PLO100 medium flush, linjecheck flop og turn

#1| 0


Table: Tanta [208227990] (POT_LIMIT OMAHA_HI $1/$1, Real money)

Button: seat 8
Players in round: 5
Seat 1: xxxx ($110.30)
Seat 3: xxxx ($356.70)
Seat 8: HERO ($207.65)
Seat 9: xxxxx($220.52)
Seat 10: xxxxx ($157.06)
xxxxx posts big blind ($1)
xxxxx74 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO : [5, T, 6, T]
xxxxx folds
xxxxx folds
HERO raises $3 to $3
xxxxx folds
xxxxx calls $2
--- Dealing flop [Q, 3, Q]
xxxxx bets $5
HERO calls $5 <----------- ???
--- Dealing turn [4]
xxxxx bets $13
HEROraises $30 to $30 <----??


ingen reads på villain andet end han spiller forholdsvist " LAG " over de 250 hænder jeg har på ham og donkbetter 38%.... men lol@ samplesize.

Kommentarer på flop- ( nogen der foretrækker et raise på flop ? ) og turnlinje ønskes ?

kommer med egne tanker senere.



17-01-2012 16:45 #2| 0

imo er dit raise turn rimelig ring. Du kan sgu ikke få value fra noget som helst du slår, og ej heller få en højere flush til at folde.

Kalder turn og evaluerer river. Hælder nok mest til kald, men han burde dog give op med det meste du slår på river, og ikke skyde sin tredje tønde med trips/baby flush. Han burde også give de fleste bluffs op på river, da du nærmest ikke vil folde noget af din call/call range til et river bet. Måske kun noget trips værk han vil kunne få dig til at folde med river bet.

17-01-2012 16:52 #3| 0

Flopcall er standard.

På turn er jeg ikke vild med dit raise. Jeg caller.

River er ret villain afhængig, men typisk ser jeg ikke folk leade 3 tønder med air på denne type board. Folder for det meste til bets på river og checker bag, hvis han checker.

17-01-2012 16:59 #4| 0

Jeg kalder turn og beslutter mig så for river hvis han skyder igen. Men du vil få et river check ret tit

17-01-2012 17:00 #5| 0

Forstår dit spil, du prøver at få value fra en Q på turn og så checker du bag på de fleste rivers er mit bud?

Problemet i denne hånd er at du beskriver (godt klar over lille sample) villian som en der donkbetter meget, ergo tror jeg der er mere air i hans range end der er made hands. Derfor mest value i at kalde i dette spot på turn samt river.

17-01-2012 17:37 #6| 0

Er det normalt i PLO at donke et FD på flop i villains spot?

17-01-2012 19:07 #7| 0

Der er imo ikke noget der er "normalt" i PLO. Selv blandt regs ser du folk tage meget forskellige linjer. Et donk lead på dette bord fra en reg kan være luft, svag SD value, trips, båd, quads og fds. Min erafring er dog, at det oftest er svag SD value eller luft

Uden at vide mere om villain er det imo umuligt at sige noget begavet om hans range.

Redigeret af HolchKnudsen d. 17-01-2012 19:08
17-01-2012 21:12 #8| 0
OP
imo er dit raise turn rimelig ring. Du kan sgu ikke få value fra noget som helst du slår, og ej heller få en højere flush til at folde.


Jeg kan ikke få value fra en dame ????

og ej heller få en højere flush til at folde.


så du caller bare et turn raise med Q high flush og caller et river jam ? ( yeah yeah i know at mange ikke better Qhigh flush, men lad os nu antage at du better den )

Den pointe jeg egentlig gerne vil ha frem, er at jeg næsten aldrig bliver raiset her, right??.

Jeg er fuldstændigt med på, at jeg nogengange owner mig selv her. Men hvis villain næsten aldrig raiser, og jeg checker 100% af rivers bagved ( pånær en 10er ), så er det billigere for mig, at komme til showdown, plus jeg kan charge den del af hans range som jeg er foran på turn.( Qxxx).



17-01-2012 21:30 #9| 0
Jeg kan ikke få value fra en dame ????


måske, hvis han er dårlig. Hans trips vil kun være en bluff catcher som ikke kan nappe andet end dit bluff, og han facer derefter en river OOP hvor du har et pot bet tilbage. Så skulle han calle dit raise for at c/f næsten alle rivers.


det afhænger jo af dine flush kickers, så du har T-høj effektiv flush.

Jeg caller turn og evaluerer river.

Du får alligevel på nakken af en del combos, QQxx, 33xx, 44xx, Q3xx, Q4xx måske nogle høje flushes.

Imo får du ikke charged særlig mange Qx combos og får på nakken af en del holdings, hvor du nok bliver nød til at folde.

Vil hellere calle og se river an.
18-01-2012 05:17 #10| 0
OP

jeg tror altså groft du overvurderer hvor tit jeg får på nakken.

Der er ikke ret mange der lige shipper 33,44 og random flushes ind over på turn.

og så er det jo heller ikke nogen katastrofe at få på nakken hvis man ved villain aldrig shipper dårligere ind :).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar