plo200, qqj2, rangetænkning

#1| 0

Yo

v spiller 26/18 og har en r-cb% på 27 over 650 hænder. Måske jeg overtænker spottet, men hans call-sb-vs-utg-raise range rammer sådan ca aldrig det her flop - det gør min heller ikke, og det ved han nok godt. Dertil lagt at han er temmelig frisk hvad angår flopraises mod folk der cbetter meget. Jeg c-better ~60%. Vil folk hellere checke floppet bag?

Det der taler klarest for et fold er hans sizing, og at jeg stort set ingen equity har hvis jeg fortsætter. Hvad siger folk? Hvad hvis vi har 68910?

On Game, $2/$2 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: $407.29 (203.6 bb)
BTN: $98.50 (49.3 bb)
SB: $200 (100 bb)
BB: $396.60 (198.3 bb)
Hero (UTG): $216.30 (108.2 bb)
MP: $159 (79.5 bb)

Preflop: Hero is UTG with Q 2 Q J
Hero raises to $8, 3 folds, SB calls $6, BB folds

Flop: ($18) 5 6 3 (2 players)
SB checks, Hero bets $12, SB raises to $40

Redigeret af JoeLOL d. 28-11-2011 16:07
28-11-2011 15:54 #2| 0

Der er 2 vigtige ting at tænke på.

1) Hans range misser det her flop (Som du selv siger)

2) Det her flop misser vores range.

I hvor høj grad er han klar over punkt 2 og c/r os light? Dygtige regs vil gøre det, svage regs vil bare folde. Jeg folder ikke mod dygtige regs.

28-11-2011 16:02 #3| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
Der er 2 vigtige ting at tænke på.

1) Hans range misser det her flop (Som du selv siger)

2) Det her flop misser vores range.

I hvor høj grad er han klar over punkt 2 og c/r os light? Dygtige regs vil gøre det, svage regs vil bare folde. Jeg folder ikke mod dygtige regs.


c/p fra op;

Måske jeg overtænker spottet, men hans call-sb-vs-utg-raise range rammer sådan ca aldrig det her flop - det gør min heller ikke, og det ved han nok godt.

Så jeg har de samme tanker som dig.

Jeg er ikke klar over om han er dygtig, men umiddelbart vil jeg tro han er habil. Problemet som jeg ser det er hans flopsizing; den er stor. Hvis jeg bluffraiser det her spot i hans sted, og det gør jeg rigtig tit, så har jeg en meget mindre sizing, så jeg får en bedre pris på mit bluff, og så jeg kan tilpasse sizing til 3 streets.

Men lad os sige vi fortsætter; potjammer du så? Hvordan balancerer du det?
28-11-2011 16:54 #4| 0

Den er lakrids, qua hans sizing er det svært for os at 3bet/folde. Hvis hero 3better til 70, skal han bruge 30% for at kalde et skub. Pga vi har et overpar, bliver det svært at 3bet/folde.

Jeg ved ikke rigtig om vi kan overveje at flatte den og reste alle non 4, 7, 8 kort.

Generelt vil jeg foretrække at spille tilbage med hænder jeg kan reste/jamme.

Uden reads folder jeg bare her. Men jeg vil helt sikkert spille tilbage løst mod ham. QQ er imo tæt nok på bunden af vores range til at vi roligt kan folde. Du spørger i OP til 689T. Det er imo en bedre kandidat til at 3bette. Det samme er overpar med gut eller bedre, fx QQ87 eller KK97. Andre kandidater er hænder med blokkere. 44**, 77**. Sidst men ikke mindst har vi jo alle de rundowns der rammer floppet: 5678, 5679, 5689, 678, 679, 457, 467. Samt overpar der rammer tungt som KK42, KK74, AA42, AA74.

Det er også vigtigt ikke at sprøjte tilbage alt for meget, selvom man godt ved at villain bluffer. Specielt fordi han sizer stort. Mod et mindre c/r kan vi nemmere 3bet/folde og vi får langt bedre odds på at spille tilbage

Redigeret af HolchKnudsen d. 28-11-2011 16:55
28-11-2011 17:05 #5| 0

Lidt interessante tal for, hvor ofte villain skal folde for at vi kan jamme med +EV. Første tal er vores equity mod hans stack off range, næste tal er hvor ofte han skal folde for at det er neutralt EV at jamme. Fx, hvis vi har 20% mod hans stack of range, skal han folde 60% af tiden for at det er neutralt EV at jamme

15%, 64%
20%, 60%
25%, 55%
30%, 48%
35%, 38%

Det er imo usandsynligt vi har mere end 25% mod range, måskeeee 30% hvis han c/r/stacker a løst, problemet er at vi er tæt på 0% mod toppen. Men rod lidt rundt med PPT/OddsOracle.

Hvis vi fx har 25% mod hans stack of range, skal han alligevel folde ret tit og altså være ude i snavs ret ofte.

Redigeret af HolchKnudsen d. 28-11-2011 17:06
29-11-2011 08:53 #6| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
Den er lakrids, qua hans sizing er det svært for os at 3bet/folde. Hvis hero 3better til 70, skal han bruge 30% for at kalde et skub. Pga vi har et overpar, bliver det svært at 3bet/folde.

Jeg ved ikke rigtig om vi kan overveje at flatte den og reste alle non 4, 7, 8 kort.

Generelt vil jeg foretrække at spille tilbage med hænder jeg kan reste/jamme.

Uden reads folder jeg bare her. Men jeg vil helt sikkert spille tilbage løst mod ham. QQ er imo tæt nok på bunden af vores range til at vi roligt kan folde. Du spørger i OP til 689T. Det er imo en bedre kandidat til at 3bette. Det samme er overpar med gut eller bedre, fx QQ87 eller KK97. Andre kandidater er hænder med blokkere. 44**, 77**. Sidst men ikke mindst har vi jo alle de rundowns der rammer floppet: 5678, 5679, 5689, 678, 679, 457, 467. Samt overpar der rammer tungt som KK42, KK74, AA42, AA74.

Det er også vigtigt ikke at sprøjte tilbage alt for meget, selvom man godt ved at villain bluffer. Specielt fordi han sizer stort. Mod et mindre c/r kan vi nemmere 3bet/folde og vi får langt bedre odds på at spille tilbage


Meget enig. Aktuelt flattede jeg fordi jeg tænkte i balance og foldede turn 7'er da han jammede. Jeg tror hellere jeg vil 3bet-jamme faktisk, og så balancere ved at gøre det samme med nuts. I lige præcis ovenstående spot vil jeg dog allerhelst bare folde qua hans sizing og de procenter du lige har sat op i nederste post(meget brugbart, tak) samt det faktum, at jeg intet har på siden andet end en bagdørsfarve.

Lad os sige turn er 7 og villain checker. Tid til at bluffe? Jeg mener, vores hånd er måske god, men vi bliver vel nødt til at beskytte den? Vores flat er ret stærkt og vi repper stort set kun floppet nuts samt sets, no? De færreste spillere dobbelt c/r iø, og turn-checkback jo en invitation til at blive bluffet på river.
29-11-2011 09:43 #7| 0

Hvorfor er det floppet ikke rammer hans range?

Du blocker selv 3 broadways, og mod din utg range spiller lave/semi lave rundowns vel bedre end en eller anden JJT9 agtig handske?

29-11-2011 10:01 #8| 0
OP
Jungleras skrev:
Hvorfor er det floppet ikke rammer hans range?

Du blocker selv 3 broadways, og mod din utg range spiller lave/semi lave rundowns vel bedre end en eller anden JJT9 agtig handske?



Det er ret svært at spille lave rundowns oop mod en utg åbner profitabelt imo. Jeg caller ikke selv med lave rundowns, undtaget 4567ds og et fåtal af andre hænder, men det udelukker selvfølgelig ikke at andre gør det. Hans stats er dog ikke vildt callish, så jeg formoder at hans range er ret highcard heavy; store par, ds rundowns, måske aaxx uden suits osv, og et par lave rundowns as well. Jeg blocker for 3 broadway kort, jep, men det udelukker nu ikke en ret bred skare af one-gap og two-gap highcard ss/ds-hænder der caller pf.

Floppet rammer dog hans range en del bedre end min, fordi han bør have flere lowcard kombinationer end mig, som du også pointerer - derfor er det også et godt bluffspot for ham, og det ved han nok godt.

Edit; jeg ved faktisk ikke om jeg caller 4567ds, det afhænger meget af villain. Jeg har svært ved at spille de her hænder oop profitabelt mod en standard regular, fordi det er et fåtal af flops jeg får action på hvor jeg komfortabelt vil kunne stacke af mod hans utg range.
Redigeret af JoeLOL d. 29-11-2011 10:05
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar