PLO100: Bluffspot

#1| 0

Villain spiller 28/17/2.4, 3better 7% fra SB, cbetter 68% i 3b pots, c/r 17% i 3b pots. Generelt er hans positional awareness ret skidt og handselection preflop ikke fantastisk. Han er marginalt oppe på niveauet. Ved ikke hvor slim han valuebetter.

Fisken er softspot, der spiller 90/0/1.2 over få hands. Virker helt blank.

Hero ses som 26/21/2.5, åbner 55% fra BTN, folder 28% til 3bets. Jeg tror, villain ved, jeg stjæler hyppigt og kan være en bandit postflop.

Villain: 120$ i SB
Fisk: 100$ i BB
Hero: 107$ på BTN

Hero: KQ86

Hero raises to 4$
Villain raises to 12
Fisk calls
Hero calls

Flop: J 5 4 - pot: 36$

Villain checks
Fisk checks
Hero checks

Turn: A - pot: 36$

Villain bets 22
Fisk folds
Hero calls

River: 8 - pot: 80$

Villain checks
Hero shoves 77$

Tanker?

Redigeret af Grethe d. 11-03-2012 22:31
11-03-2012 22:49 #2| 0

Ligner et fint spot at bluffe. Ville dog have sagt 62-68

Synes tit folk er mere tilbøjelige til at calle river marginalt når man better næsten pot. Jeg har mest succes med at bluffs på 3/4 ish pot, i stedet for pot.

11-03-2012 22:50 #3| 0

Jeg tror du bliver kaldt rimelig right her. Du repper kun 67 og den folder du formentlig ret ofte på turn med mindre du har noget på siden. Hvis du har noget på siden, så havde du ofte bettet floppet med mindre du præcist har hjerter + 67 eller A + 67.

Jørn

11-03-2012 22:56 #4| 0
OP

Shover du noget her, der ikke er 76/AJ, Jørn?

Jeg tænker A8, A5, J8 hands.

12-03-2012 03:28 #5| 1
Pokernets ME vinder !

Jeg shover turn. Tror han sizer valuehænder større på turn med 90vpip mongoloid bag sig.

Som spillet ved jeg ikke hvor vild jeg er med det, men til dit spørgsmål, så value shover jeg nok de fleste 2 par i spottet

12-03-2012 04:07 #6| 3

Hader river shove!! Som spillet indbyder håndens udvikling til river check-call fra villain med alle de hænder han better turn for value.
Hvis du virkeligt gerne vil bluffe river tror jeg 35-40$ virker med mindst samme rate som shove.

Men hvorfor kommer du ikke ind på turn? Det gør jeg 10 af 10 gange for 100bbs med dbl flushdraw og endda 2 guttere også. Du flipper mod toppen af poppen (undtaget AdAxdx-KdKxdx, men dem better han vel floppet med) og de andre gange tager du fin pot ned med K høj :-)

Desuden tror jeg alt for sjældent du får betaling når du rammer en af dine flushes med den linje du tager. -hvilken sizing havde du valgt på river hvis en af dine flushes havde completed?

12-03-2012 04:19 #7| 0
ALU200 skrev:
Men hvorfor kommer du ikke ind på turn? Det gør jeg 10 af 10 gange for 100bbs med dbl flushdraw og endda 2 guttere også. Du flipper mod toppen af poppen (undtaget AdAxdx-KdKxdx, men dem better han vel floppet med) og de andre gange tager du fin pot ned med K høj :-)

Ovenstående er identiske med mine tanker ........
12-03-2012 09:17 #8| 1

Jo, jeg shover formentlig (læs: forhåbentlig!) bredere end bare nuts, men problemet er at det også er svært for mig at have andre stærke hænder.

Vi kan ikke have set udover 88 (og der er ikke så mange kombier med 88 vi kalder på turn)
Vi kan ikke have AJ/A5/A4, da vi næsten altid shover turn

Tilbage er A8.

Vi repper altså meget tyndt og bliver kaldt light. Spørgsmålet er så bare om villain er nit eller calling station og om fordelingen af draws vs made hands hos villain.

Jørn

12-03-2012 10:30 #9| 0
OP

Gode inputs!
Turnshove er set i retrospective klart at foretrække - især mod ham her.

Jeg checkede aktuelt river bag og tabte til AKxx, mod den holding havde et shove nok virket, men overall hader jeg det også.

12-03-2012 14:11 #10| 0

Der er sagt det der skal siges. Så skriver lige for at få postcount op.

Check river. jam turn. Jeg skulle lige dobbelt checke bordet, men wtf med turn flat? 24 kort der hjælper os hvoraf 13 er til nuts. JAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Redigeret af HolchKnudsen d. 12-03-2012 14:11
12-03-2012 14:23 #11| 0
OP

Tha famous too many tables syndrom!

13-03-2012 01:21 #12| 0

Jeg shover helt sikkert også turn, der er masser af foldequity der, og du flipper når han kalder dig.

Skal man bluffe river? Hmm... Hvis jeg bluffer, så shover jeg i hvert fald ikke. Vi prøver at få ham til at smide sine missed draws, for vi kan godt forvente at blive kaldt light, da begge fd's missede. Jeg ville bluffe så småt som muligt, hvis jeg absolut skulle bluffe, sålænge vi ikke bliver rebluffet af et shove (hvilket jeg dog tror er meget usandsynligt). Han kalder med de fleste af hans to par hænder, som indvolverer et A, og måske endda dårligere to par hænder.

Aktuelt havde han en meget svag made hånd, men jeg har set herocalls blive lavet med sådanne hænder før. Generelt er det ikke så godt at bluffe, når der er god chance for man bliver herokaldt... Dette er et godt spot at valuebette tyndt, fx at shove så tyndt som A8 for value her, da man ofte bliver herokaldt.

Jeg tror sgu at det er profitabelt at lave et lille bluff her, jeg ville bette lidt over 1/3 pot, med henblik på at få ham til at smide hans missed draws, og super weak made hands. Vi repper også en bredere valuerange med et lille bet, hvilket gør at han muligvis vil folde mere til et lille bet, end til et stort polariserende bet.

Redigeret af Marcolino d. 13-03-2012 01:23
13-03-2012 04:40 #13| 0

Det er egentlig lidt skræmmende, at hero ikke formår at straffe så fatalt dårligt spil af villain :-(

13-03-2012 08:37 #14| 0

@AB

Den må du uddybe?

13-03-2012 10:34 #15| 0
OP

Tror bare AB mener, at begge implicerede parter spiller hånden ringe - hvilket jeg er enig i.

13-03-2012 10:57 #16| 0

Well, AB omtaler specifikt villains ringe spil -- dit ringe spil har vi vist trådt nok rundt i :)

Hvad er det villain gør som er fatalt ringe? Hans 3bet pre, hans check på flop, hans bet på turn, hans check på river?

Jeg ville som udgangspunkt nok spille hånden på samme måde som villain (selvfølgelig afhængig af sidekortene til AK), så derfor kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvad det er han gør som er fatalt ringe.

Jørn
13-03-2012 17:34 #17| 1

Bet flop, shove turn må være default, når den checkes til os.

På trods af, at villain har en høj CR-frekvens på floppet, må tallet trods alt opvejes af, at fisken har lagt sig i mellem og derved charger villain ikke fisken ved at CR flop. Derfor forventer jeg sjældent at blive CR på flop af villain, hvorved vi umiddelbart udnytter vores position bedst.

Som spillet er jeg også enig i, at river-shove nok liiiiige er tyndt nok, men som villain har spillet hånden, hader jeg det ikke så voldsomt, som visse andre giver udtryk for.

15-03-2012 02:02 #18| 0

Jeg kunne ikke drømme om at bette en naked Axxx hånd på turn, med mindre sidekortene er meget stærke træk. Der ligger en milliard draws, og vi eksponerer os for verdens letteste turnshove. Samtidig bliver river en stor cc/cf fold lidt afhængigt, og med meget ringe bluff-potentiale.
Det er sådan nærmest prototypen på, hvorfor semicapped PLO ranges er noget retti lårt ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar