plo200; floppet wrap, weakish c/f

#1| 0

Yo

Mine egne tanker er lidt splittede, så jeg ville lige checke up. Villain har jeg 66hænder på - det er intet, så tag det med et gran salt, men han har 3bettet 20%. Jeg har ikke lagt mærke til de pots han har spillet, så jeg har ingen reads. Hvis esset var en q, j, 10, 6, eller 5 ville jeg overveje at 4bette pf.

c/f ser weak ud, men jeg har nogle tanker omkring det, de kommer senere - først; skyd løs boys.

On Game, $2/$2 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP2: $62 (31 bb)
CO: $309.80 (154.9 bb)
Hero (SB): $198 (99 bb)
BB: $365.60 (182.8 bb)
MP1: $205.70 (102.9 bb)

Preflop: Hero is SB with 8 9 7 A
3 folds, Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero calls $12

Flop: ($36) J T 2 (2 players)
Hero checks, BB bets $36, Hero folds

28-11-2011 14:33 #2| 0

Som den gode HK engang fortalte mig, så gælder det i Omaha om at kunne overskue sine nuts outs og ja her har du kun 3 7ere, så ja et fold bliver vel aldrig helt skidt, da der aldrig kommer nogen kort du ligefrem elsker på turn...

28-11-2011 15:50 #3| 0

Har ikke lavet matematikken, men vil tro du har nok fe og equity vs hans stack of range til at du kan jamme.

Han 3better rigtig bredt PF. Hvilket betyder han simpelthen ikke kan stacke nok af vs vores c/r.

Hvis vi har 40% eq mod hans stack of range skal han blot folde 25% af tiden for at et c/r er +EV.

Hvis vi har 35% (hvilket imo er meget lavt sat) skal han folde 38% af tiden.

Uden at have fjollet rundt med PPT eller OddsOracle, vil jeg gætte på, at hans brede PF range betyder at vi har væsentligt mere end 35% equity mod top 62% af hans range, eller 40% mod top 75%.

Nøglen er at han 3better så bredt, måske så meget som 30% eller 40% i det her spot. Hvis hans range er mere gearet mod broadway hænder, fx hvis han kun 3better 5%-10%, så er det formentlig et oplagt fold.

28-11-2011 16:13 #4| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
Har ikke lavet matematikken, men vil tro du har nok fe og equity vs hans stack of range til at du kan jamme.

Han 3better rigtig bredt PF. Hvilket betyder han simpelthen ikke kan stacke nok af vs vores c/r.

Hvis vi har 40% eq mod hans stack of range skal han blot folde 25% af tiden for at et c/r er +EV.

Hvis vi har 35% (hvilket imo er meget lavt sat) skal han folde 38% af tiden.

Uden at have fjollet rundt med PPT eller OddsOracle, vil jeg gætte på, at hans brede PF range betyder at vi har væsentligt mere end 35% equity mod top 62% af hans range, eller 40% mod top 75%.

Nøglen er at han 3better så bredt, måske så meget som 30% eller 40% i det her spot. Hvis hans range er mere gearet mod broadway hænder, fx hvis han kun 3better 5%-10%, så er det formentlig et oplagt fold.


Yea, det er nok en lidt kedelig hånd egentlig - det kan jo koges ned til ranges, ppt og procenter.

Du har set han potter floppet ikke? Jeg tror ikke random folk pot/folder floppet 25% af gangene. Desuden synes jeg du vægter hans 3bet% over kun 66 hænder lidt højt. Jeg tilkendegiver at det siger en smule om hans generelle tendenser, men det er slet ikke nok til at antage, at han har en meget bred 3bet-range.
28-11-2011 16:25 #5| 0

super lækker HH btw

28-11-2011 16:44 #6| 0

Jeg så ikke sample size. Helt enig i at vi skal tage hans 3bet % med et kæmpe gran salt. Men hvis han ellers ser aggro ud, er det imo ikke urimeligt at antage en bred 3bet range. Selv hvis han 3better måske 15% af gangene i det her spot, er det svært for ham at cbet/kalde nok af. men det bliver helt oplagt et tættere spot for Hero.

Sizing bekymrer mig ikke så meget. Hvis en fisk sizer sådan betyder det som regel, at han ikke folder. I min erfaring, er det en anden sag når regs c-potter.

Pot size cbet er for øvrigt ikke kun en dårlig ting. Det øger vores payoff markant de gange han cbet folder.

28-11-2011 19:41 #7| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
Jeg så ikke sample size. Helt enig i at vi skal tage hans 3bet % med et kæmpe gran salt. Men hvis han ellers ser aggro ud, er det imo ikke urimeligt at antage en bred 3bet range. Selv hvis han 3better måske 15% af gangene i det her spot, er det svært for ham at cbet/kalde nok af. men det bliver helt oplagt et tættere spot for Hero.

Sizing bekymrer mig ikke så meget. Hvis en fisk sizer sådan betyder det som regel, at han ikke folder. I min erfaring, er det en anden sag når regs c-potter.

Pot size cbet er for øvrigt ikke kun en dårlig ting. Det øger vores payoff markant de gange han cbet folder.


Yes til det sidste. Kan vi egentlig ikke pille toppen af hans range ud i equityberegningerne, antaget at han aldrig potter den? Jeg tvivler meget på, at han har en balanceret potbet range.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar