PLO200, bottom set oop på drawboard, 191bb

#1| 0

PLO200, 4-handed, eff stacks 383, 191BB

Reads/dynamik
- Hero har været aktiv både pre og post, 3bettet en del, isoleret donks osv.
- Pistvakten er svensker, spiller flere borde, spiller rimeligt fornuftigt, dog ikke specielt kreativ. Spiller 27/17/2,4, stjæler 30% fra knap
- Proedrara er 1-tabling cypriotisk, loose/passive donk.


Der er flere ting jeg kunne tænke mig input til:

1) Er der nogen, som foretrækker 3bet pre og hvorfor?

2) Jeg leader floppet for at charge donken og forventer at pistvakten raiser QQQ og gode draws, men flatter 999. Fint at leade?

3) Turn; flere linjer er mulige vil jeg mene. Kan PN bedst lide bet-c/f/r eller check-c/f/r Hvad er planen med given linje, hvis vi skulle komme til river?

proedrara ($86)
hero ($583)
GiorgiAVFC ($313)
pistvakten ($383)

proedrara posts (SB) $1
hero posts (BB) $2

Dealt to hero 5 T T 5

fold,
pistvakten raises to $7
proedrara calls $6
hero calls $5

FLOP ($21) 9 5 Q
proedrara checks
hero bets $21
pistvakten calls $21
proedrara folds

TURN ($63) 4
Resterende stacks på turn er 355.
Bedste linje og hvorfor?

19-04-2010 11:12 #2| 0

Hvad får dig til at tro at han kun vil calle med 999? Han er vel ikke interesseret i at give draws gratis turnkort?

Pre ville jeg egentlig gerne 3bette, problemet er bare at ham den shorte er med og at han sikkert ik folder til et 3bet og så skal vi ud og ramme, hvorimod vi obv kan lave flere tricks, hvis han ikke er med i en 3bettet pot.

Nå, til floppet: Jeg synes et lead er ganske fint, især fordi jeg tror pistvaktens cbet er lavere når den shorte fyr er med og derfor vil vi ret ofte ikke kunne cr floppet, men istedet komme til at se en turn. Men ret vigtigt, hvad er din plan hvis pist giver dig heat?

Turn skyder jeg igen og jeg skyder tungt. Det virker til at han har noget drawish umiddelbart og jeg vil have penge fra ham nu og vil ikke give ham et frikort. Jeg tror ikke vi kan forvente han vil skyde særlig tit, hvis vi checker til ham. Når han ikke viste styrke på floppet må vi gå ud fra at vi er foran på turn også og derfor valuebette vores set.

Hvis han caller vores turn bet og der falder en spar, 8 eller K er det ret klammo og vi kan udfra hans betsizing når vi checker være nødt til at cf. Vi har dog to blokker T til straighttrækket og derfor vil jeg ret ofte komme til at tyre den, hvis det er straighten der completer. Hvis der falder J er det samme historie. T er lidt grimmere, da vi her ik blokker for meget, men lur mig om jeg ik tyrer alligevel, dog ik uden lige at kigge på timing og betsize ved villain.

Alle huse VBer jeg umiddelbart, da jeg tror det er svært for villain at hive et bluff frem, hvis han er fornuftig, da hans linie ikke ligner noget der kan bruge et bord der parrer og dette ved han vel godt selv.

A, 2, 3, 6, 7, 8 tror jeg er et check herfra.

A fordi han nu sagtens kan have top to eller en anden to par kombi han gerne vil VB og fordi et blankt A gør det temmelig svært at få betaling, hvis han ikke har ramt to par eller overset.

De andre kort checker jeg for at give ham en chance for at bluffe. Jeg tror alligevel det bliver svært at hente value når vi har vist styrke to streets og der nu ligger til straight. Så skal han lige pludselig til at tyre godt og grundigt.

Ved ik om der er noget jeg har glemt, men det var mine tanker:)

19-04-2010 12:20 #3| 0

3better ofte dobbelt-pair hænder. Vi rammer sets på hver fjerde flop med dobbelt-par hænder og er en fin måde at mixe sin 3bet range lidt op på.

Turn skyder jeg et bet for value og for at charge diverse draws, og evaluerer river.

19-04-2010 12:21 #4| 0

Jeg er med Koller om det meste.

PF er ret dårligt spot at sq 3bette junky dobbelt par. Med en løs passiv shortstack giver det ikke megen mening, da vores folding equity er betragtelig lavere end så mange andre spots. Desuden spiller dobbelt par fint med en vis STP ratio på floppet omkring de 3-8 stykker. Det er ikke hænder hvor vi vil all in PF - altså med mindre vi snakker de gode dobbelt par á la AA55ss, KKQQds etc.


Jeg er helt enig med flop linjen og Koller's betragtninger. Potten er 3vejs med en shortie løs/passiv donk og bordet er super drawy og rammer smask ind i både shorties og hero's range. En tænkende villain må formodes at cbette rigtig stramt og mod hans cbet range er vi endda ikke engang i kanon form, da hans range må formodes at indeholde tonsvis af draws hvor vi kun er 70/30, 60/40 eller måske endda 50/50.


Turn er jeg igen enig med Koller. Bet igen og bet stort. Med en STP ratio på 5.5'ish er der ingen grund til at bette småt og stacks er lidt for dybe til at gå efter et c/r. Som en sidenote vil jeg godt sige at jeg meget ofte c/r turn med en STP på omkring de 4. Det kræver self at villain er aggro, og helst lidt donket. Men der er den kæmpe gevinst ved et c/r at vi kan undgå at spille poker på den ca million river kort der er belastende og skulle han checke bagude så er potten det mindre på river, hvilket gør omkostningen ved at blive udspillet pga position mindre. Men som sagt: jeg synes det kræver lidt mindre STP og en aggro og helst donket villain.


River kommer helt an på timing tells og bet sizing og obv på det specifikke river kort. Som Koller; Spar, konger og 8'ere er de værste kort men pga vores blockers vil jeg nok ofte finde et kald frem på kort der fylder streg trækkene.

22-04-2010 18:41 #5| 0

hey, tak for nogle gode indlæg, beklager jeg først vender tilbage nu

@ koller
"Hvad får dig til at tro at han kun vil calle med 999? Han er vel ikke interesseret i at give draws gratis turnkort?"
Hvis 999 raiser her, 200bb dybe, bliver det rimeligt klamt hvis hero kommer over toppen, da heros range for et 4b spiller ret godt mod middle set. Det sagt kan det nemt tænkes at villain raiser alligevel, det er måske lidt et stretch at forvente flat fra 999 her.

"hvad er din plan hvis pist giver dig heat?" (på floppet)
Ja, jeg er jo lidt ny i PLO og må erkende at selv om min plan nok ville være at calle og så potte/CR non-completing turns eller måske c/f de fleste turns, virker det ikke som om der findes nogen profitabel linje vs et raise 200bb dybe oop - såfremt villain spiller fornuftigt. Problemet er mit bottom set, mangel på redraws, stacks og position, samt begrænset dynamik so far.
Set i dette lys virker et c-c på flop måske bedre, men dette har obv også sine flaws.

@holch
God pointe med CRet ift STP-ratio. Kan afslørre at jeg rent faktisk valgte at CR alligevel, af samme grunde som du fremfører, men dog uden at overveje STP ordentligt inden jeg CRede. Det gav følgende riverspot:


TURN ($63) 4
heor checks
pistvakten bets $47.25
hero raises to $204
pistvakten calls $157


RIVER ($472) 3
Hero føler sig som en uheldig donk, skubber og bliver snappet af 7 J T 8
Så kan man lære ikke at overspille bottom set i PLO.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar