PLO100 Nut straight på floppet

#1| 0

Party, $0.50/$1, PL Omaha, 6 Players

DONKY_8: $43.33 (43.3 bb)
OLAWDSAVEME: $100 (100.0 bb) - Button
HERO: $135.32 (135.3 bb)
martino1976: $158.97 (159.0 bb)
VILLAIN: $267.28 (267.3 bb)
quagland888: $20.38 (20.4 bb)

Preflop: Hero has AKJ2

VILLAIN posts small blind ($0.50), quagland888 posts big blind ($1)

martino1976 folds
HERO raises to $3.50
2 folds
VILLAIN calls $3
quagland888 calls $2.50

Flop: TJQ ($10.50) (3 players)

VILLAIN checks
quagland888 checks
HERO bets $8
VILLAIN raises to $25.48
quagland888 folds
HERO?

VILLAIN er lettere ukendt. Han var ca. 36/32 med AF på ca. 5 over 34 hænder. De andre stats kan jeg ikke lige huske.

En ven og jeg er lidt uenige, om hvad der er bedst her. Han vil 3-bette pot til ca. 82, mens jeg vil kalde og komme ind på en blank turn.

Hvad synes PN er bedst?

21-12-2011 11:10 #2| 0

Call og se en turn er bedre end at få pengene ind på floppet. Du kommer vel ind med ca. 43-45% ved at komme ind på floppet, mens du ca. flipper på en blank turn.
Desuden kan du bluffe turns der pairer boardet samt hvis han checker.

21-12-2011 11:29 #3| 0

Enig med Søren. Call er mindst klamme option mod hans range.

Preflop er forøvrigt close.

21-12-2011 11:35 #4| 0

Pf er skidt hvis co og btn er bare nogenlunde habile.

Flip en mønt på floppet.

21-12-2011 12:51 #5| 1

Jeg folder preflop (jeg havde spillet AKJ2 og AKJT)

På floppet er jeg enig med Søren

Jørn

21-12-2011 13:38 #6| 0
SørenSnegl skrev:
Call og se en turn er bedre end at få pengene ind på floppet. Du kommer vel ind med ca. 43-45% ved at komme ind på floppet, mens du ca. flipper på en blank turn.
Desuden kan du bluffe turns der pairer boardet samt hvis han checker.


Forventer du at komme ind mod Set, flødetræk og gutter eller hvad, siden du mener vi er bagud på floppet?

(Nej jeg spiller ikke PLO :-))
21-12-2011 13:40 #7| 0
AubreyGraham skrev:
SørenSnegl skrev:
Call og se en turn er bedre end at få pengene ind på floppet. Du kommer vel ind med ca. 43-45% ved at komme ind på floppet, mens du ca. flipper på en blank turn.
Desuden kan du bluffe turns der pairer boardet samt hvis han checker.


Forventer du at komme ind mod Set, flødetræk og gutter eller hvad, siden du mener vi er bagud på floppet?

(Nej jeg spiller ikke PLO :-))


Vi kommer langt oftest ind mod nut straight (hvoraf nogle har redraws), to par + (N)FD (og dermed gutter), set + FD etc.
21-12-2011 16:04 #8| 0

call og brug position, til at tage ham af en evt. split.





21-12-2011 18:31 #9| 0

Til jer der flatter floppet; hvilke andre hænder flatter i her? Hvis vi kun flatter nutstraight synes jeg flopcall er dårligt.

22-12-2011 06:09 #10| 0

Call og få det ind på en blank turn....

22-12-2011 06:40 #11| 0

Klart call og bluff evt / pairede boards

@JoeLOL

Flatter sets, OE + NF/FD og nogle få andre holding afhængig af hvad type modstander vi er oppe imod. Dog sjældent nogle vælger at bluffe dette board

Derudover - hvorfor synes du det er dårligt hvis man kun har nutstraight i sin range? Hånden er for sårbar til at komme ind nu som potten går men er samtidig også nuts. Det er jo ikke kun split pots og nødder med fritul han har i sin range men også noget QQK9, QQxx + FD f.eks

Dette er imho et super godt eksempel på hvordan man øger sin bb/100 i PLO da villain ret ofte har samme hånd som en selv, men vi kommer altid enten ind med tæt ved 50/50 eller dårligere ved at jamme flop men kan ved at flatte raiset nogle gange bluffe modstander af en split, komme væk hvis modstander har nuts + frirul og klonker, nogle gange få modstander til at spazze ud hvis han f.eks. bare har KKxx blokere

Redigeret af MetalMania d. 22-12-2011 06:48
22-12-2011 12:57 #12| 0

Bestemt enig med et call på floppet.

Thyssen skrev:
Jeg folder preflop (jeg havde spillet AKJ2 og AKJT)

På floppet er jeg enig med Søren

Jørn


Er det generelt at en 3-farvet hånd uden connected fjerde kort ikke er foretrukket? Og evt. hvorfor?
Redigeret af MortensenTM d. 22-12-2011 12:58
22-12-2011 13:18 #13| 0

Metalmania,
Hvis vi kun har nut straight i vores flat range paa det flop, saa kan villain selv spille ret perfekt paa de fleste turns.

Jeg kan selv godt lide et flat, men vi boer aldrig kun have nuts i vores range.

22-12-2011 13:41 #14| 0
MortensenTM skrev:
Bestemt enig med et call på floppet.

Thyssen skrev:
Jeg folder preflop (jeg havde spillet AKJ2 og AKJT)

På floppet er jeg enig med Søren

Jørn


Er det generelt at en 3-farvet hånd uden connected fjerde kort ikke er foretrukket? Og evt. hvorfor?


Som udgangspunkt ønsker vi at spille hænder som kan lave nuts, specielt hvis vi er OOP eller potten er multiway.

En offsuit toer kan ikke lave nuts.

Ergo folder jeg AKJ2 med suited KJ hvis jeg er i early position eller i blinds. Jeg raiser helt sikkert fra knappen og måske fra cutoff og nogle gange fra SB hvis BB ikke er god. Disclaimer: Jeg er relativ ny i PLO og spiller mere tight preflop end det er påkrævet.

Hvis vi laver toeren suited med esset, så har vores hånd pludselig meget mere værdi for vi nu har et nut suit. Laver vi i stedet offsuit toer om til offsuit tier, så har vi fire koordinerede høje kort, som laver nut straights, top to par, trips top kicker etc.

22-12-2011 13:53 #15| 0

@Thyssen

Okay, det giver mening at tænke den vej. Kan godt være jeg skal justere lidt på min range fra de tidlige spots

22-12-2011 15:48 #16| 0

Nå folk nu snakker om eventuelt at bluffe villain af sin hånd på et turn scarecard, ender vi så ikke alligevel med at stacke af helt åndsvagt engang imellem? I kan jo ikke vide hvad han har på sidden og må vel auto gå ud fra han er på en freeroll?
Jeg spiller den selv som sagt utallige gange allerede, flat-> ind på blank turn

22-12-2011 21:20 #17| 0
MetalMania skrev:
Klart call og bluff evt / pairede boards

@JoeLOL

Flatter sets, OE + NF/FD og nogle få andre holding afhængig af hvad type modstander vi er oppe imod. Dog sjældent nogle vælger at bluffe dette board

Derudover - hvorfor synes du det er dårligt hvis man kun har nutstraight i sin range? Hånden er for sårbar til at komme ind nu som potten går men er samtidig også nuts. Det er jo ikke kun split pots og nødder med fritul han har i sin range men også noget QQK9, QQxx + FD f.eks

Dette er imho et super godt eksempel på hvordan man øger sin bb/100 i PLO da villain ret ofte har samme hånd som en selv, men vi kommer altid enten ind med tæt ved 50/50 eller dårligere ved at jamme flop men kan ved at flatte raiset nogle gange bluffe modstander af en split, komme væk hvis modstander har nuts + frirul og klonker, nogle gange få modstander til at spazze ud hvis han f.eks. bare har KKxx blokere


Pokerheh har sagt det. Villain kan spille perfekt mod os og vi kan komme til at lave store fejl. Hvis man har en balanceret flopflatrange og ikke kun nuts-no-redraw så er flat klart superior.
23-12-2011 03:35 #18| 0

Som sagt har vi IKKE kun nuts i vores callingrange. Eller, jeg har ihvertfald ikke...

Det sagt så synes jeg i overtænker den lidt. For det første så ved villain selvsagt ikke hvad vores flattingrange er.

Men lad os sige det er tilfældet, lad os sige villain ved vi kun flatter nuts, hvad vil så være jeres play nu?

Vil i ind i en pot på 280x bb hvor i aldrig kommer godt ind eller nogle få gange kommer ind til stonecold split eller nogle få gange er marginalt foran (f.eks QQKx med FD)

Vil i folde nuts (det må sku da være exploitable)

Pointen er, at selvom villain ved vi kun flatter nuts, hvis han rent faktisk kan se vores hånd, så vil det mest korrekte spil stadig være call

Nu kan villain ikke se vores hånd og så er det jo åbenlyst endnu mere korrekt at flatte og så spille turn i pos

Redigeret af MetalMania d. 23-12-2011 03:48
23-12-2011 07:43 #19| 0

Nej, det er noteret og derfor synes jeg også flat er godt.

Villain ved det muligvis ikke, men der sidder andre spillere ved bordet, og hvis jeg kan tage note på en, at han kun flatter nuts no-re-draw på denne type boards, så er det en guldnote. Det kan jeg selvfølgelig ikke ud fra en hånd, men jeg vil begynde at notere hvordan villain spiller draws og stærke hænder der trækker til nuts. Altså; jeg kan ikke lide at flatte hvis vi ikke har andet i vores range end nuts-no-redraw, fordi gode spillere lynhurtigt vil samle det op og udnytte det.

Ja, jeg vil ind i en 280bb pot med nøgen nuts hvis jeg ikke har en flattingrange, og nej jeg vil selvfølgelig ikke folde. Jeg mener, i et vakuum er det fint at flatte og få det ind, men jeg vil gerne have et balanceret spil, og jeg vil hade hvis villains kan spille perfekt mod mig, og det kan de, hvis jeg kun flatter nuts-no-redraw. De fejl jeg kommer til at lave på turn i et sådant scenario med ~15 ulækre turnkorts er enorme i forhold til at give dem et potentiel freeroll.

Der hvor jeg vil hen er, at jeg tror der er mange der ikke har en flatting range, fordi de er bange for at miste action mod nøgne nuts når de rammer guldet. Derfor bør man tænke over ens range inden man bare blindt flatter og kommer ind på blanke turns selvom det måske i et vakuum er bedst. Hvis vi spiller mod regulars ofte bliver det super exploitable.

Det sagt, så har jeg en flopflattingrange, og hvis op har det ligeså, er flat fint imo.

23-12-2011 09:04 #20| 0
JoeLOL skrev:
Nej, det er noteret og derfor synes jeg også flat er godt.

Villain ved det muligvis ikke, men der sidder andre spillere ved bordet, og hvis jeg kan tage note på en, at han kun flatter nuts no-re-draw på denne type boards, så er det en guldnote. Det kan jeg selvfølgelig ikke ud fra en hånd, men jeg vil begynde at notere hvordan villain spiller draws og stærke hænder der trækker til nuts. Altså; jeg kan ikke lide at flatte hvis vi ikke har andet i vores range end nuts-no-redraw, fordi gode spillere lynhurtigt vil samle det op og udnytte det.

Ja, jeg vil ind i en 280bb pot med nøgen nuts hvis jeg ikke har en flattingrange, og nej jeg vil selvfølgelig ikke folde. Jeg mener, i et vakuum er det fint at flatte og få det ind, men jeg vil gerne have et balanceret spil, og jeg vil hade hvis villains kan spille perfekt mod mig, og det kan de, hvis jeg kun flatter nuts-no-redraw. De fejl jeg kommer til at lave på turn i et sådant scenario med ~15 ulækre turnkorts er enorme i forhold til at give dem et potentiel freeroll.

Der hvor jeg vil hen er, at jeg tror der er mange der ikke har en flatting range, fordi de er bange for at miste action mod nøgne nuts når de rammer guldet. Derfor bør man tænke over ens range inden man bare blindt flatter og kommer ind på blanke turns selvom det måske i et vakuum er bedst. Hvis vi spiller mod regulars ofte bliver det super exploitable.

Det sagt, så har jeg en flopflattingrange, og hvis op har det ligeså, er flat fint imo.


I bund og grund tror jeg vi er enige ;)

Selvfølgelig mikser vi det op hvis omstændighederne er til det men hovedvægten bør og skal ligge på at flatte jvf vi har positionen, vi sjældent kommer godt ind og de få gange modstander skummer så får vi måske et streets value mere

Det sagt så tror jeg også det er opstillet scenarie som aldrig kommer til at holde, vi flatter selvfølgelig en lang række hænder så naked AK udgør kun en del af vores flatting range.

Imod standard passiv PLO100 spiller synes jeg dog det til hver en tid er dårligt at komme ind her. Imod overspillede donks er det obv bare butik da vi må formode de kommer ind med A235nf, 89xx og K9xx uden at tænke videre over situationen
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar