PLO200 - River bluff

#1| 0

Kommentarer til min linie, primært river.

Villian er unknown.
Spillede 2xplo200 og 1xplo600 da hånden fandt sted, så må betragte ham som nogenlunde tænkende.
Har ham som 44/31/16(3bet) efter 63 hænder

Seat 1: Villain ( $350.55 USD )
Seat 2: Hero ( $472.80 USD )
Seat 3: BTN ( $587.76 USD )
Seat 4: SB ( $43.10 USD )
Seat 5: BB ( $367.13 USD )
Seat 6: UTG ( $398.88 USD )
SB posts small blind [$1.00 USD].
BB posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A J T 6 ]
UTG raises [$7.00 USD]
Villain calls [$7.00 USD]
Hero calls [$7.00 USD]
BTN folds
SB folds
BB calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ A, 2, 8 ] - Pot = 29
BB checks
UTG checks
Villain checks
Hero bets [$21.75 USD]
BB folds
UTG folds
Villain calls [$21.75 USD]
** Dealing Turn ** [ 9 ] - Pot = 72,5
Villain checks
Hero bets [$54.37 USD]
Villain calls [$54.37 USD]
** Dealing River ** [ 9 ] - Pot = 181,24
Villain bets [$90.62 USD]
Hero raises [$389.68 USD]

Villain skal kalde 176 i en pot på 539,29 og får 25% pot odds.

Da han kalder flop, sætter jeg ham på A2xx, A+2 overkort til 8eren, samt noget flushdraw evt +pair.

Da han kalder turn, hælder hans range primært mod svagere flushes.

Hans 1/2pot riverbet ligner IMO meget et blockbet.

Hva siger PN?

02-08-2010 23:06 #2| 0
OP

Aften bump..

02-08-2010 23:26 #3| 0

Jeg ved ikke rigtig hvad du repper super staerkt her, pga dit flat preflop.

Tror umiddelbart du kan ende med at faa "fuck you" calls fra flushes. Det er svaert at vide hvad villain proever at ligne med halfpot bet paa river. Det kan vaere inducing eller noget bet/fold vaerk.

Hvilken haand proever du at reppe her? 88xx?

03-08-2010 16:33 #4| 0
OP

Har lige snakket med Holch.Knudsen over msn om hånden.

Jeg repper utroligt tyndt, og især AAxx er jo stort set ikke eksisterende i min range, da jeg blot flatter på knappen pre.

Det sjove ved hånden var, at jeg ændrede min plan i hånden.

Jævnfør hans range i min oprindelige post (ikke komplet range, da 88xx, 22xx, A8xx, osv self. også er en del af hans range)

Så havde jeg opgivet hånden, da han kalder turn. Men hans bet på river, gav mig en ny mulighed for at vise styrke, når han endnu engang viser svaghed (call/call/bet 1/2pot).

Og selvom han får super gode odds, så tror jeg han som tænkende spiller, (jf. multitable plo200+) ved at jeg har et eller andet, når jeg smider stacken ind på rievr.

Konklusionen på vores samtale over msn, var at hans linie meget vel ku være AK8x, AK2x, AKxx, som prøver at blockbette river. I det han ikke vil kalde et stort 3. bet på river.

I det givne spot foldede han, og jeg ville høre om PN mente, jeg blot var heldig, at han var svag her, eller det er et godt bluff-spot?

03-08-2010 16:36 #5| 0

Vil bar tilføje at jeg tror helt sikkert han kan b/f hjerter her. Men at han også snildt kan dukker op med A9*h*h, A89*, 88** og en sjælden gang AA

Men hele hånden er mærkelig da begge villains repper lidt halvtyndt.

03-08-2010 17:05 #6| 0

Det ser sgu noget spewy ud: at forsøge at bluffe en unknown, der har smidt halvdelen af stakken ind, tror jeg bliver svært at praktisere profitabelt på den lange bane, men nu gik den denne gang, hvilket formodentlig skyldes, at villain spiller hånden endnu dårligere end hero.

Havde vi haft blockers som K eller 9x, havde det dog været mere plausibelt på trods af, at vores linie stadig ikke er helt sammenhængende og vi repper overordenlig tyndt, når vi skyder floppet på et tørt bord med farvetræk, og skyder videre på turn, hvor flushen completer og til sidst raiser river, hvor bordet parres.

Problemet er, at vi på floppet vil reppe en stærk hånd som top2/mid set/bund set (AAxx med flat på knappen, er ikke troværdigt) alternativt et stærkt combodraw, som der dog ikke eksisterer mange af på floppet. På turn completer farven, men her skyder vi så videre, hence vi repper nu farven i toppen. Billetten parrer så bordet og selv om vi taler om løbende 9'ere, er vi nu tilbage ved at skulle reppe en stærkt made hand fra floppet, som nu er løbet ind i huset ad bagvejen, da vi antager, at de fleste flushes ikke raiser billetten imod en unknown.

Konklusionen er, at på trods af at pol skifter på alle streets i hånden, skyder vi bare videre, hvilket stiller meget høje krav til vores range; her tænker jeg flopped set + FD i den høje ende (alternativt noget bagdørshus), hvilket er en historie, som en dygtig villain ret ofte vil være i stand til at pille fra hinanden. At den aktuelle villain så vælger at tage en defensiv linie på de 2 første streets for derefter at begå spillemæssig selvmord med sit block bet i billetten, kan kun være vores held - altså manden beder jo nærmest om at få trukket bukserne ned!

Jeg er i øvrigt helt enig i, at villain ret ofte har en mid flush i dette spot, hvilket gør det horribelt for ham at B/F i billetten på et løbende parret bord, hvor halvdelen af hans stack allerede ligger på midten af bordet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar