@PLO100, blokker for nstraigth + draws til nut str

#1| 0

Hej Pnet :)

Nu er ferien ovre og jeg skal igang igen.

Denne her hånd irriterer mig lidt, er i tvivl om hvorvidt den skal spilles på floppet.


Seat 1: Villian 2 ( $63.95 USD )
Seat 3: semantical ( $103.55 USD )
Seat 5: MenRNotNiceGuys ( $370.60 USD )
Seat 6: itsdodobaby ( $287.19 USD )
Seat 8: HERO ( $154.15 USD )
Seat 10: BulaMyNuts ( $131.10 USD )
Villian 1 posts small blind [$0.50 USD].
Villian 2 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T J T Q ]
semantical folds
MenRNotNiceGuys folds
itsdodobaby folds
HERO raises [$3.50 USD]
Villian 1 calls [$3.00 USD]
Villian 2 calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 6, 8 ]
Villian 1 checks
UGotABingo checks
HERO?


Villian 1 spiller 32/23.
Villian 2 spiller 20/10.
Villian 1 c/r flop 17 %, villian 2 c/r flop 0 %.

Mit normale spil er at bette ud, eftersom jeg har de 2 blockers og kan spille videre på at jeg har nut straigthen hvis bordet ikke parrer / flushen rammer på turn samt jeg kan få en bedre straigth.

Men er et check bagved et dårligt spil?

17-08-2010 16:04 #2| 0

Hvad skulle grundlaget være for at checke bagved?

Du har position, du har ramt fint.

Bet bet bet

17-08-2010 16:13 #3| 0

Et check er ikke dårligt.. Vi har nogle blockere og nogle fine straightdraws, men hvis du bliver Cechk-raised vil du så gerne all in? UGot er ok tight, så han kommer ind med noget hvor du ikke har den bedste equity bag dig, samt han er halv shorty.. Bula er lidt mere frisk, som dine stats ganske vist også siger, så hvis han var eneste villian ville et bet nok være bedre...
Men i dette spot er det helt okay at være lidt passiv, da deres range også kan have ramt floppet noget bedre end heros..

Så svaret til dit spørgsmål må være nej.. Et check er ikke et dårligt spil..

ps. navnene på de 2 villians er synlige nogle steder..

17-08-2010 16:21 #4| 0

Ja, standard c-bet. Din største bekymring må være hvordan du spiller den hvis dit c-bet bliver callet. Du caller naturligvis et C/R og overvejer så at reppe et scarecard hvis det rammer turn og der checkes til dig. Afhængig af Villain kan du checke turn bagved og så reppe river i stedet (eller checke hvis du rammer).

17-08-2010 16:35 #5| 0

klokkeklart check i min bog.

Der er en 63bb stack. Du har 5 clean outs på turn. Det giver ligeledes lidt deception hvis den bliver checket til dig på turn when hit.

Dion

17-08-2010 16:59 #6| 0

Jeg checker også bag.

Nu c/r villains ikke særligt ofte, og du har dine blockere, men det stinker alligevel hvis du får et c/r i hovedet som du vel ikke rigtig kan kalde.

17-08-2010 17:07 #7| 0

Hvis de stat reads er over en stor sample så better jeg.

V1 c/r ganske vist meget (17%) men han har en gut bag sig hvilket bør holde ham lidt i ørerne.

V2 virker tight passiv.

Hvis V1 c/r kan vi stadig flatte pga stacks og se hvad der sker. Flush drawen er skidt for vores draw men god for vores chancer for at bluffe eller tage et gratis kort skulle villain checke en farve turn. Og vi har trods alt 8 nut outs

Hvis V2 c/r skal vi nok folde da han sikkert nutpeddler den max. Men det må være super nemt lige at simulere vores equity mod nut straight, top set + diverse træk og TTP + fd. Jeg tvivler på han c/r meget bredere.


Når det så er sagt er det her en god kandidat til at checke bagude da der er så mange turns vi kan kalde/raise hvis der bettes ud i os. Med andre stack sizes og/eller mod rigtig aggro villains er det imo helt oplagt at checke. Men i det her spot hvor vi er dybe nok til at flatte et c/r fra den aggro V1 og ikke skal bekymre os om V2 mener jeg at vi bør bette. Vi tager trods alt potten ned ganske ofte og vi har som sagt de 8 nut outs

17-08-2010 17:24 #8| 0

Jeg cbetter, bliver jeg CR'et folder jeg bare. Med mindre villain(s) CR'er super super light, så checker jeg bare bag. Vores hånd er ikke særlig stærk, og jeg vil meget gerne bare tage potten ned på floppet, og vi har blockers til nuts. Bliver vi kaldt kan vi bluffe mange turns, eller evt bare ramme.

17-08-2010 17:30 #9| 0

villian 2's stats med c/r 0% giver jeg ikke særlig meget for, da jeg ofte ser ham gøre det.. Han er faktisk en af dem der c/r meget mere end han leader..

Jeg er enig med at hvis vi ikke skulle bekymre os om v2 så ville et bet være på sin plads.. Men han skal altså regnes med.. Og hans range kunne sagtens ramme det flop.. Det range som HK sætter op som v2 vil c/r passer meget godt til hans nuværende range, så derfor mener jeg at et check vil være mere profitabelt..

17-08-2010 18:42 #10| 0

Umiddelbart synes jeg begge options virker fine i min bog.

Fordelen ved et check er at vi skjuler rigtig godt vores hånd, hvis vi skulle hitte et af vores 8 clean nødde outs på turn. Jeg tror villian for svært ved at putte os på en streg, da vi formentligt (i følge deres små retaderede hjerner) ville have bettet any wrap-kombination på floppet.

Fordelen ved et bet er, at vi kan snuppe potten nu og her uden at skulle se en klam turn først. Et bet har dog den lille ulempe at et c/r i hovedet hurtigt bliver klamt - især hvis det er V2 der laver movet.


Jeg er 50/50 om hvad jeg gør...

17-08-2010 23:21 #11| 0

Jeg better helt sikkert i det spot. Når jeg har to blokkers vil jeg sgu reppe at jeg har den, især når jeg sidder ip.

Bliver jeg cr af den store af dem caller jeg, hvis det er den lille, må vi som HK siger, måske nok hellere smide.

18-08-2010 00:03 #12| 0

Hvis jeg better floppet, er det som oftest for at få skillingerne ind. Mao. hvis villain 1 CR (og villain 2 folder) giver jeg ham nok re-nakken med vores 2 blockers til nuts og re-draws til forbedringer, når vi får modstand. Jeg er helt med på, at vi har position, men villain 1 lader til at være typen, der gerne vil have initiativet post-flop, og med mindre vi kun vil give modstand med nuts, synes jeg, at vi har en åbenlys chance for at spille tilbage på ham, hvilket også kan komme os tilgode på den lange bane...

18-08-2010 00:25 #13| 0

Jeg synes generelt vi spilder for meget equity ved at bet/folde. Det ville vaere rart om vi havde antal haender paa villains, da c/r stats ikke konvergerer lige med det samme.

Jeg synes ikke at det er specielt daarligt at checke bag, saalaenge vi er indforstaaet med at skulle give op paa de fleste turns vi ikke rammer.

I oevrigt synes jeg det er vaerd at diskutere hvorvidt det goer en forskel at vi rent faktisk har et overpair til boardet udover vores draw.

18-08-2010 05:49 #14| 0

Villian 1 er over 1000 hænder (så ja han c/r 17 %).

Villian 2 er kun over 200 hænder.

@pokerheh
Det var det jeg tænkte og hader.

For jeg føler ikke jeg kan kald et potbet på floppet.

Anyway der skete dette:
HERO bets [$7.00 USD]
Villian 1 raises [$28.00 USD]
Villian 2 folds

HERO gør?
Det er netop det her jeg hader.
Derfor jeg overvejede at checke bag, men vidste ikke om det var i skoven.
Er det så tydeligvis ikke.
- Men havde det nu været 10JQQ eller 10JJQ, synes jeg et check er nemmere.
Det er mere fordi jeg har de 2 10'ere, jeg skal vel ud at forestille den i det spot.

18-08-2010 09:04 #15| 0

Jeg har ikke nogen problemer med at sende til midten her. Og som altid synes jeg bet-fold er noget at det værste vi overhovedet kan finde på, især når villian checkraiser ofte.

1) Manden checkraiser altså en del, så det er ikke nødvendigvis pure nuts.
2) Vi er rimeligt inde mod, sets(40/60), farvetræk(flip)og 107xx(40/60). Vi kan selvfølgelig være helt i hullet, men vi har trods alt en 22% mod set med farve og en 28ish % mod str8 med farve. Så helt væk er vi aldrig.
3) Jeg synes det er for nittet ikke at conbette et flop vi rammer forholdsvist hårdt i en pot vi har initiativ i. Især når vi skal give op på blank turn.

Men hey jeg er en abe til 6 max omaha, så check er nok bedst :).

Selvfølgelig gør det en lille forskel at vi holder et overpar.... Det betyder vi er foran træk, og holder 2 outs mere mod sets og 3 outs mere mod to par(jaja det har han nok ikke, men lidt har også ret).
Bet-reraise allin fra min hånd(som sædvaneligt :))

18-08-2010 13:03 #16| 0

Med 131bb stacks har jeg det fint med at flatte det c/r i position.

Og jeg er helt enig i andre i at b/f den her hånd til V1 er ret skidt. Men som sagt har jeg det fint med at bet/kalde og se hvad der sker

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar