PLO100 HU: Linie - turn og river

#1| 0

Hey,

Søger et liniecheck af følgende hånd.

Villain sad på bordet (formodet bumhunter svin). Jeg er relativt ny på netværket og har ikke de store stats på ham. PTR har ham som icecold og svagt tabende på det meste fra PLO25-PLO1k - dog over mindre sample.

Hero har åbnet de første par BTN's. Det er første gang Villain 3better. Mine stats er fra 6-max, Villains fra HU.

Seat 3 is the button
Seat 3: Hero ( $100.70 USD ) - VPIP: 24, PFR: 19, 3B: 8, AF: 4.7, Hands: 7928
Seat 8: Player8 ( $94.00 USD ) - VPIP: 77, PFR: 54, 3B: 29, AF: 0.2, Hands: 13

Hero posts small blind [$1.00 USD].
Player8 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 2 A T K ]

Hero raises [$2.00 USD] <- potter
Player8 raises [$8.00 USD]
Hero calls [$6.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Q, 6, 3 ] - pot: 18$

Player8 checks
Hero bets [$9.00 USD]
Player8 calls [$9.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2 ] - pot: 36$

Player8 checks
Hero bets [$25.00 USD] (Like the size?)
Player8 calls [$25.00 USD]

** Dealing River ** [ A ] - pot: 86$

Player8 checks
Hero bets [$57.70 USD]

16-01-2012 07:13 #2| 0

Better du river for value?

Jeg synes det er svært at se hvad han kan kalde med der er dårligere end top-og-bund, som han ikke selv c-better på floppet.

16-01-2012 08:30 #3| 0

Som Thyssen.

Nu du spørger til betsize, så synes jeg det er i den høje ende, men ikke noget voldsomt.

16-01-2012 08:55 #4| 0

din turn size der havde jeg fortrukket omkring de 18 istedet.

kan godt lide dit river bet, da han ik har mange hænder der slår dig, men kan have ramt med noget AKxx AJxx og finde et call frem

16-01-2012 08:58 #5| 1

Turn synes jeg er fin og jammer nok alle blanke rivers

River checker jeg bare bag, første gang han 3 better = der er ulidelig mange QAxx hænder i hans range og vel kun en enkelt gang imellem han kæmpe tyrer dig med KK(A)x Qxxx tror jeg heller aldrig han tyrer

Edith: Med hans aggressionsfaktor in mente så checker jeg bare flop bag, spewish og du ender med at skulle skyde 3 tønder imod en gut som ham hvor boardet skal løbe ok ud før end han folder

Redigeret af MetalMania d. 16-01-2012 09:03
16-01-2012 10:10 #6| 0

MetalMania:

Really?

Med to overs, to BDFDs og BDSDs har vi jo masser af equity og kort vi kan barrele mod en temmelig svag range. Jeg giver dig ret i, at han sagtens kan have en del stærke hænder givet hans AF, men jeg synes nu stadig at vi sagtens kan begynde at barrele.

16-01-2012 13:26 #7| 0
SørenSnegl skrev:
MetalMania:

Really?

Med to overs, to BDFDs og BDSDs har vi jo masser af equity og kort vi kan barrele mod en temmelig svag range. Jeg giver dig ret i, at han sagtens kan have en del stærke hænder givet hans AF, men jeg synes nu stadig at vi sagtens kan begynde at barrele.


Synes hånden er et dejligt eksempel på hvordan man forsøger at skyde en modstander af i et spot hvor han sjældent folder og mangel på adjustering til modstander.

Heros AF er meget høj og det her er et af de spots hvor han vil kunne maksimere sin bb/100 ved ikke at skyde fordi der er checket til ham

De to overcards er ikke meget værd imod den range han checkbetaler med så i bund og grund har vi en masse reverse implied odds ved at ramme hvilket vi gør på river og mit bud er hero bliver betalt af af like AKQT/KQJ9ish hånd som har samlet et FD op på turn
16-01-2012 14:08 #8| 0

4bet pf

16-01-2012 14:17 #9| 0

MetalMania:

Om Hero checker eller better har ingen indflydelse på hans AF (bets+raises/calls).

Du har ret i, at vores overcards ikke (altid) er meget værd, men det er kun når Villain har AKQx, AAxx eller QQxx at de er døde (og dog giver de os en gutter). Desuden mener jeg ikke at de giver os reverse implied odds - vi kan bare checke ned med vores showdownvalue de gange vi rammer.

16-01-2012 15:32 #10| 0
OP

@Thyssen, SørenSnegl, mf.

Det er et semibluff på river, hvor jeg vurderede at han var ringe nok, til ikke at kunne slippe nogle af de bluffcatchers han har i sin range. Jeg synes, hans linie ligner en svag madehand, der evt samler lidt equity op på turn.

Turnbet er, set i retrosepktive, i den høje ende af skalaen, antaget at han c/r turn sometimes. Jeg sizede lidt stort for at øge min FE og for at sætte river op til et jam på en lang række kort.

@MetalMania
Villain kender intet til min AF. Vi har spillet 13 hænder sammen.

@AKP,
Overvejede det. Problemstillingen er de gange, hvor villain 5-better. En callish reg som ham her er pænt polariseret så og vores A hjælper ikke meget. 2'eren er også noget af en dangler.

16-01-2012 17:42 #11| 0

@Grethe

Om villain ved den AF eller ej var ikke pointen ;) pointen er at jeg synes det er spewish at bette flop da du næsten altid ender i det spot du kommer i med at skulle ud i et 3-barrel bluff

River synes jeg også er ekstrem skidt, sizingen er for stor ift det du vil have value fra

Turn sizingen er omend fin hvis du mener villain ofte betaler for at folde river eller ofte folder

Men som sagt, jeg c-better ikke floppet qua villains agg faktor selvom det er over en lille sample. Synes dog ikke det er helt forfærdeligt, riverspillet synes jeg dog er MEGET skidt

16-01-2012 18:41 #12| 0
Grethe skrev:


@AKP,
Overvejede det. Problemstillingen er de gange, hvor villain 5-better. En callish reg som ham her er pænt polariseret så og vores A hjælper ikke meget. 2'eren er også noget af en dangler.


Så må du jo bare folde hvis han 5 better? + Det gør han næsten aldrig så spiler du en stor pot i pos med intiativ med en handske der dominere hans ret kraftigt
16-01-2012 19:24 #13| 0
OP
MetalMania skrev:
@Grethe

Om villain ved den AF eller ej var ikke pointen ;) pointen er at jeg synes det er spewish at bette flop da du næsten altid ender i det spot du kommer i med at skulle ud i et 3-barrel bluff

River synes jeg også er ekstrem skidt, sizingen er for stor ift det du vil have value fra

Turn sizingen er omend fin hvis du mener villain ofte betaler for at folde river eller ofte folder

Men som sagt, jeg c-better ikke floppet qua villains agg faktor selvom det er over en lille sample. Synes dog ikke det er helt forfærdeligt, riverspillet synes jeg dog er MEGET skidt


Gode pointer, det er fedt med noget feedback. Jeg er ikke enig i det hele, men det er godt nok at få sat tingene lidt i perspektiv :)

Regner du ikke tit med, at kunne tage floppet ned, når han checker til dig i en 3b pot på dette board? Når han har 3bettet, tror jeg ofte han cbetter AQxx.

Hvis du checker floppet bag, caller du så turn, antaget at Villain leader?

Riverspillet er bestemt heller ikke mit deafaultplay, da vi laver vores hånd om til et semibluff (afhængig af villains skills). Min feeling i spottet var, at jeg kunne folde en stor del af hans range ud. Uden at resultatet skal retfærdiggøre spillet, snappede villain med KKQx.



AlexKP skrev:
Grethe skrev:


@AKP,
Overvejede det. Problemstillingen er de gange, hvor villain 5-better. En callish reg som ham her er pænt polariseret så og vores A hjælper ikke meget. 2'eren er også noget af en dangler.


Så må du jo bare folde hvis han 5 better? + Det gør han næsten aldrig så spiler du en stor pot i pos med intiativ med en handske der dominere hans ret kraftigt


Yes. Afgjort også en af de bedre handsker at have i vores 4-betrange. God pointe!
18-01-2012 17:36 #14| 0

Jeg synes river er mere close end som så, og det afhænger meget af hvor meget villain tænker. Din preflop range er meget bred, så din range for at jamme river er derfor også ret polariseret, da du må formodes at stabbe de fleste flops med stort set hele din range når checket til og barrelle af en del. Problemet er dog, at villains range ikke indeholder mange dårligere hænder der kan kalde river, som ikke enten checkraiser flop eller turn, så jeg ender nok med at checke bag.

Jeg 4better pf og jammer til et 5bet. De fleste spillere kommer utroligt let ind i starten af en match, og bliver iø rigtig lette at spille mod hvis de får en stack - +200bbs gør de fleste spillere passive for some reason. Hvis du derimod kommer ovenpå begynder de fleste på spew, og du kan hurtigt støvsuge en håndfuld buy ins. Desuden er der forskel på at være callish postflop og være det preflop, og AF siger jo kun noget om postflop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar