plo200; turnfloat med q-blocker

#1| 0

Yo

Villain er breakeven/slightly winning regular, han sætter sig altid med 40bb. Han spiller 36/27 over 650hænder, jeg kendte ikke hans donkbet% da hånden blev spillet, men jeg ved at han c/r gode draws og stærke made hands.

like/dislike, overall linje og river sizing?

On Game, $2/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: $172.70 (86.4 bb)
MP: $277.80 (138.9 bb)
CO: $200 (100 bb)
Hero (BTN): $248.80 (124.4 bb)
SB: $501 (250.5 bb)

Preflop: Hero is BTN with 8 9 Q T
2 folds, Hero raises to $6, SB folds, BB calls $4

Flop: ($14) 8 3 7 (2 players)
BB bets $10, Hero calls $10

Turn: ($34) K (2 players)
BB bets $25, Hero calls $25

River: ($84) 9 (2 players)
BB checks, Hero bets $49

Redigeret af JoeLOL d. 28-11-2011 14:40
28-11-2011 19:04 #2| 0

meh, hvis jeg var villain så folder jeg næppe en flush (og måske heller ikke en str8/set), da du sjældent kommer til river med nut flush med denne linje. Det afhænger selvfølgelig af hvor light du vb'er generelt.

Hvad er villains W$SD? Hvis den er under 50% så tvivler jeg på dit bluff lykkedes, men er den 55-60%, så er villain weak nok til at jeg tror det er et fint bluff.

Jeg kan godt li din sizing, da den passer med et light Q-hi flush valuebet.

Jørn



28-11-2011 19:27 #3| 0
OP
Thyssen skrev:
meh, hvis jeg var villain så folder jeg næppe en flush (og måske heller ikke en str8/set), da du sjældent kommer til river med nut flush med denne linje. Det afhænger selvfølgelig af hvor light du vb'er generelt.

Hvad er villains W$SD? Hvis den er under 50% så tvivler jeg på dit bluff lykkedes, men er den 55-60%, så er villain weak nok til at jeg tror det er et fint bluff.

Jeg kan godt li din sizing, da den passer med et light Q-hi flush valuebet.

Jørn


Men Jørn, jeg forsøger heller ikke at reppe nutflush. Villain har stort set aldrig en flush her, undtaget nutf, men den c/r han højst sandsynligt på floppet. Jeg repper derimod en flush rigtig godt efter min mening; jeg caller en god portion nøgne fd's på floppet, og jeg tager derfor den linje her med mange nun-not-flushes. Jeg er fuldstændig enig i, at han ikke folder en flush(eller jo måske en lav en), men den har han stort set aldrig alligevel fordi han better turn - default linjen for en std breakeven-regular med j-høj flush og ned efter er vel turn check og river valuebet hvis den går check/check. Disagree?
Redigeret af JoeLOL d. 29-11-2011 09:02
29-11-2011 09:03 #4| 0
OP

Bump

29-11-2011 09:32 #5| 0

som du selv siger har han rigtig sjældent en flush her.

Nu når du river 2pair, har vi så ik nok showdown value til at check bagved især pga det er en shortstack, som jeg ser det ofte vil call på en str8 her, eller set.

Jeg tror ik der er sindsyg mange hænder som slår dig du får til at folde..

29-11-2011 09:44 #6| 0

@JoeLOL

Ja, du har ret i at han ofte check/caller non-nut flushes på turn, så mulige hænder er set, to par, nut flush, air (evt. med A blocker).

Hans river-check er vel også et tegn på check/giveup - han giver dig kredit for en flush, som du ikke ville folde til hans 3. barrel.

Jeg har ikke spillet helt nok PLO til at vide om vi repper for tyndt med vores bet på river. Hvad er den dårligste flush du value better på river?

Jeg kunne også godt tænke mig at se villains W$SD for at have en ide om hvor ofte han hero-caller.

Hvordan spiller du iøvrigt hænder med som f.eks. QQxJTx på floppet?

Jørn

29-11-2011 10:39 #7| 0
OP

Jeg valuebetter nok de fleste flushes mod en lidt weakish regular her. Mod spillere der kan c/r nf eller a-blocker vil jeg nok være mere påpasselig. Jeg tror ikke den her villain caller med ret meget værre end en flush, specielt fordi jeg synes jeg ligner en flush meget(!), men for balance(for at kunne bluffe i spots som dette) bliver jeg nødt til at bette de fleste alligevel, og det bekymrer mig heller ikke så meget, fordi jeg stort set altid har den bedste hånd, og jeg tror de meget få gange jeg bliver valueownet af en bedre flush, opvejer det fåtal af gange hvor han finder et tyndt call frem med sets eller straights.

Ideen med ovenstående play er at kunne repræsentere hænder, hvor jeg stort set ingen anden range har, end netop den jeg gerne vil repræsentere. Det er for at få flere bluffs og floats med i mit spil, for at blive svær at spille imod og fordi ingen regulars, eller stort set ingen, adjuster. Playet afhænger selvfølgelig også af hans perceived range, men når han better turn mener jeg, at kunne udelukke en flush næsten helt.

Hans w$sd er 50% over 1k hænder - selvf er det en relevant stat, men så alligevel ikke super meget, hvis han bare kan tænke en smule i ranges.

qsqjs10; Mod villains der kan bet/3bet gtin med nøgne wraps, ttp+gutters, oesd+par etc., er det et klart raise/gtin for mig. Mod ham her er jeg lidt mere splittet.

Edit; hans stats ser ikke specielt weakish ud, men det er i høj grad fordi han shotstacker når han sætter sig.

Redigeret af JoeLOL d. 29-11-2011 10:41
29-11-2011 12:27 #8| 0

En spiller som ofte shortstacker og bygger en stack op er antageligvis "dårlig" full-stacker, så hans hand-reading skills er næppe gode (ellers ville han jo altid full-stacke). Han tænker næppe i ranges. Det er en typisk fejl man begår ved at tillægge modstanderen for meget tankevirksomhed.

Jeg kigger lidt på W$SD for at se hvor calling-stationish han er.


Generelt bliver man ikke kaldt særlig tit af non-flushes på 3 flush boards med mindre villain er enten super handreader eller calling station, så overall vil dit bluff sandsynligvis være godt.

Jørn

29-11-2011 12:42 #9| 0
OP
Thyssen skrev:
En spiller som ofte shortstacker og bygger en stack op er antageligvis "dårlig" full-stacker, så hans hand-reading skills er næppe gode (ellers ville han jo altid full-stacke). Han tænker næppe i ranges. Det er en typisk fejl man begår ved at tillægge modstanderen for meget tankevirksomhed.

Jeg kigger lidt på W$SD for at se hvor calling-stationish han er.


Generelt bliver man ikke kaldt særlig tit af non-flushes på 3 flush boards med mindre villain er enten super handreader eller calling station, så overall vil dit bluff sandsynligvis være godt.

Jørn


God pointe. Men villain vinder 1ptbb over 130k hænder hvor han 8+ tabler, så helt blank er han nu ikke. Jeg ser en del sætte sig med 35-40bb faktisk, det er vel en måde at minimere varians på for volumegrinderne.

Det vigtigste er efter min mening også hvad jeg repræsenterer, og hvad hans turnbet betyder for hans hånd. Selv de dårligste regulars vil jo gøre sig tanker om hvad jeg kan ha', og jeg har stort set ikke en turnflat linje ud over flushes, måske kombinationer af k8, og så selvf kk. Men det lader jo også til at vi er enige om at spottet er fint.

Edit; bruger ptr BB eller ptbb?
Redigeret af JoeLOL d. 29-11-2011 12:45
29-11-2011 13:18 #10| 0

Jeg kan egentlig godt lide det på mange måder, selvom mange af de hænder han caller i BB har et suited es på siden.

Du skriver, at din turn-flatrange kun indeholder flushes. Dvs du folder sets?
Hvor stor en del af hans cbet-range skyder han på turn, tror du?
Better han river med blocker A?

29-11-2011 14:26 #11| 0
OP
Grethe skrev:
Jeg kan egentlig godt lide det på mange måder, selvom mange af de hænder han caller i BB har et suited es på siden.

Du skriver, at din turn-flatrange kun indeholder flushes. Dvs du folder sets?
Hvor stor en del af hans cbet-range skyder han på turn, tror du?
Better han river med blocker A?


Agreed, han flatter en del suitede esser fra bb, men jeg tvivler på at han donker nfd, han virker ret c/r-happy med den del af hans range.

Nej, men langt de fleste gange raiser jeg sets på flop, så kk og k8, plus alle flushes er en realistisk range.

Nok en ret stor del fordi min flopcallrange er relativt bred, og jeg raiser de fleste gode draws(undtaget nøgne draws som udgangspunkt) - men jeg er ret sikker på at hans turnbetrange er relativt polariseret, og da jeg har q-blocker og han leader flop tror jeg han er meget skewed mod luft.

Jeg tror det ikke, for jeg er ret river-callish, dunno om han har lagt mærke til det dog.
29-11-2011 15:46 #12| 0
JoeLOL skrev:
Grethe skrev:
Jeg kan egentlig godt lide det på mange måder, selvom mange af de hænder han caller i BB har et suited es på siden.

Du skriver, at din turn-flatrange kun indeholder flushes. Dvs du folder sets?
Hvor stor en del af hans cbet-range skyder han på turn, tror du?
Better han river med blocker A?


.. men jeg er ret sikker på at hans turnbetrange er relativt polariseret, og da jeg har q-blocker og han leader flop tror jeg han er meget skewed mod luft.


Spørgsmålet er så bare, om det er noget vi har lyst til, at gå ud og lege med?
Der skal så få faktorer til, før det ikke er noget specielt fedt play. Jeg tænker, det nok er mere fedt, når vi kender mere til hans flop-donk tendenser :)
30-11-2011 13:40 #13| 0
OP
Grethe skrev:
JoeLOL skrev:
Grethe skrev:
Jeg kan egentlig godt lide det på mange måder, selvom mange af de hænder han caller i BB har et suited es på siden.

Du skriver, at din turn-flatrange kun indeholder flushes. Dvs du folder sets?
Hvor stor en del af hans cbet-range skyder han på turn, tror du?
Better han river med blocker A?


.. men jeg er ret sikker på at hans turnbetrange er relativt polariseret, og da jeg har q-blocker og han leader flop tror jeg han er meget skewed mod luft.


Spørgsmålet er så bare, om det er noget vi har lyst til, at gå ud og lege med?
Der skal så få faktorer til, før det ikke er noget specielt fedt play. Jeg tænker, det nok er mere fedt, når vi kender mere til hans flop-donk tendenser :)


Det er faktisk, inspireret af jman, noget jeg har leget en del med - det at putte floats og bluffs ind i ranges, hvor jeg stort set ikke har(eller burde ha') andet end hænder jeg caller ned med. Det fede er, at spillet kun virker mod folk der tænker sig en smule om; regulars, og derfor gør det mig automatisk sværere at spille imod, hvilket er nice.

Jeg synes, hans turnbet taget i betragtning, at spottet var godt, men det kan godt være folk ikke deler begejstringen. Jeg arbejder videre :)

Det ville være fedt at vide hans donk%, yes. Den har bare ikke fundet plads i hud endnu, men det kan være den skal det.
30-11-2011 14:22 #14| 0
JoeLOL skrev:
Grethe skrev:
JoeLOL skrev:
Grethe skrev:
Jeg kan egentlig godt lide det på mange måder, selvom mange af de hænder han caller i BB har et suited es på siden.

Du skriver, at din turn-flatrange kun indeholder flushes. Dvs du folder sets?
Hvor stor en del af hans cbet-range skyder han på turn, tror du?
Better han river med blocker A?


.. men jeg er ret sikker på at hans turnbetrange er relativt polariseret, og da jeg har q-blocker og han leader flop tror jeg han er meget skewed mod luft.


Spørgsmålet er så bare, om det er noget vi har lyst til, at gå ud og lege med?
Der skal så få faktorer til, før det ikke er noget specielt fedt play. Jeg tænker, det nok er mere fedt, når vi kender mere til hans flop-donk tendenser :)


Det er faktisk, inspireret af jman, noget jeg har leget en del med - det at putte floats og bluffs ind i ranges, hvor jeg stort set ikke har(eller burde ha') andet end hænder jeg caller ned med. Det fede er, at spillet kun virker mod folk der tænker sig en smule om; regulars, og derfor gør det mig automatisk sværere at spille imod, hvilket er nice.

Jeg synes, hans turnbet taget i betragtning, at spottet var godt, men det kan godt være folk ikke deler begejstringen. Jeg arbejder videre :)

Det ville være fedt at vide hans donk%, yes. Den har bare ikke fundet plads i hud endnu, men det kan være den skal det.


Enig i størstedelen. Lead % er heller ikke i min HUD endnu.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar