PLO100 SH marginale spots?

#1| 0

Hej PN.

Jeg har fulgt med herinde de sidste par år dog uden selv at have lagt hænder op til diskussion. Spillet er PLO100 SH på Stars. Villain har lige sat sig og spiller 100/62/16.7 over 13 hænder. Hero spiller 37/23/9.3. Dynamikken er dermed allerede fint tilstede. Er dog en HU-fisk og har ikke meget erfaring med marginale situationer. De følgende hænder udspiller sig inden for nogle min.

1)
***** Hand History for Game 70931078553 ***** (Poker Stars)
$100.00 USD PL Omaha - Tuesday, November 22, 01:31:04 ET 2011
Table Cebalrai III (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 2: DRJPalace ( $11.30 USD )
Seat 3: VILLAIN ( $153.20 USD )
Seat 5: HERO ( $112.50 USD )
DRJPalace posts small blind [$0.50 USD].
VILLAIN posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9 4 4 6 ]
HERO raises [$3.50 USD]
DRJPalace folds
VILLAIN calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ K, 4, 5 ]
VILLAIN checks
HERO bets [$6.00 USD]
VILLAIN calls [$6.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A ]
VILLAIN checks
HERO bets [$13.00 USD]
VILLAIN calls [$13.00 USD]
** Dealing River ** [ 8 ]
VILLAIN bets [$44.50 USD]
HERO calls [$44.50 USD]
VILLAIN shows [J, J 6 7 ]
VILLAIN wins $133.50 USD from main pot
HERO doesn't show [9, 4 4 6 ]

Tanker:
- Har svært ved at sætte ham på en nøgen open-ended.
- OE + FD ville han raise på flop.
- Lille str8 ville blive hejst på turn.
- Er egentlig ikke så utilfreds med at kalde river - han er jo en spradebasse?


2)
***** Hand History for Game 70931169521 ***** (Poker Stars)
$100.00 USD PL Omaha - Tuesday, November 22, 01:33:18 ET 2011
Table Cebalrai III (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 2: DRJPalace ( $10.80 USD )
Seat 3: VILLAIN ( $216.70 USD )
Seat 4: davidwrunner ( $32.70 USD )
Seat 5: HERO ( $100.00 USD )
davidwrunner posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6 K T K ]
DRJPalace folds
VILLAIN raises [$3.50 USD]
davidwrunner folds
HERO raises [$10.00 USD]
VILLAIN calls [$7.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, 7, 3 ]
HERO bets [$12.00 USD]
VILLAIN calls [$12.00 USD]
** Dealing Turn ** [ J ]
HERO checks
VILLAIN bets [$27.00 USD]
HERO calls [$27.00 USD]
** Dealing River ** [ 3 ]
HERO bets [$50.00 USD]
VILLAIN calls [$50.00 USD]
HERO shows [6, K T K ]
VILLAIN shows [9, 7 3 T ]
VILLAIN wins $198.50 USD from main pot

Tanker:
- Sætter ham på floppet straight, og kalder turn for at nuppe det sidste på river?

22-11-2011 03:56 #2| 0

lol. Er man træt når man læser dit indlæg som std martingale spots? xD

22-11-2011 08:46 #3| 0

lol

OP:

hånd 1:

Jeg kalder også river af nogenlunde de samme årsager du selv nævner. Hvis du har specifikke reads på ham, kan vi folde her men uden dem er et call fint.

Nogle ting der dog er værd at overveje: han kan sagtens have mange flere combis af 76xx end bare "naked openended". Han kan have like K76x, A76x, 876x osv., og det er langt fra sikkert han raiser 76xx + (low) clubs på flop. Derudover er det jo langt fra sikkert, at han bluffer missed clubs som vel er hvad du håber på han har - og dit argument med, at du ikke tror han kalder to gange med naked 76xx gælder vel også for naked clubs.

Anyway, som sagt så har vi ikke noget read på at han fx ikke bluffer missed clubs her, så call er fint.

Hånd 2:

Jeg forstår ikke hvordan du kan sætte ham på flopped straight at all. Sure, han kan selvfølgelig godt slowplaye 54xx her, men min erfaring siger mig, at langt de fleste bare raiser 54xx her. Det virker lidt som et generelt leak som mange PLO spillere har, at de ofte er alt for bange for at modstanderen har nuts.

Jeg barreller turn af en række forskellige årsager: vi har temmelig ofte den bedste hånd, og vil gerne lade ham betale for sine draws/skyde hans equity ud. Ved at check/calle er vores hånd nogenlunde face up, og jeg regner egentlig ikke med at vores implied odds er pisse gode. Derudover kommer du vel til at check/folde alle andre rivers end ?

Redigeret af SørenSnegl d. 22-11-2011 08:47
22-11-2011 10:35 #4| 0
OP

@K_B_B
Det tog også lige en ekstra læsning for mig, før jeg så du havde skrevet martingale :-)

@SørenSnegl
Tak for input!

Hånd 1: Tror du dog ikke han langt flere gange kalder naked FD end naked OE på flush-drawy board?

Hånd 2:
Enig i det er weak at sætte ham på flopped nuts og også enig i dit syn på at nogle (mig selv inkl) ser alt for mange spøgelser. Indikerer vel en mangel på forståelse for opstillelse af ranges etc. Havde bordet parret uden rivered flush, kunne jeg nok godt finde på at c/c mod den her villain, da jeg lidt hurtigt ser ham som typen der stab'er til ethvert check? Men vil tage din 2nd barrel til mig her, tror jeg skal skyde den af oftere end jeg gør.

22-11-2011 10:46 #5| 0
Tut_ho skrev:
Hånd 1: Tror du dog ikke han langt flere gange kalder naked FD end naked OE på flush-drawy board?


Hmm, nej egentlig ikke. Nu er det jo omaha og det er svært at have naked noget som helst :)

Jeg er helt enig med dig i, at han folder naked 76xx på turn (well, det gjorde han så ikke men det er hvad jeg vil gå ud fra, og når vi så ser at han ikke gør, er det jo bare perfekt og så hunter vi ham ned hver gang han sætter sig ved et bord), men der er bare mange andre hænder i hans range med 76xx som har noget på siden (som jeg tidligere skrev), lige så vel som mange af hans flushdraws har noget på siden. Altså hvis han har totalt naked T hi FD tror jeg han folder turn hver gang, lige så vel som han folder naked 76.

Men som sagt så er der mange hænder i hans range som indeholder enten det ene eller draw og som samtidig har noget på siden. Det betyder også, at nogle af hans draws vil have showdown value på siden og han derfor ikke bluffer dem altid (og selv hvis han har totalt naked draws, er det jo heller ikke sikkert han bluffer dem).

I øvrigt vil jeg faktisk være ret tilbøjelig til at tro, at han ikke laver sin showdown value om til bluff her, fordi du så ofte vil barrelle turn med en kæmpe del af din range (fx for at få ham af like KQxx osv.) og derfor vil have temmelig meget air i din range. Det er dog ved nærmere eftertanke nok at give en 100/62 spiller for meget credit, men omvendt så er han sikkert ikke pisse god og tager derfor ofte bare sin showdown value.

Jo mere jeg tænker over hånden, jo mere hælder jeg faktisk til at folde river.

Tut_ho skrev:
Hånd 2:
Enig i det er weak at sætte ham på flopped nuts og også enig i dit syn på at nogle (mig selv inkl) ser alt for mange spøgelser. Indikerer vel en mangel på forståelse for opstillelse af ranges etc. Havde bordet parret uden rivered flush, kunne jeg nok godt finde på at c/c mod den her villain, da jeg lidt hurtigt ser ham som typen der stab'er til ethvert check? Men vil tage din 2nd barrel til mig her, tror jeg skal skyde den af oftere end jeg gør.


Efter min mening kan vi også sagtens overveje check/ship turn, men jeg foretrækker en lidt bedre hånd end blot KK + FD. Hvis vi fx har to par + FD ser jeg ret store fordele i at check/shippe her, da vi har bedre showdown value mod whatever han nu kan klonke på river, og grundet vores FD er vi ikke sååå bekymrede over at give et freecard.
Han vil ofte have noget marginalt draw, da han sikkert skubber wrap, par + SD på floppet osv. Det er også værd at tage med, at hvis vi check/raiser får vi ham til at committe med semi stærke hænder hvis han better, og vi slipper for at spille en river.

Jeg vil dog helst gøre det mod en spiller vi ved lidt mere om.
Redigeret af SørenSnegl d. 22-11-2011 11:29
22-11-2011 11:27 #6| 0

Hånd 1:
Din hånd er pænt ringe og derfor kan et preflop-fold normalt være den bedste løsning.. Specielt imod en gut som du skal vinde over ved valuebetting istedet for bluffing..

Flop og turn er fint, men når en passiv gut lige pludselig potter den på river når én af hans mest åbenlyse draws rammer, så skal der et bedre argument til end "Han er en spradebasse", før den skal kaldes.. Selvfølgelig er der nogle få naked FD, AK, alt muligt andet skrammel inde i hans range.. MEN imod et potbet hvor han har 67 i langt over halvdelen af gangene ville jeg folde..

Hånd 2:
Preflop og flop er std. På turn er et check/call sjældent den bedste option. Endnu en tønde ville være meget bedre da vi vil charge hans draw, få ham til at smide 2 par og få value når vi rammer trips/flush på river..

Når du nu spiller den på den måde så er jeg langt fra fan af dit donkbet på river. Hvis du virkelig tror at han har stritten så kan et mindre bet være helt i orden, men der er vel noget flere gange hvor han prøver at bluffe dig med alt muligt crap? Så der vil et check/call være noget mere optimalt..


just my thoughts

22-11-2011 19:26 #7| 0
OP

Tak for input - taget til efterretning!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar