PLO30: +150bb's, top set + NFD

#1| 0

Har spillet lidt omaha de sidste måneder, men ikke meget, og kører bare "learning by doing". Har derfor en del teoretiske mangler :D

Spiller uden tracker, så har ikke nogle stats. Ikke de vilde reads, andet end DonkMove virker som en OK spiller på dette niveau... Vi er lige blevet 3 handed, der er stor udskiftning...

Vil gerne have kommentarer på en standard linje mod en ukendt spiller, og eventuelt forskellige alternative linjer afhængige af action...

***** Hand 2355901960 *****
0.15/0.30 Omaha (PL) - Friday, October 08, 2010 4:17:58 PM
Table OH 416 (Real /Cash Game )

Seat 3: crrazzzy (29.55)
Seat 4: DonkMove (47.13)
Seat 5: HERO (64.70)

DonkMove post SB 0.15
HERO post BB 0.30

** Deal **
crrazzzy [N/A, N/A, N/A, N/A]
DonkMove [N/A, N/A, N/A, N/A]
HERO [Q, Q, 2, A]

*** Bet Round 1 ***
crrazzzy Raise to 1.05
DonkMove Call 1.05
HERO Call 1.05

*** Flop(Board): *** : [10, 2, Q]

*** Bet Round 2 ***
DonkMove Bet 3.15
HERO? call/raise?

Hvad er bedste linje herfra med en mand mere på knappen... Hvad hvis vi var HU mod DonkMove?

Tag gerne turnaction med eks. hvis der falder enten en mere eller en ...

08-10-2010 23:34 #2| 0

Fordi i er så dybe giver jeg nakken på floppet, blot for at få bygget potten stor mod ham. Evt 3/4 pot raise.

Jeg går ikke nogen steder careless hvad turn er :)

08-10-2010 23:54 #3| 0

Okay.... Vi siger 3/4 pot, han flatter... Turn 9...

Then?

09-10-2010 00:06 #4| 0

Du kan jo gøre alt muligt på turn. Vi folder aldrig, bet/call eller checkraise er fint.

Altså vi har en friggin MONSTER hånd, og i det tilfælde af at han endelig skulle ramme på turn har vi så tilpas meget med redraws til at det aldrig bliver helt hen i vejret.

For 150 big blinds bør vi bare prøve på at få så mange penge som muligt ind på flop/turn og være glade for at ramme så stort og håbe han også har en stor hånd.

Tænk over hvor mange vilde kombinationshænder han kan have - som han alligevel er meget langt bagud med fordi vi har top set + nfd.

09-10-2010 00:16 #5| 0

Jep i know, det er helt klart et monster vi samler op...

Mit problem har nok været at finde ud af, hvornår jeg kan slowplaye og hvornår der bare skal moses igennem. Jeg tror, at jeg spiller alt for passiv postflop omaha, formentlig fordi jeg har nogle teoretiske mangler, eks. ift. hand vs. hand % osv...

Det er ikke svært at gætte, at jeg poster denne hånd, fordi jeg fik den spillet alt for passivt, og endte med at tabe. Puljen blev dog (heldigvis) rimelig lille, men var mega irri over mit spil bagefter :D

14-10-2010 03:46 #6| 0

Pot flop

Få det ind på any turn.

?
Selv om han får straigthen har du 42-43% med dine boat + flush draws.

14-10-2010 12:52 #7| 0

Aldrig slowplay i omaha :D unless stonecold nuts

14-10-2010 12:56 #8| 0

Yeah, men kan også være han kommer ind på flop med:

KJ9 + fd.

1010xx.

Q10xx.

Q10 fd.

QKJ + fd.

QJ9 + fd.

Og donket nok bare:
QKJ
QJ9
Q + fd.

KK + fd?

14-10-2010 14:31 #9| 0
Aldrig slowplay i omaha :D unless stonecold nuts

Lad være med at post indlæg i strategi tråde hvis en 1-liner uden argumenter er alt hvad du har at bidrage med. Ikke bare er 1-liners ubrugelige, denne her er også helt skæv. Masser af spots du kan slowplay i PLO - top set med nut flush draw er præcis et af dem.


@ alle jer der siger raise flop

Hvis villain er nogenlunde tight og fornuftig så er der stort set ingen hænder han stacker af med så dybt her. Hero har nfd dækket og blokker med sit top set for hænder som KQJT, QT + 2nd nfd.

En sane villain kommer ikke ind her for 150bb uden at have:

- TT, få kombier
- QT + redraw, som vi blokker meget for og dvs få kombier
- wrap + fd, få kombier
- nut flush draw + TP eller straight draw, kan han obv ikke have.

Vi har en gut bag os som har meget få hænder han kan trække profitabelt med, dvs vi vil RIGTIG gerne holde ham inde. At have en spiller bag os er endnu et argument for at flatte. Eneste hånd han kan have som har nogenlunde equity er KJ9* og J9K*.

Top set + nfd er et OPLAGT spot at slowplaye så dybt for at få betaling. Hvis vi raiser er der uendelig få hænder der kan betale os. Så vi skal imo IKKE raise med mindre SB er en tard.
14-10-2010 15:38 #10| 0

Holch det er vs en ukendt spiller uden nogen stats.

Standard fremgangsmåden er da helt klart at raise flop.

14-10-2010 15:49 #11| 0

Vi er 3-vejs til floppet, NoPok.
Hvis der er den mindste chance for at crrrazy kan squeeze kan det bedst svare sig at flatte.

14-10-2010 15:51 #12| 0

Dertil er der enormt mange turns der ødelægger action.

Hjerter > Vi ligner fd da vi kalder flop, så svært for os at få value?
Så er det vel bedre at rr flop, for at få action fra KJ hjerter, eller andet K fd og lade ham tro den er god hvis den falder.

8, 9, J, K, A.

Hvad gør vi på dem?
RR hvis han c-better turn?
Hvis han checker, og vi better og han raiser - får vi det ind, klar over at vi er bagud til en straigth? (som sagt er jeg klar over vores equity vil være 40+%).

Jeg er helt enig i at vi skal slowplaye vs en tight spiller, men hvis han er tight.
Hvad forventer vi så at han kommer ind med på turn når vi, rr'ser hans cbet på dry turn, som han folder flop - vil mene den eneste hånd er Q10, og da vi har QQ er den mest unlikely.
Så enten har han KJ9, eller set i 10'ere eller noget i den stil.
10'ere kommer vi ind vs på flop.

KJ9 kan en tight spiller sagtens finde på at c/f på turn - og eneste måde vi får action fra den hånd på turn er hvis han rammer den.

RR'er vi tilgengæld flop, bliver han mere comitted på turn selv om han ikke rammer, da han har smidt en større del i potten, og ingen siger vi behøver at potte turn, vi kan sagtens lave et bet som stadig er -ev for ham at kalde, men som gør at han kalder.

Jeg er til raise flop.

Jeg har aldrig gjort mig mega meget i analyser, plejer bare at læse med.
Men er uenig i at slowplaye denne her, det kan gøres, men skal ikke gøres ofte.


14-10-2010 15:54 #13| 0

pokerheh

hvad squeezer han med her?

det er så unlikely de har Q10, og vi har også A flushen.
Så kan ikke se hvad hans squeeze range skulle være.

et set i 10'ere, men det kommer han ind med alligevel til vores raise.

KJ9, med K fd, men det kommer han også ind med vs vores rr imo.

jeg tror sjældent jeg kommer til at flatte i det spot her.

og hvis personen efter ville squeeze, tror jeg stadig han er så agra at han kommer med på et raise hvis han har en hånd til det.

et squeeze spil i det spot ville være ekstremt agra.

14-10-2010 16:20 #14| 0

NoPokNoFun

En ting du glemmer med et flop raise: Vi får to fold ca 90% af tiden. Woop de dooh vi vinder en 20bb pot. Flop raise får sjældent action med mindre villains er tards. Hvis de er, så er jeg helt med på et flop raise: Det vil jeg godt understrege!

Og så til de ting du skriver

Hjerter > Vi ligner fd da vi kalder flop, så svært for os at få value?


Ja men som nævnt snart et par gange så er det også krop umuligt at få value på floppet, da det er så über få kombier der stacker af mod os. Helt grundlæggende må man bare acceptere at med top set + nfd så er der ikke mange hænder tilbage for villains at spille Karl Smart ned. Igen under den antagelse at villains er nogenlunde sane, mod tards der bet/kalder KQJ uden fd og wraps uden fd og top og bund par skal vi bare jamme.

Så er det vel bedre at rr flop, for at få action fra KJ hjerter, eller andet K fd og lade ham tro den er god hvis den falder.


Det her er så fejlslagen argumentation. Beklager!

Først og fremmest er KJ ekstremt få kombier og hvis BTN har dem kommer pengene ind på floppet ret tit alligevel. Sandsynligheden for at SB sidder med denne hånd er ekstremt lille.

Dernæst: Hvis nogen af villains har K høj flush draw uden at have noget nævneværdigt på siden så kalder de jo ikke et flop raise. Et flop flat vil i LAAAAAAAAAAAAANGT højere grad få value fra 2nd nfd. Igen under antagelse af at villains er nogenlunde sane, mod tards der kalder et raise med nøgen 2nd nut flush draw skal vi bare jamme

8, 9, J, K, A.

Hvad gør vi på dem?
RR hvis han c-better turn?
Hvis han checker, og vi better og han raiser - får vi det ind, klar over at vi er bagud til en straigth? (som sagt er jeg klar over vores equity vil være 40+%).


Helt ærligt? Hvorfor skulle vi nogensinde raise de turns? Vi flatter hvis han skyder videre og vi bet/stacker af hvis vi bliver c/r. Det er jo præcis kernen med en hånd som denne at der ikke er dårlige turns. Der er turns hvor vi stadig er langt foran (blanke) og så er der turns hvor vi måske er lige under et flip med en straight - men det kræver jo at villain rent faktisk har den straight.

Ja når villain har TT kunne vi få stakken ind på et flop og en A,K,J,9,8 vil dræbe vores action. Men det er jo et kæmpe parlay at han dels skal have TT og der dels skal falde en af de turns.

Hvad forventer vi så at han kommer ind med på turn når vi, rr'ser hans cbet på dry turn, som han folder flop - vil mene den eneste hånd er Q10, og da vi har QQ er den mest unlikely.
Så enten har han KJ9, eller set i 10'ere eller noget i den stil.
10'ere kommer vi ind vs på flop.

KJ9 kan en tight spiller sagtens finde på at c/f på turn - og eneste måde vi får action fra den hånd på turn er hvis han rammer den.



Hvad kommer han så ind med på flop som han ikke kommer ind med på en blank turn? Ja QT er usandsynlig, men det er det altså også på floppet.

Du nævner KJ9. Igen hvis villain er sane så folder han KJ9 til et flop raise, men hvis vi flatter så vil han måske betale et turn bet på en blank og vi kan stadig vinde en pæn pot når han turner en streg men vi river en farve eller en båd. Eller vi kan få ham til at fyre 2 eller 3 tønder af på diverse turns, hvis han fx har KJ9 så giver det fin mening for ham at skyde på turns der parrer bordet og som rammer hjerterne. KJ9 uden hjerter har ca 27% equity, det er en hånd vi GERNE vil holde inde modsat at få den til at folde. Men igen hvis villain er en tard som ikke bet/folder KJ9, ja så skal vi bare jamme

Eksmpler på gode ting der sker hvis vi flatter: Fx hvis en sane villain har KJ9. Turn er en 2, villain tænker at vi ligner en svag hånd eller en draw så han skyder igen får at få os af vores fd's og KQJ7 hænder og vi flatter bare med vores top båd. River er blank og villain tænker stadig vi ser svage ud og han kan kunne vinde potten hvis han 3barreler, villain skyder igen et stort bet og hero vinder en stor pot med en passiv linje modsat en lille pot med en aggro linje. Selvom villain ikke skyder irver men giver op er det stadig en kæmpe sejr for os at han skød turn i stedet for at folde til vores flop raise

Eller: BTN har K høj fd med en gutshot som AK. Hvis hero tager en aggro linje folder han måske floppet, men hvis hero flatter og ser svag ud kan vi måske inducere et squeeze raise

Eller: Villain har i SB har K høj fd med en gutshot, fx AK94 med K høj fd. Hero raiser floppet og han folder. Men hvis hero flatter floppet, turn er K regnbue og villain 2nd barreler fordi vi ser svage ud og fordi vi formentlig ikke har AJ: River er en hjerter og villain vbetter hans 2nd nuts, hero rester og vinder en stor pot uanset om villain folder

Og du kan fortsætte i det uendlige med sådanne eksempler, hvor villain har en hånd som vi dominerer tungt, som han ville folde til et flop raise, men fyre 2 eller 3 tønder afsted med på diverse turns.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar