PLO200 J flush mod donk

#1| 0

Jeg føler mig som en chef i øjeblikket, da årets tre første dage har siddet lige i skabet.. jeg har en bb/100 på 45 og EV bb/100 på 30 over årets første 6,5k hænder (lidt brag)

Men som man siger, mere vil have mere..

Modstanderen er bordets donk.. Han spiller 58/8 over 1100 hænder.. Hvad gør i?

Hand Information
No Limit Omaha, 2 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: gullty ($336.18)
Seat 2: npl4me2 ($378.9)
Seat 7: Hero ($335.86) Dealer
Seat 8: stavkar1981 ($170.3) Small Blind
Seat 9: c_u_in_vegas ($190) Big Blind
Seat 10: armandmoulin ($64.6)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $4)
armandmoulin: FOLD
gullty: FOLD
npl4me2: FOLD
Hero: RAISE $6
stavkar1981: CALL $4
c_u_in_vegas: FOLD

Flop(Pot: $14)


stavkar1981: CHECK
Hero: BET $10
stavkar1981: RAISE $30
Hero: CALL $20

Turn(Pot: $74)


stavkar1981: BET $38
Hero: CALL $38

River(Pot: $150)


stavkar1981: BET $96.3
Hero: ??

03-01-2013 18:06 #2| 0

Disclaimer: Jeg spiller ikke PLO :)

Men indikerer 58/8 ikke at han er til den passiv callish side, måske også post flop. Når sådan en type bliver aggressiv i NLHE har han altid en hånd. Jeg tror du er slået.

03-01-2013 18:10 #3| 0

ch-back flop

fold til flop c/r

Redigeret af JoeLOL d. 03-01-2013 18:11
03-01-2013 18:18 #4| 0

Joelol +1
Tager os en passiv linje, vi kommer sjælendt i et synderligt komfortabelt spot med denne hånd efter hans C/R
Som spillet er det imo standard fold, med mindre du har betting / timing tells fra tidligere situationer imod villian

03-01-2013 18:25 #5| 0
OP

I c-better ikke sådan et flop?
Det kunne sikkert være en god idé at folde til hans c/r, men imod disse typer, så regnede jeg med at han ville gå hele vejen med hans to par/sets hvis jeg ramte.. Måske lidt tyndt argument?

Når han c/r floppet så har han de fleste gange en hånd..
Men det betyder ikke at han har en god hånd på turn.. Et ½-pot bet fra denne type spiller ,når flushen rammer, behøver langt fra at betyde at han har ramt..

Hans range vil jeg tro består af lige mange sets, to par og A high flush-draws på floppet..

Er det dårligt at kalde ham ned med denne handske?

03-01-2013 18:28 #6| 0

checker flop bag mod aggro modstander, men bet/fold flop mod specifik modstander. Du må vel have et read eller nogle stats der fortæller noget om hans flop CR frekvens.

03-01-2013 18:39 #7| 0

Imo er det et fint flop at checke bag for, at balancere vores cbet %, da vores hånd spiller udemærket på en del turn korts, og samtidigt ikke er stærk nok til at blive c/r. så vil jeg hellere semibluff turn hvis han checker igen
DIne tanker omkring hans range efter han better 1/2 pot kan jeg sagtens følge, tror dog bare han checker sådan handsker bagved på riven. Men igen river er udelukkende en read baseret beslutning på tidligere scenarier mod samme spiller og ikke mindst dit eget image? hvilken linje ville du have taget med nuts i situationen.
om det er dårligt at kalde ham ned med den handske kan vi næppe svare på før du poster resultatet af hånden.
Vi kan jo analysere nok så meget på hånden, men hvis du tog ham med fingerne i kagedåsen har du jo spillet hånden optimalt. Det er jo der er det sjove ved poker, at der ikke findes et facit og der mange gange ikke er langt fra at være helt til skurk :)

03-01-2013 18:43 #8| 0

check back flop, som spillet fold flop.

du skriver selv " Hans range vil jeg tro består af lige mange sets, to par og A high flush-draws på floppet "

hvorfor vil du dog nogensinde spille mod den range ?

03-01-2013 21:34 #9| 0

Jeg synes, floppet afhænger af hvilken type "donk" han er. Dvs hvad er has c/r% og kan han kalde i bund med en dårligere flush?

03-01-2013 22:44 #10| 0
OP

Han c/r kun meget sjældent, så hans range er pænt stærk..

Jeg er måske lidt farvet og jeg havde som sagt en feeling at han havde lige mange sets, to par og A high flush draw i hans c/r range, og jeg regnede med at jeg ofte kunne få fuld valuta for pengene når jeg ramte..

Jeg blev dog lidt i tvivl om riveren, men endte ud i et call og han viste sin pæne KQ, som altså var to par på floppet som han blev stædig med..

Denne gang gik det helt fint, men i bag-spejlet skal jeg måske stramme lidt op og folde til hans c/r og evt. også prøve det med at have en lidt mere balancerede check-back flop-range..

04-01-2013 04:03 #11| 0

Spiller selv PLO50 fra tid til anden, såeh et gran salt og alt det.

WP ham, hvis han havde c/r river i stedet for bare at bette, nu han insisterer på at bluffe med top to :)

Men ja, det virker tyndt at calle flop, fordi du implied oddser dig selv i kælderen på turn og river og har 0 draws til nuts.

Jeg synes check back på flop virker klart superior som du selv er inde på :)

Alt det jeg skriver er sagt, men det er sent og jeg er træt og keder mig.

Redigeret af Kagekat d. 04-01-2013 04:04
04-01-2013 15:17 #12| 0
Kagekat skrev:
Spiller selv PLO50 fra tid til anden, såeh et gran salt og alt det.

WP ham, hvis han havde c/r river i stedet for bare at bette, nu han insisterer på at bluffe med top to :)

Men ja, det virker tyndt at calle flop, fordi du implied oddser dig selv i kælderen på turn og river og har 0 draws til nuts.

Jeg synes check back på flop virker klart superior som du selv er inde på :)

Alt det jeg skriver er sagt, men det er sent og jeg er træt og keder mig.


c/r du også nuts på river?
04-01-2013 15:58 #13| 0

På PLO50 (eurosite) har jeg ikke rigtig mødt nogen, hvor balance var det altoverskyggende tema i forhold til at slå spillet.
Så jeg er givetvis ret ubalanceret, fordi det vigtigste i min optik på PLO50 er at bluffe på en facon, hvor man opnår mest muligt FE, og ikke det play der bedst repper en logisk og balanceret spillet nuts, hvlket man gør med bettet frem for c/r i dette spot. Derudover er folk ikke vilde med tyrecalls på PLO50 (det jeg har oplevet, og det er ikke en repræsentativ sample for på nogen måde at kunne beskrive en generel tendens på niveauet)

Det kan godt være c/r'et er dårligt på PLO200 i villains spot med nuts. Altså, det er det jo uanset, hvis man kun gør det ubalanceret.

04-01-2013 17:46 #14| 0

Hvis du ser på den range, som Hero kommer til river med, hvor hyppigt better han så river, checked to? (Hint: Jeg tror, det er en ret slim range)

Du misser gigantisk meget value ved, i villains spot, ikke at bette nuts på river, da Heros linie er semicapped og indeholder en lang række lower flushes, der ikke better river. Dertil er SPR ikke for fed ved et river c/r, da det næsten er umuligt for hero at bet/folde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar