PLO100: 4bettet pot readless

#1| 0

Første hånd ved bordet. Villain sidder dog ved minimum 3 borde, men ellers kender jeg ikke noget til ham. Formoder han er reg

** Under Forests 2 [Omaha] (0.50|1.00 PL - Cash Game) Real Money

sven21 sitting in seat 1 with €100.00
hassearo228 sitting in seat 2 with €95.61[Dealer]
O_X_E_N sitting in seat 3 with €105.10
Mazter81 sitting in seat 4 with €100.00
mr__bigg sitting in seat 6 with €47.48
O_X_E_N posted the small blind - €0.50
Mazter81 posted the big blind - €1.00

** Dealing cards to Mazter81: K , 10 , A , J
mr__bigg raised to €2.00
sven21 folded
hassearo228 folded
O_X_E_N raised to €7.00
Mazter81 raised to €23.00
mr__bigg folded
O_X_E_N called - €23.00

** Dealing the flop: 7 , K , 5 (PS = 45)
O_X_E_N checked
Mazter81 bet - €33.00
O_X_E_N went all-in - €82.10
Mazter81 went all-in - €44.00

Kommer lidt i tvivl her. Er det standard? Og hvad mener i om 4bettet preflop? Er det evt. bedre bare at flatcalle villains re-raise preflop?

22-09-2009 13:42 #2| 0

Super spillet, kan godt li' 4-bettet preflop hvis vi ved at 3-betteren ikke kun 3-better AAxx. Og selvfølgelig ryger vi ind på dette flop. WP

22-09-2009 14:39 #3| 0

Er ikke sikker på jeg ryger ind på dette flop, idet han typisk vil vise set eller par/to par+flushdraw, hvorfor vi sjældent er i god form. Jeg ville tjekke turn.

22-09-2009 14:47 #4| 0

Han ryger ind med langt mindre end hvad aab>fck skriver. Han skal ind her med næsten any par+gutter, og der ligger altså for mange døde penge til at vi nogensinde kan folde.

22-09-2009 15:02 #5| 0

Som flyfly. Ikke at komme ind på det her flop er selvfølgelig tosset.

At hans range skulle være fyldt med sets er helt i skoven. Ikke særlig mange hænder der 3better PF som har set på det her flop. Derudover er der heller ikke mange to par hænder i hans range. Vi ser nøgen TP / par + gut / par + oesd / wrap / nøgen fd / fd+ par rigtig ofte her.

Så det er ikke fordi vi er favoritter mod hans skub range men vi kan jo ikke folde da vi får knap 3:1. På den anden side skal vi heller ikke checke floppet da vi ikke vil give gratis kort til en masse hænder som fx nøgen QJT9 med bagdørs træk, eller nøgen OESD, eller nøgen gut, eller svage nøgne fd's som alle burde folde til et bet.

22-09-2009 15:14 #6| 0

@flyfly

Hvad blev der af positionsspil og pot control?

Det minder unægtelig meget om den hånd jeg smed op igår, dog havde jeg siddet på bordet i lang tid med fine reads!

@OP

Tror jeg vælger samme linje som dig i dette spot. Villain kunne meget vel C/R floppet med et nut FD eller noget der ligner din hånd, den lugter måske også lidt af KKxx men da du allrede har over halvdelen af stacken inde er det et easy call.

22-09-2009 15:20 #7| 0

@Wicked_ U

Denne hånd minder overhovedet om hånden fra igår hvor du 5 bettede IP med en alt for dårlig handske, denne hånd er langt bedre.

Jeg har sgu aldrig snakket om pot control, og vi skal sgu ikke potcontrole i det her spot, det vil være helt forfejlet pga. stacksizes.

Jeg mener på ingen måde at man kan sige at villain ligner top set eller NFD, han kan rykke ind her med en meget bredere vifte. Og vi kan måske være så heldige i ny og næ at have ham kraftigt domineret hvis han 10JQK eller lignende.

22-09-2009 15:30 #8| 0

Potcontrol i en 4-bettet pot på et drawy board? :O

22-09-2009 16:08 #9| 0

@flyfly

meget bedre handske?

Hvis vi sætter de 2 hænder op imod hinanden så er det stort set et coinflip?

Ved godt vi ikke kan have pot control i en 4-bettet pulje, i så fald skal den ikke 4-bettes. Flyfly havde bare mega travlt med at at man skal spille hånden i position hvis man har mulighed for det. Mener bare han selvmodsiger sig selv.

Og sådan som du snakker flyfly så kunne jeg sku godt tænke mig at se noget spil i praksis fra dig, i stedet for teoretisk mundlort som du du alligevel ikke praktiserer når det kommer til stykket.

22-09-2009 16:26 #10| 0

Hold da kæft du har ondt i røven over at flyfly åbenlyst var spot on i tråden igår...
Iøvrigt er det en helt anden situation! Christ!

EDIT:
Vi skal naturligvis ind med stacken som hånden udvikler sig. Holchknudsen har fint skitseret Villians range efter 4-bet callet preflop og med relativt fine potodds, kommer vi ind anyday her. WP.

22-09-2009 16:40 #11| 0

@grethe

Jeg kan på ingen måde se flyfly var spot on med hånden igår.

På et helt normalt plo bord uden reads/dynamik er det obv. ikke en hånd man skal ud og 5-bette med og et 3-bet pre skulle også kraftigt genovervejes.

Dette er netop problemet med analysetråde, det er ikke altid standard ABC poker, der kan være vild dynamik som personer udefra slet ikke kan sætte sig ind i!

Jeg vil mene at denne hånd er lige til højrebenet uden reads, og den spiller nærmest sig selv.

22-09-2009 17:00 #12| 0

HolchKnudsen er obv spot on, som han oftes er i de her omaha tråde.

Kunne dog godt tænke mig at hører hvad folk siger til at flatte selvom vi er oop? Tanken bag må være at vores hånd spiller fornuftigt postflop og vi får nok mulighed for at c/r AI med en del FE Hvis vi rammer et flop fornuftigt, og derned vil kunne samle døde penge op ret ofte?

@Wicked_U

Du kan aldrig nogensinde begynde at sammenligne den her hånd med din hånd igår, da position simpelthen har så stor betydning i omaha + denne handske er langt bedre end AKsJ7o. Og tror også du bytter en smule rundt på hvad jeg og flyfly skrev, uden at være sikker dog. Jeg argumenterede kraftigt for postionsspil og potcontrol i den hånd du postede.

22-09-2009 17:19 #13| 0

@skrubtyren

Problemet med blot at flatte preflop er at vi er oop uden initiativ og villain kan vælger at checke rigtig mange flops bagpå da vi jo repper en stærk hånd. Så hellere spille den som esser, hvilket betyder at vi selvfølgelig også better ud på et 224r flop og repper esserne.

@Wicked_U

nogen har de vist pisset på din sukkermad. Hvis du vil spille mod mig er du velkommen til at joine partys PLO100 borde, så vil jeg gerne vise hvad jeg mener i praksis.

22-09-2009 17:36 #14| 0

@flyfly

Spiller ikke på party men på Betsafe. Nu ved du os hvor du kan finde mig!

22-09-2009 18:30 #15| 0

Jeg er enig med HK.

Et godt raad til OP er at lade vaere med at 4 bette haender som disse hvis du ikke har en klar ide om hvad du skal goere paa flop. Dette mener jeg ikke som at du spiller daarligt eller som en hoverende kritik, men det er vigtigt naar du 4 better haender som disse at du har en plan for hvordan du vil spille diverse board textures.

23-09-2009 12:26 #16| 0

Takker for inputs

Jeg var også ret sikker på at any pair/draw skulle til midten når jeg vælger at 4bette min hånd

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar