PLO100, hvad gør man i sådanne spots?

#1| 0

***** Hand History for Game 2256854281 ***** (IPoker)
$100.00 USD PL Omaha - Friday, May 07, 02:54:37 ET 2010
Table Burgarnis (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: uncallable90 ( $249.45 USD )
Seat 3: Villian ( $641.24 USD )
Seat 5: Luckypig74 ( $166.20 USD )
Seat 6: HERO ( $130.10 USD )
Seat 8: MT1317 ( $188.20 USD )
Luckypig74 posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K T Q K ]
MT1317 folds
uncallable90 folds
Villian raises [$3.50 USD]
Luckypig74 folds
HERO raises [$10.00 USD]
Villian calls [$7.50 USD]
** Dealing Flop ** [ J, 7, 3 ]
HERO bets [$16.00 USD]
Villian calls [$16.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3 ]
HERO bets [$38.00 USD] (sidder med 65,1$ tilbage, villian dækker)

Hvad gør vi hvis villian shover til bettet?
Folder vi hver gang eller kalder vi?

Kan godt komme med stats, men jeg hentyder nu bare til hver gang man er i den situation, ikke specifikt den her hånd.

I kan skifte KK ud med AA, for der har jeg samme spørgsmål hvis vi har AA i spottet.

09-05-2010 03:58 #2| 0

Det kræver jo reads Mads, du kan ikke bare generalisere. Hvis det er en superstram villain der aldrig er out of line, så er det jo et insta snap fold, men er det hr. fancyplaysyndrome så er det autobetalt med så meget i puljen.

Hvis vi antog at vi var 100% readless har jeg intet imod at b/f her. Jeg regner ærlig talt med at blive callet langt oftere end raiset i det her spot.

Cliffs: Få reads, og justér derefter ;)

09-05-2010 13:59 #3| 0

Nu sker det ofte at det er unknowns man er oppe imod.

Men jo, jeg har da også notes på de fleste regs derinde. ;p

Men hader de spots der, dog tror jeg også jeg b/f'er.

Vi havde vel hørte fra J7, Jfd på floppet..
så 3456, og hænder som det må være en stor del af hans range..

09-05-2010 14:07 #4| 0

Pot-size vill være nice - ikke at jeg aner noget om PLO, men når du better 38$ i 56$(?) og har 65$ tilbage er det så ikke det man kalder commitment? :>

09-05-2010 15:31 #5| 0

Jeg synes hånden er super standard. Vi better selvfølgelig turn hver gang for at pille ham af diverse dårlige draws/ dårlige made hands.

Hvis han shover på turn kan jeg ikke se hvad vi er godt inde mod, så det må nok blive et fold, selvom det er irreterende at tage initiativet og skyde pre,post,turn og må folde.

Caller han på turn evaluerer jeg river og lader min feeling på ham og notes være afgørende for min beslutning.

09-05-2010 17:16 #6| 0

Han foldede også :) var bare generelt.

09-05-2010 18:54 #7| 0

Hvis han shover er det insta call. Tit ser man villain shove hvis han rammer hans 2nd flush draw på turn + kan han gøre det med et par damer på hånden.

09-05-2010 19:04 #8| 0

@diller

Hvis vi antager at Villain så havde 2'nd flush draw + QQ som du påpeger, tror du så ikke han raiser floppet for value?

Der kommer ofte, som jeg ser det, alt for mange svære turn kort hvis man har en fornuftig hånd som overpair + solidt flush draw i PLO.

Hvis vi antager villain flatcaller med QQxx (med flush draw) hvad gør han så på paired turns, som i det her tilfælde, eller på Ax eller Kx turn som ikke completer flushen?

Derudover er det vel en smule snæversynet at basere et shove-call på turn på sådan et scenario ud af den blå luft, er også helt enig med K_B_B i at feeling/notes på villain i de her semi-marginale spots er helt afgørende for hvordan vi bedst muligt charger så meget value som muligt, eller mister så lidt som muligt.

09-05-2010 20:55 #9| 0

bet/fold i de her marginale spots uden retræk kan vel stort set altid kun være den bedste løsning. Det kræver noget af et solidt read at calle et raise i disse spots imo.

Du tager den ned langt oftere end du må folde til raise, og du får beskyttet mod ranges der har nogenlunde equity.

10-05-2010 02:33 #10| 0

Bet/call mod en ukendt og kom videre i teksten. Du har for meget equity til at checke og du kan ikke bet/folde pga stacks og pga folk kommer ind light i en rr pot

10-05-2010 02:37 #11| 0

Holch, hvad kommer han ind med her, som han ikke potter på floppet?

10-05-2010 02:48 #12| 0
Hvad tror du villian kommer ind med?

Jeg kan ikke sætte ham på noget som han ikke potter på floppet.


En ukendt PLO100 spiller gør mange ting der overrasker dig.

Det er sagt 1000 milliarder af gange på 2p2:

Tilfældige small stakes spillere tænker ikke over spillet som den gennemsnitlige PN'er/2p2'er.

De er ikke lige så sofistikerede

De har ikke samme erfaring

Ofte vil de ikke bruge tracker software og kende til poker stove / ProPokerTools

Kort sagt er de bare ikke som dig og mig og de vil ikke spille som dig og mig

Alligevel antages det ofte at tilfældige spillere vælger deres handlinger præcis som dig og mig

En ukendt spiller vil have noget som du og jeg mener bør pottes på floppet ofte nok til at vi kan bet/kalde
10-05-2010 02:59 #13| 0

Hmm.

Nu vil jeg mene PLO100 er på rampen til midstakes.

Og at en del spillere er godt tænkende på PLO100, her desværre et bord jeg har valgt hvor der kun sidder regs.

Dog ville jeg overveje et kald, men ved sgu ikke helt om jeg finder et fold frem.
Er mest for b/f linjen, synes vi for ofte vil se 3xxx hænder.

Og ellers måske noget ala 2 fd's han har ramt, dette er vi heller ikke for godt inde imod.

Kan kun se os komme godt ind imod J med en fd.

10-05-2010 03:05 #14| 0
Og ellers måske noget ala 2 fd's han har ramt, dette er vi heller ikke for godt inde imod.

Hvis Hero better 25 på turn ender han op med noget der ligner 3:1 odds og skal bruge 25%. Mod dobbelt fd har vi lige på den rigtige side af 50% og selvom vi ikke er "godt inde" er det stadig en kæmpe margen ned til de 25% vi skal bruge

Hvis du dertil lægger hænder som 89T der har samlet en fd op, eller 456 der har samlet en fd op, eller J89, eller KQJT, eller AJT9 osv osv.

Det der med at bet/folde toppen af vores range med lave STP ratios når villain repper stramt er altså ikke en god ide
10-05-2010 03:13 #15| 0

Tror du ikke han flatter videre på den range du opstiller?

Ved et skub er det eneste han efterlader os med, de stærke hænder vi kan kalde med, og han folder alt det, som han i princippet får value fra og vil lade os videre bluffe på, ud.
Men nu tænker jeg måske for meget på, hvordan jeg selv ville spille i villians sted.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar