PLO200. RR pot oop. Turn?

#1| 0

Villain er TAG reg. 27/17 stats og åbner omkring 60% på knappen over en pæn stor sample.

Han betsizer nogen gange til min raise, så når han potter den PF har han nok den bedre del af hans range.

Indtil videre indikerer hans 4bet stat at han kun 4better AA**. Han folder desuden en del til 3bets og jeg vil tro han folder 10-20% preflop til mit rr.

Han ser mig som en TAG reg og forhåbentlig som en god en. Jeg 3better en del og han ved det. Han ved nok også at jeg cbetter de her flops aggressivt. Men jeg kan ikke huske vi har været i lignende spots, så han burde ikke have megen ide om min eventuelle check og bet ranges på turn.

Jeg har en del noter på ham der indikerer at han er ret passiv postflop. Men at han ind i mellem overspiller.

Jeg kan som sagt ikke huske at vi har været i nogen spots hvor han floater mig i en rr pot, men jeg vil tro at han har ramt floppet udemærket uden at være super glad. Par + gutshot eller nøgne OESD's er imo oplagte hænder for ham at have, samt diverse overpar med lidt eller ingen gentræk.

Jeg har set ham slowplaye monsters på tørre borde før så sets kan ikke udelukkes. Men de må være en lille del af hans range


Seat 2: Aston12345 ( $96.14 USD )
Seat 1: Hero ( $339.39 USD )
Seat 4: Luiz0 ( $41 USD )
Seat 3: Tidus8888 ( $229.55 USD )
Seat 6: fk_the_world ( $200 USD )
Seat 5: Villain ( $222.43 USD )
fk_the_world posts small blind [$1 USD].
Hero posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 9 7 T 6 ]
Aston12345 folds
Tidus8888 folds
Luiz0 folds
Villain raises [$6 USD]
fk_the_world folds
Hero raises [$17 USD]
Villain calls [$13 USD]
** Dealing Flop ** [ 4, T, 8 ] Pot = $41, eff stacks = $202
Hero bets [$30 USD]
Villain calls [$30 USD]
** Dealing Turn ** [ 9 ] Pot = $101, eff stacks = $172
Hero??


Mine egne tanker er at kortet obv er fint for min hånd, men det rammer altså også hans range ret hårdt. Hvis vi better er vi committet, og hvis vi checker skal vi bruge 39% for at stacke af mod et bet (under antagelse af at han sjældent bet/folder)

EDIT: Jeg glemte at tilføje: På turnen vil jeg selv mene han ofte enten har to par eller en streg, fx med hænder som QT9 og QJ8. Og jeg tror ikke han laver sin SD value med top to om til et bluff/protection bet særligt ofte - hvis altså hero checker, men jeg er langt fra sikker.

Hvis hero better er jeg heller ikke sikker på at han tyrer den med to par. Men igen, jeg er ikke sikker

Jeg må indrømme at jeg ingen ide har om hvad der er bedst her. Er det for nittet af mig?

16-08-2010 17:08 #2| 0

Jeg bet/caller i det her spot.

Vi er kun slået hvis han har peelet floppet med par+GS. Og selv hvis han har peelet med sådan en hånd splitter vi stadig forholdsvis ofte.

Hvis han ikke var så passiv igen, synes jeg at det er et std CRAI spot hvor vi kan beskytte vores overpar i lignende spots.

17-08-2010 09:04 #3| 0

Den range du sætter op for ham, samt at han er passiv gør det vel til et check fold?

-Vi er ofte i sækken hvis han er glad
-Vi har ingen redraws til at redde os hjem på
-Vi kan risikere at blive freerollet.
-Hans calling range er vel maximalt til split, når stregen er så tydelig. Måske noget set+farvetræk, men der er vi jo ikke engang super inde, slet ikke hvis han har en hulstrit på siden som jo er ret sandsyneligt med det her board.

Jeg ville tro hans range indeholdt en del sets, når han flatter i position mod en formodet ret aggresiv spiller der godt ved hvornår hans overpar er godt, men det er dig der kender manden.

17-08-2010 10:21 #4| 0

Villain kunne i princippet godt passe til mit spil, omend jeg spiller med noget lavere stats end 27/17 vil jeg tro. Og jeg rykker altså indover en secondbarrel her langt lightere end bare en streg.

Jeg ryger i villains spot ind med to par/sets+ han han RR ind med rigtig mange combidraws på dette turncard.

Hænder som vi ikke har lyst til at give freecards til. Og altså vi har jo et redraw med 4 kort til "nuts" hvis han skulle have varerne.

17-08-2010 23:16 #5| 0

Jeg er meget i tvivl i de spots her. bc synes jeg er ulækkert, da jeg tror vi rigtig, rigtig tit er i sækken, hvis han kommer ind over. Bf er ik en mulighed? Jeg tror som sagt ik han kommer indover, hvis han ik har den.

Jeg tænker om cc to streets kunne være en mulighed. Hvis han ch bag turn, så vb blank river.

Cr er selvf også en mulighed, da man må tro at han nogen gange blive inducet ved et check, hvis han har callet med et overpar eller noget andet. Hvis han har slowplayet et set er det jo også fint.

Som i kan se er jeg i kæmpetvivl, men jeg hælder vist mest til at checke og så bliver det sgu gutfeeling ud fra betsize og bethastighed der gør om jeg CR eller cc. Jeg tror ikke at jeg kan finde ud af at komme væk, selvom det selvf er et kort der passer godt ind i hans range.

17-08-2010 23:49 #6| 0
Jeg har en del noter på ham der indikerer at han er ret passiv postflop. Men at han ind i mellem overspiller.

Jeg kan ikke helt afkode ovenstående, som kan have indvirkning på nedenstående - elaborate please?

Hvis vi har ret i vores antagelse om, at villain oftest checker bag med top 2 (hvilket er forfærdeligt) og samtidig ofte smider to par, hvis vi better turn, ser jeg ikke stor merit i at bette her. Derfor må check/evaluer være superior imod denne type spiller - havde han derimod kunne holde på kortene, havde CRAI været sexy.
17-08-2010 23:57 #7| 0

Tuff spot.. har sidder og tygget lidt på den, og der er ingen muligheder jeg kan lide.
men... b/f? evt 42? måske? idk.. :/

@CoolHandJake
Hvorfor er det forfærdeligt hvis villain checker top to bag her?

18-08-2010 00:01 #9| 0

Det er jo aldrig et fedt spot--havde heller ikke forventet andet når holch er i tvivl

hvis du havde nuts her-så better du ? 80 til pot ?

det klamme er hvis han kender dig og du ikke kan lave 60 ned fold-

så er du nød til cr eller cf--alt efter gut--hvis han check bag er vi god på blank river

18-08-2010 00:31 #10| 0

@MilasJ

Det forfærdelige er, hvis han oftest checker top 2 bag for 110 BB's i en RR pot på et über-saftigt board mod en aggressiv 3-bettor, der nu checker til ham med halvskæve stacks på turn, som i øvrigt er et kort, der har gjort boardet endnu mere juicy...

18-08-2010 00:37 #11| 0

Continuation range hos en semi-passiv spiller goer vel ikke C/R paa det her board til det mest sexy spil?

18-08-2010 01:10 #12| 0

@pokerheh

Nej, præmissen for at CRAI bliver sexy er, at villain kan holde på kortene, min definition af en sådan spilletype inkluderer ikke en semi-passiv spiller, så i den aktuelle situation, advokerer jeg ikke for, at vi skal CRAI på turn.

18-08-2010 01:23 #13| 0

@CoolHandJake

Jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder for mine noter.

Af hvad jeg husker har jeg nogen noter om nogen spots hvor jeg synes han skulle ud over isen med gode hænder, men hvor han bare har c/c. Fx med trips top kicker på KK7fd HU i en raised pot. Jeg har også set ham c/c med svage draws uden SD value. Spots som jeg selv synes var for tynde ellers havde jeg ikke skrevet dem ned

Men jeg har også noter hvor jeg mener han kommer alt for light ind med overpar uden redraw i raised pots

Hans AFq er ret lav - omkring 41 eller så. (Jeg ved ikke hvad hans AF er, jeg bruger ikke den stat)

Men som sagt har vi ikke været i lignende situationer da han endnu ikke har floatet mig i en rr pot. Så jeg har ingen ide om hvad han gør her

18-08-2010 01:51 #14| 0

@HolchKnudsen

Hmm... måske det var tid til at rydde lidt op i noterne? ;-)

Nå, men jeg vil så stadig fastholde postulatet om, at check er superior under forudsætning af, at det vi oftest opnår ved at bette er at spille ham af en dårligere hånd. Den videre plan i hånden må være at få et VB ind på alle bricks i billetten, hvis der bliver checket bag os på turn. Facer vi et scare card i billetten (efter turn check bag igen), er jeg nok mest tilbøjelig til at C/F, primært med henblik på, at han ikke virker som typen, der nogensinde kan sætte et tyndt VB ind med en dårligere hånd end vores.

18-08-2010 02:26 #15| 0

Coolhand

Kan godt være jeg misser et eller andet, men har du skrevet hvad du gør hvis han better når vi checker turn? Henholdsvis til stort og lille bet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar