PLO100 AAAx ved strange river-spot

#1| 0

Jeg har lige denne hånd jeg er meget i tvivl om..
Vildanden har jeg kun 50 hænder på og spiller 50/23, og har ikke set noget bemærkelsesværdigt..
Kommentarer på alle streets er velkomne, men det er mest river jeg vil høre om det er et fold/call..

Hand Information
No Limit Omaha, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: r0hm0x ($184.79)
Seat 2: maisteri81 ($140.6)
Seat 3: Hero ($196.55) Dealer
Seat 4: anevla ($36) Small Blind
Seat 5: quomawahu ($97) Big Blind
Seat 9: b0redtodeath ($158.9)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $2)
b0redtodeath: FOLD
r0hm0x: RAISE $4
maisteri81: FOLD
Hero: RAISE $14
anevla: FOLD
quomawahu: FOLD
r0hm0x: CALL $10

Flop(Pot: $30)


r0hm0x: CHECK
Hero: BET $18
r0hm0x: CALL $18

Turn(Pot: $66)


r0hm0x: CHECK
Hero: BET $40
r0hm0x: CALL $40

River(Pot: $146)


r0hm0x: ALL-IN
Hero: ??? ($112.79 to call)

11-11-2012 16:46 #2| 0

tror bare jeg folder pre, også på knappen. for 100bb gør jeg ihvertfald, for 200 er det nok sjovere at spille den i det her spot.

fold river IMO, villain skal være ret avanceret for C/C turn med dårligere end 8x for så at sende det ind på en river blank i håb om at vi ikke har AA ( som ret mange ikke kan folde ) eller 8x+.

vi er enige om at hans linje ikke giver den store mening, men der er ret mange parametre der skal gå op før vi kan calle profitabelt her.

medmindre jeg har en note der siger " kan desperation bluffe " så folder jeg med en god smag i munden.

Og ja det er selvfølgelig ret exploitable at folde her, men det er jeg 100% sikker på en plo100reg på ongame ikke udnytter.

Redigeret af kochman d. 11-11-2012 16:47
11-11-2012 17:02 #3| 0

fold pre...

11-11-2012 17:18 #4| 2

jeg synes fold pre er skidt, men jeg flatter i stedet for 3b(alt afhængig af blinds selvf) fordi en del af vores ev kommer af, at kunne spille blockers(vi har 2 til nut flush ud over vores suit), og jo større spr des lavere value har en non-nut-fd eller flush, og derfor bliver vores spillerum større og vores muligheder for at køre bluffs bedre

som spillet; jeg spiller den som dig indtil river hvor jeg folder af ret hurtigt. den her linje har jeg dog tit set være wtf-bluffs fra den her type relativt clueless spillere, men næsten 200bb dyb er det de færreste der lige pludselig synes de skal openshove 100bb med et misset draw/draws i sådan et lorte spot

Redigeret af JoeLOL d. 11-11-2012 17:19
11-11-2012 21:18 #5| 0
OP

Tak for det.. Jeg foldede også river, og tænkte netop at han kunne lave et "wtf-bluff" i desperation må et missede draw, men da jeg ikke kender mere til ham, så må det være standard at folde..

Mht. at folde preflop så havde jeg overvejet det.. Med det ville nok være mere relevant med kun 100bb, chancen for at få flere med og hvis jeg ikke var i position, men da vi er dybe og jeg er på knappen og har gode chancer for at kunne isolere ham og bestemme postflop, så er jeg mest tilfreds med at spille den på denne måde..

12-11-2012 13:05 #6| 0

Synes mere eller mindre alle streets er dårligt spillet.

Som JoeLOL vil jeg også klart hellere flatte og spille smallball i position. Præcist som jeg vil gøre med dårlige AAxx. Både for at underreppe, holde potcontrol og fordi du de gange ender i et blockerspil kan opnå mere troværdighed. Jeg har dog modsat ikke noget problem i at folde da PLO er blevet ret tyret og de ofte bare ender i noget spew med en hånd som denne.
Han skal have en ekstrem høj 4b-% for jeg kan lide at overspille en AAAx på btn

Flop - fint nok med et c-bet

Turn spillet synes jeg er ret meeeeeh, du blocker selv for en masse flushkombinationer med din nutblocker så egentlig er en ikke så træls et kort som det umiddelbart kunne se ud til. Det eneste du opnår er netop at sætte dig selv i en træls situation og bette ALT ud du slår, du har en masse fin SD value og du vil endda måske kunne induce villain til at bluffe river ved checkback med enten et busted draw eller en Kx der bliver semi fancy mod din AAxx.
Det eneste du nu har opnået er du har smidt en masse væk på en 2nd barrel og nu pænt skal folde af hvor du for samme pris kunne herocalle river og give ham en note og få noget info på hvad type hænder han spiller som i spottet

River er nu et relativt nemt fold medmindre du har set ham være alt for kreativ og bluffish. Fejlen ligger dog synes jeg, som påpeget, i dit preflop og dit turn spil.

12-11-2012 17:07 #7| 0

Enig med JoelLol og TQP, flatter pre.

Floppet er c-bet helt fint, men turn ligner et klart check. Der er stort set ingen hænder her han caller med som du slår + du blocker for begge flushes.

River smider jeg også, medmindre i har en helt speciel dynamik. Bluffer han, er det bare gp.

Redigeret af Ivanoff d. 12-11-2012 17:08
12-11-2012 17:09 #8| 1

hvorfor vil i lade villain få sin equity gratis ?

ydermere så er det jo også et kort som vi altid bareller med det meste af vores range. ---> hvorfor vores turn check back range altid er latterlig svag/defineret

Redigeret af kochman d. 12-11-2012 17:09
12-11-2012 17:21 #9| 0

det kan lidt sammenlignes med når man 3better AA** og flop kommer 388r og man checker bag.

hvis man ikke inkluderer nogle 8xxx hænder i sin check back range eller nogle QQ,KK,AA i sin bet/call range så bliver man lidt for forudsigelig.

12-11-2012 18:13 #10| 0
kochman skrev:
det kan lidt sammenlignes med når man 3better AA** og flop kommer 388r og man checker bag.

hvis man ikke inkluderer nogle 8xxx hænder i sin check back range eller nogle QQ,KK,AA i sin bet/call range så bliver man lidt for forudsigelig.


Udfra den antagelse at man aldrig checker trips/hus som i dit eksempel(eller op's), så er jeg helt enig i man bliver forudsigelig.

Mht at checke turn, er det altid muligheden for at villain bluffer river som evt kan opeveje den equity man giver ham.

Skyder du videre på turn 70-80%+ med hele din range?

Har svært ved at beslutte mig når jeg ikke selv har historie på villain, da spots som dette her virker relativt dynamiske.

Redigeret af Ivanoff d. 12-11-2012 18:14
12-11-2012 21:33 #11| 0

ja du har ret i checkback kan induce villain til at bluffe river. Men er vi egentlig interesseret i det ? kontra det at folde 20-30% equity ud ?

hvis villain har bare en smule hjerne kan han godt se at det ikke er det fedeste bluff spot, Da vi " aldrig checker " air bagved her.

jeg vil umiddelbart tro jeg skyder turn 100% med hele min range, mest fordi min range er percieved stærke på det kort end hans er. ( læs han har i ratio flere draws kontra made hands på den turn end jeg har ).

13-11-2012 11:32 #12| 0
OP

God diskussion omkring preflop og turn..
Da jeg lagde hånden op havde jeg regnet med at der kunne diskuteres omkring et preflop raise kontra preflop fold og så omkring river.. Men jeg er glad for at I kommer med gode argumenter omkring preflop call og turn check, da jeg ikke selv havde overvejet disse to muligheder..

Som sagt i spottet havde jeg slet ikke overvejet at kalde preflop med denne handske (pga. 3*A og derfor en noget mindre chance for setmining), mens jeg ofte blot kalder med AAxx her.. Men som I snakker om så kan man i (specielt i position) kalde med henblik på at repræsentere en masse nutflush..
Smallball poker burde jeg måske bruge noget mere, men har generelt ikke været fan af det i PLO (specielt når man ikke er HU)..

Kan det virkelig være profitabelt at spille smallball poker i PLO på et aktivt 6-mands bord?

Omkring turncheck, så havde jeg heller ikke overvejet det, da jeg ikke ville give gratis kort til at ramme sin flush.. Men som I siger så kunne det være en mulighed at herocalle de fleste rivers (måske på nær en , da de fleste vil valuebette med Q, J high flush??)..

Jeg vil stadig tro at jeg better turn med næsten 100% af min range, så derfor vil jeg også tro at vi nogle gange kan få value fra AK, KQ og 2*FD..

Hvis vi checker turn og vildanden checker river, hvad gør vi så? bet/folder, bet/call, checker?

13-11-2012 12:41 #13| 0

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener.

Flat esser når det er spilteoretisk optimalt eller i et vakuum synes at være oplagt. Jeg kan ikke se hvad det har med smallball-poker at gøre :)

Et af de bedste kort for vores range falder på turn og folk vil checke? Jeg better hele min range på turn hvorfor ch vil være lolbad-weird og i øvrigt besværliggøre det at spille poker en del, fordi jeg med stor sandsynlighed skal ud og hero-calle halvdelen af decket på river.

13-11-2012 12:47 #14| 0
OP

Nu tænkte jeg smallball poker generelt i PLO på et aktivt 6-mands bord, som sjældent er noget jeg praktiserer.. Om det kan være en god approach til tider?

Hvor får du fra at det er spilteoretisk optimalt at flatte? Din egen vurdering?

13-11-2012 12:51 #15| 0

Det er min egen vurdering ja.

Det ved jeg ikke rigtigt. Nogle clicker jo kun pf og holder generelt pots små - andre potter. Jeg tror ikke der er noget der er bedre end det andet. Det er i hvert fald svært at argumentere for. Men altså, det vigtigste er jo at få pengene ind når du er foran, så er det næsten lige meget hvordan du gør det :pPpp

Redigeret af JoeLOL d. 13-11-2012 12:53
13-11-2012 14:10 #16| 0

Hvad gør i hvis han checker til jer på river ? Sidste kugle, eller checker i bag ?

13-11-2012 14:29 #17| 0
JoeLOL skrev:
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener.

Flat esser når det er spilteoretisk optimalt eller i et vakuum synes at være oplagt. Jeg kan ikke se hvad det har med smallball-poker at gøre :)

Et af de bedste kort for vores range falder på turn og folk vil checke? Jeg better hele min range på turn hvorfor ch vil være lolbad-weird og i øvrigt besværliggøre det at spille poker en del, fordi jeg med stor sandsynlighed skal ud og hero-calle halvdelen af decket på river.


Jeg synes, det her opsummerer meget godt, hvad der er essensen i spottet.

River afhænger meget af villain...
15-11-2012 13:11 #18| 0
kochman skrev:
ja du har ret i checkback kan induce villain til at bluffe river. Men er vi egentlig interesseret i det ? kontra det at folde 20-30% equity ud ?

hvis villain har bare en smule hjerne kan han godt se at det ikke er det fedeste bluff spot, Da vi " aldrig checker " air bagved her.

jeg vil umiddelbart tro jeg skyder turn 100% med hele min range, mest fordi min range er percieved stærke på det kort end hans er. ( læs han har i ratio flere draws kontra made hands på den turn end jeg har ).



Caller du et skub fra hans side?

Hvis vi betfolder turn 100%, gør det os så ikke enormt sårbare overfor bluffs, både turn og river?

Hvis vi antager at vi begynder at checke sommetider med luft bagved, giver det både mulighed for at villain bluffer river, men samtidig kan vi også valuebette river mod evt K eller endda qq. Samtidig giver det også lidt potcontrol + at vi måske kan valuebluffe river idet vores range også indeholder draws/luft.

Jeg ser flere plusser ved at checke river, men jeg har helt sikkert overset noget, så ret mig endelig, og igen så virker det som et spot der er enormt villainafhængigt da hans spillestil i det her tilfælde er en kæmpe del af variablen.
15-11-2012 16:50 #19| 0

grundlæggende handler PLO om ikke at lade modstanderen realisere sin equity i hånden.

der er ikke så meget potcontrol i PLO som i NL fordi vi hellere vil have folk til at folde hænder med equity ud end at lade dem catche up. Sagt på en anden måde " way ahead/way behind " udtrykket er ikke så gældende/anvendeligt i PLO vs NL.

for at komme tilbage til dit spm. Nej jeg caller ikke et skub på turn, hvorfor skulle vi ?

er det fordi du mener det er exploitable kun at calle med Q8+ måske ?

det ændrer bare ikke ved det faktum at vi har nok 8x,k8 og KK i vores range.


15-11-2012 16:53 #20| 0

@majaline

jeg checker river bag på en blank som default. men kan da godt overtales til at valuebette mod K*, men det virker lidt søgt og jeg tror at vi kommer til at V-towne os selv for ofte

15-11-2012 17:25 #21| 0
Ivanoff skrev:
kochman skrev:
ja du har ret i checkback kan induce villain til at bluffe river. Men er vi egentlig interesseret i det ? kontra det at folde 20-30% equity ud ?

hvis villain har bare en smule hjerne kan han godt se at det ikke er det fedeste bluff spot, Da vi " aldrig checker " air bagved her.

jeg vil umiddelbart tro jeg skyder turn 100% med hele min range, mest fordi min range er percieved stærke på det kort end hans er. ( læs han har i ratio flere draws kontra made hands på den turn end jeg har ).



Caller du et skub fra hans side?

Hvis vi betfolder turn 100%, gør det os så ikke enormt sårbare overfor bluffs, både turn og river?

Hvis vi antager at vi begynder at checke sommetider med luft bagved, giver det både mulighed for at villain bluffer river, men samtidig kan vi også valuebette river mod evt K eller endda qq. Samtidig giver det også lidt potcontrol + at vi måske kan valuebluffe river idet vores range også indeholder draws/luft.

Jeg ser flere plusser ved at checke river, men jeg har helt sikkert overset noget, så ret mig endelig, og igen så virker det som et spot der er enormt villainafhængigt da hans spillestil i det her tilfælde er en kæmpe del af variablen.


Vi bet/folder ikke turn 100% med vores turnbet-range, plus det er et skidt board at lave sjov på for villain.

Og vi better turn (tæt på) 100%, når vi better floppet. Jeg kan se ca ingen merits i at checke turn.
21-11-2012 01:09 #22| 0

Lol af alle dem der siger vi skal folde pre. Vi folder aldrig AAAx på knappen og obv i position, og hvis der er nogle der gør kan de da allerede finde et leak i deres spil der.

Som spillet spiller jeg den som dig, men jeg folder river ret hurtigt med god smag i munden. Selvom det kan virke ret wtf-agtigt, at han smider et 100bb shove-bluff(?) i hovedet på os er vi sjældent godt inde her, med mindre vi har nogle syge reads på ham,
skal vi godt nok finde noget af et tyrecall frem her!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar