plo100, mulig fps

#1| 0

Okay, nedenstående hånd udviklede sig i dag og fik mit tankesæt igang.

Han er en forholdsvis aggressiv gut der 3better en smule for meget OOP.

Er det fps? Han repper jo intet overhoved? No way han dobbelttjekker en floppet flush to gange. Meningen er selvfølgelig at han checker river til mig, fordi mit flat somewhat ser stærkt ud, og jeg derefter kan shove 70$ til midten og rigtigt ofte tage ned.

OnGame - $1 PL Hi (5 max) - Omaha - 5 players
Hand converted by PokerTracker 3: www.pokertracker.com

SB: $43.05
BB: $124.65
UTG: $63.10
Hero (CO): $131.25
BTN: $96.25

SB posts SB $1.00, BB posts BB $1.00

Pre Flop: ($2.00) Hero has 8 T 5 J

fold, Hero raises to $4.00, fold, SB calls $3.00, BB raises to $12.00, Hero calls $8.00, SB calls $8.00

Flop: ($36.00, 3 players) 7 K Q
SB checks, BB checks, Hero checks

Turn: ($36.00, 3 players) 5
SB checks, BB checks, Hero bets $12.00, fold, BB raises to $42.00, Hero calls $30.00

25-03-2011 19:20 #2| 0
OP

4bet pf er i øvrigt labert, ikke?

25-03-2011 19:28 #3| 0

Edit: Ja 4bet er imo labert :D

Hvis han 3better meget vil jeg hellere 4bette end flatte PF. Af 3 årsager:

a) Du har masser af equity mod deres ranges. Du er ikke favorit men du kan sagtens leve med at stacke af PF med denne hånd hvis det køber dig noget fe. Men din hånd er gappy og spiller ikke ekstremt godt med en shortie bag dig 3vejs.

b) Hvis du flatter kommer SB over toppen med en vis sandsynlighed anyways. Når det sker kommer pengene alligevel til midten, men i modsætning til når du 4better er det uden fe for dig.

c) Når SB flatter bag dig og BB better ud i 2 mennesker bliver du nødt til at opgive en helvedes masse fe og equity. Helt grundlæggende vil du i det spot skulle folde en masse flops som din hånd snitter - flops du kunne have skubbet i en HU rr pot.

Punkternehænger sammen og handler helt grundlæggende om hvad poker går ud på: At realisere sin egen equity og få de andre til at folde deres, alt sammen til en god pris


Mht til postflop: Altså vi er enige om at hans linje ligner lort. Men du vil blive overrasket over hvor ofte folk dukker op med farven her. Jeg skal have et mere solidt read før jeg gør noget, men jeg kan sagtens følge din tankegang.

Edit: For øvrigt er det jo ikke givet han checker river hvis han har gang i et bluff, tværtimod hvis han har AcA så rester han jo nok

26-03-2011 10:05 #4| 0
OP

@HK

Jeg tænkte nok du ville komme med 4bet pf vognen så jeg skyndte mig lige at smide den :)

Det er helt sikkert noget jeg skal arbejde meget med at inkorporere i mit spil. Det er så meget lettere bare at flatte i praksis(!)

Jeg har selvfølgelig selv overvejet hvor tit han shover blockers og bluffs på river, men jeg folder tæt på aldrig en floppet flush i 3bettet mod ham her, og det ved han også godt tror jeg. Jeg putter i hvert fald aldrig næsten halvdelen ind effektivt for at folde til et river shove medmindre jeg er ude i komplet lort som ovenstående, og det er jeg næsten aldrig.

Helt ærligt; dobbelttjekker en forholdsvis god aggressiv reg en floppet flush to gange? Jeg better utrolig småt, 12$, meget inducerende(er det et ord?) hvor efter jeg flatter et 30$ raise. Ser det ikke fucking stærkt ud eller er det bare mig? Hvis han har a-blocker tager han vel desuden den linje han ville tage med en floppet flush, og det er ikke et dobbelttjek er jeg ret overbevist om.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar