plo200, turn; set på drawy board med initiativ

#1| 0

Yo.

v spiller 22/17 over 1k hænder, fold t cbet 72%(!), rimeligt straightforward, men han kan godt komme light ind osv. Vi har ingen dynamik mig bekendt, og jeg ved ikke om han er specielt stabish. Han har mig til 29/20, cbet ~60%, turn cbet ~50%.

Jeg har en balanceret b/c og c/r range, så det bekymrer mig ikke så meget. Spørgsmålet er, hvad der er der er mest optimalt. Havde boardet været mere tørt havde jeg overvejet c/c af åbenlyse årsager.

Jeg kan godt lide b/c fordi han muligvis checker turn bag en god portion gange og jeg mister value fra en masse hænder der potentielt stacker af eller i hvert fald caller et street mere. På den anden side er c/r bare saftigt og jeg regner med at han betaler somewhat light, når boardet er som det er. Hvad jeg gerne vil frem til er vel egentlig, at jeg ikke ved nok om villains tendenser til at kunne træffe en statistisk set korrekt beslutning, så hvad er optimalt i et vakuum?

Er det røvsygt og neutral ev om vi c/r eller b/c, eller er det ene bedre end det andet?

Seat 1: hambletonian ($345)
Seat 2: TwistedEcho_ ($381.70)
Seat 4: Hero ($315.70)
Seat 6: Villain ($196)
Seat 9: juoddd ($234)
Seat 10: bpbpimasleep ($32)
bpbpimasleep posts big blind ($2)
hambletonian posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: K, T, T, Q
TwistedEcho_ folds
Hero raises $7 to $7
Villain calls $7
juoddd folds
bpbpimasleep folds
hambletonian folds
--- Dealing flop 9, 2, Q - 18$
Hero bets $14
Villain calls $14
--- Dealing turn T - 46$

28-11-2011 03:11 #2| 0

Nu har jeg stenet på den HH i snart to min og kan ikke blive enig med mig selv om b/c>c/r eller c/r>b/c ...

Hmm

C/R er saftigt som du selv siger, dog må din range formodes at være svagest ved et bet - derfor kan det være han raiser dig ind semi light.
Desuden ved du ikke om han stabber turn ofte, hvilket taler for et bet. Samtidig går du glip af value mod hans calling range som checker bagved.

Kunne egentlig godt tænke mig hans aggro faktor? :)

Umiddelbart ville jeg b/c 30-35ish.

28-11-2011 14:48 #3| 0
OP

@Cyb

Jeg kendte ikke hans aggr faktor da hånden blev spillet, og jeg synes vi skal have de samme præmisser, så den får du ikke :)

28-11-2011 15:02 #4| 1

Jeg tror, b/c turn er lettere at balancere end c/r. Dertil må villain jf stats checke turn bag en god procentdel af tiden, for ikke at folde for meget equity ud. Der er mange rivers, som kan gøre vores beslutning grim.

29-11-2011 08:34 #5| 0
OP
Grethe skrev:
Jeg tror, b/c turn er lettere at balancere end c/r. Dertil må villain jf stats checke turn bag en god procentdel af tiden, for ikke at folde for meget equity ud. Der er mange rivers, som kan gøre vores beslutning grim.


Enig.
01-12-2011 09:42 #6| 0

Det er vel heller ikke specielt oplagt at V, laver sin hånd om i det her spot. Vi blokket selv for en del made hands,så dette må tale imod et C/R på turn.

En mere agrro villian der typisk anvender alle scarecards, kan måske vende situationen mod et C/R, men ikke her mod en meget str8 forward villian, som nok ikke forventer at du c/f ofte for der kom en str8 hjem.

C/R vil selvfølgelig virke nogen gange og man får fornemmelse af at man ejer sin modstander, men jeg tror bare ikke det opvejer alle de gange den går c/c og vi får et tarveligt spot på riven.

01-12-2011 15:03 #7| 0
OP
MrNielsen skrev:
Det er vel heller ikke specielt oplagt at V, laver sin hånd om i det her spot. Vi blokket selv for en del made hands,så dette må tale imod et C/R på turn.

En mere agrro villian der typisk anvender alle scarecards, kan måske vende situationen mod et C/R, men ikke her mod en meget str8 forward villian, som nok ikke forventer at du c/f ofte for der kom en str8 hjem.

C/R vil selvfølgelig virke nogen gange og man får fornemmelse af at man ejer sin modstander, men jeg tror bare ikke det opvejer alle de gange den går c/c og vi får et tarveligt spot på riven.


Enig.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar