PLO100 FR middle set 5-way deepish

#1| 0

En PLOhånd fra hukommelsen. Spillet er PLO100 FR. Bordet er ret passivt, der 3-bettes meget lidt og folk virker ret dårlige postflop, så jeg har set en masse flops. Alle pots er multiway. Villain virker dog sane og er relativt aktiv.

Villain (180ish stack, hero dækker) raiser til 4,5 utg (en har postet blind ude af tur), hero caller med ATT9 fra utg+1 og ligeledes gør 2 andre spillere fra late position samt bb - disse 3 sidder alle med omkring 100bb.

flop: Q 7 T (pot 23,5)

bb checker, og villain leader pot for 23,5. Hvad er optimalt her med disse stacks i en 5-way pot?

EDIT: havde glemt nogle farvekoder

07-02-2010 17:03 #2| 0

Den eneste rigtige linje jeg lige umiddelbart får i tankerne er et call. Grunden er som følger: vi har two behind til at acte, derfor kan jeg ikke lide et raise, da jeg ville få en rigtig grim smag i munden hvis en af villænderne ville 3-bette HERO.

At folde spottet virker IMO lidt for svagt når i er mellem 100 og 180BB dybe.

Caller og evaluerer turn. Hvis han stikker voldsomt ud 3/4 - pot ud, kan jeg godt overveje et fold. Self kun hvis turnen er et dårligt kort for vores handske :)

07-02-2010 18:36 #3| 0

@mr. drain

Bryder mig bestemt ikke om at calle, da stort set alle turn kort er rigtig grimme. Gælder om at få så mange penge ind her imo. Jeg tror jeg potter den og ryger all in.

Er slet ingen omaha haj, men jeg bryder mig bestemt ikke om at give kort så billigt på sådan et board!

07-02-2010 18:44 #4| 0

Er et fold helt væk ??

Der er lige i underkanten af en million kort der skal dodges.

Alle spar, broadways, 6ere, 8ere, og 9ere er potentielt noget lort.

Ud over det kan du i forvejen være bagud til topset, så jeg folder den bare, specielt i en 5 mands pot.

07-02-2010 18:57 #5| 0

Majaline

Det er bestemt ikke noget dårlig valg. Umiddelbart er det her et spot hvor man nok bør folde mere end man rent faktisk gør. I bedste case nu hvor spillet er 5-way, så forventer jeg at se minimum OESD og Flushdraw som højst sandsynligt har en OP som ossse kan fylde op.

Ender nok selv med at call, selvom man i min bog burde folder.

07-02-2010 19:23 #6| 0

Hvis du spiller hånden preflop må du da aldrig smide når du rammer middle set? Kan godt være der er mange med i hånden, men selv på de stakes tror jeg AAxx ville reraise PF, og så må vi jo bare improve på turn/river. Folder aldrig.

07-02-2010 19:24 #7| 0

og hvordan kan man nogensinde overveje at flatcalle på floppet? Der er jo så sindsygt mange turns vi må give op på!!

07-02-2010 19:32 #8| 0

Dvs. at fordi du har investeret 4.5 bbs pre, så går du auto død på det board der for 180 bbs mere med middle set ??



07-02-2010 20:04 #9| 0

@Majaline

Hvad er det ellers du vil floppe når du spiller handsken preflop?

Jeg rammer middle set, og det eneste jeg reelt set er bagud til er QQxx og jeg må formode at hvis der kommer multiway action med det board som ligger derude at de sikkert blocker en masse af hinandens outs.

Jeg spiller ikke FR, men blot HU og SH, men min mening er stadig den samme.

Omvendt må vi formode vi har høj FE mod så mange villains, og alt andet end at pot size raise må være skidt.

07-02-2010 20:10 #10| 0

Haha, det var dog en sjældent ækel situation. Umiddelbart ville jeg repotte, men når jeg tænker over det er alle vores muligheder faktisk lige gode / klamme.

Glæder mig til at se resultatet (jeg holder med repot).

07-02-2010 20:23 #11| 0

Er med MartinB her.


Det er vel ligepræcis sådanne flop du ønkser at ramme i en multiway-pot, når du flatter Preflop?

Ud over flop ala KQJ og TTx så er det her vel det mest optimale du kan håbe på?


Jeg repotter og forsøger at ryge ind.

(Er stadig en ohama newbie :))

08-02-2010 01:40 #12| 0
OP

Tak for svar. Lader den lige stå lidt længere, da folk er ret uenige.

08-02-2010 05:19 #13| 0

Ind med pengene! Som tidligere sagt har du 2nd nuts på bordet og så skal folkene bestemme sig til hvor glade de er for deres draws... Dem der vil flatte må lige sige hvad man overhovedet får ud af det? Du trækker draws ind i en multiway pot... Hvis du repotter her er det kun folk med kæmpe wraps + QQxx/77xx + (2 par) der er med... største sandsynlighed er vel at du får isoleret ham der startede ud med at potte og han kan vel stadig tænkes at have så bred range som de 2 par...
Anyways, pointen er at du højst sandsynligt sidder med bedste hånd ved bordet lige nu og så er det jo nu du skal have dine penge ind og villian giver dig en perfekt mulighed!

09-02-2010 16:36 #14| 0
OP

Ser ud til at de fleste er på raisevognen? Anyways, jeg repottede da også, selvom jeg synes spottet var lidt akavet. De 3 100bb stacks foldede og villain instashovede. Jeg callede og han viste QQJJ. Turn blankede, men så klonkede jeg min 1-outer på river :)

11-02-2010 17:48 #15| 0

Thats the way to do it :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar