PLO200 - Turn Semi-Bluff?

#1| 0

PLO200
En lidt sjov hånd, som jeg spiller langt fra normal. Men som fik mig til at overveje hvor tit det går godt?

Hero (SB) ($201)
IdanceWyourGF (BB) ($125)
Villian (CO)($199)
zuozuo1008 (BTN)($557)

Dealt to Hero 5 6 7 8
Villian raises to $7
fold,
Hero raises to $23
fold,
Villian calls $16

FLOP ($48) : T 2 3
Hero checks
Villian bets $36
Hero calls $36

TURN ($120) : 5
Hero bets $120
Villian ???

Villian har 140$ tilbage.
Jeg har meget få hænder på Villian, ca. 40, men har set ham bette 3 gange (100%) mod et missed C-Bet. Jeg tænker, at mit Flop Call repræsenterer en Range bestående AAxx, str8-draws (AA4x, 3456, 4567, samt nut-flush-draw og backdoor nut flush draw).
Ved at Pot bette Turn, indsnævrer jeg min range til at bestå min. Nut-flush-draw med Over-pair, str8 og Set.
Jeg kan kun se ham calle Turn med en meget stærk hånd... eller hvad siger I?

Er Linjen helt væk....?

20-07-2011 09:59 #2| 0

aahhh ved nu ik om du rep'er alle de hænder du lister for så ville et CR være mere likely. Jeg smider nok floppet når vi nu har checket. Ellers byder jeg og får vi et call får den max igen på turn da det intet ændre andet end til vores fordel medmindre han har spillet A4xx, 456xx tricky.
Dit "donk"-lead på turn er jeg heller ik vildt glad for og kan ik se ham folde medmindre han har totalt air og forsøgte at købe potten på floppet.

Mit PLO-game er dog noget rustent så tag det ik for gode varer og afvent flere :)

// KD

20-07-2011 11:00 #3| 0

Du kan på ingen måde reppe hænder som wraps, NFD, par+OESD, Esser med GS. Fordi de hænder shipper du floppet med hvis du bare er lidt tænkende.

Du ligner mest af alt et svagt FD, eller et toppar.


20-07-2011 14:25 #4| 0

Må erklære mig enig med de andre i at du ikke repper særlig godt. Med det sagt skal villain have en handske for at calle og jeg mener ikke han f.eks bare kan calle med toppar/overpar whatever.

Jeg tror det kan virke ok ofte, da villain har svært ved at connecte med dette board og jeg hader ikke linien. Men så skal du også tage denne linie med gode hænder, for ellers hænger du dig selv tror jeg.

Jeg kan bedst lide bare at cbette floppet. Hvis vi cc flop og turn slår en klør står vi alligevel med pikken i postkassen, hvis villain fortsætter aggressionen.

20-07-2011 15:55 #5| 0

ok takker for input alle 3.
Det virkede aktuelt - men jeg kan egentlig godt se at jeg også er nødsaget til at spille mine stærke hænder på samme måde. Er dog ikke sikker på at jeg vil det som standard. Så jeg må nok nøjes med at spille som ovenstående ved sjældne lejligheder...

20-07-2011 16:28 #6| 0

Det behøver slet heller ikke at være som std.

Men hvis du gør det 10% af tiden med denne slags hånd kunne det være sundt for din balance også at gøre det 10% af tiden med gode hænder. Men altså når det er så sjældent du gør det kommer folk jo til at se det temmelig sjældent ved showdown og dermed er det nok småsvæt for dem at finde ud af hvad du gør det med.

20-07-2011 17:55 #7| 0

Enig med Koller.

Hvad tænker folk omkring en c/c-range på et board som dette i en 3b pot?
Måske er det bare mig, men min c/c-range er ultra slim/ikke eksisterende.

20-07-2011 18:14 #8| 0

Grethe

Ja jeg er enig i at 100bb der må vores cc range være temmelig snæver. Jeg tænker Txxx nogen gange. Jeg har ikke alt for tit lyst til bare at betcalle Txxx, især hvis mine ene kicker ikke er A. Så er der måske sådan noget som overpar. Jeg tænker over om der er nogen f draw hænder jeg cc, men kan ik lige finde dem.

Nogen der har andre forslag til hvilke vi cc? Synes faktisk det er rigtig svært at finde hænder jeg hellere vil cc end bc, bf, cr.

20-07-2011 18:16 #9| 0
Koller skrev:
Nogen der har andre forslag til hvilke vi cc? Synes faktisk det er rigtig svært at finde hænder jeg hellere vil cc end bc, bf, cr.


Præcis, det er netop min pointe :)
20-07-2011 19:48 #10| 0

Så skulle man fjerne cc fra sine options her?

20-07-2011 23:50 #11| 0

top set + nfd kan vi nok C/C ;)

21-07-2011 10:15 #12| 0

Ja men det er nok langt fra det mest profitable?:) Svært at få villain til at stikke stakken ind hvis flushen completer, evt også hvis straighten completer og han faktisk havde en hånd han ville gå med på floppet som Txxx med f draw, KK/QQ/JJ med f draw.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar