PLO100 Fold/All in?

#1| 0

Begge villains er nogenlunde sane ud fra de relativt få hænder jeg har på dem og jeg har ingen noter på dem.

Regner med at vi kommer hu mod villain 2, og i så fald vil der være 76$ døde penge i potten..


Seat 5 is the button
Seat 1: indianlovers ( $65.95 USD )
Seat 3: Villain 2 ( $100.00 USD )
Seat 5: Hero ( $118.35 USD )
Seat 6: amethyst6 ( $100.00 USD )
Seat 8: Villain 1( $154.70 USD )
Seat 10: TTR184394 ( $83.50 USD )
amethyst6 posts small blind [$0.50 USD].
Villain 1 posts big blind [$1.00 USD].
Villain 2 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero A753

TTR184394 folds
indianlovers folds
Villain 2 raises [$2.50 USD]
Hero calls [$3.50 USD]
amethyst6 folds
Villain 1 raises [$13.50 USD]
Villain 2 calls [$11.00 USD]
Hero calls [$11.00 USD]
** Dealing Flop ** 44$ [ 5, 4, 9 ]
Villain 1 bets [$32.00 USD]
Villain 2 raises [$85.50 USD]
Hero?

03-06-2011 03:50 #2| 0

Fold preflop. Når du nu kalder folder vi floppet.

03-06-2011 04:00 #3| 0

@callea

Fold til raise eller 3bet?

03-06-2011 04:03 #4| 0

Jeg folder preflop til det første raise hver gang her.

03-06-2011 04:15 #5| 0

Jeg forstår slet ikke det her, er det et level? Vi har second pair, uden wrap eller FD og overvejer at shove?

03-06-2011 07:32 #6| 0

@ rasmus
Fold preflop og fold flop.
I hvert fald mod villains der beskrives som sane.

03-06-2011 09:29 #7| 0

Hvorfor skal han folde pre?

03-06-2011 09:31 #8| 0

@Rasmus

efter jeg selv er begyndt at spille bare lidt PLO100 har jeg lært at især disse handsker skal foldes preflop, da det nærmest er som at smide penge ud af vinduet.

03-06-2011 11:11 #9| 0

Dennis

Hvorfor skal han ikke?

OP jeg folder pre og jeg folder også på floppet nu.

Hvorfor tror du vi kommer HU?

03-06-2011 11:23 #10| 0

Jeg har svært ved at se hvordan vi spiller sådan en handske profitabelt mod 2 nogenlunde sane spillere i en 3bettet pot.

03-06-2011 11:36 #11| 0

Ryk ned i limit.

Hånden kan aldrig spilles profitabelt, heller ikke 3bpots. Fold hånden pre.

Til situationen:
Fold flop, du har en straightdraw, og ikke godt inde imod dem, no matter what.

03-06-2011 20:13 #12| 0

Jeg folder også preflop.

Hvis jeg caller her med et suited A, har det enten nogle højere kort på siden eller et fornuftigt par.

På floppet folder vi bare vores midpair+dobbelte gutter givet action.

03-06-2011 20:20 #13| 0

Jeg folder også preflop.På flop SKAL du folde. Alt andet er spew.

03-06-2011 20:51 #14| 0

Jeg kalder 3bettet hvis jeg har styr på villains. Mod unknowns folder jeg nok.

Jeg folder derimod i første omgang til raiset fra V2, med mindre han er en tosse - i hvilket tilfælde jeg enten 3better eller flatter afhængig af folk bag mig. Men gør hånden en pip bedre til A765ss så folder jeg aldrig til hverken raise eller rr.

Lyder måske helt skævt men jeg vil hellere kalde 3bettet end det første raise.


Flop er tæt. Slet ikke et nemt fold. Hvis V2 jammer light har vi nemt 35%-40% mod hans range. Men vi skal stadig bekymre os om V1. Så hvis vi er ret sikre på, at V1's range er AA tung og hvis vi er ret sikre på at V2 jammer light, så kan vi stacke af med marginal profit i og med vi kun skal bruge 35% for at stacke af når V1 folder.

Hvis ikke vi er sikre på nogen af de ting, må vi tage en dyb indåndning og folde


I denne forbindelse vil jeg godt lige opfordre PN til at stramme op. Kvaliteten af indlæggende indtil videre er ærlig talt håbløs. Det må som minimum kræves at folk præsenterer noget matematik før de bare brøler op om fold og hvilket niveau er hjernedødhed som OP eventuelt må være på.

Det er folk som: Coinflip, BLINKBLINKK, Werder77, Fissehans og Callea jeg kigger på. Hvis de indlæg i denne her tråd er alt hvad i har at byde på, så gør jeg selv og os andre den tjeneste at lade være med at poste. Det er dybt ubrugeligt!

Edit: Undskyld til MartinB, han skulle ikke på den liste

Det er ganske enkelt under al kritik, at mods på PN ikke gør noget ved den slags indlæg i analysetrådene. Man må jo spørge sig selv hvorfor man overhovedet åbner trådene efterhånden!

Uanset hvor dårligt OP eventuelt spiller sin hånd, skal vi aldrig acceptere så dårlige indlæg som i denne tråd.


/end bitter rant

03-06-2011 21:19 #15| 0

Mht om vi spiller haanden pre eller ej, jeg spiller personligt ikke lige praecis den her variation men det er godt nok close.

A764 eller A754 med det a-high suit havde jeg nok spillet, ved ikke lige hvorfor men synes bare at A753 er lidt for gappy og 3'eren hjaelper os ikke meget.

@Holch

Paa PLO100 er folks 3betting range vel tung vejet over mod AAxx hvilket i de fleste tilfaelde vel betyder at vi ofte caller for at skyde raketter ned, men jeg taenker bare om vi saa burde calle her fordi vi reelt saa spiller en 3korts haand? Naturligvis kan A'et lave et wheel, men stadig?

Jvf ProPokertools flopper vi 33% equity eller bedre kun ca. 45% af flops - sammenlignet med en haand som 5678ss der flopper 33% eller bedre 55% af tiden, en kaempe forskel imo (vs AA begge eksempler)

Jeg undrer mig bare om det du siger med at du gerne vil snapcalle 3bettet mod en formodet AA naar jeg har hoert at det er en dum ide at calle med et A i haanden, thoughts?

03-06-2011 21:21 #16| 0

HolchKnudsen

Obv spot on, personligt skal jeg nok stramme op!

03-06-2011 21:26 #17| 0

KBB

Jeg snapper ikke mod 3bettet. Jeg kalder kun 3bettet hvis jeg har styr på villains. Hvis jeg skal sidde og gætte på deres ranges så undgår jeg bare dette marginale spot.


Mht til at kalde A*** hænder mod formodede AA**. Helt oplagt bliver vores hånd til en 3korts hånd. Men omvendt har vi den kollosale fordel at vi kender to af villains kort. Så når vi er tilpas dybe så kan vi sagtens kalde A*** hænder mod AA reraises.

Selvfølgelig kommer det an på kickers, position og stack. Vi skal obv helst have position og en hånd som A876ds 300bb dyb spiller helt oplagt bedre mod AA end ATT2r gør for 100bb.

03-06-2011 22:14 #18| 0

Et af de helt store problemer ved at give konkrete råd i mange af disse tråde er at det ofte kan være nogenlunde umuligt som uvidende at have en ide om hvilken fornemmelse HERO har i maven mod de folk han spiller imod.

Man kan altid lave en kort beskrivelse, men ofte har man mange informationer om en villain, og hvis man skulle remse alle dem op, samt det der ligger i ens baghoved ville det tage ca. lige så lang tid som at skrive en bog.

Visse plays kan være så godt som geniale mod visse typer af spillere, mens det mod andre spillere er helt horribelt, og det er også en af de ting der altid har gjort det svært for mig at give langt uddybende svar i disse tråde, men der er ingen tvivl om at det er en god ting og vi alle nok kan lære lidt når man får en "second opinion" på visse hænder og scenarios.

Foruden dette vil jeg også gerne pointere at man spillere ikke tager højde for hvor hvor meget raken er på når vi snakker lave limits i plo. Jeg vil anse det for at være nogenlunde umuligt at slå PLO10 fordi at raken er så usandsyneligt høj, og det er nok også derfor at jeg vil råde folk på de lave stakes til at spille en forholdsvis tight omgang ABC PLO.

Jo højere man går op i niveau i PLO, jo lavere bliver raken også, og jo bedre er ens modstandere, og det er lige netop på de takster at det bliver godt at lave en masse mixing af ens spil og lave moves/3bets/4bets eller lignende som normalt set ikke ville høre hjemme på de lave takster fordi en ABC tilgang til spillet på de takster er den absolut bedste.

Endnu engang vil jeg gerne understrege at folk alt for ofte giver for lidt opmærksomhed til position, og det er altså noget som er langt vigtigere end i NLHE fordi mange spillere har svært ved at spille godt postflop PLO poker ude af position.

Alt i alt må jeg erkende mig enig i at posts som "jeg folder bare" er rimelig useless, men ofte er grundene til svarene simpelthen bare så indlysende at folk nok ikke orker at uddybe deres svar yderligere.

Tråde som disse viser at det ville være en god ide at finde noget teori/bøger/videoer/coaches eller lignende så man kan få et mere dybdegående kendskab til de mest basale ting i PLO, og det tror jeg vil hjælpe "nye" eller knap så erfarne PLO spillere til at få mere succes ved bordene, og forhåbentlig lære af de begynder-fejl som alle nemt kan begå når de starter med at spille denne variant.

03-06-2011 22:17 #19| 0

@HC

Enig, det er ikke så nemt fold, som folk gør det til - men er vi ikke enige om, at det er et fold kontra deres ranges? Med vores antagelse af, at villians er "nogenlunde" sane, har jeg svært ved at finde nok equity.

@3b calling,

Hvordan er din/jeres generelle approach til calling af 3bets IP med følgende handsker 100xbb dyb? (Antag at villian er en 26/18/2.5 reg m. en 3b% på 8.)

AJsJ5
KQs52s
A8s86
TT89r

03-06-2011 22:38 #20| 0

Grethe

Jeg vil tro det er et tæt fold. V2 skal jamme rimelig light for at vi har +35%. Men vi har fx 38% mod: (99**,55**,44**,95**,94**,67**,987*,986*,653*,953*,632*)&20%!AA**. Og vi skal stadig bekymre os om V1, selvom jeg tvivler på det er specielt skidt for vores EV når han kommer med



Jeg antager vi snakker om HU?

Hvordan er din/jeres generelle approach til calling af 3bets IP med følgende handsker 100xbb dyb? (Antag at villian er en 26/18/2.5 reg m. en 3b% på 8.)

AJsJ5 kald
KQs52s kald
A8s86 kald
TT89r kald

03-06-2011 22:56 #21| 0

Tak for svaret! Findes der en hånd du ikke caller IP vs ovenstående 3b? :)

03-06-2011 23:02 #22| 0

K922r fx

03-06-2011 23:29 #23| 0

HK

Åbner du K922? løs fyr alligevel:)

Grethe

Hvis du for alvor er interesseret i en diskussion omkring det med 3bet calling ranges osv, så lav en ny tråd måske? Tror det vil give flere svar og diskussioner på det emne når det er i en seperat tråd.

Alle

Mht HKs opsang omkring kvalitet af indlæg er der jo ik andet end at sige at det er så spot on som det kan være. Det kan simpelthen ikke passe at vi ikke kan levere lidt mere kvalitet i vores svar.

04-06-2011 01:44 #24| 0

@Koller,

Jeg tror, HK mener, K922r er én af de hænder, der indgår i hans fold23b-range :)

Og jep, burde nok have været en tråd for sig selv. Ved ikke om der er så meget kød på emnet - jeg har selv tendens til ikke at calle light nok IP vs 3b's. Har diskuteret det meste igennem med Pokerheh, men altid rart lige at blive bekræftet igen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar