PLO100: Riverspot

#1| 0

Hephey,

Et lille riverspot.

Villain er en dårlig reg. Lidt passiv og for lidt postion i sit spil. Jeg har ikke spillet så meget mod ham, men han er marginalt tabende ifølge PTR. Har set ham 4better QQJ8s smallish og død på JT5-flop.
Hero har ikke været specielt aktiv. 3bettet et par gange og taget ned enten pre ved cbet.

HERO UTG+1 ($106.45 in chips)
VILLAIN CO ($203.40 in chips)

Hero: 4466

PRE-FLOP
Hero raises to $4,
Villain calls $4,
xxxx calls $4

FLOP [board cards: 3,Q,5 ] - pot: 13
Hero bets $8, Villain calls $8, xxxx folds.

TURN [ 7 ] - pot: 29
Hero bets $26, Villain calls $26.

RIVER [7 ] - pot: 81
Hero????? (Har 68 bag)

Jeg havde egentlig en plan for river, men det er et grimt kort. What to do?

@PN
Hand History generatoren tilter mig for sygt. Kommer den aldrig til at virke bare nogenlunde? Den nægter at udelade mine actions...

Redigeret af Grethe d. 10-01-2012 20:12
10-01-2012 20:53 #2| 0

Hvis du ved noget om hans river tendenser, er det nok det mest aktuelle du kan komme med. Han har super sjældent hus her, så reads/stats på hans river tendenser kan være temmelig gode at få med. Er han showdown happy? Kan han lave made hands om til bluffs? Valuebetter han light?

10-01-2012 21:01 #3| 0
OP

Har under 100 hænder på ham, så hjælper os desværre ikke så meget :/

Hvad vil du vurderer er hans callingrange, hvis vi shover?

Redigeret af Grethe d. 10-01-2012 21:02
10-01-2012 21:04 #5| 0

spørgsmålet er vel nærmer hvordan han ser dine range her, og om han kan call med en flush

10-01-2012 21:24 #6| 0

Umiddelbart er det vel et check/fold, det er jo næsten det dårligste kort der kan ramme river. Men spørgsmålet er hvilken range vi kan sætte ham på. Hvilke hænder flattr både flop og turn som slår os?
Mig at se ligner det nærmere noget 2par som ikke giver credit for en turn barrel. Men uanset er det vel C/ call/fold?

10-01-2012 21:32 #7| 0

Det er ikke nødvendigvis et check/call eller check/fold spot overhovedet. Hvis han tror det aktuelle river kort udmønter sig i en høj blufffrekvens hos Hero og han derfor vil være tilbøjelig til at herocalle, kan vi jo valuebette temmelig light.

Sjovt spot egentlig, da det nok er meget afhængig af Hero + Villain. Det er ikke super ofte man kommer i situationer, hvor alle tre options er valide, men det synes jeg de er her - afhængig af Heros image + Villain.

For at svare på dit spørgsmål så er det, unknown vs unknown, for tyndt at jamme river imo.

10-01-2012 21:40 #8| 0

Jeg kan godt se alle 3 er en mulighed her, men har vi ikke for meget showdownvalue mod villains range til at skubbe river, vi laver vel en stærk hånd om til et unødvendigt bluff?
Har bare svært ved at sætte ham på en hånd som completer flush her så som jeg ser det er det vel hus eller 2par/air?

10-01-2012 22:18 #9| 0
OP
SørenSnegl skrev:
Det er ikke nødvendigvis et check/call eller check/fold spot overhovedet. Hvis han tror det aktuelle river kort udmønter sig i en høj blufffrekvens hos Hero og han derfor vil være tilbøjelig til at herocalle, kan vi jo valuebette temmelig light.

Sjovt spot egentlig, da det nok er meget afhængig af Hero + Villain. Det er ikke super ofte man kommer i situationer, hvor alle tre options er valide, men det synes jeg de er her - afhængig af Heros image + Villain.

For at svare på dit spørgsmål så er det, unknown vs unknown, for tyndt at jamme river imo.


Lige præcis de tanker jeg gjorde mig. Checkede river (hvor min oprindelige plan var at shove de fleste rivers) og villain checkede bag..
10-01-2012 22:26 #10| 0

JEg synes det er oplagt at checke.

Hvis villain er passiv og ikke udnytter position så godt, så bliver vi sjældent bluffet. Dermed ingen grund til at spille vores 6-blocker hårdt :)

Og uden syg dynamik så er det svært at forestille sig villain kalder med noget dårligere end en straight.

Jørn

11-01-2012 01:38 #11| 0
OP

Godt nok lige at få bekræftet :)

Villain checkede som sagt bag og viste KKx

11-01-2012 01:45 #12| 0

Jeg synes ikke det er spottet til at merge når vores modstander højst sandsynligt har problemer med overhoved at tænke i ranges for et rivershove.

Så check/fold, wp og videre :)

11-01-2012 09:04 #13| 0

Mod den specifikke Villain er det nok (eller måske) en fejl at check/folde river givet at han checkede K high flush bag og sjældent har hus her.

Redigeret af SørenSnegl d. 11-01-2012 09:25
11-01-2012 14:10 #14| 0

synes sagtens villian kan have hus her selvom det ikke er vildt ofte.
personligt check-folder jeg. hvis du better prøver bliver din hånd et bluff og er vel for at få ham til at folde en flush? hvis han sidder med en straight+flushdraw så han har 8 høj flush eller noget folder han vel. ved ikke om han folder netop K høj flush, men det er da bestemt muligt da du sagtens kan repræsentere huset. kan stadig bedst lide check-fold dog. check-call er forfærdeligt imo.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar