PLO200, missed value?

#1| 1

En lidt mystisk hånd udspiller sig under aftenens session, og er lidt pas på hvad den rigtige beslutning er.


Villain spiller solide 63/7 over 4k hands, limper mange hænder pre, og kalder op, 3 better AA+ massive rundowns (= lav 3 bet frekvens).
Post flop virker han ret nittish. og en smule straightforward. Bluffer engang imellem, og laver nogle gange mystisk turn/river bluffs.

Jeg er dog meget i tvivl om min river action her. Call/Butik?


€1/€2 PL Omaha -- 2015-05-21 - 23:45:16
Dealer: Seat 1
Seat 1: 5dollarsukifuki (€214,78 in chips)
Seat 3: panthers123 (€337,56 in chips)
Seat 8: HERO (€691,34 in chips)
panthers123: posts small blind €1
HERO: posts big blind €2
Dealt to HERO [Ah,8s,8h,Ad]
5dollarsukifuki: folds
panthers123: calls €1
HERO: raises to €6
panthers123: calls €4
*** FLOP *** [9d,7d,8d]
panthers123: checks
HERO: bets €8
panthers123: calls €8
*** TURN *** [2h]
panthers123: checks
HERO: bets €14
panthers123: calls €14
*** RIVER *** [8c]
panthers123: checks
HERO: bets €28
panthers123: raises to €140
HERO: ??

22-05-2015 00:36 #2| 0

Tror jeg sizer større på både turn og river. I et 3-hånded spil vs en fit/fold fisk postflop tror jeg den er rimelig close i mellem call/jam, og kommer også lidt an på om du har set ham gøre det før.

Umiddelbart synes jeg bedst om jam river.

22-05-2015 01:11 #3| 0

Easiest jam of my life, han spiller alle sine både sådan her og vi ligner en flush. Har han straightflush så er det bare UL.

22-05-2015 01:23 #4| 1
K_B_B skrev:Easiest jam of my life, han spiller alle sine både sådan her og vi ligner en flush. Har han straightflush så er det bare UL.

Kunne ikke være mere uenig. Der er præcis lige mange komboer af straight flush og 99. Til gengæld tror jeg de fleste passive fisk er mere tilbøjelige til at limp/calle JT,T6,65 komboer pre end 99 komboer. Hvilket betyder vi nok er en lille underdog mod den range.


Jeg tror langt fra det er umuligt at han kan have 77 i sin raise/call range, men vil tro de fleste passive fisk spiller 77 sådan relativt sjældent. Han har basically aldrig 22 og jeg tvivler på han raise/caller nutflush særligt ofte.


Jeg tror at best vi er 55/45 fave mod den range han kalder et AI med, og vil ikke være overrasket hvis vi har sub 50%. Jeg siger ikke at EV(jam) er mindre end EV(call), men hvis man tror det her er et nemt jam, så fejlvurderer man nok de fleste fisks frekvenser og sandsynlighedsfordelingen over hænder preflop

Redigeret af HolchKnudsen d. 22-05-2015 01:27
22-05-2015 01:27 #5| 0

Han har kun 99 og 77 som kan gøre det her (du blocker jo masse hus-options) og 77 gør det sikkert ikke hver gang. Hans stil er passiv og du har ikke noget Info udover han kan lave mystisk bluff. Han har en del kombinationer af str flush. Og hans linje giver fin mening at slowplaye og potraise river.
Jeg vil mene easy Call.

I og med I har over halvdelen af jeres stacks inde på river så kan der godt diskuteres at shove river for value da han ikke folder 99, men det er fandme tyndt og synes det er spew.

22-05-2015 01:28 #6| 0

Ah Holch kom først med nogle af pointerne..

22-05-2015 06:13 #7| 0

Checker turn 4sho.

River.. lol, wtf, raise really?

22-05-2015 08:05 #8| 0
HolchKnudsen skrev: Kunne ikke være mere uenig. Der er præcis lige mange komboer af straight flush og 99. Til gengæld tror jeg de fleste passive fisk er mere tilbøjelige til at limp/calle JT,T6,65 komboer pre end 99 komboer. Hvilket betyder vi nok er en lille underdog mod den range.


Jeg tror langt fra det er umuligt at han kan have 77 i sin raise/call range, men vil tro de fleste passive fisk spiller 77 sådan relativt sjældent. Han har basically aldrig 22 og jeg tvivler på han raise/caller nutflush særligt ofte.

Jeg tror at best vi er 55/45 fave mod den range han kalder et AI med, og vil ikke være overrasket hvis vi har sub 50%. Jeg siger ikke at EV(jam) er mindre end EV(call), men hvis man tror det her er et nemt jam, så fejlvurderer man nok de fleste fisks frekvenser og sandsynlighedsfordelingen over hænder preflop(call),>(call),>

Vi har Ad, så en flush er udelukket. Jeg er uenig i at en passiv fisk er mere tilbøjelig til at limpe suited connectors end par 9 eller 7. Det må være ca det samme og overlapper også en del.

Man kan sige, nu hvor hånden er postet har villain jo nok straight flushen.


22-05-2015 08:20 #9| 0

Villain havde 99, og jeg kaldte blot hans raise.


Jeg var meget i tvivl i spottet, men kom frem til at hans C/R river, formentlig er varen eller et eller andet tåger bluff. Kan ikke se hvad jeg kan gå over med, hvor han faktisk kalder os (99 er måske lige præcis undtagelsen).


Turn bør nok være check/call.

22-05-2015 08:41 #10| 0

Hvis han kun kan have 99, 77 og straight flush for value spillet sådan her (imo sandsynligt) så kan det vel matematisk hurtigt udregnes om et raise er +ev eller ej. Min følelse er ja, men jeg vil ikke på nogen måde påstå at have mere styr på det end Holch, så et call er sikkert ganske fint på den lange bane.

22-05-2015 13:22 #11| 0

KBB


Jeg siger ikke, at call er bedst. Jeg siger, at jeg tror det er tæt. Jeg siger desuden, at det i hvert fald ikke er et easy peasy raise for value.

22-05-2015 14:26 #12| 0

Jeg synes det er lidt 2011 at gå all-in på river


Som ISILDROOON ville sige det :D

23-05-2015 02:30 #13| 0
Asger_b skrev:Checker turn 4sho.
River.. lol, wtf, raise really?

Vil du uddybe turn-strat?

23-05-2015 09:48 #14| 0
msm89dk skrev:Jeg synes det er lidt 2011 at gå all-in på river

Som ISILDROOON ville sige det :D

Ikke fordi jeg på nogen måde bilder mig ind, at jeg er nogen super plo spiller, men forestiller vi os, at villain hero folder 99 i det her spot hvis vi moser stakken ind? Hvis han ikke gør dette, så virker det som et ret std. mos spot, enig i at han nok meget sjældent har andet end 99 og SF(ville være ok selvom at raise 77 her tænker jeg), men tænker da umiddelbart den linje han tager giver en del mere mening med 99 end SF.

24-05-2015 17:00 #15| 2
Grethe skrev: Vil du uddybe turn-strat?

Yea well, siden protection ikke er specielt afgørende, og vores 3-street value range er pænt smal, er vores bluff frekvens tilpas lave, til at vi kun behøver at bluffe 90% af Ad, og 30% af Kd; dvs. den her hånd checker jeg bare (og checker måske også flop).


I øvrigt har villain 3 SF kombinationer og 3 99 kombinationer, og hvis han bare folder én af hans 99 kombinationer, tror jeg ikke det bliver godt at raise river, uden at blocke en enkelt af hans SF kombis. Med så nititish/straightforward tendenser, synes jeg det er fint at exploite ved aldrig at have en river 3bet bluff range uden to blockers til SF (3 kombis, hvor vi nok reelt højst bluffer én af dem i første omgang - not sure tho).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar