Plo100 strange turn lead

#1| 0

Villain har jeg kun 62 hænder på og det første indtryk er en passiv reg til den tighte side..


Hvilken range har han når han tager denne linje?

Med leadet på turn vil han obv ind, når vi ikke er dybere..

Kan man nogensinde folde her?


Og hvis ikke, hvor dyb skal vi så være for at det er muligt?


Stacks:

UTG Hero ($100) 100bb

UTG+1 Player5 ($254.34) 254bb

CO Player6 ($104.10) 104bb

BTN Player1 ($100.50) 101bb

SB Player2 ($128.63) 129bb

BB Player3 ($100) 100bb


Pre-Flop: (1.50, 6 players) Hero is UTG 7 8 9 9

Hero raises to $3, 3 folds, Player2 calls $2.50, 1 fold


Flop: J 9 A ($7, 2 players)

Player2 checks, Hero bets $4, Player2 raises to $11, Hero raises to $39.65, Player2 calls $28.65


Turn: J ($86.30, 2)

Player2 bets $42, Hero ??


08-10-2016 15:48 #2| 0

Hvis en spiller jeg kategorisere som passiv tight gør dette der er mit bundset drawing til en 1-outer i bedste fald.


Så jeg vil folde uden at tænke meget over det.


Han range er AAxx og AJxx eller JJxx

Kan ikke se tight passive spille andet på den måde på det niveau

08-10-2016 16:00 #3| 0

jeg folder, men nok fordi jeg timer ud imens jeg prøver at forstå hans linje :)


08-10-2016 18:56 #4| 1

Når vi først har 4-bettet hans flop bet så kan vi aldrig Mucke her - hvis han har "nuts" hvorfor tjekker han så ikke til os her og lader os hænge os selv, hvis vi er på et draw på flop

08-10-2016 20:22 #5| 0

Villain bør aldrig have AA; ikke pga. preflop, men fordi han ikke stikker de sidste 60bb eff ind på floppet.

Quads er også sygt underlige at leade på turn, givet flop action.

Så AJ og J9 tilbage som slår os.


Med blot 62 hænder på villain tror jeg at turn bliver et call og jeg betaler obv det sidste på river.


Til OPs spørgsmål: Jeg folder ikke her ved nogen stackdybe, 150, 200 etc. Vi er ikke capped når vi caller turn og kan dybere derfor roligt folde river til et skub.

09-10-2016 15:42 #6| 1

Jeg folder preflop medmindre den er dobbeltsuited eller der sidder et spot i blinds.


På floppet er det interessant hvordan vi bygger en bet-3bet-range bare nogenlunde balanceret - og hvordan vi sizer 3-bettet. Som spillet er Hero's linie jo absurd stærk. Ikke nok med at vi 3-better floppet med en UTG-range, vi sizer også stort (læs: vi har aldrig et bet/fold her). Villain leader så et kort, der perceived og range-wise er klar bedre for os, hvor vi er super polariserede. Jeg er enig i, at han sjældent har AA/JJ, men AJ virker super likely. Hvad endnu vigtigere er, jeg ser ham bare aldrig have et bluff. Måske KQJTr, hvis han er tilpas ringe, men jeg tvivler.

Jeg folder, græder og overvejer min strategi på floppet

Endnu en pointe er iøvrigt også, hvordan villain ser dig. Jeg har personligt ikke lyst til at fortsætte med ret mange hænder på floppet, hvis din UTG-range bet-3better :)

Redigeret af Grethe d. 09-10-2016 15:45
09-10-2016 15:48 #7| 0

@Grethe


Er man tilpas ringe hvis man får en bedre hånd til at folde? :))

09-10-2016 16:36 #8| 0

Er det for tight bare at mucke den UTG

09-10-2016 19:15 #9| 0
OP

@kochman
Lige præcis det der skete :-)


@SayNoToBots

Siden du ikke kan folde må det være fordi du sætter ham på en svag range. Kan du specificere hvilken range du tror han tager denne linje med?


@Grethe

Jeg er helt enig i at AJ er en stor del af hans range og KQJT en lille del, med denne linje..

Du vil overveje blot at spille den passivt postflop? Du tror ikke vi mister for meget value?

10-10-2016 16:17 #10| 0

Det virker som en god ide, at have en bet-3bet range på floppet. Det virker dog ikke ideelt, at potsize denne. Hvis vi ser på den range du kommer til turn med, givet pre og flopaction, har du vel også den svagest mulige hånd? Jeg tænker, Heros bet-3bet range er bør være AA/JJ for value og J9 som bluff, men vi skal nok også balancere både nogle combodraws ind og nogle calls fx AA...


Og uanset hvad villain kommer op med, er hans linie elendig imo

10-10-2016 17:07 #11| 2
mrJBK skrev:@SayNoToBots
Siden du ikke kan folde må det være fordi du sætter ham på en svag range. Kan du specificere hvilken range du tror han tager denne linje med?

Grunden til at jeg, som du beskriver spottet, vælger at betale er:


1: Villain's linje give absolut ingen mening for en reg. Som nævnt er din perceived range super stærk og primært polariseret til store draws og kæmpe made hands. Det giver ingen mening at leade turn mod nogen af disse med fx AJ.


2. Du beskriver villain som "reg" på baggrund af 62 hænder. OK, hvis du har observeret ham 4-table zoom 100 i ugevis er han nok reg, ellers skal der umiddelbart mere til. Hvis han derimod er en tilfældig spiller du har 62 hænder på er vi nok enige om at man ser lidt af hvert fra hobbyspillere eller sågar semiseriøse NLHE spillere, og derfor ikke kan folde mod denne linje :)


3. Antaget at vi ender med at betale de resterende 57, skal vi være god ca 28% af gangene. Vi kommer da bestemt til at mucke hovedrystende en del af tiden mod en bedre hånd, men givet pkt 1-3 kombineret vil jeg gerne betale og tage en note på villain.

Redigeret af SayNoToBots d. 10-10-2016 17:17
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar