PLO100: 3b deep, rangebattle

#1| 0

Villain er en udemærket reg, der spiller 23/15/3.1. Han åbner 32% i CO og folder 35% til 3bets. Vi har lidt historik fra tidligere sessions, hvor jeg har 3- og 4-bettet ham en del med succes. Et par gange ved at tage ned med cbet og et par gange, hvor jeg er på den rette side af setups; Eksempelvis hvor jeg flopper top2 med 5678ss mod hans AA+FD for 100xbb.

Hero spiller 26/21/2.5, men villain ser mig nok som mere aktiv/aggro - specielt overfor ham. Jeg 3-better 13% fra BTN og cbetter 65% i 3bettede pots.

6-max, 5 ved bordet.
Villain: 215$ i CO
Hero: 165$ på BTN

Hero: AKK6

Villain raises to 4$
Hero raises to 12$
Villain calls

Flop: Q82 - pot: 26$

Villain checks
Hero bets 18$
Villain raises to 54$
Hero? (135$ bag)

12-03-2012 14:08 #2| 1

-> PPT

For 165bb er det som udgangspunkt et fold - selvom det er en af de større rr pots, med mindre villain er en god bandit der kan gøre det her med luft/tynde draws og altså har en c/r/fold range. Hvis jeg regner rigtigt skal vi bruge 38.8% og det har vi næppe på det her bord mod en gut der stacker af 100% efter et c/r. Hvis han som sagt er typen der har en c/r/f range og folder fx 15% af tiden til et jam, så bliver det hurtigt til et +EV jam

I mine spil på Party på PLO200, PLO400 er der 1 reg ud af ca 100 der er i stand til det sidste, hvilket gør det til et oplagt fold.

Lav bordet om til Q92 og jeg checker bagude. I sådan et tilfælde kan vi spille en masse turns og rivers skidegodt med position. Men på Q82 med kun 1 bdfd og ingen potentielle blocker bluffs på turn better jeg bare

Redigeret af HolchKnudsen d. 12-03-2012 14:14
12-03-2012 14:29 #3| 0
OP

Det er hans flopsize, der fucker med mig. Jeg tænker, det er et oplagt board for ham at semibluffe rangewise?

Kan der være merit i et call og spille kort på turn?

13-03-2012 01:11 #4| 2

I dette spot foretrækker jeg at folde. Selvom du har god equity mod hans range, er din hånd ikke stærk nok, for hvad sker der på turn? Der stikker han ud, og du må folde på alle andre turnkort end gode klør, en K og en 2'er (og formentlig også en 8'er, men den er tricky).

Jeg er ret enig med HolchKnudsens analyse af bordets tekstur. Jeg hælder dog en smule til at tjekke bag på floppet, da I er dybe, og din hånd spiller rimelig godt her. Du spiller ikke dig selv ud af hånden, og med to bagdørstræk og showdown value kan jeg godt lide at forblive i hånden i position. Ulempen er, at man giver et gratis kort, til rigtig mange af hans hænder, og dette er en stor ulempe. Jeg føler dog at man kompenserer for det, ved at vi sidder i position.

Jeg kan godt lide din modstanderes sizing, han forvirrer dig jo åbenbart, samt på et tørt board som dette, balanceres det fint med mindre betsizes. Jeg tror hans mest likely hånd er top to par.

Modstanderens range er ret bred, derfor er det ret nasty at vi må folde. Jeg vil skyde på hans range er således:
Top to, Top og bund, sets, inside wraps + par, top par + gutshots, random et par som han bluffer med.

Mod en straight forward fisk, så cbetter jeg hver gang her for value og protection, og kan easy folde med god samvittighed når man bliver c/r. Denne modstander virker dog ikke så fisket, ud fra hans stats, hans sizing og din historik med ham.

13-03-2012 04:35 #5| 0

Jeg sizer lavere på floppet - halv pot ish. Det giver også mere spillerum i de her situationer.

Derudover skal vi naturligvis passer på med at eksponere os overfor de her ret tørre boards, men jeg skal have mere tydelige indikationer, før jeg overvejer at stacke af her (endsige fortsætte til turn).

13-03-2012 17:43 #6| 0
Grethe skrev:
Det er hans flopsize, der fucker med mig. Jeg tænker, det er et oplagt board for ham at semibluffe rangewise?

Kan der være merit i et call og spille kort på turn?


Nej, det er dit hoved, der fucker med dig! ;-)

Som de 3 bidragsydere i tråden har skrevet, er det de færreste på PLO100, der er i stand til at CR dig i dette spot med en hånd, hvor du bare spiller nogenlunde, hvilket i best case vil være hænder som 8910j/910jq, som vi har 53% på, men alt andet spiller vi skidt imod, og uden nærmere info, vil jeg som AB også gerne have en bedre grund end blot en svag antagelse om, at villain kan mind-fucke os på dette board, før jeg vælger at spille for stakittet.
13-03-2012 18:08 #7| 0

Enig i at flop skal bettes taettere paa $12 end paa $18.

Jeg tror i oevrigt der er masser af merit i at flatte og komme ind paa turn - men det er meget villainafhaengigt.

Villain er en udemærket reg, der spiller 23/15/3.1.


Hero spiller 26/21/2.5, men villain ser mig nok som mere aktiv/aggro - specielt overfor ham.


^vigtigt
13-03-2012 18:18 #8| 0
OP

I spottet synes jeg, den var close. Det synes jeg nu egentlig stadig, men det skyldes nok mit indtryk af villain.

13-03-2012 18:44 #9| 1

@Grethe - hvis du mener villain er til den bandittede side, hvilken range forventer du så, at han kan CR dig med på et tørt board som dette (jo, han repper smalt, men det kan han jo også godt se)?

Hvad vil planen være på turn og river med under et PSB i stakken?

Hvis du kalder villain's flop CR, kan vi så folde på noget tidspunkt senere i hånden (hence hvilke kort leder du efter i stammen, som du vil fortsætte på)?

Som tidligere skrevet, vil jeg ikke afvise, at det kan være forkert at folde floppet, men jeg vil foretrække at basere denne beslutning på facts, historik og dynamik i den aktuelle session frem for en svag, udokumenteret mavefornemmelse...

14-03-2012 00:37 #10| 0

@HK

Hvilken reg er det vi snakker om der?

@Hånden

Jeg synes det er tættere end der gives udtryk for, men der skal dog tages det forbehold at de spil jeg er i, nok er lidt mere aggro. Dog vil jeg stadig sige, at om villain bare følger lidt med, og ved du 3better 13% fra knappen, og at du på det her board nok ca. c-better hele din range. Så bliver det ret nemt at exploite dig, ved at c/r-> evt. felte alt som har snittet det board der, specielt hvis du folder AA/KK. Så forsætter du reelt kun med BBQ9-type hænder og evt AQBB hænder, foruden sets, hvoraf kun QQ vil fremkomme ofte i din 3betting range.

Redigeret af kaji d. 14-03-2012 02:35
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar