PLO400 400bb dyb. Fold top båd? Strategi/BBV tråd

#1| 0

Som overskriften antyder er der tale om lidt af et setup. Jeg vil godt fra start understrege det ikke er en tudetråd. Jeg er oprigtig interesseret i at høre hvad folk siger til hånden.

Se lige bort fra PF, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke 3bettede. Men hvis jeg skal være ærlig tror jeg det er et af mine leaks, at jeg bliver lidt scared money når stacks bliver dybe.

Villain er svensk TAG, reg på Party mid-hi stakes PLO. Jeg har en masse noter på ham, men væsentligt at vide her er:

- Når PF raiser checker til ham stabber han meget bredt
- Han ved jeg ved det og han ved jeg c/r bredt, inklusiv luft og draws.
- Af samme årsag ved jeg han er i stand til at 3bette over mit c/r med luft og måske også med Qx hænder som har tænkt sig at folde til mere action.

Men når han 5better indover mit lille 4bet, kan jeg så folde? Han skal have KQ 33% af tiden. Er jeg en nit hvis jeg vil herofolde her? Fwiw så tror jeg han har QQ eller KQ 99.9% af tiden her



Seat 5 is the button
Total number of players : 5/5
Seat 3: CO ( $1,555.50 USD )
Seat 1: BB ( $950 USD )
Seat 6: Hero/SB ( $2,215.41 USD )
Seat 2: HJ ( $546.87 USD )
Seat 5: BTN ( $396.70 USD )
Hero posts small blind [$2 USD].
BB posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 3 K K 7 ]
HJ raises [$14 USD]
CO calls [$14 USD]
karvaperse folds
Hero calls [$12 USD]
BB folds folds
** Dealing Flop ** [ K, Q, Q ]
Hero checks
HJ checks
CO bets [$32.77 USD]
Hero raises [$96 USD]
HJ folds
CO raises [$191.23 USD]
Hero will be using his time bank for this hand.
Hero raises [$388 USD]
CO will be using his time bank for this hand.
CO raises [$1,271.70 USD]
Hero?

Hero får præcis 2:1 på at stacke af


Jeg overvejede for øvrigt bare at flatte hans 3bet, men blev enig med mig selv om han lukker ned med sine bluffs uanset om jeg flatter eller 4better

29-01-2011 00:15 #2| 0

Godt nok skriver du at han er TAG, men med de noter du har på ham finder jeg det bare meget unlikely at han 5better floppet hvis han skulle have QQ.

Det ville klart være superior at flatte dit 4bet for villain og så have position på dig i resten af hånden hvis han har QQ, så jeg får bare pengene ind nu.

Det er yderst klamt at han 5better når i er så dybe, men med de noter du har på ham kan jeg bare ikke se for mig at han vil 5bette med QQ her fordi han mister for meget value fra dårligere hænder som du eventuelt kunne bette videre med på turn.

Formoder han har KQ, eller at best Q med A i backup boat draws.

Som du selv nævner bør hånden også 3bettes pre, og kan ikke helt forstå du skulle være money scared for at 3bette pre da det trods alt er en brøkdel af din stack som ville komme i spil ved at 3bette, men det ved du jo også godt selv :)

29-01-2011 00:27 #3| 0

Ehm, MartinB. - Du forventer aldrig han vil 5bette QQ, men du formoder så han dukker op med KQ her?

29-01-2011 01:15 #4| 0

Jeg skriver jeg finder det unlikely at han 5better QQ fordi han misser for meget value. Derfor tror jeg mere på KQ.

Lad os sige Villain har QQxx og altså quads, så er det da klart superior at kalde et 4bet fra en villain som han VED er tænkende (HERO) i stedet for at stille hero i et spot hvor han kan overveje at folde hænder som KQ.

Just my thoughts

29-01-2011 01:35 #5| 0

Et lille (men ikke ubetydeligt) argument er ogsaa at vi ikke er doede de gange han viser QQxx op, undtagen naar det er QQKx naturligvis.

29-01-2011 02:43 #6| 0

Omvendt har KQ samme equity mod hero. Så det går lige op hver vej

29-01-2011 09:19 #7| 0

Dette et ikke en negativ post, men Jeg er ikke helt med på hvad du ønsker at vide.


Simon

29-01-2011 10:55 #8| 0

Jeg synes det er relativt let for Villain at saette dig paa KK qua dit miniraise. Saa spoergsmaalet er saa. Tror Villain at han kan skyde dig af KK? Hvis ja, saa betaler jeg. Hvis nej saa betaler jeg stadig, men i teorien folder jeg. :-))

29-01-2011 14:59 #9| 0

Ingen noter om villain's dybe spil? Ingen timing tells?

Som oftest stacker sane villains jo ikke bare lige af for 400 BB's uden at have varerne, så jeg er nok tilbøjelig til at tro, at han faktisk har den laaaangt oftere end de gange han dukker op med KQxx.

Hvis han er rigtig dygtig tror jeg han har flere Qxxx (altså uden K), som han nutblocker-bluffer med her end han har KQxx, som jeg kunne forestille mig han ikke ønsker at bloate potten med, da vores range som stritter imod minimum splitter med hans hånd, dog kan det tænkes, at AKQx gerne vil afsted.

29-01-2011 15:33 #10| 0

Jeg er forholdsvis ny til PLO, men har lige et par "nybegynder" spg.

Jeg tænker umiddelbart en AKQx hvor han har træk til en royal flush med A.

Det er forståeligt nok, men kunne villain tænkes at vide, at du måske bliver money scared i dybe pots? Jeg kunne forstille mig at det er et generelt leak for mange, som han kunne prøve at udnytte, men ved det selvfølgelig ikke.

Hvis ikke, ville jeg sætte dig på K,Q, da du ikke 3-better pre, og dermed ville han have draws med både A og en af de to (10 eller J).

I virkelighedens verden på PLO400, ville nogen nogensinde folde her?? Synes jeg nemlig ikke nogen giver rigtig udtryk for..

29-01-2011 16:36 #11| 0

@ Houdini/Simon

Som jeg skriver i OP, ønsker jeg at vide om det er nittet af mig at ville folde til hans skub.


@ CHJ

Nej, ingen noter om dybt spil. Ingen specielle timing tells, han hverken insta eller tankede nogen af beslutningerne.


@ Huddersfield

Nej jeg tror ikke villain ser mig som money scared. Jeg formulerede mig heller ikke ordentligt i OP. Jeg bliver ikke scared som sådan, jeg har det bare med at spille lidt for passivt PF når jeg bliver dyb.


Hero's image er LAGTAGGY. Folk der bruger PTR ved jeg er en stor vinder over stor sample på 1/2 og 2/4. Jeg er sikker på de fleste regs ser mig som solid/god, i stand til at lave moves.

01-02-2011 10:57 #12| 0

Lidt klamt, men kan ikke se et fold for mig da KQ er 2/3 og QQ 1/3 samt han kan have QKA med eller uden Royal redraws (Lille procentdel). Men du skriver han skal have 33% KQ og det tror jeg mindst han har.

Er BTW enig i at jeg syntes det er sygt hvis han 5 better QQ da han bør sløve lidt ned og sikre sig mere value med mindre han med sikkerhed kan sætte dig på 100% KK. (og ja så svært er det heller ikke men lidt tvivl skal han vel have?) og derfor igen giver det mere mening hvis han har AKQ+ og sætter dig på KQ og derfor vil have pengene ind i håbet om en freeroll som ville miste value på et A turn hvor du måske ville folde din naked KQ?. (stadig meget små +/- grunde)

Derfor ind med pengene og tag det med et smil hvis han har QQ. (og godt råd hvis din bankroll er til det ryk op da du jo totalt overmatcher 2/4 PLO jf. det indhold og dybde der er i de post jeg har set fra dig).

J

01-02-2011 11:29 #13| 0

Jeg forventer han har A, J og 10 - og så er du færdig - derfor bør et fold overvejes.

På den seriøse side - I spiller om 3 buyins, og du sidder med 2. nut mod en aggressiv spiller. Sidder han og set-miner med dårlige QQ, eller bliver disse reraiset er vel spørgsmålet, og umiddelbart ville jeg forvente at han ville reraise disse pf, hvorfor jeg tror det er mere likely med KQ, og derfor et kald.

01-02-2011 12:16 #14| 0

@Jydemand

Jeg betaler mest af hensyn til min nattesoevn. At 5 bette dette flop med AKQ er i mine oejne megaspew. Det er enten et bluff, eller QQ. Jeg haelder kraftigt til det sidste.

01-02-2011 12:54 #15| 0

@ Sealand

Ja det lugter grimt, men kan heller ikke lægge den ned. Det ville være nemmere hvis potten havde været 3-4 bettet preflop, så var der mere grund til at gå amok åp flop men her med 28 i potten lugter det af NUTS. (men kan ikke komme væk).

01-02-2011 14:31 #16| 0

Måske har han en Q og bruger den som blocker..

01-02-2011 14:44 #17| 0

Tak for svar, jeg er generelt enig i jeres syn på sagen og jeg restede også med en sygelig smag af blod i munden. Han havde obv QQ, men hvad gør det når man klonker den sidste K i billetten for en 8 BI pot!! :D

www.pokertableratings.com/hand-history/party/10089321796/12702210182


@ Aab>Fck

Jeg tror faktisk han flatter QQ mere end KQ PF. Tror han flatter stort set alle QQ komboer, måske undtaget de værste junk og de bedste AQQ*ds og AQQJss, AKQQss, samt KQQJds, KQQTds, QQJTds osv. Gode KQ komboer bliver til gengæld 3bettet (KQJT, KQJ9, AKJT, AKQT) og mange dårlige KQ komboer med to lave sidekort bliver foldet. Hvis jeg skulle gætte ville jeg mene hans flat frekvenser preflop er under 50% med KQ og omkring 75%-80% med QQ.

Med mine to KK har en 100% range dobbelt så mange KQ som QQ. Men pga PF tror jeg det tal kommer mere ned omkring 50/50, måske KQ i svagt overtal som fx 60-40. Efter flop action er QQ endnu mere sandsynlig, da jeg tror han sætter bremsen i en hvis procentdel af tiden med KQ pga stacks.

Jeg tror på det er et korrekt stack of da han også kan have luft et par % af tiden.

01-02-2011 15:03 #18| 0

Havde spillet den på præcis samme måde som Hero.

a.) Flopper båden

b.) Får en anseelig mængde bb's ind på floppet

c.) Får en meget grim smag i munden men sætter butikken til midten

d.) Klonker min 1 outer

e.) Smiler for mig selv, kigger på ev grafen i HEM og glad for jeg er en kronisk varm abe

@OP

Grimt klamt spot - i teorien tror jeg det er et fold men dunno, som du siger er der dynamik og villain ved hvad han laver og ved du ved hvad du laver så er lidt et meeeeh spot. Men altså - på den anden side, han bør aldrig have KQ i spottet - så er det jo levelthinking for at få dig til at smide.

I teorien folder jeg efter bettet til 484 i praksis gør jeg nok ikke

Dejligt med en hånd med noget kød på :)

01-02-2011 15:21 #19| 0

Jeg kan ikke lide flop 4bettet. Selvom vi tror, vi kan bluffe sådan her engang imellem, så er det altså ikke et specielt fedt bluff. Så hellere floate oop, de gange vi er på en airball.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar