PLO200 Linietjek 4handed

#1| 0

Spillede den her hånd for et stykke tid siden mod en dansk reg som læser med her på pn og som jeg synes er interessant. Spørgsmålet er om min aktuelle linje er er for meget fancy play syndrome eller ok.

HERO spiller noget 22/17 og 3better 6%

VILLIAN spiller 34/23 over 800 hænder og 3better 12%. Han contbetter 72% i 3bettede pots.


Button: seat 1
Players in round: 4 (6)
Seat 1: HERO ($188.90)
Seat 4: -VaFanCulo- ($202)
Seat 5: VILLIAN ($297.76)
Seat 9: pyllyreika_x ($89.70)
-VaFanCulo- posts big blind ($2)
VILLIAN posts big blind ($2)
---

Dealing to HERO: [Q, A, 9, 3]
pyllyreika_x folds
HERO raises $5 to $5
-VaFanCulo- folds
VILLIAN raises $15 to $17
HERO calls $12

--- Dealing flop [8, A, 8]
VILLIAN bets $20
HERO calls $20

--- Dealing turn [8]
VILLIAN bets $40
HERO calls $40

--- Dealing river [8]
VILLIAN bets $100
HERO calls $100

Summary:
Main pot: $356 won by HERO ($354)

Seat 1: HERO ($365.90), net: +$177, [Q, A, 9, 3] (THREE_OF_A_KIND EIGHT)

Seat 5: VILLIAN ($120.76), net: -$177, [9, K, T, J] (THREE_OF_A_KIND EIGHT)

Mine tanker er at villian 3better med en meget bred range, som derfor indeholder mange doublesuitede hænder, mange broadways osv. Da jeg selv har A, er sandsynligheden for at villain har AAxx meget lille, og jeg beslutter mig for at floate floppet for at reppe en 8'er på turn eller river.

Da der falder en 8'er mere på turn, beslutter jeg mig for at fortsætte mit float. Jeg caller derfor turn med forventning om at han lukker ned rigtig ofte og jeg derfor han tage den fra ham på river.

Da den sidste 8'er kommer på turn ved villian at jeg ikke kan være særlig stærk, da jeg nu pludselig ikke kan reppe 8'eren mere, omvendt ved jeg også at den eneste holding som han troværdigt kan bette alle 3 streets er AAxx, som ikke er særlig sandsynlig. Jeg forventer at han vil checke de fleste showdown hænder på river, og da han samtidig ikke sætter mig allin for mine sidste 110 men kun better 100, virker det en tand for udspekuleret, og jeg finder derfor et call frem.

spew/like?

Redigeret af Pokerpoet d. 18-04-2013 22:28
18-04-2013 22:43 #2| 0

Jeg synes, turn er et fold. Vi har reelt knap nok en bluffcatcher og selvom det er et oplagt barrelkort for hans perceived range, tvivler jeg på, uden at have regnet på det, at vi kan calle turn og tage den fra ham på river ofte nok.

FPS imo

18-04-2013 22:45 #3| 0

Pokerpoet

Isoleret river play i like. Synes også dine tanker omkring river beslutningen er ok.
Turn er jeg nok ikke helt stor fan af.
Synes også den range du sætter på pre er meget begrænset.

Er lidt i tvivl om det bare er blær siden du har valgt at vise resultatet, hvis du ønsker seriøse kommentar bør du nok fjerne resultatet da det kan farve folk.

Ps hvorfor sidder du ikke full buy In?

18-04-2013 23:02 #4| 0

Ok det er præcis det jeg er i tvivl om. Når man er god i sådan en hånd er man jo glad for resultatet, men derfor bør man stadig være kritisk og overveje om det uafhængigt af outcome er et godt play. Det som jeg måske mest får undervurderet i hånden er de gange han trods alt contbetter KKxx QQxx, hvilket en reg af hans karakter godt kan gøre forholdsvis ofte på dette board. Hvis han gør det ofte nok, bliver min linie nok overall spewish, da det så gir mening for ham at bette alle 3 streets.

Jeg er overordnet enig i at min turnbeslutning nok er den mest tvivlsomme og muligvis et fold.

@Rune ja måske jeg skulle skjule resultatet, men jeg formoder at gode spillere der kommenterer sagtens kan se bort fra dette. Men det er noteret.

Med hensyn til fuldt buyin, så har ongame ikke mulighed for autorebuy, og jeg har ikke nogle fancy programmer til at gøre det for mig, så nogle gange går det lidt stærkt i kampens hede på mange borde :)

Redigeret af Pokerpoet d. 18-04-2013 23:09
19-04-2013 00:53 #5| 0

hvorfor vil du floate med en hånd der ofte er den bedste hånd på floppet ? altså... hvad er det du vil have ham til at folde ? AK ?

og hvorfor kan villain ikke bette river med KK og QQ ? ( man kan så spørge om han better KK og QQ på turn.)

syntes din linje er fin nok, da jeg egentlig ikke forventer at villain better KK på turn specielt ofte.

Redigeret af kochman d. 19-04-2013 00:53
19-04-2013 01:18 #6| 0

@Kochman

Altså på floppet caller jeg selvfølgelig også primært fordi jeg tror jeg er god, så du har selvfølgelig ret i at det er forkert når jeg skriver at jeg floater floppet. Det er mest på turn man kan snakke om float og fordi jeg ved at han ofte vil skyde videre med hele sin range her.

med hensyn til KK og QQ så har jeg delt mine tanker angående disse hænder i posten ovenover og det er også frekvensen af disse hænder jeg mener er mest afgørende for om det er spewish play af mig eller fint i forhold til den linie han vælger.

Redigeret af Pokerpoet d. 19-04-2013 01:34
19-04-2013 16:28 #7| 0

Det er villain afhængigt, men der er mange regs på small stakes, hvor du har et ekstremt profitabelt call down fra turn. Specielt hvis du har et tight image

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar