PLO100: Turn/river deep

#1| 0

Jeg havde en interessant spot forleden. Det er specielt turn/river-action, der er interessant.

Villain er en ok 2+2 reg. Han spiller friskt til og er på en solid heater.
Jeg har ham til 26/20, RFI 17% UTG, fold to 3bet på 15%. Postflop reads; (over) aggro barreltendenser, stabber meget checked to og kan lave made hands om til bluffs. Jeg synes, han handreader fint og valuebetter light, men bluffer i nogle semi-capped spots. - det her kan været et af dem.

Hero spiller 32/24, 3-bet 10% (noget mindre vs UTG), cbet flop 68% i 3bettede pots, cbet turn 65%.
Jeg tror, han ved, at jeg cbetter det her board med tæt på hele min range og at jeg ofte følger op på turn.

Vi har lidt historik med light calldowns og bluffs begge veje. Vi har dog ikke spillet så meget deep.

Der sidder en fisk i SB og en nit i BB, det kan have lidt indflydelse.

Villain: 301$ UTG
Hero: 244$ CO

Hero: AAQ2

Villain raises to 3.5$
Hero raises to 11$
foldet rundt
Villain calls

Flop: Q 6 3 - pot: 23$

Villain checks
Hero bets 14$
Villain calls

Turn: 5 - pot: 51$

Villain leader 45$
Hero tankcaller

River: A - pot: 141$

Villain potter relativt hurtigt
Hero ??????? (180 left)

Redigeret af Grethe d. 23-01-2014 18:04
23-01-2014 19:55 #2| 0

Nu er jeg jo altså kun plo 10 ( sikkert dårligere )!spiller men :

Med de reads du beskriver og ligeledes hans syn på dig er det vel oplagt at han prøver at repræsentere st8 ?! Så skub hele lortet ind ! (Call)

Redigeret af gmfischer d. 23-01-2014 19:56
23-01-2014 22:36 #3| 0

Som beskrevet vil jeg mene at villain Leader turn bredere end straight og har det fint med at betale turn og river. Det er dog lidt bekymrende at han ikke stopper op på den river, da du har en del esser i din range, hvilket skulle være grunden til at folde.

Mod en aggro villain, der Leader da gutteren completer kommer jeg dog ik væk.

23-01-2014 23:19 #4| 0

Problemet med at calle er, at du har mange flere AA i din range end han har, hvilket han helt sikkert er klar over. Det taler dog for call, at han må formodes at have meget få 47xx og 42xx i sin utg-range. Især fordi du blocker lidt for 42. Jeg caller nok i praksis, især hvis han bare en gang imellem kan have QQ. Disclaimer: jeg spiller NL og ikke PLO.

23-01-2014 23:47 #5| 0

Kalder... her er mine tanker:
Han har vel meget få straights i sin UTG-range, ISÆR der kalder 3-bets udfra hans stats.
Han leader vel noget a la set+fdraw på turn, som han kan fortsætte med (made hand into bluff) som sagtens kunne være tilfældet i hans bet på river.

23-01-2014 23:53 #6| 0

Sandsynligheden for at finde en gøende kat er nok større end, at jeg vinder i et kortspil med 4 kort, men kan vi virkelig folde her? Du beskriver manden som aggro, vi har topset - øjensynligt toppen af vores range, jeg kender hverken dine eller generelle PLO-ranges - og vi skal "kun" være god 1/3 af gangene? Fuck PLO er et beskidt spil, hvis vi overvejer et fold her. Mine PLO-tanker blev da lige udskudt et par år/evigt.

Redigeret af NickHalden d. 23-01-2014 23:54
24-01-2014 01:52 #7| 0

Hvad er argumentet for betsize på floppet?
Jeg er meget i tvivl, men med de reads kan vi vel dårligt smide river med toppen af vores range.

24-01-2014 02:11 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Meget kort.. Jeg tror du caller river med meget meget meget lav frekvens, hvis du mucker denne kombo.

24-01-2014 11:31 #9| 0

Lidt interessant hvor langt ned vi caller. For vi bluffcatcher umiddelbart hovedsageligt her. Og hvis vi siger at han kan lave diverse to par om såsom 65, så skal vi vel betale med Q3+?

24-01-2014 11:41 #10| 0
Koller skrev:
Lidt interessant hvor langt ned vi caller. For vi bluffcatcher umiddelbart hovedsageligt her. Og hvis vi siger at han kan lave diverse to par om såsom 65, så skal vi vel betale med Q3+?


Synes også denne er meget interessant.
Enig med Koller, at vi bluffcatcher her - medmindre Villian kan spille noget 4567ds UTG. Dog havde vi nok hørt fra ham med et reraise på flop.
Men kalder vi her hver gang fordi vi ellers indsnævrer vores callingrange alt for meget? Jeg er spændt på at høre konklusionen her.
Grethe: Hvad endte du op med at gøre og hvad havde skurken?
Redigeret af Baja272 d. 24-01-2014 11:51
24-01-2014 12:33 #11| 0
OP

Well, det kommer til at ligne, at river er det egentlige spot - jeg tænker mere det er turn, der er spændende. Jeg GTO-callede river og tabte. Flopsize er super standard på det her board. Potodds kan jeg godt selv regne ud :)

Min pointe med posten er, hvordan vi sammensætter vores range på turn. Hvad er vores strategi med forskellige holdings?

Jeg har selv efterhånden analyseret mig frem til en udemærket gameplan imo, men jeg er interesseret i, hvad folk gør på turn med:

- Deres stærkeste draws uden SD-value
- Sets
- Straights
- Overpar+FD
- Qx+FD
- 2 par, eks AKc5c6

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar