PLO100 HU, flop decision #2.

#1| 0

Har spillet 500 hænder HU imod villian, så mener ikke statsne er brugbare.

Dog folder han ofte til mine c-bets på flop, samt han har foldet til en del 3-bets. HERO har 3-bettet en del, og draget fordel af dette. (vi spillede 3 borde, på tidspunktet).

Han har endnu ikke 4-bettet en hånd, men kalder 3-bets eller folder.

I tilfælde af han spiller en hånd, potter han den hver gang, hvor han før er set kommet ind med en 8964 hånd med 9 høj fd på et board der hed 6 2 Q.
Dog sørger han for at komme okay ind hver gang, han potter aldrig med bluffs.

$100.00 USD PL Omaha - Wednesday, April 14, 10:46:50 ET 2010
Seat 3 is the button
Seat 3: Villian ( $79.70 USD )
Seat 8: Hero ( $132.80 USD )
Villian posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K 6 5 T ]
Villian raises [$2.50 USD]
Hero raises [$8.00 USD]
Villian calls [$6.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 4, 3, 3 ]
Hero bets [$13.00 USD]
Villian raises [$57.00 USD]

AI/fold?

- Lig mærke till villians stack.


14-04-2010 19:29 #2| 0

Hmm.. Tror det ryger i mucken.. Når han ikke har lavet noget ballade endnu..

14-04-2010 19:33 #3| 0

Easy fold. Vi har et par meget tynde draws og ingen made hands of any kind.

14-04-2010 21:56 #4| 0

Fold- hvis du havde haft K , ville jeg nok shove, da du sagtens være oppe mod lavere flush draws + str8 draws .

14-04-2010 23:43 #5| 0

Burde nok også have foldet.

Men taget i betragtning af hans stack + hvad der lå i potten fik jeg det ind, faktisk okay ind 40% på flop imod hans 3J910.

Dog ramte jeg intet..

15-04-2010 00:00 #6| 0

Lige et hurtigt spørgsmål, hvorfor er det du leader ud postflop?

Du har et draw, jeg vil hellere holde pot control og lave et valuebet med min draw (hvis han checker bag på floppet og jeg rammer) og evaluere hans move mod et valuebet fordi at bordet er paired og der er 2 til flushen (afhængigt af hvilket kort der kommer som completer vores flush/str8 draw).

15-04-2010 00:02 #7| 0

synes ikke det er et fold i reraised hvor man altså kan tillade sig at stacke af ret light. Du skal vel kun bruge knapt 30% for at kalde her og som du selv beviser er du godt ind mod meget af hans range(nemlig 3'erne). Det bliver forøvrigt for nemt at banke dig ud hvis du folder meget i de her spots HU. Jeg er af den overbevisning at komibidraws stort ikke kan foldes, når man har 3 bettet.

15-04-2010 09:36 #8| 0

Martin, du kan ikke lave potcontrol oop. Det er jo manden ip der bestemmer om der skal bettes eller ej og ikke dig. Det lyder til du vil checke? Hvad gør du så mod et bet? Det er da for weak at cf eller cc med openendet+f draw og så folde en blank turn imo.

Op

Jeg kan ikke det matematiske skidegodt, men er vi ikke ok inde mod en 3er her i forhold til hvad vi skal have?

Hvad sætter vi hans range til? 3ere, store overpar (skal de være med f draw før han shover?) og f draws med en gutter or so?

15-04-2010 10:23 #9| 0

@Koller: Villian 4-better ikke så AA er formentlig sjællent i hans range. Hvis hero giver top gas på 3-bets og villian er semitænkende er KK formentlig heller ikke. Og er det sgu sjællent at villians er så dygtige/vanvitige at de vil ind med QQ eller JJ eller laver dem om til bluff. Så villian har en eller anden hånd her, og jeg tror det er vægtet mod 3'ere, og vi ser farvetræk og kombihænder(ala overpar og farve/stregtræk).

Villian er simpelhen nødt til at respektere at vi selv med en høj 3bet frekvens kan have AAxx her + vi netop pga. den høje 3bet frekvens har 3'ere i vores range, incl. huset.

Da vi er cirkus 40% mod en 3'er og død mod et hus, tænker jeg vi har nok har over de ca. 30% vi skal bruge for at gå i 0 evmæssigt.

15-04-2010 10:41 #10| 0

Jo vi er godt inde imod en treer.

Vi har omkring 40 procent imod alle 3'ere uden en 4'er samt 2'er, 7'er og en højere fd.

Har de en 2'er eller 7'er i hånden fjerner det 3 af vores outs, 6 hvis de har begge.

15-04-2010 10:56 #11| 0

Det skal lige siges at jeg forsøger at tilpasse mine svar til en spillestil som 3-better lidt mere end mig, selvom jeg 3-better ret ofte. Vi kan simpelhen ikke tillade os at folde store flops så, fordi hvis vi folder for meget når vi har 3-bettet, vi så taber hele pointen med at 3-bette meget.
Jeg vil således hellere tage et lille ev-tab i den enkelte hånd fremfor at give villian en følelse af han kan tyre os af på mange flop. Håber det giver mening.

Men hvis du vil finde leaks skal du efter min mening kigge på nogle andre hænder end dem du har lagt op for de er fine nok. Du kan evnt kigge på din nonshowdown winnings, som skal være høj når du spiller så aggressivt som du har vist her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar