imod denne type spiller... det ligner en rystetur med "The Magic 8-Ball" og uanset udfaldet tror jeg ikke, at det kan give det store udsving på EV-barometeret.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar