plo200 HU - turn action med topset

#1| 0

Hey

Havde en HU match tidligere i dag, mod en tysker med et meget tiltende David Hasselhoff profilbillede.

Reads på villain:
- Passiv i singleraised
- Glad for at stabbe turn, hvis der bliver checket til ham
- Folder alt for meget til c-bets og c/r kun 4% i 3bet pot

Han spillede 64/60 med 3bet på 20,2. Fold til 3bet 9 % og 4better 13 %.

Mine tanker omkring spottet, vil komme senere :-)

Skal siges jeg normalt spiller plo100, men han spurgte om vi skulle spille 1/2 - Challenge accepted!

Hand Information
PokerStars Pot Limit Omaha, 2 BB (2 handed).

Table Information
Seat 1: Hero ($218.1) Small Blind
Seat 2: Player 2 ($244.9) Dealer

Dealt to Hero
A1010A

Preflop (Pot: $3)
Player 2: RAISE $6
Hero: RAISE $18
Player 2: CALL $12

Flop(Pot: $39)


Hero: BET $24
Player 2: CALL $24

Turn(Pot: $87)


Hero: ??

Redigeret af Cyboman d. 15-12-2011 15:07
15-12-2011 13:58 #2| 0

NVM :)

Redigeret af mortenkk d. 15-12-2011 14:00
15-12-2011 14:16 #4| 1

hov hov

15-12-2011 14:17 #5| 0

Hvis han er så glad for at stabbe turn CRAI'er jeg gladeligt - også når i ikke er dybere...

Dog et utroligt grimt kort

15-12-2011 14:21 #6| 0
OP

@Siffer

??

@MM

Ja, det er ikke just et $$ kort at se.
Enig I at det er bedst at CRAI mod en der stabber, mere end normalen.

Lad os antage, at det var en forward spiller som sjælendt stabber. Hvad er din action så?

15-12-2011 14:24 #7| 1

Don´t hate the hoff!

15-12-2011 14:24 #8| 0

Forstår ikke hvorfor vi ikke kan c/c?

Synes da netop c/r kun tillader ham at kalde med straight, og ellers folder vi alt det ud som der er value i. Det jo ikke ligefrem det mest drawy board.

Og du skriver han stabber turn meget, så er der vel også mere air i hans range.

15-12-2011 14:29 #9| 0
OP

@Siffer

lol, fangede den ikke :-) Sry!

@nopok

Self er der en vis portion air i hans range, men den range er jo aldrig komplet air - oftest et semibluff. Han floater næppe floppet med total air.

Ved et check, så risikere vi også et check bagved og se endnu et klamt river kort.

Ingen der har b>c?

15-12-2011 14:35 #12| 0
OP
Riven parre = check / fold?


Skal lige være sikker på, at du har set vi har topset? Så hvis river parrer, har vi 2nd nuts.
15-12-2011 14:36 #13| 0

lo2larsen:

Der er vel ikke så meget at beskytte vores hånd i mod? Worst case har han 10 outs (overpair + fx T9) og det er vel alligevel ret sjældent - meget oftere har han 8, 4 eller 0 outs.

Hvad mener du med check/fold eller blockbet hvis boardet pairer?

15-12-2011 14:37 #14| 0

LOL! Har du ændret hånden??

Troede vi havde bund straight!

Sletter lige mine andre indlæg og kommer med noget mere konstruktivt, var overbevidst om vi havde bund straighten :)

Redigeret af lo2larsen d. 15-12-2011 14:47
15-12-2011 14:37 #15| 0

Du skriver selv han er glad for at stabbe turn hvis der er checked til ham?

Redigeret af NoPokNoFun d. 15-12-2011 14:38
15-12-2011 14:45 #17| 0

Jeg havde C/C på turn, jeg vil virkelig hade at bette ud og blive smidt AI i det spot her.

CRAI på turn er heller ik skidt da du selv siger han stikker meget ud på turn når checket til, men som std havde jeg C/C og ser river an

15-12-2011 14:45 #18| 0

Som hånden er overstående er jeg meget enig i Check/call!

Check/raise er skidt, da vi som sagt folder alle han bluffs/semibluffs ud.

Hvis vi byder er vi jo stadig nød til at folde til et shove.

Så turn er efter min mening easy check/call.

Er riven blank check/folder jeg nok.

Parre boardet leader jeg 100% mod en meget passiv mand.

15-12-2011 14:47 #19| 0

@lo2larsen

Vil du C/F en blank river i det spot hvergang i hu ?

Og hva vil du gøre hvis han skyder 55 på turn

Redigeret af Gomme d. 15-12-2011 14:49
15-12-2011 14:51 #20| 0

Jeg mener at b/c er det bedste her, vi har topset, der ligger en del str8 men mange af de gode wraps som rammer turn vil for det meste raise floppet. Bet for at bygge potten og få value fra hans draw som ikke har ramt, ved at checke risiker vi at han selv checkker bagved og får et gratis kort. c/c er simpelthen for svagt, så heller c/r men som sagt så vil jeg holde presset på ham og bygge potte, hvis har den har vi stadigvæk outs.


15-12-2011 14:51 #21| 0
OP

@lo2

Forstår ikke hvorfor du bare vil c/f river på en blank - medmindre du regner med han altid har str8en, hvilket du ikke gør jf.

Check/raise er skidt, da vi som sagt folder alle han bluffs/semibluffs ud.


Så hvis man skal c/c turn, skal der vel også betales på en blank f.eks. k
Da det må forventes, at han fortsætter sin historie. Og derfor er c/c da at foretrække på river? Givet den blanker.
15-12-2011 14:56 #22| 0

det vil jeg mene er den bedste løsning, at C/C ned på blank board

15-12-2011 14:57 #23| 0

Det der read med han stabber hvis checket til på turn er lidt en uhåndterbar størrelse - da det er helt afhængig af i hvilken situation han stabber. Er det kun i limped/single raised pots. Hvis du skriver han er passiv i single raised pots så er han nok endnu mere passiv i 3b pots. Jeg B/Cer her da jeg ikke ønsker at give ham frikort til hans straightdraws og han burde raise floppet med hans stærke wraps

15-12-2011 14:58 #24| 0
OP

@burnz

Jeg mener i 3bet pots, ellers var det nævnt :-)

15-12-2011 14:59 #25| 0

@OP

Kommer self an på hans sizing på riven, men hvis du får næsten et pot bet i hovedet, synes jeg bare vi overvurdere vores hånds styrke på riven i forhold til floppet.


@Caladin

Så du vil bet/calle et shove med 22% på turn?

15-12-2011 15:02 #26| 0
OP

Hvis vi antager han skyder 62$ ligger der 211 i potten og eff stacks er 140 så. Folder ikke river, hvis jeg c/c nej.

15-12-2011 15:04 #27| 0

C/C - turn (hold hans air inde, som sagt er der ikke vildt meget air - men så får vi også ofte et check på river når han har showdown value)

C/C - river (vil mene der ligger nok i potten til at kalde her og være god det antal gange vi skal være god)

Cry.

Redigeret af NoPokNoFun d. 15-12-2011 15:04
15-12-2011 16:01 #28| 0

@Cybo

Har lige gået hånden igennem med de højere magter, og det ser ud til at c/r er det rigtige play. Har ikke haft stacksizes nok i mende som du siger, og potten er får stor til at C/C og folde riven.

Begrundelsen for c/r var bedst er fordi at han som sagt stabber turn light, og potten er så stor at han kan betale af med diverse combos, men self er straighten også en del af hans range.

Bet/call fik jeg også at vide var bedre end C/C, men den holder jeg mig nu stadig fra, da jeg mener vi for tit er oppe imod straighten og trækker på vores 22ish%.

15-12-2011 16:13 #29| 0

@lo2larsen

Som sagt så mener jeg at et check her er for tyndt, jeg mener man skal passe på med kun at tænke på det værste senarie. Det er selvfølgelig ikke fedt at komme ind mod en str8 men igen er det fint mod hans range at bette igen og bygge potten og holde presset på ham. Lige ledelse for dynamikken af duellen, det kan hurtigt udvikle sig til en nit fest, hvis man begynder at c/c top set mod en passiv spiller, vi skal ikke indlade os på deres spil, men blive ved med presse dem og sætte dem i svære valg.

15-12-2011 16:15 #30| 0

P I S

De højere magter taler btw. også til mig =))))

Synes dog stadig ikke der er noget galt i c/c, hvis vi alligevel c/r og får det ind imod nuts, kan vi vel godt c/c og c/c river. :-) (dog enig i stacksizes sucks)

15-12-2011 16:31 #31| 0

Både bet/kald, c/c og c/r kan have merit mod forskellige villains. Med det read OP har, villain er stabby, er det imo oplagt at checke.

Om vi skal c/c to gange eller c/r nu, kommer imo an på hvor barrely villain er. Hvor meget ved vi om hans tendenser på river mod svaghed?

Hvis ikke jeg er sikker på at vi har et profitabelt c/c på næsten alle rivers, så vil jeg hellere c/r nu for at undgå at folde den bedste hånd og for at undgå at blive value ownet.

Redigeret af HolchKnudsen d. 15-12-2011 16:32
15-12-2011 17:21 #32| 0

Det er helt evident at vide, hvor meget villain folder/raiser turn c-bet i 3-betted pots - i modsætning til villain's passivitet i single raised pots og for den sags skyld CR tendenser i 3-betted pots, der virker som perifære oplysninger i den aktuelle hånd.

På turn er potten på 87 og vi spiller 182 effektivt, så uden info på villain's turn-tendenser, ser jeg flest meritter i at fortsætte med en tønde mere; gerne i den lavere ende á la 55-60 stykker, hvilket vil give råderum for villain til at stille stakittet ind med formodet FE i hans øjne. I øvrigt er jeg helt pas på, at villain ikke stacker af med hænder vi slår, som et par stykker har postuleret - med mindre han er en overstram hønserøv, stiller villain da stakken ind på turn med en relativ bred range for lidt mere end 100 BB's.

Jeg holder mig stadig til det gode, gammeldags opdragelses-mantra om, at det er lettest at balancere en B/B/B-linie (og oftest også sværest at spille imod for vores modstandere), og således vil B/B/B-linien være min default linie med de fleste hænder i spots som dette, omend det kan være en anelse variansinducerende.

Opsummeringen er: B/C > C/R > C/C

Jeg er dog villig til at skifte prioritet 1 og 3, hvis villain's stats dikterer andet, men jeg vil umiddelbart fastholde, at prioritet 2 forbliver statisk i dette spot.

Disclaimer: det er sgu meget saftigt, at vi lige napper 2 x A til vores i forvejen meget pæne hånd.

Redigeret af CoolHandJake d. 15-12-2011 17:22
15-12-2011 18:54 #33| 0

@CoolHandJake

Meget god analyse og langt over standarden af hvad man ellers ser, dog er jeg ikke enig

Din diktering af rækkefølgen er ikke korrekt i og med du kalder option 2 for statisk. Der er ingen options af de nævnte der er statiske og det handler i bund og grund om optimering fra spot til spot ift forskellige modstandere og boardets tekstur. Hvis du aldrig anser en C/R som værende bedste option synes jeg du har et klart leak i dit spil.

C/R er godt imod villains der stabber meget på boards der som i dette tilfælde begynder at blive lige koordineret nok til at check-call er en lækker option B/C er nærmest kun imod toppen af rangen vi kommer ind og vi får ikke mulighed for at lade villain lave fejl.

Jvf - Glad for at stabbe turn, hvis der bliver checket til ham

Synes jeg spottet er et KLART C/R spot. Du holder drawing hands inde og set (enkelte 2 pars komboer), du betaler alligevel alle blanke rivers af, du undgår den træls beslutning med f.eks. en 6'er på river og hell, nogle gange for du low end stregen til at folde

C/C anseer jeg ikke som en option qua potsize og håndens styrke

B/C er jeg enig i er 'standard' linien imod den normale passive PLO200 donk. Dog synes jeg bedre om C/R her da vi ved B/C kun kommer ind imod toppen af rangen

15-12-2011 19:24 #34| 0
OP

@CHJ

Super god analyse og du har nogle vitale punkter! Mht. til hans stats giver jeg dig ret, at det er lidt perfirære, men det var lige mine noter.

Hans bet vs missed cb på turn er 88 %, hvilket må siges at være højt :-) Med det in mente, kan jeg bedre lide at checke til sådan en modstander her.

Den eneste måde jeg kan se villain stacke af med noget dårligere, er hvis vi c/r turn. Så kan han lvl sig ind i vi defender semi-marginalt mod hans føje stab frekvens. Hvis vi b/c vil det være yderst sjældent lige denne villain spasser, med noget vi har crushed.

Mht. balance har du obv ret, at det standard er bedst med b/b/b.

Edit: Skal jeg poste result og hvad min beslutning var i hånden på daværende tidspunkt?

Redigeret af Cyboman d. 15-12-2011 19:25
15-12-2011 22:04 #35| 0

@Cyboman

Kan du ikke smide villain's stats isoleret på turn-stabs i 3b pots samt turn-folds mod B/B i samme scenarie? Mit umiddelbare HU-indtryk er, at mange stab-happy villains strammer op i 3b pots. Det også interesasant at vide, hvorvidt vi har info på, om han stiller stakittet ind, hvis vi checker any river. Hvor stor en sample size tager vi udgangspunkt i, da hånden blev spillet?

@MetalMania

Du misforstår, hvad jeg mener med statisk (og det kan jeg egentlig godt forstå). I spillets natur, er der naturligvis nærmest ingen statiske beslutninger og linier, men isoleret set i et spot som dette med den givne info, er jeg af den overbevisning, at ved at CRAI på turn, holder vi netop kun toppen af villain's range inde, da jeg formoder, at de fleste regs på dette niveau, vil opfatte CRAI, som ekstremt stærkt.

Således er det overordnede mål at få villain til at begå den største og dyreste fejl muligt, og her mener jeg, at CRAI er en suboptimal linie, men formentlig ikke den mest suboptimale linie.

Som jeg advokerer for i min første post, tror jeg vi vil have langt større succes med at bet-induce med et turn-bet i den lave ende, som er designet til, at villain kan rykke ind over. Ergo mener jeg, at vi folder al minimal equity ud ved at CRAI, hvorimod vi har en større chance for at holde bunden af villain's range inde ved at fortsætte vores aggression og lade ham begå en større og dyrere fejl.

For at opsummere turn-action:

Hvis villain ofte skyder med luftbøssen på turn efter at have floatet flop, mener jeg C/C er oplagt forudsat, at han fortsætter i billetten.

Hvis villain ofte peeler flop med par + træk og har tendens til at gøre det igen på turn, mener jeg bet er optimalt. Ved at bette lavt på turn, giver vi villain mulighed for at rykke stakken ind i den tro, at han også har FE.

Hvis der er tale om en cooler, og villain turner 2 par + et svagt træk, skal vi naturligvis bare have stakken ind, og det vil den ofte komme helt naturligt. Det eneste umiddelbare scenarie, hvor jeg kan se en risiko for, at villain kan smide en hånd som 2 par + et svagt træk er, hvis vi CRAI, hvilket giver ham chancen for at spare de sidste skillinger, omend han nok får svært ved at slippe.

15-12-2011 22:21 #36| 0

Han har vel ikke en straight så tit? Han raiser vel floppet med de fleste hænder med J9 og 96?

CRAI virker oplagt eller bet/call hvis han ikke stabber så meget på turn

15-12-2011 23:10 #37| 0

I PLO kan man altså ikke rigtigt lave en "arh, han stabber meget på turn" analyse til noget. Det er board-afhængigt, og der er spots, hvor folks betfrekvens (og -range) er væsentligt anderledes end deres default strategi.

Der er nogle flop-peel frekvenser, der skal inkluderes i det her, men helt generelt er folk mindre tilbøjelige i dette spot til dels at bette "tyndt" for value, dels at barrelle halv-kedelige draws. Samtidig skal der inkluderes nogle tanker om hero's øvrige range. Det er ikke entydigt, i hvilken del af cc, cr, bc - rangen et naked top set skal ligge i. Jeg tror alle kan forsvares fra et GTO perspektiv, men jeg tror nu alligevel, jeg har en klar præference for at lægge den i min b/c range. Min cc range er væsentligt tungere af hænder der har outs til noget, som villain kan lide at bluffe mod. Og tjah, min cr range er nok halv-begrænset i det her spot, og det kan være en fejl mod nogle typer af modstandere.

Overall BC > CR > CC, hvor de to sidste er meget close.

15-12-2011 23:26 #38| 0
OP

CHJ@
489 hænder. Ham her, var generelt løsere i 3bet pots end single raised. Kan umiddelbart ikke finde de stats du efterspørger?

Her er hvad der skete:


PokerStars Game #72194529168: Omaha Pot Limit ($1/$2 USD) - 2011/12/15 12:38:47 CET [2011/12/15 6:38:47 ET]
Table 'Jugurtha IV' 2-max Seat #2 is the button
Seat 1: Hero ($218.10 in chips)
Seat 2: Villain ($244.90 in chips)
Villain: posts small blind $1
Hero: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [T A A T]
Villain: raises $4 to $6
Hero: raises $12 to $18
Villain: calls $12
*** FLOP *** [4 8 T]
Hero: bets $24
Villain: calls $24
*** TURN *** [4 8 T] [7]
Hero: checks
Villain: bets $45.90
Hero: raises $130.20 to $176.10 and is all-in
Villain: calls $130.20
*** RIVER *** [4 8 T 7] [Q]
*** SHOW DOWN ***
Hero: shows [T A A T] (three of a kind, Tens)
Villain: shows [5 6 4 7] (a straight, Four to Eight)
Villain collected $435.70 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $436.20 | Rake $0.50
Board [4 8 T 7 Q]
Seat 1: Hero (big blind) showed [T A A T] and lost with three of a kind, Tens
Seat 2: Villain(button) (small blind) showed [5 6 4 7] and won ($435.70) with a straight, Four to Eight


Forstår slet slet ikke, hvordan David Hasselhoff ikke får sagt stakit på det flop -_-

Redigeret af Cyboman d. 15-12-2011 23:28
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar