PLO100, top2, blocker for farven

#1| 0

Spillet er PLO100, 5-max.

Villains er ca. 100bbs dybe, Hero dækker.
Ingen nævneværdig dynamik, udover jeg på Villain2 har skrevet i mine noter: "ind og slowplaye mod ham, skyder fuld pot hver gang".
Og Villain1 har tabt 2 buy-ins siden han har sat sig, virker tiltet.

Hero kalder 3,5 på knappen med 3 9 5 10

Vi kommer 3-vejs til floppet der slår:

10 9 4 --> 11,5

Villian1: check
Villan2: skyder 9
Hero: kalder 9
Villian1: Giver på nakken til 47,5
Villian2: kalder 47,5

Hero?

19-11-2010 17:38 #3| 0
19-11-2010 17:39 #4| 0
www.propokertools.com

Uden at have gjort noget er min gut feeling at det er et tæt fold.

Med mindre de er sygt løse er det ALDRIG et nemt skub. Ofte er både din draw og din hånd domineret.

Men som sagt: www.propokertools.com
19-11-2010 17:42 #5| 0

PF bør for øvrigt være op til debat imo

19-11-2010 17:45 #6| 0

Holch, du er generelt dygtig i omaha analyser, faktisk vil jeg sige den dygtigste der giver bidrag i gud og hver mands tråde her på PN. og du har ret det er ikke så let som jeg gør det til, dog tror jeg stadig man er godt inde tre vejs her. Generelt må jeg dog sige at jeg tror PNs holdning til omaha fører til det rene busto, det er jo sygt så få hænder PN spiller preflop samt hvor højt "at være i position" bliver vægtet, vil æde min hat på at 9/10 der læser omaha analyser på PN regelmæssigt ender BUST snarest

Ps. Vil2 med din note har maks et lorte str8 draw her, niveauet på de stakes der er helt væk

19-11-2010 17:49 #7| 0

Uden nogen reads synes jeg, det er svært at sige om det er fold eller skub, men den er absolut tæt - til de som blot vil stille stakittet ind; uden reads vel at mærke: Hvad er det lige begge villains skulle synes at være så oplagt at smide 50BB's efter, som vi spiller godt imod, antaget at de ikke bare er super-droolers?

Bottom line er, at vi skal være påpasselige med ikke at lade os forblænde af vores hånd har ramt godt, men derimod fokusere på, hvorfor der nu pludselig opstår fyrværkeri på floppet. Jeg tror den er meget close og på en god dag smider jeg nok også med denne flop-action med mindre jeg har klare indikationer på, at jeg har tilpas meget positiv equity imod villains ranges (læs: reads, stats, noter, etc.) til at stille stakken ind.

Disclaimer: det er dog yderst sjældent, at jeg har disse såkaldte gode dage!

19-11-2010 17:50 #9| 0

@HolchKnudsen

DS-hænder på knappen, der hænger lidt sammen = nuts!

EOD. ;-)

19-11-2010 18:10 #10| 0

Morjen

Det er muligt du har ret. Jeg sagde min gutfeeling er at det er et tæt fold. Det er som sagt en "gut feeling". www.propokertools.com og så er den ged barberet. Det er langt mere produktivt end at vi alle sammen skriver hvad vi "tror".


@ CHJ

Jeg sagde ikke jeg ville folde ;). PF er op til debat afhængig af villains, stacks og dynamik/images kan jeg se mig selv både folde, reraise og flatte

19-11-2010 18:48 #11| 0

Folder PF. 3-better nogen gange PF afhængigt af om villain1 sad i blinds? Kan jeg ik læse fra din HH.

På floppet folder jeg stort set hver gang med den 3w action.

20-11-2010 00:46 #12| 0

Nu har jeg spillet Villans en del før, så har lidt historie, men kommer lige med mine egne tanker:

Preflop: Er egentlig enig med msm om, at et fold preflop er mest profitabelt, da vi aldrig kommer til at stå med en nem beslutning med denne handske, da vi i stort set alle tilfældige vil være domineret, på den ene eller anden facon.
Dog synes jeg, at jeg fik fine odds til at kalde en DS hånd i position.

Efter at Villian2 bare flatter, har jeg ham næsten altid på farvetrækket, noget AAxx uden noget på siden eller enkelte gange nogle QJxx kombis.

Villian1 virker markant stærkere, jeg kan selv godt lide at c/r sets på den måde, på sådan et drawy board, men eftersom jeg blocker for både 9eren og 10eren, må vi sætte ham på en noget bredere range, hvilket højst sandsynligt må være noget a la KQJX med nut eller seminut farvetræk på siden og vi har reelt kun 4 outs til nuts og næsten uanset hvilke kort der falder, kan vi aldrig være helt stolte af at komme ind for stakken - så jeg hælder også til fold efter der er givet på nakken.

Hvad synes folk om mine tanker?

25-11-2010 13:42 #13| 0

3-bet på knappen hvis villain åbner light! Synes et call er OK, i betragtning af at vi har pos og at vi forventer du har en skill- og handreading edge.

Du siger villain 2 skal slowplayes - men dette er ikke en pot du vil ind 3-vejs og slowplaye. Du har floppet top 2 + lavt FD = REPOT.

Som spillet, fold. Du har ikke alverden investeret, og dine blockers er ikke altafgørende - V1 må formodes at have settet (minimum top2) .. V2's spil er meget underligt, men tror du har ret i hans range med en høj FD eller en høj wrap.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar