PLO25 150bbs: KK98ss facing 3-bet

#1| 0

Hey.

Villain i hånden er dansker og en af de få der faktisk er OK til spillet på det her limit.
Han 3-better ret ivrigt i position både med stærke hænder og double suitede semi connectede hænder.

Hvad foretrækker i her?

Fold er vel alt for weak når vi formentlig er foran hans range.
Call er lidt halvklamt OOP med en hånd der ofte ikke connecter så godt med boardet.
4-bet er en mulighed, men hvis vi får et 5-bet i hovedet er vi altid imod AAxx og han kalder vel altid 4-bettet IP hvorfor vi kommer til at spille i blinde stort set, og for 150bbs er det lidt halv ulækkert...

Så hvad er jeres spil her? Ændrer det sig væsentligt hvis hånden er double suited? Autostackoff for 100bbs?

Og som et sidespørgsmål, findes der en calculator hvor man kan udregne sin equity mod fx top10% hænder osv? Ligesom Pokerstove.

Har desværre ikke HH men hånden forløber sådan her:

Hero (KK89) UTG+1 raiser til 0.85, foldet til Villain på knappen der siger 2.90. Hero? Kan potte til 9.05 med 37 eff. stacks.

Muligvis standard, men så må jeg hellere få det lært :)

16-08-2009 13:58 #2| 0

Dennetype hånd,i blinds, coldcaller jeg og håber at utg+1 caller bagved. Dette fordi at jeg ikke vil i en stor pot oop + at din hånd er rimelig underreppet og har derved chancen for at overset en af dem. Der er mange penge i set vs. set i omaha. Endvidere er den nem at smide i mucken postflop grundet du ikke 4-better.

Ved faktisk ikke om det er en optimal strategi, men den bruger jeg i det spot.

Dion

16-08-2009 14:07 #3| 0

Hov det er måske dårligt skrevet, men det er Hero der raiser UTG+1 :)

16-08-2009 14:45 #4| 0

Noid har imo fat i noget. Det er lidt a la Rolf Slotbooms strategi.

omvendt er min oplevelse af niveauet her at KKxx og AAxx skal ha fuld gas.

De eneste rereraise man ser pre på party plo25 er i øvrigt aaxx og kkxx imo...men det ved du sikkert allerede ;)

16-08-2009 14:45 #5| 0

---

16-08-2009 14:56 #6| 0

Nå ok misforstod. 100bb dyb er det altid et call for mig. Hvis vi er over 200bb dybe effektivt kan jeg godt finde på at 4-bette den handske, hvis jeg mener jeg er foran hans range og få en bedre STPR.

Jeg er generelt en 3- & 4-bet nit OOP. Jeg kan ligeledes sagtens finde på at flatte AAxx i det spot for ikke at polarisrer min holding og gør det nemt for villian at spille godt postflop poker.

Dion

16-08-2009 15:36 #7| 0
"Har desværre ikke HH men hånden forløber sådan her:

Hero (KK89) UTG+1 raiser til 0.85, foldet til Villain på knappen der siger 2.90. Hero? Kan potte til 9.05 med 37 eff. stacks."


Det afsnit ville jeg flytte op til før du begynder at diskutere de forskellige options. Giver lidt mere mening, end at man skal ned i bunden og læse hvad der er sket, og så tage stilling til hvad vi kan gøre.

Men til hånden. Jeg går ud fra det er 6-max. Raise PF er selvfølgelig fint, men et re-reraise kan for mig at se ikke komme på tale mod en kompetent villain.

Derudover, du nævner ikke noget om, hvordan du tror Villain ser dig.. det er nu også ret vigtigt.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar