PLO river beslutning €5/10 live

#1| 0

Hey PN!

Spillet er live i Barcelona og er rimelig tørt og 7-9 vejs.

Villain (ung tyk russer) og Hero har haft lidt dynamik. Det var hvor en anden russer raiser UTG. En fisk betaler. Villain 3better pot. Hero coldcall i SB. 4 vejs til flop 7d 2d Qc. Ch til Villain, som ch bag. Turn 2h. Hero stikker 60% pot ud. UTG fold, fisk kald, Villain fold. River blank. Går ch ch. Hero viser AJsK9 for ren bluff op. Fisk vinder med AQ.
Pointen: Villain har set Hero bluffe, når han ch bag.

Hånden:
Hero i HJ har 1200. Villain på BTN dækker.
Et par gutter limper. Hero limper efter med 7695 med et suit.
En limper efter Villain raiser knappen til 60. Alle kalder.
4 (måske 5 vejs til flop)

Flop:
7c7h3d. Alle checker.

Turn:
Qs.

Ch til hero, som better 160 i 240-320 ish.

Alle pånær Villain folder. Villain kalder.

River:
3h.

Hero better 360 og har 7xx bag. Villain raiser til 1100.

Hero gør hvad?

Beklager for manglende farvekoder. Skrev dette på iPhone.

10-08-2012 22:57 #2| 0

Virker udmiddelbart som en nemt fold, uden yderligere information. Jeg havde nok chekket og taget den derfra!

10-08-2012 23:57 #3| 1

Altså, en ting er at han har set dig bluffe, men han har også set, at du ikke fortsatte på river, og han har heller ikke vist noget talent for at jamme stacken ind mod en stærk med semi-capped range. Det er som udgangspunkt et nogenlunde let fold.

11-08-2012 00:10 #4| 0

Går vi ikke glip af meget value, ved at ch river?
Han checker jo AQ/KK/AA bag like hver gang.
Det er hænder som han imo hero kalder engang imellem.

Har han nogensinde AQ/Q*** i spottet og laver SDV om til bluff?

11-08-2012 00:14 #5| 0

Jeg mener ikke vi kan forvente at få nok value fra de hænder du lister i forhold til at give ham chancen for bluffe og sætte dig i et klamt spot med raise.

11-08-2012 00:17 #6| 0

Hvis vi mener det er muligt at få ham til at sætte os i klamt spot (bluffe), så er et bet kald vel bedst, da han repper én hånd ved raise på river.

11-08-2012 00:20 #7| 0

Checker river givet stacks - og folder som spillet. Dybere har jeg ikke noget imod at valuebette, netop for at få value fra overpar og de 3x-komboer han kan have limpet ind.

Jeg tror, du overvurderer hvor tit han skummer over dit vb. Han repper i så fald super slim.

Redigeret af Grethe d. 11-08-2012 00:21
11-08-2012 00:33 #8| 0

Villain raiser BTN efter os der limper.

Hvis vi checker en hånd som denne, bliver vores range så ikke for svag? Hvilket så gør at vi ikke kan bluffe bredt her (har vi overhovedet lyst til det?).

Og tænker jeg for langt/for kompliceret?

11-08-2012 18:03 #9| 0

@Caladin

Er du den unge, tykke russer?

12-08-2012 23:34 #10| 0
Grethe skrev:
Checker river givet stacks - og folder som spillet. Dybere har jeg ikke noget imod at valuebette, netop for at få value fra overpar og de 3x-komboer han kan have limpet ind.

Jeg tror, du overvurderer hvor tit han skummer over dit vb. Han repper i så fald super slim.


Så du mener, at han skummer oftere, pga. de her stacks?
Jeg mener, det er et ret automatisk valuebet på river. Sådan nogle live spil er sku ret showdown happy :)
13-08-2012 00:43 #11| 0

Mjah, det blev klodset formuleret. Jeg mener, hans bluff-frekvens er højere, når der er mere råderum.

13-08-2012 00:57 #12| 0

Mine tanker igennem hånden:

FLOP: Jeg går efter c/r på flop.

TURN: Jeg går efter bet turn og bet river.

Her tror jeg at han kalder med Q*** +, som er en kæmpe del af hans range, da han "altid" har SDV på turn. Jeg tror hans range er vægtet mod høje par, da jeg tror han med 88-JJ** ville bette floppet for at samle op (fordi der kommer grimme turns, som han ikke gladeligt kan kalde). Det giver også god mening for ham at ch bag w QQ-AA**, for at få Hero til at bluffe turn, som Hero har vist sig i stand til. Enig?

RIVER: Jeg går efter valuebet på river pga der i ovenstående range er mange hænder, som muligvis kalder et bet, men som ofte checkes bag.

DA HAN RAISER MIT RIVER BET: FML.

Han viser SDV ved at kalde turn (medmindre han er ude i giga bluff). Og han må tro jeg har 3***/7***/QQ** eller bluff ved mit river bet. Han kan ikke vel ikke tro jeg VBer KK**?
IMO for at han skal kunne bluffe her, skal han have Q blocker, hvilket giver ham SDV. Så spørgsmålet er vel hvor ofte han laver Q*** om til bluff.

13-08-2012 02:11 #13| 0

Jeg valuebetter også riven, sys dog vi har et nemt fold når han moser indover..

13-08-2012 10:04 #14| 0

Dit udstik på 160 er rigtig fint, det kommer bare lige et street for sent.


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar