PLO200fullring

#1| 0

PLO200 på ongame. Fullring og spiller uden HUD da det simpelt hen ikke kan være på bordet :), så er semi readless.
Har dog opfanget at villain virker ret donket og spiller mange pots og limper en del.
$200.00 USD PL Omaha - Wednesday, September 22, 01:55:12 ET 2010
Table Leverkusen (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 7: HERO ( $381.00 USD )
Seat 8: mach666 ( $187.75 USD )
Seat 9: Boikki ( $212.50 USD )
Seat 10: stalitsa81 ( $445.90 USD )
Seat 1: coldsauuuce ( $196.00 USD )
Seat 2: chmoosi ( $362.40 USD )
Seat 3: suurholkeri ( $38.00 USD )
Seat 4: magoul.S ( $284.20 USD )
Seat 5: vilin2009 ( $451.40 USD )
Seat 6: maomao44 ( $88.00 USD )
HERO posts small blind [$2.00 USD].
mach666 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO Q 6 Q K
Boikki folds
stalitsa81 calls [$2.00 USD]
coldsauuuce folds
chmoosi folds
suurholkeri folds
magoul.S folds
vilin2009 folds
maomao44 calls [$2.00 USD]
HERO checks
mach666 checks
** Dealing Flop ** [ J, 3, Q ]
Hero bets [$8.00 USD]
mach666 folds
stalitsa81 calls [$8.00 USD]
maomao44 folds
** Dealing Turn ** [ K ]
HERO bets [$18.00 USD]
stalitsa81 raises [$78.00 USD]
HERO calls [$60.00 USD]
** Dealing River ** [ 5 ]
Hero checks
stalitsa81 bets [$50.00 USD]
Hero folds ????!!!!!!
stalitsa81 wins $177.00 USD from main pot
stalitsa81 wins $50.00 USD

Er selvfølgelig helt med på at det er super exploitable at tage den her linje med en hånd som har minimum 40% mod toppen af villains range på turn.
Men kan bare ikke se en spiller som ham raise med 200bb bag uden nuts på turn.
Hero caller PN river ? er det noget vi slår som laver den her river sizing ?
Iøvrigt kunne jeg sagtens tage den her linje med AT uden redraws for at bluffe clubs eller når bordet parrer, for at få ham af en split.

22-09-2010 16:25 #2| 0

Jeg c/c bare turn. Flere ting at overveje her:

- Hvis vi er foran er der dårligt nogen scarecards der kan give villain den bedste hånd med mindre han har nfd hvilket er usandsynligt.

- Hvis vi er bagud vil vi helst ikke raises da vi ikke rigtig kan slippe hånden men på den anden side har <50% eq.

- Det er ikke super tit vi får 3 streets of value ind. Eftersom han ikke kan have mange hænder der kalder et bet både på turn og river misser vi ikke meget value af at turn checker igennem.


Uden en turned farvetræk ville jeg bare b/f. Med farvetrækket har vi mere equity vi gerne vil realisere, men vi er stadig ikke ville med at blive raised. Og vores hånd er ikke "vulnerable" på nogen måde



Som alternativ er det imo værd at overveje at c/pot den

26-09-2010 09:58 #3| 0

Jeg synes faktisk denne hånds board texture er ret interessant generelt.

Som HC skriver:

"Uden en turned farvetræk ville jeg bare b/f." (På Turn)

Når du leader ind i 3 personer fra sb i en limped pot på et KQ3r flop, er der ikke så mange kombination du kan have.

Du har sjældent 3 eller 4 broadway kort, som AJTx. Og hvis du havde, ville du nok ikke engang leade med den ind i 3 spillere, med risikoen for at blive raised, og skulle spille en stor pot OOP.

Når du leader, er din range altså oftest( for mange spillere "altid") minimum KQxx, og oftest kun sets.

Hvad jeg vil frem til er, at dette er et rigtig godt flop at floate på.

Gerne med any kombination af følgende kort.

A, J, T, 9. eller bare generelt. Et eller to backdoor flush draws giver dig ekstra værdi, da der er endnu flere kort, der gør det muligt at floate turn også.

Du har altså muligheden for at spille IP, mod en villian du kan sætte på en rigtig smal range, og med en del kort, der enten giver dig den bedste hånd, eller giver dig god mulighed for at bluffe. (Vel og mærke et bluff du med troværdighed kan repræsentere)


En af muligvis flere downsides kan være, hvis villian uden nuts går i ch/call mode. Så mister dette play selvfølgelig det meste af sin værdi.

Blot lidt hurtige tanker, som med fordel kan bruges på mange forskellige boards, hvor der blir leaded ud på et flop, som ikke rammer ret mange hænder hårdt. Du har altså en ret præcis ide om hans hånd, mens han kan sætte dig på en del hænder, men du kan med troværdighed repræsentere alle disse hænder, hvis en af dem rammer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar