PLO100: BvB, turnspot

#1| 0

Hey folkens,

Et lidt tricky spot fra i går.

Villain er en god reg. Jeg har 300 hænder på ham, hvor han virker blandt de bedste på det her niveau. Vi sidder på 2 fælles borde.
Han spiller 25/20/1.8, 3better 7%, VPIP 23 i BB, call cbet 40%. Det er første gang jeg ser ham c/r turn.

Hero ses som 26/21/2.6, 3better 8%, cbetter 72%, VPIP 17 i SB.

Hero i SB: 130$
Villain i BB: 112$

Hero: AKQ4

Vi er 4-handed på dette tidspunkt, der foldes rundt.

Hero raises to 3$
Villain calls

Flop: A37 - pot: 6$

Hero bets 4$
Villain calls

Turn: 2 - pot: 14$

Hero bets 11$
Villain raises to 29$
Hero? (Villain har 76$ bag)

Hvad er vores plan her og hvad gør vi på bestemte rivers?

11-01-2012 19:34 #2| 0

bump

11-01-2012 23:11 #3| 1

hmm den er ikke så sjov - hvis du kun har FD skal du have nogle implied odds med dig der siger 20 Dollars når du rammer. Kan du få det ? tja måske. Hvad med et parret bord kan du folde ham ud ved at bette huset? hmmm


Derfor POS er key I guess.

Tror jeg kalder den og går efter at få den nødvendige value de gange vi rammer samt better parret bord som bluff en del gange lidt efter image og history.

11-01-2012 23:19 #4| 0

Jeg synes vi har for meget value til at folde her. Hvis vi først antager et en formodentlig preflop flatcall range er 33xx, 77xx og 45xx (hvilket er meget muligt) synes jeg det er lidt skidt af villain at flatte et flop der er så drawheavy.

Du siger at han er dygtig, så det kunne godt være at han fra tid til anden valgte en sådan lidt utraditionel linje, men umiddelbart synes jeg hans turn raise lugter en hel del af at bluff. Hvis han har varerne som han repræsenterer er det en meget indsnævret range som 45xx består i siden at han kalder floppet aka han har noget made hands eller draws på siden til sit gutshout.

Når først han har givet på nakken turn må vi også forvente at en kompetent spiller vil fortsætte et bluff på river da alt andet ville fremstå super weak og exploiteable, og så derfor kalder jeg på turn og laver et nobrainer call på river hvis vi completer vores outs til kongen eller damen (og self hejser med farven), og måske også med fireren.

Blanker vi på river, og afhængigt af hvilket kort der lander vil jeg tage min beslutning op til overvejning om hvorvidt jeg vil c/c eller c/f.

Redigeret af MartinB d. 11-01-2012 23:22
12-01-2012 01:33 #5| 0
OP

Jeg er relativt enig, Martin. Lader den lige stå lidt endnu, i håb om at andre byder ind..

(Kom frisk Holch/Joe/Koch/Walth/Asger/CHJ/SørenS etc)

13-01-2012 01:53 #6| 0

Rimelig grimt spot. umiddelbart tror jeg han har 45 ,men tror jeg caller alligevel. problemet er bare lidt at jeg tvivler på vi kan få meget mere ud af ham hvis vi rammer en spar. Hvis bordet bliver parret skubber jeg ind. hvis sparen kommer tror jeg også jeg better ud i ham, men nok ikke det hele. rimelig småt tror jeg, 30 måske. på en 5'er checker jeg og caller alt. På K, Q, 4 smider jeg nok bare.

13-01-2012 04:34 #7| 0

Kald og donk hvis der kommer en spar.
Generalt checker jeg en del blind vs blind på turn og synes egentlig den her handske ville være fin at gøre det med også. Er til gengæld ikke PLO Chef ;D

13-01-2012 10:59 #8| 0

Jeg ville ikke græde mig selv i søvn hvis jeg nogle gange bare skubber stakken ind på turn..
Hvis vildanden er en god reg ved han at det er få hænder du kan fortsætte med på turn når han hejser.. og specielt med den sizing kan vi smide en del bluffs/semi-bluff ind i hans range..

Derudover kan vi få ham til at folde bedre hænder (som A3, A7, 33, 77).. Og hvis han har 45 eller AA så har vi stadig nok equity..

Så medmindre du har et read der siger at han ALTID har den så vil et skub her garanteret være profitabelt..

13-01-2012 11:24 #9| 0

Shove turn.

Han raiser forholdsvis lavt + personligt flatter jeg tit A flops IP for at bluffe turn + du folder 2 par ud (havde selv flattet 2 par i hans spot så dunno), men hans raise size virker virkelig svag (vi er enige om at han raiser 18 og ikke 29 oven i dine 11?).

13-01-2012 12:44 #10| 0
OP
JensMøgtyr skrev:
Kald og donk hvis der kommer en spar.
Generalt checker jeg en del blind vs blind på turn og synes egentlig den her handske ville være fin at gøre det med også. Er til gengæld ikke PLO Chef ;D


Yeah, kan dog godt lide bettet. Både for protection og også for min overall gameplan :)

@mrJBK + NPNF
Enig i det meste. Aktuelt callede jeg, fordi jeg ikke kunne bestemme hvad han size betød... River Q, hvor jeg c/callede ind i hans nuts.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar